globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: jak a čím ? rady a zkušenosti
 
21.10.2009 v 18:51
Několikrát jsem se zde na foru setkal s dohady okolo dotazů "jaký průměr vrtáku na závit M..."
a jiné . Poraďte prosím méně technicky nadaným kolegům jak na to a co používáte za přípravky k ulehčení oprav svých miláčků . I co se týče čištění od hmyzu , mastnot , asfaltu a jiného bordelu co nám vadí.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) jak a čím ? rady a zkušenosti

21.10.2009 v 21:59 | Nahoru | #1

sajosa>Spieke> Průměr díry na závit M(metrický)=velikost(M8)x 0,8 + 0,1až 0,2mm(do M5 0,1nad 0,2).Toto platí do průměru závitu M10

Tuhle poučku nenávidím.Tepno vem si šupleru,změř si stoupání závitu(vzdálenost mezi hroty závitu,je lepší meřit mezi deseti hroty a vydělit deseti),a odečti stoupání od vnějšího průměru šroubu.Př.norma 10*1,5=8,5.Jemný závit 10*1=9.Nejběžněji používaný závit v auto i moto průmyslu-10*1,25=8,75.Tabulkově o desetinu milimetru menší díru.Při větší hloubce závitu(nad 15mm)spíš 2 desetiny přidat,hrozí zalomení závitníku.Fermež na ocel,petrolej na hliník.Na mosaz nic,ale je větší náročnost na ostrost nástroje.Opatrnost při slepých dírách,nutnost častého vyfukování.Při mytí se mi neosvědčil šampon s voskem,dělá mapy.Jarem myji.Tu fermež až při problémech,stačí obyčejný olej.Řez je základ lomu,šrouby mají válcovaný závit.Řezaný závit jen na opravy na nenáročné spoje.Se zkušeností nebo vzděláním i výše.Snesou menší moment,dobré je,pomoci si lepidlem na závity,(nad 100stupňů povoluje).

(reakce na) jak a čím ? rady a zkušenosti

21.10.2009 v 22:45 | Nahoru | #2

nazlobenej>Tuhle poučku nenávidím.Tepno vem si šupleru,změř si stoupání závitu(vzdálenost mezi hroty závitu,je lepší meřit mezi deseti hroty a vydělit deseti),a odečti stoupání od vnějšího průměru šroubu.Př.norma 10*1,5=8,5.Jemný závit 10*1=9.Nejběžněji používaný závit v auto i moto průmyslu-10*1,25=8,75.Tabulkově o desetinu milimetru menší díru.Při větší hloubce závitu(nad 15mm)spíš 2 desetiny přidat,hrozí zalomení závitníku.Fermež na ocel,petrolej na hliník.Na mosaz nic,ale je větší náročnost na ostrost nástroje.Opatrnost při slepých dírách,nutnost častého vyfukování.Při mytí se mi neosvědčil šampon s voskem,dělá mapy.Jarem myji.Tu fermež až při problémech,stačí obyčejný olej.Řez je základ lomu,šrouby mají válcovaný závit.Řezaný závit jen na opravy na nenáročné spoje.Se zkušeností nebo vzděláním i výše.Snesou menší moment,dobré je,pomoci si lepidlem na závity,(nad 100stupňů povoluje).


...tak to nemá chybu,lépe bych to nenapsal,asi jsi profíííík... ,ale výstižné pro amatéry

(reakce na) jak a čím ? rady a zkušenosti

22.10.2009 v 18:42 | Nahoru | #3
nazlobenej>
zdravím, já tyhle věci znám , živím se jimi 20 let. šlo mi o to at se pořád někdo nedohaduje jak to má být. dal jsem sem tabulku , sic pozdě ,kde je to dost srozumitelný. Závit, stoupání a vrták. Jinak díky za vysvětlení, je vidět že jsou tu i lidi co se jen neposmívají a umí i pomoct!
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist