globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Přídavná světla
 
9.9.2009 v 19:36
editace: dosháněno, všem díky

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ahoj,

sháním dálková/mlhová přídavná světla např. kulatý/hranatý kompaktní průřez, internet mi vyplivne samá kulatá "ala čopr" plná chromu, pokud máte nějaké užitečné odkazy sem s nimi.
Aby jste byli zcela v obraze, půjdou přidělat na padáky (nemyslím ty hříbky, ale trubky ). 12V a příkon kolem 50W.



Hella - katalog přídavných světlometů i s charakteristikou osvětlení

všem užitečným děkuji

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Poznámky od Vás:

CLEAR NS21C - 740 Kč / pár

X tune - 830 Kč / pár

výrobce? - 2150 Kč / kompletní sada

Sw Motech Fog Light Kit - 109,95 € / kompletní sada

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Dimenzování vodičů se zanedbatelnou délkou (cca do 4metrů):

Pro 110W ve 12V soustavě je potřeba vodič o průměru 1,5mm a pro 55W postačuje průměr 1mm (je i na to vzoreček a vychází to, jak je vidět dále).

známe:
- napětí "U" 12V:
- příkon "P" 110W (osvětlení 2x55W)
- zatížení průřezu "Z" 4A/mm2

tedy:
I(A) = P/U = 110/12 = 9,2A
S(plocha) = I/Z = 9,2/4 = 2,29mm2
d(průměr) = druhá odmocnina z 4*S/PÍ = druhá odmocnina z 4*2,29/3,14 = 1,7mm a z toho baj oko 1,5mm

PS: zatížený totiž může být > 4A/mm2 - pro školní zprávu bych uvedl: VOLÍM kabel do elektrárny 2mm a stejnak je tam nyní snížená "watáž" na celkových 70W (2x35W) tak co řešit

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Na závěr jak to dopadlo na TA





Naposledy editováno 23.02.2011 20:27:56

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přídavná světla

12.2.2010 v 19:58 | Nahoru | #151
Petrguss> Aha. A to si měřil na baterce jak Ti tam kolísá napětí?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přídavná světla

12.2.2010 v 20:01 | Nahoru | #152
SiSpo> ano, to je špatně...??? už si přesně nepamatuji, ale taky jsem to měřil nějak na pojitkách...

Naposledy editováno 12.02.2010 20:02:14

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přídavná světla

12.2.2010 v 20:18 | Nahoru | #153
Petrguss> Osobně se domnívám, že určitě asi bude existovat vhodnější metoda. Mně se na tom jenom nelíbí, že by bylo vhodnější zjistit kolik je schopný dát tok proudu - ale já su teoretik .

Na druhou stranu mi ukazuje baterka cca 12,2V a po spuštění motoru pokud si pamatuju 13,8V . Takže by to snad mohlo dostačovat (tvůj postup) - ten úbytek mezi 12,2 - 13,8 V by snad měl jít vidět ihned a tak si říkám že bych pozapínal spotřebiče pokud tomu tak je a byla by okamžitá změna např. už by to ukazoval 12,8V apod. či pod 12,2 V a jak bych přidal plyn, tak bych uviděl kdy v jakých otáčkách to začíná dávat 12,3V (zkrátka víc než měla baterka bez motoru) a to by snad mohlo znamenat, že např. při 2600 ot./min. to postačuje ukojit potřebu.

Upozorňuji: že mi je bližší pilník a vrtačka a můžu v oblasti elektro šířit bludy .

edit.: a já si to asi takto zkusím udělat, BATEST taky signalizuje jak na tom el. síť s volty, takže asi na tom něco bude

Naposledy editováno 12.02.2010 20:22:34

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přídavná světla

12.2.2010 v 20:25 | Nahoru | #154

SiSpo>Petrguss> Osobně se domnívám, že určitě asi bude existovat vhodnější metoda. Mně se na tom jenom nelíbí, že by bylo vhodnější zjistit kolik je schopný dát tok proudu - ale já su teoretik .

Na druhou stranu mi ukazuje baterka cca 12,2V a po spuštění motoru pokud si pamatuju 13,8V . Takže by to snad mohlo dostačovat - ten úbytek mezi 12,2 - 13,8 V by snad měl jít vidět ihned a tak si říkám že bych pozapínal spotřebiče pokud tomu tak je a byla by okamžitá změna např. už by to ukazoval 12,8V apod. či pod 12,2 V a jak bych přidal plyn, tak bych uviděl kdy v jakých otáčkách to začíná dávat 12,3V (zkrátka víc než měla baterka bez motoru) a to by snad mohlo znamenat, že např. při 2600 ot./min. to postačuje ukojit potřebu.

Upozorňuji: že mi je bližší pilník a vrtačka a můžu v oblasti elektro šířit bludy .



ano, teoreticky to tak je, že přidáš plyn a zvyšuje se napětí, ale není to tak doslova - u caponorda je přesnej reugulátor a ten drží 14V dobíjení téměř vždy - i při 1500 otáčkách i při 6000ot. stejné... a když se vše pozapíná tak to prostě sežere tolik, že se to ihned spotřebovává a plus to potřebovává i z baterky a pak se stane (jako se stalo před koncem sezony me) ze jedes a po 100 km, jak zastavís na kafe uz to nenatočíš....

(reakce na) Přídavná světla

12.2.2010 v 20:29 | Nahoru | #155
Petrguss> To je jediný co by mi na tom vadilo - s tím nenatočením . Já už jsem to tady někde psal že 35W žárovky to jistí - nebo jedině pak xenonový světlomety, ty taky mívají menší odběr pokud je mi známo (cenu jsem nikde teď nehledal, ale jsou dražší).

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přídavná světla

12.2.2010 v 21:51 | Nahoru | #156

Piwell>

2) přemýšlím, že bych si taky koupil ty 35 W H3, zatim jsem na ně ale nenarazil



www.jbd.cz/main.php neznačková
www.automedik.cz/zelit.html značková Hella(Phillips)

Naposledy editováno 12.02.2010 21:51:46

(reakce na) Přídavná světla

14.2.2010 v 14:11 | Nahoru | #157

Mládě.Fidži>www.jbd.cz/main.php neznačková
www.automedik.cz/zelit.html značková Hella(Phillips)



Popravdě jsem je ještě ani nijak moc nesháněl, jen co jsem se tak leckde poptal, když jsem si vzpomněl ... Děkuju za odkazy.

1 reakcí na tento příspěvek Přídavná světla

14.2.2010 v 14:23 | Nahoru | #158
SiSpo >> Jo, jasně, ale člověk by to měl brát v úvahu protože může nastat situace, kterou si ani neuvědomíš - např. pojedeš městem, bude chladno, rozsvítíš velký světla + mlhovky, zatopíš na ruce, budeš pomalu popojíždět od semaforu k semaforu, přičemž se motorka dost hřeje a málo chladí, čili se ti může sepnout ventilátor. Plus k tomu připočti to, že při zastavení se rozsvítí ještě stopka (v mým případě 42W) a ještě budeš blikat. Do toho pak pořád jede vstřikování, čerpadlo, kontrolky, podsvícení přístrojovky, zapalování ...

Jak říkám, je to extrém, ale zároveň to všechno bude mít obrovskou spotřebu a myslím, že je dobrý s tím počítat. Někdo taky psal, že dal vyhřívaný rukojeti přes relé blokovat ventilátorem - to je ochrana proti přetížení, která je dobře funkční.

Neber to jako, že rejpu, to v žádným případě, cos psal je naprosto logický a souhlasim s tim, ale jak řikam - může se stát ... člověk není tvor neomylný A tyhle "serepetičky" připojíš vždy přes něco a originální instalace na to není dimenzovaná - průřezy drátů, konektory ... Aby pak člověk neřešil požár motorky kvůli tomu, že se spekl konektor nebo se propálila izolace drátu. Taky už jsem to viděl. Silnější pojistka není vždy řešení. Kor u japonců.

1 reakcí na tento příspěvek Přídavná světla

14.2.2010 v 14:58 | Nahoru | #159
Dotaz...

A co ty přídavný světla předělat na xenon?
Nějací kluci maj tak předělaný ty čočky,jak by se to chovalo v těch hranatejch? To by asi oslňovalo,co?

(reakce na) Přídavná světla

14.2.2010 v 15:04 | Nahoru | #160
Dědóch> Do těch hranatejch se to nevejde, výbojka je tak o polovinu delší. A určitě by to oslňovalo.

(reakce na) Přídavná světla

14.2.2010 v 16:36 | Nahoru | #161
Piwell> Já to beru, všechno co mám navíc jede přes vlastní kabely a přes vlastní pojistky, kabely jsou propočítaný, takže požáru se nebojím. Jediný co jede mimo vlastní pojistku a na motorce to již bylo namontováno přede mnou jsou vyhřívané rukojeti, jedou jak jsem koukal do schématu po kabelu co žene šťávu do pojistek, sám kabel cucá od hlavní 30A pojistky (takže tím jsou jištěny - což jištění spíš není když 30A při 12V utáhne 360W - ale na zkrat stačí).

Osobně mne mrzí ač dřív jsem použil při výtvoru výstražných blinkrů takový ty rychlospojky co prošmiknou bužírku. Letošní zimu jsem to předělal, připájením na konektor (je to jistější a ohleduplnější k origo el. instalaci - případně se to dá odsáním cínu odstranit). Ani jsem neměl po rychlospojkách naštěstí přerušený kabely, ale zrovna u heftů vyhřívaných, jsem to překopal dnes a tam ta tlustá plusová žíla k pojistkám měla o pár drátku méně (tak to je jediné slabé místo co mi tak trká do očí - nejspíš to ještě zabezpečím). Rychlospojky prostě nebrat!

Přídavná světla

15.2.2010 v 07:14 | Nahoru | #162
No, rychlospojky ne ...

Přídavná světla

14.3.2010 v 20:58 | Nahoru | #163
Tak jsem si konečně udělal radost a přimontoval jsem si přídavná světla. Abych ulehčil práci všem ostatním, tak jsem to trošku popsal, jak vše zapojit.

Roadbook.cz

Hezkou zábavu

Naposledy editováno 14.03.2010 21:03:02

Přídavná světla

13.5.2010 v 01:02 | Nahoru | #164
prasklo mi vlákno v jednom přídavným, kurník šopa

1 reakcí na tento příspěvek Přídavná světla

15.5.2010 v 03:53 | Nahoru | #165

http://www.svetzarovek.prodejce.cz/H3dioda

To by mě zajímalo jak to umí svítit, asi odraz žádnej?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přídavná světla

15.5.2010 v 12:39 | Nahoru | #166
SiSpo> Vůbec nesvítí. K ničemu. A co ti prasklo za žárovku? 55W nebo 35W?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přídavná světla

15.5.2010 v 13:20 | Nahoru | #167
Fidži.V-Strom> 55W už to je tak tejden, ještě jsem to nevyměnil . Momentálně se sem tam zastavím v krámě pač tam chci pro klid duše ty 35W, nejspíš nakonec to stejnak koupím přes net a připlatím si to poštovný - pač na krámech jsem to ještě neviděl...

(ony jako ty 55W svítěj jako krávy, tak další důvod pro 35W )

(reakce na) Přídavná světla

15.5.2010 v 14:04 | Nahoru | #168
SiSpo> Mě je kupoval v Práglu brácha. Nějakej šop v Horních Měcholupech. Ale už ty stránky tý firmy nefungujou, tak nevím, jestli tam ještě je.

1 reakcí na tento příspěvek Přídavná světla

15.5.2010 v 14:07 | Nahoru | #169
Nebo co tohle? www.jbd.cz/main.php

(reakce na) Přídavná světla

15.5.2010 v 23:37 | Nahoru | #170
Fidži.V-Strom> Díky dík, jj v nejhorším to koupím přes net (jsem koukal i na sídlo té firmy, ale to je druhá strana Prahy a na tu já házim bobek :D :) )...

Já toho jinak objel dost 3 města v okolí důkladně a Prahu jen InnoMotor ač jsem byl i v týdnu ve Vrbovce tak tam jsem si na to ani nevzpomněl...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přídavná světla

16.5.2010 v 16:10 | Nahoru | #171
SiSpo> http://eshop.motose...a-riditka-20671.html Vypínač přídavných světel kolébkovy na řídítka sam ho použivam na mlhove světla

(reakce na) Přídavná světla

16.5.2010 v 16:38 | Nahoru | #172
AFRIČAN> Téměř ten samý zde: www.sohoo.cz/nabidka_dilu.htm za 115Kč

Přídavná světla

26.5.2010 v 21:10 | Nahoru | #173
Tak jsem Fidži obětoval poštovný a je to doma... (4ks kdyby náhodou)

Ale tohle jsem nečekal, žárovky neměli plochý ale válcový konektory... no nic - je to, svítí to a hnedka se mi pojede líp se 70W - čéče a svítí to pořád dost, čekal jsem rapidnější rozdíl.

Přídavná světla

11.6.2010 v 22:48 | Nahoru | #174
Tak teď jsem si s těma mlhovkama užil. V úterý do mě nacouval v Rakousku chlap s autem a robil mi pravou mlhovku a dneska při wapkování jsem si zas nalil do toho světla vodu praskla mi žárovka Takže bilance za tento týden je nová mlhovka a dvě nové žárovky

Přídavná světla

12.6.2010 v 12:01 | Nahoru | #175
Rozbil Ti mlhovku utopenou v motorce a motorka zůstala celá .

To máš teda štěstí...

1 reakcí na tento příspěvek Přídavná světla

29.8.2010 v 17:48 | Nahoru | #176
Tak už mám konečně na ténérce mlhovky i á. Vymejšlel jsem různý způsoby, jak je uchytit, jejich výhody a nevýhody a nakonec jsem držáky udělal tak, jak to má touratech, čímž jsem to dá se říct okopíroval, ale je to fuk protože to není vidět Tady je resumé s 35 W žárovkama:


1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přídavná světla

31.3.2011 v 22:59 | Nahoru | #177
Taky se pochlubím ... mam pridvany dalky na svym fazeru. Uchyceny na spodni brejle, parabola ma 2xH3 (dalka i potkavačka) a zapinaj se s dalkovyma pres rele.

Přídavná světla

1.4.2011 v 00:50 | Nahoru | #178
Na k1400 jsem cetl, ze na motorku pridavny dve svetla nejsou povoleny.Tak jak to je podle vyhlasky ?

Citace z K1400 :

A teď se vraťme k těm čoprům . Nenadávejte mě , nebijte mě . Píšu to jen proto , aby každý z Vás věděl , na čem by byl , kdyby jste narazili někde , třeba na silnici na blba který stoprocentně ctí zákony . A stoprocentně je zná , což u nás asi zase tak moc nehrozí . 50% našich motorek má uprostřed původní světlomet a na rampě dvě přídavná dálková světla . Ani nemusíme sčítat indexy svítivosti , ale tak to Vážení nejde . Máte tři dálková a můžete mít maximálně dvě . Řešení ? Odpojit to původní aby zůstaly jen dvě . Tak to taky nejde . Na tom původním , prostředním máte R , je to namontované světelné zařízení a to musí být v činnosti . Takže zbývá řešení , původní světlomet nahradit , něčím kde je pouze C , potkávací . V životě jsem něco takovýho neviděl , asi to nikdo nevyrábí . Ale i kdyby to někdo vyráběl , tak dálková světla budou stále blíže k obrysu motorky , než potkávací . Takže tudy cesta taky nevede . A jak z toho ven ? Nechat původní světlomet a dát na rampu na místo přídavných světel dvě mlhovky ? To taky zrovna nefunguje . Jednostopá vozidla mohou mít mlhovku pouze jednu . Takže jediné správné řešení by bylo nahradit .
původní světlomet pouze dálkovým a na rampu přidat dvě světla pouze tlumená . Samozřejmě minimálně 60 cm od sebe. Dovede si to někdo představit jak by to vypadalo ? Nezkoušejte to , protože samostatná potkávací světla opravdu nikdo nevyrábí . Sečteno , podtrženo , tři světla na motorce tak , jak jsme zvyklí prostě nelze .........

Naposledy editováno 01.04.2011 00:58:53

Přídavná světla

1.4.2011 v 07:49 | Nahoru | #179
řešilo se to na gs fóru tady

snad to trochu pomůže, ono je to věčná polemika

Přídavná světla

1.4.2011 v 22:57 | Nahoru | #180
Takže podle toho co sem cetl na tom GS foru muzes mit pridavny 1 dalkovy a 1 mlhovku ... a na vsech velkejch endurech je to po dvojcich dokonce i v originalnim prislusenstvi. To je na palici. NO nic mam jeste samostatnej vypinac pod sedlem, takze to kdyztak vypnu kdyby nekdo chtel moc kecat ...

Naposledy editováno 01.04.2011 22:58:12
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist