-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ahoj,
sháním dálková/mlhová přídavná světla např. kulatý/hranatý kompaktní průřez, internet mi vyplivne samá kulatá "ala čopr" plná chromu, pokud máte nějaké užitečné odkazy sem s nimi.
Aby jste byli zcela v obraze, půjdou přidělat na padáky (nemyslím ty hříbky, ale trubky ). 12V a příkon kolem 50W.
Hella - katalog přídavných světlometů i s charakteristikou osvětlení
všem užitečným děkuji
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Poznámky od Vás:
CLEAR NS21C - 740 Kč / pár
X tune - 830 Kč / pár
výrobce? - 2150 Kč / kompletní sada
Sw Motech Fog Light Kit - 109,95 € / kompletní sada
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Dimenzování vodičů se zanedbatelnou délkou (cca do 4metrů):
Pro 110W ve 12V soustavě je potřeba vodič o průměru 1,5mm a pro 55W postačuje průměr 1mm (je i na to vzoreček a vychází to, jak je vidět dále).
známe:
- napětí "U" 12V:
- příkon "P" 110W (osvětlení 2x55W)
- zatížení průřezu "Z" 4A/mm2
tedy:
I(A) = P/U = 110/12 = 9,2A
S(plocha) = I/Z = 9,2/4 = 2,29mm2
d(průměr) = druhá odmocnina z 4*S/PÍ = druhá odmocnina z 4*2,29/3,14 = 1,7mm a z toho baj oko 1,5mm
PS: zatížený totiž může být > 4A/mm2 - pro školní zprávu bych uvedl: VOLÍM kabel do elektrárny 2mm a stejnak je tam nyní snížená "watáž" na celkových 70W (2x35W) tak co řešit
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Na závěr jak to dopadlo na TA
Naposledy editováno 23.02.2011 20:27:56
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přídavná světla
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přídavná světla
Naposledy editováno 12.02.2010 20:02:14
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přídavná světla
Na druhou stranu mi ukazuje baterka cca 12,2V a po spuštění motoru pokud si pamatuju 13,8V . Takže by to snad mohlo dostačovat (tvůj postup) - ten úbytek mezi 12,2 - 13,8 V by snad měl jít vidět ihned a tak si říkám že bych pozapínal spotřebiče pokud tomu tak je a byla by okamžitá změna např. už by to ukazoval 12,8V apod. či pod 12,2 V a jak bych přidal plyn, tak bych uviděl kdy v jakých otáčkách to začíná dávat 12,3V (zkrátka víc než měla baterka bez motoru) a to by snad mohlo znamenat, že např. při 2600 ot./min. to postačuje ukojit potřebu.
Upozorňuji: že mi je bližší pilník a vrtačka a můžu v oblasti elektro šířit bludy .
edit.: a já si to asi takto zkusím udělat, BATEST taky signalizuje jak na tom el. síť s volty, takže asi na tom něco bude
Naposledy editováno 12.02.2010 20:22:34
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přídavná světla
SiSpo>Petrguss> Osobně se domnívám, že určitě asi bude existovat vhodnější metoda. Mně se na tom jenom nelíbí, že by bylo vhodnější zjistit kolik je schopný dát tok proudu - ale já su teoretik .
Na druhou stranu mi ukazuje baterka cca 12,2V a po spuštění motoru pokud si pamatuju 13,8V . Takže by to snad mohlo dostačovat - ten úbytek mezi 12,2 - 13,8 V by snad měl jít vidět ihned a tak si říkám že bych pozapínal spotřebiče pokud tomu tak je a byla by okamžitá změna např. už by to ukazoval 12,8V apod. či pod 12,2 V a jak bych přidal plyn, tak bych uviděl kdy v jakých otáčkách to začíná dávat 12,3V (zkrátka víc než měla baterka bez motoru) a to by snad mohlo znamenat, že např. při 2600 ot./min. to postačuje ukojit potřebu.
Upozorňuji: že mi je bližší pilník a vrtačka a můžu v oblasti elektro šířit bludy .
ano, teoreticky to tak je, že přidáš plyn a zvyšuje se napětí, ale není to tak doslova - u caponorda je přesnej reugulátor a ten drží 14V dobíjení téměř vždy - i při 1500 otáčkách i při 6000ot. stejné... a když se vše pozapíná tak to prostě sežere tolik, že se to ihned spotřebovává a plus to potřebovává i z baterky a pak se stane (jako se stalo před koncem sezony me) ze jedes a po 100 km, jak zastavís na kafe uz to nenatočíš....
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přídavná světla
Piwell>
2) přemýšlím, že bych si taky koupil ty 35 W H3, zatim jsem na ně ale nenarazil
www.jbd.cz/main.php neznačková
www.automedik.cz/zelit.html značková Hella(Phillips)
Naposledy editováno 12.02.2010 21:51:46
Mládě.Fidži>www.jbd.cz/main.php neznačková
www.automedik.cz/zelit.html značková Hella(Phillips)
Popravdě jsem je ještě ani nijak moc nesháněl, jen co jsem se tak leckde poptal, když jsem si vzpomněl ... Děkuju za odkazy.
1 reakcí na tento příspěvek Přídavná světla
Jak říkám, je to extrém, ale zároveň to všechno bude mít obrovskou spotřebu a myslím, že je dobrý s tím počítat. Někdo taky psal, že dal vyhřívaný rukojeti přes relé blokovat ventilátorem - to je ochrana proti přetížení, která je dobře funkční.
Neber to jako, že rejpu, to v žádným případě, cos psal je naprosto logický a souhlasim s tim, ale jak řikam - může se stát ... člověk není tvor neomylný A tyhle "serepetičky" připojíš vždy přes něco a originální instalace na to není dimenzovaná - průřezy drátů, konektory ... Aby pak člověk neřešil požár motorky kvůli tomu, že se spekl konektor nebo se propálila izolace drátu. Taky už jsem to viděl. Silnější pojistka není vždy řešení. Kor u japonců.
1 reakcí na tento příspěvek Přídavná světla
A co ty přídavný světla předělat na xenon?
Nějací kluci maj tak předělaný ty čočky,jak by se to chovalo v těch hranatejch? To by asi oslňovalo,co?
Osobně mne mrzí ač dřív jsem použil při výtvoru výstražných blinkrů takový ty rychlospojky co prošmiknou bužírku. Letošní zimu jsem to předělal, připájením na konektor (je to jistější a ohleduplnější k origo el. instalaci - případně se to dá odsáním cínu odstranit). Ani jsem neměl po rychlospojkách naštěstí přerušený kabely, ale zrovna u heftů vyhřívaných, jsem to překopal dnes a tam ta tlustá plusová žíla k pojistkám měla o pár drátku méně (tak to je jediné slabé místo co mi tak trká do očí - nejspíš to ještě zabezpečím). Rychlospojky prostě nebrat!
Roadbook.cz
Hezkou zábavu
Naposledy editováno 14.03.2010 21:03:02
1 reakcí na tento příspěvek Přídavná světla
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přídavná světla
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přídavná světla
(ony jako ty 55W svítěj jako krávy, tak další důvod pro 35W )
1 reakcí na tento příspěvek Přídavná světla
Já toho jinak objel dost 3 města v okolí důkladně a Prahu jen InnoMotor ač jsem byl i v týdnu ve Vrbovce tak tam jsem si na to ani nevzpomněl...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přídavná světla
1 reakcí na tento příspěvek Přídavná světla
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přídavná světla
Citace z K1400 :
A teď se vraťme k těm čoprům . Nenadávejte mě , nebijte mě . Píšu to jen proto , aby každý z Vás věděl , na čem by byl , kdyby jste narazili někde , třeba na silnici na blba který stoprocentně ctí zákony . A stoprocentně je zná , což u nás asi zase tak moc nehrozí . 50% našich motorek má uprostřed původní světlomet a na rampě dvě přídavná dálková světla . Ani nemusíme sčítat indexy svítivosti , ale tak to Vážení nejde . Máte tři dálková a můžete mít maximálně dvě . Řešení ? Odpojit to původní aby zůstaly jen dvě . Tak to taky nejde . Na tom původním , prostředním máte R , je to namontované světelné zařízení a to musí být v činnosti . Takže zbývá řešení , původní světlomet nahradit , něčím kde je pouze C , potkávací . V životě jsem něco takovýho neviděl , asi to nikdo nevyrábí . Ale i kdyby to někdo vyráběl , tak dálková světla budou stále blíže k obrysu motorky , než potkávací . Takže tudy cesta taky nevede . A jak z toho ven ? Nechat původní světlomet a dát na rampu na místo přídavných světel dvě mlhovky ? To taky zrovna nefunguje . Jednostopá vozidla mohou mít mlhovku pouze jednu . Takže jediné správné řešení by bylo nahradit .
původní světlomet pouze dálkovým a na rampu přidat dvě světla pouze tlumená . Samozřejmě minimálně 60 cm od sebe. Dovede si to někdo představit jak by to vypadalo ? Nezkoušejte to , protože samostatná potkávací světla opravdu nikdo nevyrábí . Sečteno , podtrženo , tři světla na motorce tak , jak jsme zvyklí prostě nelze .........
Naposledy editováno 01.04.2011 00:58:53
Naposledy editováno 01.04.2011 22:58:12