globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Přídavná světla
 
9.9.2009 v 19:36
editace: dosháněno, všem díky

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ahoj,

sháním dálková/mlhová přídavná světla např. kulatý/hranatý kompaktní průřez, internet mi vyplivne samá kulatá "ala čopr" plná chromu, pokud máte nějaké užitečné odkazy sem s nimi.
Aby jste byli zcela v obraze, půjdou přidělat na padáky (nemyslím ty hříbky, ale trubky ). 12V a příkon kolem 50W.



Hella - katalog přídavných světlometů i s charakteristikou osvětlení

všem užitečným děkuji

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Poznámky od Vás:

CLEAR NS21C - 740 Kč / pár

X tune - 830 Kč / pár

výrobce? - 2150 Kč / kompletní sada

Sw Motech Fog Light Kit - 109,95 € / kompletní sada

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Dimenzování vodičů se zanedbatelnou délkou (cca do 4metrů):

Pro 110W ve 12V soustavě je potřeba vodič o průměru 1,5mm a pro 55W postačuje průměr 1mm (je i na to vzoreček a vychází to, jak je vidět dále).

známe:
- napětí "U" 12V:
- příkon "P" 110W (osvětlení 2x55W)
- zatížení průřezu "Z" 4A/mm2

tedy:
I(A) = P/U = 110/12 = 9,2A
S(plocha) = I/Z = 9,2/4 = 2,29mm2
d(průměr) = druhá odmocnina z 4*S/PÍ = druhá odmocnina z 4*2,29/3,14 = 1,7mm a z toho baj oko 1,5mm

PS: zatížený totiž může být > 4A/mm2 - pro školní zprávu bych uvedl: VOLÍM kabel do elektrárny 2mm a stejnak je tam nyní snížená "watáž" na celkových 70W (2x35W) tak co řešit

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Na závěr jak to dopadlo na TA





Naposledy editováno 23.02.2011 20:27:56

1 reakcí na tento příspěvek Přídavná světla

14.2.2010 v 14:23 | Nahoru | #1
SiSpo >> Jo, jasně, ale člověk by to měl brát v úvahu protože může nastat situace, kterou si ani neuvědomíš - např. pojedeš městem, bude chladno, rozsvítíš velký světla + mlhovky, zatopíš na ruce, budeš pomalu popojíždět od semaforu k semaforu, přičemž se motorka dost hřeje a málo chladí, čili se ti může sepnout ventilátor. Plus k tomu připočti to, že při zastavení se rozsvítí ještě stopka (v mým případě 42W) a ještě budeš blikat. Do toho pak pořád jede vstřikování, čerpadlo, kontrolky, podsvícení přístrojovky, zapalování ...

Jak říkám, je to extrém, ale zároveň to všechno bude mít obrovskou spotřebu a myslím, že je dobrý s tím počítat. Někdo taky psal, že dal vyhřívaný rukojeti přes relé blokovat ventilátorem - to je ochrana proti přetížení, která je dobře funkční.

Neber to jako, že rejpu, to v žádným případě, cos psal je naprosto logický a souhlasim s tim, ale jak řikam - může se stát ... člověk není tvor neomylný A tyhle "serepetičky" připojíš vždy přes něco a originální instalace na to není dimenzovaná - průřezy drátů, konektory ... Aby pak člověk neřešil požár motorky kvůli tomu, že se spekl konektor nebo se propálila izolace drátu. Taky už jsem to viděl. Silnější pojistka není vždy řešení. Kor u japonců.

(reakce na) Přídavná světla

14.2.2010 v 16:36 | Nahoru | #2
Piwell> Já to beru, všechno co mám navíc jede přes vlastní kabely a přes vlastní pojistky, kabely jsou propočítaný, takže požáru se nebojím. Jediný co jede mimo vlastní pojistku a na motorce to již bylo namontováno přede mnou jsou vyhřívané rukojeti, jedou jak jsem koukal do schématu po kabelu co žene šťávu do pojistek, sám kabel cucá od hlavní 30A pojistky (takže tím jsou jištěny - což jištění spíš není když 30A při 12V utáhne 360W - ale na zkrat stačí).

Osobně mne mrzí ač dřív jsem použil při výtvoru výstražných blinkrů takový ty rychlospojky co prošmiknou bužírku. Letošní zimu jsem to předělal, připájením na konektor (je to jistější a ohleduplnější k origo el. instalaci - případně se to dá odsáním cínu odstranit). Ani jsem neměl po rychlospojkách naštěstí přerušený kabely, ale zrovna u heftů vyhřívaných, jsem to překopal dnes a tam ta tlustá plusová žíla k pojistkám měla o pár drátku méně (tak to je jediné slabé místo co mi tak trká do očí - nejspíš to ještě zabezpečím). Rychlospojky prostě nebrat!
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist