globalmoto_kveten





Téma: Konstrukce současných motorů ve třídě 450ccm(4T).
 
15.11.2009 v 11:02
Dobrý den.
Prosím Vás rád bych se zeptal na obecný dotaz motorářského charakteru ohledně konstrukce motoru 4T strojů v kategorii 450cc,jehož širší špičku tvoří značky- Yamaha WR-F,Honda CR-F,Suzuki RM-Z,Kawasaki KX-F,Husaberg FE a KTM EXC-R atd. na:
1.Rozvod mají vždy řetězem?
2.Klikový hřídel mají uložený na kluzném či valivém uložení popř. jakým(kuličkovým,válečkovým atp.)?
3.Napínaní rozvodového řetězu mají hydraulickým napínáním zásobeným tlakem oleje z motoru,na principu vyšší otáčky=vyšší tlak napínáku,nebo jen mechnicky pružinou?
4.Druh ojničního uložení?
5.Ventilové vůle s mechanickým seřizováním či už hydrošteli?

V konstrukci motocyklových 4t strojů jsem laik a rád bych tak zjistil kde se současný trend nachází pro porovnání s 20let starými motocykly.Bohužel jsem tyto tech. údaje v prodejních prospektech nenašel.Děkuji za případnou odpoveď.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Konstrukce současných motorů ve třídě 450ccm(4T).

20.11.2009 v 19:14 | Nahoru | #1
Zdenalbenal> Takhle tomu není je to jak u kterého modelu a značky 450 crf má pístní čep v kluzu,250 kx-f taky třeba, ale 250/300exc má jehlové ložisko v kleci,myslím si že to vyplývá ze způsobu mazání,na dvoutaktu by směs těžko prošla přez kluzné ložisko,zato na 4-T jsou pod pístem trysky stříkající z olejové pumpy na dno pístu.Ty napínáky jsou zase mechanické i olejové(ty dělaj jen problémy).Uložení ojnic a klik jsem v šálcích ještě nepotkal krom aut a více zalomených klikových hřídelích.Ventylové uložení už dnes potkáte jen natvrdo podložkama pod zdvihátkama s kombinací tytanových ventylů ovládaných přímo vačkou nebo rolnama přez ramínka,doby kdy se vůle nastavovala klíčem na stavěcím šroubu jsou už skoro pryč(Beta ještě má ten nesmrtelný motor KTM).Jinak tytan dle mého názoru nebyl zrovna šťastné řešení na ventylech,servisy je samozřejmě opěvujou-hehe.Všeobecně si dovolím říct že to stěžejní v dnešních motorech se naschvál stává spotřebákem a my jsme nuceni za lepší průběh a výkon draze a často platit.

(reakce na) Konstrukce současných motorů ve třídě 450ccm(4T).

20.11.2009 v 19:35 | Nahoru | #2
marko> rec je o 450, tudiz 4t. Priznam se, ze na jehlach jsem tam pist jeste nevidel. Nekdo snad jo ?
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist