globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Kdy používat zadní brzdu
 
26.10.2009 v 17:37
zdravím chtěl bych se zeptat v jakych situacích pouzívat zadní brzdu......... za každou radu budu rád třeba se už nevysekám

2 reakcí na tento příspěvek Kdy používat zadní brzdu

30.10.2009 v 13:49 | Nahoru | #481
lubos69> jeden z vas, bud Akrapovic nebo ty blbe vazi. Jim ta serie vazi 17.3 a tobe 21?
To je divne. Ja myslim ze budes o tech 11 - 13 kg lehci (coz je super!), zvaz to a uvidis.

Stev> no prave, chtelo by to detaily toho mereni. Jo a o tech vstrikovacich bych to bral s rezervou, proc by je tam kdo daval. Nebylo mysleno naladeni smesi pomoci PC nebo obdobneho nastroje k naladeni prave k tomu vyfuku? :\

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kdy používat zadní brzdu

30.10.2009 v 13:52 | Nahoru | #482
Dawe02> já to všechno beru, ale kdyby měl po těch úpravách 188 na motoru tak je na tom hůř než v serii, to je vlastně hlavní důvod proč si myslím že má pravdu.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kdy používat zadní brzdu

30.10.2009 v 13:56 | Nahoru | #483
Stev> ano, byl by na tom hur nez v serii, ale oni uvedli nejspis "dopocitanych" 188 koni motoru. Takze klidne mohli namerit slusnych 166 koniku na kole, ktere mohly byt nizsi treba kvuli retezovce (jen teorie) a dopocitali zpet na motor s koeficientem "nove moto". Cili motor fakticky mohl mit peknych 200 koni na motoru, jen neco navic nez bylo predpokladano "spalil na retezovce".
A nebo druha varianta s naporem viz vyse...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kdy používat zadní brzdu

30.10.2009 v 14:05 | Nahoru | #484
Dawe02> mno jestli mám věřit spíš tomu že někde nahonil o 8 koní navíc než se samotným akrapem, nebo naopak ztratil minimálně 13 koní na zadním kole navíc co uvádí akrapovič vinou špatného technického stavu, tak se kloním spíš k první variantě. Ale je to debata celkem k ničemu, nevíme ani jeden

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kdy používat zadní brzdu

30.10.2009 v 14:10 | Nahoru | #485

Stev>Dawe02> mno jestli mám věřit spíš tomu že někde nahonil o 8 koní navíc než se samotným akrapem, nebo naopak ztratil minimálně 13 koní na zadním kole navíc co uvádí akrapovič vinou špatného technického stavu, tak se kloním spíš k první variantě. Ale je to debata celkem k ničemu, nevíme ani jeden



urcite nahnal naky kone proti serii... problem je ze uz ten vykon namerenej na serii moh bejt o dost niz nez uvadi vyrobce... takze bych tipnul ze u DK predaj protokol z brzdy kterej je zmerenej tak ze vyjde cislo o ty nahnany kone vetsi nez je cislo udany vyrobcem, ikdyz to neni real... kdyby namerili 180koni na motoru po upravach a rekli dotycnymu ze v serii tam bylo 165 tak by tomu nikdo neveril a drbal hlavu... takhle jsou vsichni spokojeni a nazdar....

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kdy používat zadní brzdu

30.10.2009 v 14:13 | Nahoru | #486
assassin> take moznost, jen je skoda, ze kdyz uz nekdo ma vybavu a schopnosti skutecne neco zmerit, dela to takhle... :\

Ale rekl bych ze jsme uz par stranek malicko off topic

(reakce na) Kdy používat zadní brzdu

30.10.2009 v 14:15 | Nahoru | #487
Dawe02> jenom trošku

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kdy používat zadní brzdu

30.10.2009 v 14:22 | Nahoru | #488

Dawe02>assassin> take moznost, jen je skoda, ze kdyz uz nekdo ma vybavu a schopnosti skutecne neco zmerit, dela to takhle... :\

Ale rekl bych ze jsme uz par stranek malicko off topic



jj offtopic to je, ale tak zase osveta ne? v cechach to tak funguje, lidi to chtej slyset tak prodejce jim to rekne.. vsichni vi ze se auta stacej, ale jsou radi kdyz v bazaru koupi 10let stary auto "po dedkovi" s 80ti tis km.... stejne tak vsichni vi ze novy motorky nemaj 180koni na kole a ze vejfuk at je treba z iridia neda +30koni ... ale jsou radi kdyz za svejch 300tis + 50tis v upravach dostanou krivky s vykonama z motoGP....

ale uz tu jezdi kupa lidi na okruh tak bych rek ze svita na lepsi casy, co jsem mel moznost se s takovejma lidma bavit tak je jim fuk kolik je v tom motoru koni .. jestli dana uprava posune casy smerem dolu ma to cenu...

Naposledy editováno 30.10.2009 14:25:47

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kdy používat zadní brzdu

30.10.2009 v 14:33 | Nahoru | #489
assassin> hele mně to nedá. Tady je odkaz na web akrapu kde uvádí naměřenejch 171 koní na zadním kole v serii a + 13 s komplet výfukem. To mám spíš věřit tomu že tady mu naměřili 166 na zadním kolem po tom co to tam dal a ještě to doladil commanderem a možná nejenom tím? Tobě se zdá nereálný dostat tam ještě 7 koní navíc, kor při tak velkym objemu?

Kdy používat zadní brzdu

30.10.2009 v 14:37 | Nahoru | #490
Nečet sem teda všecko, takže bych tak tušil, že to tu už zaznělo, ale každopádně říká se, že u moderní motorky je rozložení brzdného účinku cca 80/20 předek/zadek. U starších strojů viz. pionýr atd. se víc brzdí zadní brzdou.
Jinak doporučuju brzdit výhradně předkem (ale s rozumem pokud bude mokro atd), jinak je lepší si skopnout nějakej ten kvalt a brzdit motorem. No a zadek je vhodnej k dobržďování a nebo když už fakt teče do bot...anebo se jede pila a je třeba si pomoct i zadkem. Tak vopatrně! Zatáhnout za to umí každej, ale zastavit už každej ne...

(reakce na) Kdy používat zadní brzdu

30.10.2009 v 14:37 | Nahoru | #491
Perňa #81> Hezky pekne v uvozovkach kdyz potrebujes tak si prdel posunes kam chces?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kdy používat zadní brzdu

30.10.2009 v 14:38 | Nahoru | #492

Stev>... Tobě se zdá nereálný dostat tam ještě 7 koní navíc, kor při tak velkym objemu?



Steve a cim by je kde nahnal? Samotny Akrap mu pridal v maximu 9 koni!!!

Ale ono se tezko diskutuje, kdyz mame k dispozici jen cisla a nevime kde a jak se vzala.
Ja ale neverim ze jen vyfuk by mu udelal cca 216 koni. To je podle me mnohem vetsi unreal.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kdy používat zadní brzdu

30.10.2009 v 14:46 | Nahoru | #493
Dawe02> já nejsem ladič, ale pokud píše o úpravě sání, commanderu, vstřikovačích tak proč ne. Nepíše že má jen výfuk. No ale to je fuk

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kdy používat zadní brzdu

30.10.2009 v 14:53 | Nahoru | #494
Stev> PC je nutnost abys vyzdimal z toho vyfuku tech 9 nebo 10 koni navrch jak pise Akrap, stejne tak KN filtr. Jine vstrikovace to pravdepodobne fakt nema, snad se k tomu lubos69 vyjadri....no a upravou objemu zlepsis dynamiku, prechodove stavy, nikoliv spickovy vykon.
Vem si to tak, ze Akrap komplet + PC + KNko ti da, at nezeru, 10 koni. Dalsi skoro stejne velke stadecko nepribehne do ohradky zadarmo

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kdy používat zadní brzdu

30.10.2009 v 15:01 | Nahoru | #495

Dawe02>Stev> PC je nutnost abys vyzdimal z toho vyfuku tech 9 nebo 10 koni navrch jak pise Akrap, stejne tak KN filtr. Jine vstrikovace to pravdepodobne fakt nema, snad se k tomu lubos69 vyjadri....no a upravou objemu zlepsis dynamiku, prechodove stavy, nikoliv spickovy vykon.
Vem si to tak, ze Akrap komplet + PC + KNko ti da, at nezeru, 10 koni. Dalsi skoro stejne velke stadecko nepribehne do ohradky zadarmo



no zase u tehle novejch stroju je ten kat ve vyfuku docela velka restrikce, zameny za full system a odstraneni katu bejvaj znat. na tom vstrikovani vim ze u tech zzr likviduji sekundarni klapky, taky restrikce ... asi se na tom vyse zminenejma upravama da nahnat vic nez 10 koni proti serii rekl bych ze ten motor oproti cistokrevnejm litrovejm sportum ma vetsi rezervy.. hlavne v tom ze je cestovatelsky "pridusenej"

(reakce na) Kdy používat zadní brzdu

30.10.2009 v 15:14 | Nahoru | #496
assassin> je to mozny. Jak to je vi asi nejspis jen obsluha v DK.
Jinak nasel jsem zajimavy link k tematu . Namerili 178 koni na kole bez ram air. Pripocital 13 koniku za ram iar efekt a jednoduse 13% z teto hodnoty jako ztratu v prevodu... a hypoteticky by tam mohlo byt 220 koni. Koncovka, PC, filtr.

Cili nabizi se opet to, ze zmerenych 188 koni u te "nasi ZZR" namereno s ram air na zadnim kole. Prepocteno na motor tam potom podobna hodnota byt muze, ale fakt tezko rict takhle naslepo...

(reakce na) Kdy používat zadní brzdu

30.10.2009 v 17:03 | Nahoru | #497
xtezeto> Dobrý, ne?
No a myslím že dokonce v Číně si nemůžeš pořídit takovou motorku, kterou si sám nezvedneš ze země.

(reakce na) Kdy používat zadní brzdu

30.10.2009 v 17:04 | Nahoru | #498
šmudla> To je to tak vidět?!!!
No jsem, nooo....

1 reakcí na tento příspěvek Kdy používat zadní brzdu

30.10.2009 v 18:42 | Nahoru | #499
nekonečné téma

(reakce na) Kdy používat zadní brzdu

30.10.2009 v 21:14 | Nahoru | #500

Dawe02>lubos69> jeden z vas, bud Akrapovic nebo ty blbe vazi. Jim ta serie vazi 17.3 a tobe 21?
To je divne. Ja myslim ze budes o tech 11 - 13 kg lehci (coz je super!), zvaz to a uvidis.

Stev> no prave, chtelo by to detaily toho mereni. Jo a o tech vstrikovacich bych to bral s rezervou, proc by je tam kdo daval. Nebylo mysleno naladeni smesi pomoci PC nebo obdobneho nastroje k naladeni prave k tomu vyfuku? :\



Vstřikovače jsou jiný, na to mě upozorňoval už min. majitel z GB (důvod neznám, kupoval jsem to s cca8000km) a zbytek jsem tam doházel já.
Úpravy na sání jsou jednoduchý : změna řízení sekundární klapky v závislosti na poloze primární klapky a otáček, delší nástavce před klapkama,.
Jinak není tam jen standartní mapování z Power commanderu ale mám mapy ( sladěno i nastavení pro sekundární klapky) pro každej kvalt. Ten kdo zná problematiku regulace sekundární klapky na ZZR 1400 ví, že nejjednodušší je demontáž těch klapek. Já chtěl využít toho co ten motor umí a myslím, že se zadařilo.

No a s tou váhou, fakt jsem to odpoledne šel vážit. Pokusím se to zvážit tou váhou na kolech a uvidíme

Bude další ladění v DK racing a nechám si vyjet co nejvíc map s parametrama. Pak to půjde vyhodnotit.

Takže díky za vysvětlení pojmů, rady a podněty ... Mějte se

(reakce na) Kdy používat zadní brzdu

30.10.2009 v 23:40 | Nahoru | #501
WIR> pořiď si tohle když se chceš učit na tom nejlepším
možná by ti do začátku stačila aji akcelerace a rychlost

(reakce na) Kdy používat zadní brzdu

31.10.2009 v 01:20 | Nahoru | #502
Poggy> KAŽDej brzdí jak potřebuje ja bez přední bych byl myrtvej už hodně krát...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kdy používat zadní brzdu

31.10.2009 v 01:29 | Nahoru | #503
memphis.unv> je to tak .... všechno s citem a je jedno na čem a po čem . .. když uberu plyn a šlapnu na brzdu tak snad zastavim ne?a když toto někdo nevi tak raději aby nelezl ani na kolo

1 reakcí na tento příspěvek Kdy používat zadní brzdu

31.10.2009 v 09:15 | Nahoru | #504
hlavni brzda je vzdycky predni, i v zatacce se s ni da hodne brzdit, samozrejme s citem, zadni to je citovka za kazdy situace, nejvhodnejsi je asi jen na to aby motorka neujezdela, kdyz se rozjizdim do kopce a jestlize je na picu u motorky co ma tezkou prdel, tak na supersportech s vahou na prednim kole je tak akorat na kontrolovani driftu zadniho kola, ale nic se s ni neubrzdi

Kdy používat zadní brzdu

31.10.2009 v 10:10 | Nahoru | #505
No čučim jak puk.... nedovolím si napsat co je správně a co ne, ale napiši sem co si myslím a co dělám...
brzdím vždycky oběma. A nejen proto že VFR má duál. Což možná ale napovídá, že by se měli k brždění používat obě brzdy. Je pravda že když je krize zvedne se to na předek takže je úplně jedno jestli zadní kolo stojí nebo se točí...jestli se ti ale podaří nadávkovat brzdnou sílu tak aby zadek zůstal na zemi pak jednoznačně druhé bržděné kolo dost pomůže. Pokud se v přímém směru zablokuje zadní kolo tak se nestane nic, (pomijím že to není dobře kvůli plošce na gumě a kvůli tomu že samozřejmě otáčejicí se bržděné kolo má větší zpomalovací schopnost než už zablokované) ale beru to tak že rozhodně nespadneš.
Zkušenost z endura nebo krosu.. když zašlápneš zadní brzdu tak se ma poskakující kolo tendenci zastavovat furt ale nikdo nepadá...
Důležité je všechny brzdné manévry dokončit než motorku sklopíš... (zase beru že se pohybuješ někde na hranici odstředivých sil, ve 30 km a táhlé zatáčce co se dá projet 100 se nic nestane i když ji probrzdiš celou ) bržděni, stejně tak i akcelerace v zatáčce mají Tendenci motorku zvednout a narovnat což není v první části oblouku žádoucí, ale dycinky je lepčí mooc brzdit a pak to bezpečně prudčeji zlomit než se nechat vynést ven ze silnice...

Jo a ještě jedna poznámka by Pračkarr .... GUMY SNESOU VÍC NEŽ PSYCHYKA.. takže neboj dycky se to dá ještě víc naklopit a radius zatáčení zmenšit...

(reakce na) Kdy používat zadní brzdu

31.10.2009 v 12:52 | Nahoru | #506

Jindra650>hlavni brzda je vzdycky predni, i v zatacce se s ni da hodne brzdit, samozrejme s citem, zadni to je citovka za kazdy situace, nejvhodnejsi je asi jen na to aby motorka neujezdela, kdyz se rozjizdim do kopce a jestlize je na picu u motorky co ma tezkou prdel, tak na supersportech s vahou na prednim kole je tak akorat na kontrolovani driftu zadniho kola, ale nic se s ni neubrzdi



Ono i to nic může kolikrát zachránit život

(reakce na) Kdy používat zadní brzdu

31.10.2009 v 18:06 | Nahoru | #507
petroza> tak teorii bysme měli

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kdy používat zadní brzdu

1.11.2009 v 10:12 | Nahoru | #508
Zadní brzda je brzda pomocná, proto se s ní musí citlivě. Používá se nouzově v zatáčce (přední tě pošle spolehlivě k zemi), při dojezdu na křižovatce (hlavně na mokru, ale s citem, jak začne kolo klouzat brzdu pustit), při prudkých sjezdech z kopce apod.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kdy používat zadní brzdu

1.11.2009 v 10:31 | Nahoru | #509

Cochis>...Používá se nouzově v zatáčce (přední tě pošle spolehlivě k zemi)...



Clovece kde se tahle fama vzala? To uz je po nekolikate co tu blbost ctu

Kdy používat zadní brzdu

1.11.2009 v 11:01 | Nahoru | #510
Kam na ty teorie chodíte ?
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist