globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Záhadný problém - kdo na to přijde má u mě flašku
22.9.2009 v 15:30
Stal se mi takový problém, povolilo mi těsnění víka hlavy válce a to postupně na obou válcích. Při normální jízdě se ozvala taková tlumená rána, podobná výstřelu do karburátoru, poprvé jsem tomu nevěnoval pozornost až po chvilce jízdy koukám, že mám nohy a celý motor od oleje. V prostoru vačkových hřídelí znikl zřejmě velký tlak, který to těsnění vytlačil a olej šel ven vzniklým otvorem. Konkrétně vytlačil takové půlkruhové zátky u vačkových hřídelí. Tyto zátky jsou součástí těsnění. Potíž je v tom, jak tam takový tlak mohl vzniknout, když každé ventilové víko je vybavno separátním odfukem (poměrně silná hadice) který je vyveden do airboxu pod nádrží. Odfuky jsem kontroloval jsou čisté, ale bylo by divné kdyby přestaly plnit funkci oba dva téměř ve stejnou chvíly. Těsnění jsem zatlačil zpět, dolil olej, očistil moto a zadní gumu od oleje, překontroloval vše co šlo překontrolovat a jel domů asi 120 km bez problému. Až asi na poslední kilometr před domovem, kdy se zase ozval jakoby výstřel, po zastavení jsem zjistil, že se zase jedna těsnící zátka uvolnila. Jo abych nezapomněl, celá tahle lapálie začala asi 2km po natankování z nouze na takové nicmoc benzince, ale nevim jak by mohl špatný benzin způsobit tento problém. Je to záhada, jak tam mohl vzniknout takový tlak a když tam vznikl, jak to že to nepobraly ty odfuky. Jednu teorii mám, ale připadá mi taková málo pravděpodobná. Pro názornost obrázek v deníku u mého profilu a pokusil jsem se ho vložit sem do diskuze

Předchozí
1 2
Následující

(reakce na) Záhadný problém - kdo na to přijde má u mě flašku

23.9.2009 v 05:07 | Nahoru | #31

Milosek.m>no tak ja bych videl příčinu jinde:) jelikož si dobře pamatuju kdy mi občas Shade ajnhundrtcvancig a potom i shade pro muže(for man) občas vytřelilo měrku oleje a u fáčka vičko na viku ventilů dějai to netěsné pístní kroužky,ktere už propouštěji a tlakuji tak klikovou skřín až to pri určitych točkach propusti vic nez stihnou odvest odfuky do sani a vyslehne to v tvem pripade ty gumicky jelikz tlak jde cestpou nejmensiho odporu.kdyby to delaly zašlehy do sání tak by to muselo bejt dost rozhašeny takze by to nejelo tak jak ma.
takže změř komprese valců a flašu pošli fizerovy jelikoz odhad pricinu ale ne zavadu
a ja vubec nepiju



Jo úplně jsem zapomněl dodat jednu věc, když se mi to stalo poprvé, tak jsem provizorně povolil o cca 1,5 otáčky víčko nalévacího otvoru a zajistil gumičkama, aby si to mohlo případně odfouknout i tudy. Ty pístní kroužky by musely hrozně moc propouštět, že by to nepobraly odfuky na obou víkách a plus ještě povolené víčko. Taková ztráta komprese by musela být znát na výkonu a navíc si myslím že by se projevovala postupně, pokud by tedy neprasknul pístní kroužek. Ale to by tam zas musel být ten propad výkonu. Navíc to vždycky vyletělo při malých otáčkách ve vesnici. Každopádně ty komprese změřit nechám. Ještě zkusím vytáhnout jednu zátku při nastartovaném motoru, do otvoru nacpu palec a pokusim se vysledovat jak to bude tlakovat při různých otáčkách.

1 reakcí na tento příspěvek Záhadný problém - kdo na to přijde má u mě flašku

23.9.2009 v 12:27 | Nahoru | #32
Jak se tak dívám na řez motoru, tak natlakování skříně musí vzniknout pohybem pístu směrem dolů a tlaky tam musejí být pořádné. Konstrukčně na to musí být pamatováno a ty odfuky musí být slušně nadimenzovaný, takže i kdyby to profouklo skrz píst tak si myslím že výsledný přetlak bude ve skříni stejný jako kdyby se tomu tak nestalo. Buď to natlakuje píst při pohybu dolů, nebo profuk s pístem, který ale nemá díky profuku dostatečnou dynamiku. Takže by ty tlaky mohly být zhruba nestejno (s profukem asi o malinko větší) tzn. odfuky by to měly pobrat ne?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Záhadný problém - kdo na to přijde má u mě flašku

23.9.2009 v 12:32 | Nahoru | #33
Moskal> počkej počkej, opomenul jsi skutečnost, že když ti jeden píst jde dolů, tak ti jde druhej nahoru a navzájem se to cca (!!) vyrovnává a tak jako tak ten tlak není takovej, aby ti motorka ostřelovala okolí těsnícíma prvkama nene, fakt bych sázel na to, že ten tlak pochází ze spalovacího prostoru...

(reakce na) Záhadný problém - kdo na to přijde má u mě flašku

23.9.2009 v 13:41 | Nahoru | #34
FiZzeR> Pravda, pravda už sem z toho špekulování pěkně zblblej Taky mě trochu zmátl tenhle obrázek z manualu. Tak jako tak by tam snad tak velkej přetlak neměl vzniknout, pořád se s tím nemůžu smířit

[img]

2 reakcí na tento příspěvek Záhadný problém - kdo na to přijde má u mě flašku

23.9.2009 v 13:44 | Nahoru | #35
hele, ještě mě napadla jedna mnohem prostší možná příčina: nemáš to přelitý? myslim olej

(reakce na) Záhadný problém - kdo na to přijde má u mě flašku

23.9.2009 v 13:54 | Nahoru | #36
ted jsem to chtel napsat,jestli tam nemas moc oleje a taky me napadlo jestli ti nezustava viset nejaky ventil(nebo guferka)

(reakce na) Záhadný problém - kdo na to přijde má u mě flašku

23.9.2009 v 13:59 | Nahoru | #37
FiZzeR> Nemám, než se to stalo, měl jsem malinko nad ryskou. Když mi potom vyšplouchala půlka náplně na silnici, dolil jsem zhruba mezi rysky a problém přišel znovu. Nejvíc se bojim toho, že to rozeberu a lautr nic tam neuvidím.

1 reakcí na tento příspěvek Záhadný problém - kdo na to přijde má u mě flašku

23.9.2009 v 14:19 | Nahoru | #38
voda v benzínu a následně v karburátorech způsobí střílení do karbeců, natlakuje se to přes oddech skříně motoru do airboxu...vyčisti palivovej filtr a karbece a bude to v pohodě...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Záhadný problém - kdo na to přijde má u mě flašku

23.9.2009 v 14:32 | Nahoru | #39

Bandaska>voda v benzínu a následně v karburátorech způsobí střílení do karbeců, natlakuje se to přes oddech skříně motoru do airboxu...vyčisti palivovej filtr a karbece a bude to v pohodě...



Kéž by to tak bylo Ale zase na druhou stranu je nepříjemné, že po natankování špatného benzinu mi to může oddělat těsnění víka. A obvzláště nepříjemné když by se to stalo někde v cizině.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Záhadný problém - kdo na to přijde má u mě flašku

23.9.2009 v 14:37 | Nahoru | #40

Moskal>Kéž by to tak bylo Ale zase na druhou stranu je nepříjemné, že po natankování špatného benzinu mi to může oddělat těsnění víka. A obvzláště nepříjemné když by se to stalo někde v cizině.



na nekterych autech byva zpetny ventil na odfuku ze skrine ....

(reakce na) Záhadný problém - kdo na to přijde má u mě flašku

23.9.2009 v 16:40 | Nahoru | #41
lumberjack1> Třeba tam namontovat tohle Akorat by u toho chtelo nastvit vyssi tlak v propustnem smeru. V zakladu to ma 0,05 bar coz by foukalo asi porad.

Záhadný problém - kdo na to přijde má u mě flašku

23.9.2009 v 18:12 | Nahoru | #42
hmm pekna motorka na ty roky byla tehdy urcite dost nadcasova

Záhadný problém - kdo na to přijde má u mě flašku

29.9.2009 v 14:40 | Nahoru | #43
Tak jsem změřil komprese a na obou válcích jsou v normě. Prasklý pístní kroužek by to neměl být a profukování přes píst myslím můžu vyloučit.

Musí to tam tlakovat něco jiného. Tlak musí jít z prostoru klikovky a potom kolem rozvoďáku nahoru do prostoru vaček. Ještě jsem zjistil, že odfuky nejsou vyvedeny z prostoru nad vačkovými hřídelemi, ale hadičky odfuků jsou napojeny na separátní kanálek v bloku válce. Kánálek ústí až dole u klikovky. Takže kdyby to tlakovalo (střílelo) od karburátoru, tak by tlak musel jít tím kanálkem ke klikovce a potom kolem rozvoďáku nahoru do prostoru vaček. Musel by být dostatečně velký aby to vyrazilo ty zátky. Tak to teda nevím

Záhadný problém - kdo na to přijde má u mě flašku

29.9.2009 v 19:07 | Nahoru | #44
Iten špatný benzín to může zpusobovat . může se ti přidírat sací ventil. zůstane otevřený a navalí ho píst, to by mohla být ta rána . po vychladnutí to může jet zase celkem normálně .Zkontroluj si tlaky ve válcích a jestli seženeš "šmíráka" optický kabel , tak se podívej dírou po svíčce do válce jak vypadá píst popřípadě i na ventily. prasklina v pístu způsobuje tlakování klikové skříně a všeho propojeného. výrobci asi ví proč tam dávají ty zátky plastový,povolí první a neroztrhá,to nic darahýho.

[img]
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Yamaha XZ 550 a jeji caste zavady Yamaha XZ 550 Kolbis 6 22.2.2016 v 18:39 jirka7373
Napojení čidla palivoměru Yamaha XZ 550 udinar 3 13.10.2013 v 18:43 udinar
Muž na Jawě-výlet do Francie na sta... [1 ... 5, 6] Jawa 250/353 Kývačka, Jawa 650 Classic, Yamaha XZ 55... udinar 163 16.11.2010 v 19:41 udinar
Lanka - kamenný obchod Yamaha XZ 550 Moskal 7 16.3.2009 v 13:34 jetam
Ekvivalent k těsnění Yamabond 4 Yamaha XZ 550 Jiřík. 0 30.11.-0001 v 00:00 Jiřík.


TOPlist