Díkes Mára
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Olej pro VFR 750 RC 36
C.J.>
apropo máš servisní manuál k VFR? Najdeš tam vše a nemusíš se dotazovat tady a doufat, že ti někdo odpoví správně..
Přes google ho najdeš hravě, třeba tady Honda_VFR750F_Service_Repair_Manual.zip
Zatial ho ještě nemám, ale díkes za odkaz. Ještě že mám k dispozici pracovní tïskárnu a můžu si to teď hned vytisknout... Ještě jednou díky
prackarr>..
Pokud má tvoje motorka,jak jsi psal,hodně nalítáno,tak spíše nárok na olej klesá,než že by se zvyšoval. Vůle jsou větší,takže by to chtělo spíše olej hustší,než častěji měnit.
Nalítáno má 88tis km, ale olej moc nežere. Hranice je právě těch 6tis km, kdy už je olej na spodní rysce a měl bych dolét 0.5 litru. Tak to to raději vyměním komplet
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Olej pro VFR 750 RC 36
Mara07>.. Ještě že mám k dispozici pracovní tïskárnu a můžu si to teď hned vytisknout... Ještě jednou díky
good luck, je to přes 300 stránek
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Olej pro VFR 750 RC 36
C.J.>good luck, je to přes 300 stránek
no právě, přeci to nebudu tisknout doma a za svoje
Mara07>no právě, přeci to nebudu tisknout doma a za svoje
Ještě ti uploadnu uživatelskou příručku, na webu ji teď nemůžu nikde najít, ať víš jak seřídit světla, kde je rugulátor dobíjení , jak se seřizuje zadní tlumič (celkem neobvykle, všichni mi to závidí ) jak se dotahuje řetěz, to neznalého dokáže potrápit
Jo a máš klíč na dotažení řetězu? Jestli ne, tak si ho rychle objednej, tady v inzerci je za 280,- i s poštovným..
manuál stáhneš tady http://vfr.unas.cz/
1 reakcí na tento příspěvek Olej pro VFR 750 RC 36
Nedaval jej nekdo do vfry?mam strach aby nezačala klouzat spojkapřípadně to motoru ještě nepohoršilo
1 reakcí na tento příspěvek Olej pro VFR 750 RC 36
Mara07>prackarr> Já právě ¨nevěděl, jestli není ta 5100ka moc, přemýšlel jsem i nad 500. V Bikersu vychází na nějakých 265KáČé za litr 5100, čili Tvá cena mě dost zaujala Problém je v tom, že jsem od Hradce Králové... Poslal by jsi mi to i poštou?
Jestli seš z HK, tak si zajeď do Lípy nad Orlicí k Jirmanovi a kup si tam stáčenej Igol, vyjde na cca 155litr a je to "náhrada" za Motul 5100
Sám na to jezdím už několik let.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Olej pro VFR 750 RC 36
Skalda>celkem by me zajimala nutnost/vyhoda pouziti oleje s JASO MA tam, kde je pozadavek pouze na API (napr. zde u VFR 750 1997 - v manualu je pozadavek pouze na 4T olej s API SF, SG). Ze jde o event. problem klouzani spojky pod vlivem nizsiho treni nekterych oleju vim, ale chtel bych znat miru tohoto efektu v pripade, ze vyrobce JASO MA nepozaduje. Jinak doporuceny interval vymeny je zde skutecne 12800 km (8000 mil) a objemy vymeny jsou: 2.9 l (vymena bez filtru), 3.1 l (vymena s filtrem), 3.8 l (rozebrani - sucha skrin)...
podle mě to v manuálu není, protože ta norma tenkrát ještě nebyla tolik zavedená, ale možná se pletu. A ty požadavky se také různě upravují. Kawasaki dřív udávala u GPZ/ER5 10W40 nebo 20W50 v závislosti na počasí, a těď je to cokoliv mezi 10W a 50. Další věc je, že v manuálu byl nejspíš uveden 4T Motorcycle oil, a takovej jsem bez JASO MA snad ještě neviděl.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Olej pro VFR 750 RC 36
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Olej pro VFR 750 RC 36
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Olej pro VFR 750 RC 36
Stev>Skalda>... takže podle manuálu by to mělo normálně fungovat i na Mogul GX FE
to je prave ta otazka - Mogul GX FE ma API SL a ackoliv Sx by melo byt zpetne kompatibilni s Sy, kde x > y, tak podle toho, co si prave ctu jsou nektere aspekty souvisejici s motocykly ve kterych to neplati uplne (nove lehkobezne oleje s modifikatory treni). Zda se, ze i proto vznikly ty normy JASO. Takze starej Mogul nebo Cinol s API SF by byl mozna lepsi , kazdopadne by to s nim fungovat melo (podle doporuceni vyrobce)...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Olej pro VFR 750 RC 36
Stev>Skalda> no, doporučení výrobce platné v té době s dostupnými oleji, nevím jestli se tenkrát počítalo s lehkoběžnými oleji s modifikátory tření které by asi zapříčinily nefunčnost spojky
Pokud vím, tak oleje pro motorky s mokrou spojkou jsou "dělané" na to aby spojka neklouzala a je jedno jestli to byl olej vyrobený před 20lety nebo dnes nebo mašina vyrobená před 20ti lety. Olej do tak staré mašiny dneska už nikdo nesežene páč dneska už by to asi nevyhovělo a možná by tak "špatný" olej už ani nedokázali vyrobit.
Kupovat do staré motorky extra spešl olej nemá žádný význam. A naopak, běžně sehnatelný olej té motorce nijak neublíží.
A co se týká rozsahu teplotní použitelnosti oleje(o kvalitě oleje to nijak nevypovídá) - 10W40 je univerzální jak na léto tak na zimu. Kdo by žil třeba v itálii by tam lil 20W50, naopak třeba v finsku byste udělali dobře s 5W40, kdo teda uvažuje jezdit za mrazu.
V našich podmínkách je prakticky jedno co tam nalejete, nějběžněji v prodeji je 10W40.
bosik>Hošani když jsme u těch oleju, mam na VFR najeto 99t km, byvalej majitel tam daval Motul 5100 premyslim jestli tam hodit ten samej nebo bych masince přilepšil Motorexem Top Speed
Nedaval jej nekdo do vfry?mam strach aby nezačala klouzat spojkapřípadně to motoru ještě nepohoršilo
přečti si ještě aspon 5x to,co jsi napsal!
Sto tisíc kilometrů na motulu a ty chceš motoru "přilepšovat"??!!
Sorry,ale větší píčovinu jsi napsat nemohl!!
Motor není pes,aby jsi mu ke granulím přilepšil pečeným kuřetem,nebo šunkou!!
Motor tím "přilepšením" nezíská absolutně nic,akorát riskuješ,že ten "lepší" olej něco zkurví. (třeba spojku).
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Olej pro VFR 750 RC 36
Skalda>.. Takze starej Mogul nebo Cinol s API SF by byl mozna lepsi , kazdopadne by to s nim fungovat melo (podle doporuceni vyrobce)...
Jo, ty mě bavíš Takže protože jawa před 40ti lety doporučovala M2T (jediný existující olej pro 2T) tak ho do motorky budu dávat i dnes? Ano, on by stačil.. Jenže motory vydržely 20-30tis km? Dneska s polosyntetikou ty motory vydrží 80tis bez výbrusu...
Ale ty si do VFR klidně nějaký Mogul nalij
1 reakcí na tento příspěvek Olej pro VFR 750 RC 36
4-Stroke Oil FAQ
All About Motor Oil
Do not use car oil in bikes
JASO MA
My Opinions about Oil
Oils Well That Ends Well, Part 1
Testing Motorcycle Oil
celkem obsahly cteni (jeste s referencema)... akorat tak na 1 nedeli
ve strucnosti:
standardy JASO vznikly jako reakce na priorizaci ekonomickych/emisnich aspektu novejsich oleju (nekdy v 2. pol. 90. let) - snizil se obsah nekterych nouzovych lubrikantu (latky s fosforem a zinkem) kvuli prodlouzeni zivotnosti katalyzatoru a naopak se zvysil/pridal obsah modifikatoru treni pro dosazeni lehkobeznosti oleju pro snizeni spotreby paliva (v radu %), zejm. MoS2, ktery muze zpusobovat problemy s klouzanim spojky (v jednom z tech textu se ale jeden clovek ze svych zkusenosti vyjadruje ve smyslu, ze to spis "odhali"/projevi uz existujici problemy se spojkou). V tomto smyslu je JASO MA (ta skupina s vysokym trenim) dost podobna pozadavkum okolo API SG (novejsi maji uz modifikatory treni; mozna jeste API SH je pouzitelny, to se mi nepodarilo overit) a to je taky duvod proc dost "motocyklovych" oleju mivalo nebo jeste ma "pouze" API SF/SG (informace zejm. pro pisatele C.J.). Zkratka API jde od jiste doby cestou optimalizace pro automobily, proto JASO...
To je ale jen velmi zjednoduseny vytah; kdo ma zajem, necht si precte neco z tech odkazu. Kazdopadne z dostupnych informaci vyplyva ta zajimavost, ze v tomto kontextu neni vykonostni specifikace API zpetne kompatibilni; nicmene konkr. pro starsi VFR (
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Olej pro VFR 750 RC 36
A co používáš za olej vlastně ty?
2 reakcí na tento příspěvek Olej pro VFR 750 RC 36
Tohle vlakno jsem zacal sledovat taky proto, ze jsem pred nedavnem ziskal darem par litru oleje OMV Bixxol Premium (synth 5W40, API SM, ACEA A3, WV taky neco nejlepsiho a vubec by melo jit o dost slusnej olej) a vaham, jestli ho do VFR 750 pouzit... psal jsem i do OMV, abych zjistil jestli/jaka pouzivaji aditiva pro snizeni treni (bylo mi odpovezeno, ze molybdenova aditiva olej neobsahuje a ze ho v principu pouzit muzu; kdyz jsem druhe strane upresnil z ceho mam obavu a proc, tak uz si tak jisti nebyli a alibisticky me odkazali na jejich olej pro motocykly , coz me pochopitelne zadnou uzitnou informaci nedalo). Kdyby byl "jenom" API SF, SG event. SH tak nemam nad cim premyslet.
Prekvapilo me, ze se tu nedavno objevilo vlakno nestastnika, ktery mel pouzit automobilovy olej a zahy (~ 300 km ?) znicil spojku (alespon tak mi to vyznelo; nekde to tu bude k dohledani), ale spis bych tipoval ze tim nejakou zavadu jenom odhalil, max. prohloubil (nebo musel jet celou dobu se spojkou v kluzu a nepoznal to). Pokud clovek nema nejake "suplikove zasoby", tak samozrejme asi nema zadny vyznam lit do motorek olej "normalni" (ten, na kterem neni napsano "motocyklovy"), protoze malokdo pri provozu motorky optimalizuje naklady (navic u synth. ten rozdil neni tak velky). No, jeste si pockam, co tu kdo napise za zajimave informace k tematu ...
EDIT: koukam, ze minuly prispevek se mi nechtene orizl. Konec mel byt cca: nicmene konkr. pro starsi VFR (ostatne jako pro jakykoliv jiny stroj) je urcujici doporuceni vyrobce, ktere v tomto pripade je API SF nebo SG (a viskozita dle podminek provozu, zejm. teploty) a jestli je vyrobcem Mobil nebo Mogul je az sekundarni kriterium. "Lepsim" olejem se nic nezkazi, ale je otazka, jestli neco ziska (krome vetru v penezence pravdepodobne nic), obzvlast pokud clovek nezna vsechny aspekty, ktere jsou ve hre (jako napr. ona problematika novych oleju v soucinosti s mokrou spojkou)...
Naposledy editováno 15.09.2009 03:21:17
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Olej pro VFR 750 RC 36
Klidne tam nalij synteticky olej, jestli chces, zadny karbon se ti nikam neuvolni a nic neucpe (protoze tam zadny neni; kdyby byl, uvolnil by se tim, co tam lijes ted). V teto souvislosti odkazuji na nejakou dobu stary serial "Mazivářské mýty", ktery by mel byt k vygooglovani a tohle tusim, ze je jedna z veci, ktere se tam resily. Urcite jsem to ale cetl na vice mistech a jedine misto, kde byla zminka o moznem nebezpeci takove zameny jsem jsem tenkrat nasel na webu skodovkaru (skoda.panda.cz - jinak je tam taky dost zajimavosti o olejich). Bohuzel myty pretrvavaji i v doporucenich servisu...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Olej pro VFR 750 RC 36
Naposledy editováno 15.09.2009 08:56:59
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Jawablázni [1 ... 3875, 3876] Jawa 250/559, Jawa 350/354 Kývačka, Jawa 250/353 Kýv... | Kafi | 116264 | Dnes v 14:23 kuba350 |
Uchycení sedla na Jawa ČZ typ 355 v... Jawa 175/356, Jawa 125/355 | JAW4Ř | 8 | 4.4.2024 v 08:49 Dolin |
Replikový karburátor jawa Jawa 350/354 Kývačka, Jawa 350/361, Jawa 350/360 pan... | Jirk_K | 3 | 4.3.2024 v 22:59 kokoška. |
Jawa 175 po nastartování hned chcíp... [1, 2, 3] Jawa 175/356 | Raptík | 63 | 24.2.2024 v 23:32 ondra1997 |
Konec velkých techničáku [1, 2] Jawa 250/559 panelka, Jawa 250/353 Kývačka, Jawa 175... | Jirk_K | 57 | 23.2.2024 v 22:37 CBRlitrRR |