globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Výměna oleje
28.6.2009 v 22:36
Zdravim,mám dotaz. Předepsaný olej výrobcem do Kawy ER-5 je polosyntetika 10W/40, mám možnost sehnat plnou 10W/50 za luxusní peníze. Už jsem se na to ptal víc lidí a nemělo by to být na škodu, spíš naopak. Ale chtěl jsem se zeptat zda s tim někdo nemáte špatné zkušenosti? Díky za rady a zkušenosti.
Btw. pokud to tu někde už je hodte odkaz, díky
Předchozí
1 2 3 4
Následující

1 reakcí na tento příspěvek Výměna oleje

28.6.2009 v 22:44 | Nahoru | #1
blbost. Nikdy ji nekoupíš levněji,jak tu polosyntetiku a je to naprosto zbytečný. A lepší to není,spíše naopak,takže na to vykašli a lij,to co máš.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výměna oleje

28.6.2009 v 22:46 | Nahoru | #2
prackarr> Jo, to jsem si taky celou dobu myslel... taky bych nejradši lil co mám, ale oni i v origo návodu píšou že je možná jiná viskozita, že ta 50ka je akorát do vyšších teplot...teda esi sem to dobře z té skopčáčtiny přeložil
EDIT: zapomněl sem dodat že prostě bych to měl téměř zadarmo... jinak bych určitě koupil to co mám...

Naposledy editováno 28.06.2009 22:47:00

1 reakcí na tento příspěvek Výměna oleje

28.6.2009 v 22:48 | Nahoru | #3
Dej tam 10w40ku normální a hotovo.
Já používám motul.
Můžeš samozřejmě jakoukoliv jinou značku. Neřeš nic ostatního,je to o ničem. Motul i prodávám,pokud chceš,litr za 185kč.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výměna oleje

28.6.2009 v 22:49 | Nahoru | #4
prackarr> Víš, nejhorší na tom je, že já ten olej už mám doma... Tak tajně doufám že to pude... jinak mám na 10let skvělej olej do sekačky... ptže bych pravdu řek taky se mi do toho moc nechce....

Výměna oleje

28.6.2009 v 22:52 | Nahoru | #5
Nechápu,proč se tady potom ptáš? Asi jsem staromódní,ale prvně se vždy ptáma pak jednám. Asi je to lepší naopak...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výměna oleje

28.6.2009 v 23:02 | Nahoru | #6
Gagle: Co je to přesně za olej, ten 10W50? Značka, značení, API, JASO?

(reakce na) Výměna oleje

28.6.2009 v 23:05 | Nahoru | #7

1100Virago>Gagle: Co je to přesně za olej, ten 10W50? Značka, značení, API, JASO?


A cena?

Výměna oleje

29.6.2009 v 07:25 | Nahoru | #8
myslim ze pri vymene je SKORO jedno jakej tam da olej.nedavno to tady resilo dost lidi pri blikani cidla na R1 a spousta lidi psala ze je to fuk.Ja jsem ted olej menil a mel jsem tam 10W40.Predepsany od vyrobce.kdyz jsem prijel za kamosem pro olej a rekl do ceho to je tak se jen zeptal jestli mi obcas blika kontrolka na olej(jako jestli kravne vinou bordelu atd).Kdyz jsem rekl ze jo bez reci mi dal 5W50 zavodni Denicol.Pry v R1 funguje vyborne neni s nim jediny problem.Jinak mam litr za 200,-Kc!!!!Takze pokud ho vymenujes a ne jen dolejvas tak se moc nestane.zalezi pak spis na tom jestli ho upotrebis a jestli to ma pro tebe vyznam-lepsi oleje byvaji drazsi a pro nekoho zbytecne vyhozene penize...

(reakce na) Výměna oleje

29.6.2009 v 07:31 | Nahoru | #9
Gagle>" Už jsem se na to ptal víc lidí a nemělo by to být na škodu, spíš naopak."

Tohle jsi napsal , takže , by to vlasně mělo být na škodu , né ??

Píšeš totíž : nemělo , spíš naopak !! :\

1 reakcí na tento příspěvek Výměna oleje

29.6.2009 v 09:13 | Nahoru | #10
Lít tam plnou syntetiku je největší blbost, pamatuj si, že vždycky můžeš jít z "lepšího" oleje na "horší", ale nikdy ne naopak, jak tam máš jednou polosyntetiku, rozhodně se nedoporučuje lít plnou, nedělá se to, můžeš motoru spíš uškodit, nebo ho rovnou zadřít. Řekne ti to každej servisák, platí to u aut a tím spíše u motorek. Píšeš, že máš olej už doma a že je zadarmo, to ti gratuluju, ale vy.urvenej motor už zadarmo neni.

Výměna oleje

29.6.2009 v 09:51 | Nahoru | #11
Do ER5 bych to nedělal. Plná syntetika se ti hodí tak třeba do supersportů. Je řidčí, motor tak běhá ve vyšších teplotách, tvůj motor by to nemuselo uchladit. Jestli tě skoro nic nestál, tak ho prodej za cenu polosyntetiky nějakýmu kamarádovi se supersportem a nalej tam to co máš.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výměna oleje

29.6.2009 v 09:53 | Nahoru | #12
Gagle> Jen hádám, asi jsi koupil Castrol Power 1 Racing 10W-50. A jestli už ho máš doma a navíc za super cenu (jak jsi psal), tak ho tam klidně použí, nic tím nezkazíš. V autorizovaných servisech Kawasaki ho běžně používají při serviskách. A pokud máš i nadále možnost ho kupovat pod 200,- za litr, tak ho klidně kupuj a používej dál.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výměna oleje

29.6.2009 v 10:25 | Nahoru | #13

Aliante>Gagle> Jen hádám, asi jsi koupil Castrol Power 1 Racing 10W-50. A jestli už ho máš doma a navíc za super cenu (jak jsi psal), tak ho tam klidně použí, nic tím nezkazíš. V autorizovaných servisech Kawasaki ho běžně používají při serviskách. A pokud máš i nadále možnost ho kupovat pod 200,- za litr, tak ho klidně kupuj a používej dál.


Podle mého je blbost tam takový olej lít. Pokud ho má za pusu,tak má za pusu i GPS. A pokud ne,tak at ho prodá a koupí to,co tam má být.
Nechápu,proč když výrobce napíše 10w40 SH,tak se vždy najde někdo,kdo chce dávat 5W60 SL.
Jak u blbečků na dvoře.
Až mu to začne žrát olej přes gufera,tak bude plakat,že si vyjebal motor.
Já osobně bych do své motorky castrol nikdy nedal!! Jakýkoliv!

1 reakcí na tento příspěvek Výměna oleje

29.6.2009 v 11:04 | Nahoru | #14
hele ja to tu uz resil,polo vs. plna syntetika a bylo mi naznaceno ze dnes je vse polo a plna se pouziva jen jako marketingovy tah.navic teplotni oznaceni nema nic spolecneho s puvodem vyroby..Jinak uz jsou pryc doby kdy by se z oleje neco usazovalo a lepsi olej to pak jen rozpustil a vydrel..to uz by se stat nemelo asi jako ja chtel vyplachovat pri vymene oleje-taky prej blbost ale me to pred ctyrmi roky ucili ve skole..dej to tam a bud v klidu..pokud je vse v pohode ted bude i dal.Jasne ze to nema vyznam a mozna je to zbytecne ale pri zatezi jakou ma ER5 ti toho moc nehrozi..

4 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výměna oleje

29.6.2009 v 11:27 | Nahoru | #15

hansell>Lít tam plnou syntetiku je největší blbost, pamatuj si, že vždycky můžeš jít z "lepšího" oleje na "horší", ale nikdy ne naopak, jak tam máš jednou polosyntetiku, rozhodně se nedoporučuje lít plnou, nedělá se to, můžeš motoru spíš uškodit, nebo ho rovnou zadřít. Řekne ti to každej servisák, platí to u aut a tím spíše u motorek. Píšeš, že máš olej už doma a že je zadarmo, to ti gratuluju, ale vy.urvenej motor už zadarmo neni.



Ted si mě dostal větší píčovinu už sem tu dlouho nečetl i když to lehce dohání Pračkář s tím že by si nikdy nedal do motoru Castrol

(reakce na) Výměna oleje

29.6.2009 v 11:28 | Nahoru | #16

hnjupis>hele ja to tu uz resil,polo vs. plna syntetika a bylo mi naznaceno ze dnes je vse polo a plna se pouziva jen jako marketingovy tah.navic teplotni oznaceni nema nic spolecneho s puvodem vyroby..Jinak uz jsou pryc doby kdy by se z oleje neco usazovalo a lepsi olej to pak jen rozpustil a vydrel..to uz by se stat nemelo asi jako ja chtel vyplachovat pri vymene oleje-taky prej blbost ale me to pred ctyrmi roky ucili ve skole..dej to tam a bud v klidu..pokud je vse v pohode ted bude i dal.Jasne ze to nema vyznam a mozna je to zbytecne ale pri zatezi jakou ma ER5 ti toho moc nehrozi..


Opak,vše je plno, a polo se používá na odlišení. Teplotní index s tím nemá nic společného,to je pravda,ale třída ano. A pokud mám přibližovadlo na olej SH,tak tam nebudu lít SL,ne? Každopádně je to k ničemu,pozitivního nic a negativa mohou přijít,tak proč to tam kurva lít,to mi vysvětli?

(reakce na) Výměna oleje

29.6.2009 v 11:30 | Nahoru | #17
Prda1> já mám důvod psát,že bych si castrol do motorky nedal. To se neboj. Psát to tu nebudu,protože nebudu pak číst ty stohy rozumů od lidí,co o oleji ví akorát to,že je mastnej a patlá se.
Jen jedno naznačím: v posledních testech API byl GPS prohlášen jako olej s absolutně nevyhovujícími antikorozními účinky...
Víc k tomu psát nebudu,at si každej leje to,co uzná za vhodné.

Výměna oleje

29.6.2009 v 12:21 | Nahoru | #18
Taky kakáč never more
Souhlas s pračkou,jako ostatně pokaždé v problematice olejů

(reakce na) Výměna oleje

29.6.2009 v 12:25 | Nahoru | #19
Taky názor , rozhodně bych lil to co tam má být, plná syntetika tomu nijak nepomůže.

Edit:

Prda1> Ty chytráku, pár takhle "udělaných" motorů jsem po čachrech s olejem už viděl, je pravda, že dneska už asi prostě stačí, že olej splňuje dané parametry stanovené výrobcem motocyklu a je jedno, jestli polo, nebo plno synt, ale důležité jsou především parametry.

Naposledy editováno 29.06.2009 12:35:44

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výměna oleje

29.6.2009 v 12:52 | Nahoru | #20
Prda1> Jinak pro tvojí informaci, to co jsem psal výše, bylo proto, že při dlouhodobém používání méně kvalitních polosynt a minerál olejů u starších motorů docházelo k větší míře zanesení motoru a při nalití kvalitního plně synt oleje to usazeniny rozpustilo a tím docházelo k větší míře poškozování motorů. Viděl jsem takhle pěkně zadřený FJ1100, kam frajer nalil Motul5100 Ester a udělal ho. V dnešní době poměrně dost kvalitních olejů zanášení asi už moc nehrozí, ale nevím, co je píčovinou na tom co jsem napsal. Můžeš mi to teda nějak fundovaně vysvětlit?

(reakce na) Výměna oleje

29.6.2009 v 13:18 | Nahoru | #21
hansell> Prave ze to by melo byt u starych motorek a ne u nove.ER5 urcite neni na urovni Jawicky z padesatehosesteho...Jinak ano muze se uvolnit karbon ale v pripade zaneseneho motoru se drive nebo pozdeji stejne vysype a nevhodny olej to jen urychnli .

prackarr:-Treba to ze ho ma za prd??To je dobre pozitivum kdyz ma DOST velkou sanci ze mu to s motorem nic neudela.Jasne musi mit motor do ted OK,musel tam byt do ted olej OK,musi byt vsechno v pohode(olej musi byt lepsi,vymenit spravnem intervalu atd) a pak neuskodi a jeste usetri!Jinak souhlas ze pokud ma simeringy na hov*o uz ted tak ridsi olej neni to prave ani zadarmo!

jinak jak jsem psal u me R1 jsem sel bez problemu na jinou tridu.Pro me same vyhody!Ale u teto zmeny....ja bych ho dal..

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výměna oleje

29.6.2009 v 13:40 | Nahoru | #22

prackarr>Aliante>Gagle> Jen hádám, asi jsi koupil Castrol Power 1 Racing 10W-50. A jestli už ho máš doma a navíc za super cenu (jak jsi psal), tak ho tam klidně použí, nic tím nezkazíš. V autorizovaných servisech Kawasaki ho běžně používají při serviskách. A pokud máš i nadále možnost ho kupovat pod 200,- za litr, tak ho klidně kupuj a používej dál.
Podle mého je blbost tam takový olej lít. Pokud ho má za pusu,tak má za pusu i GPS. A pokud ne,tak at ho prodá a koupí to,co tam má být.
Nechápu,proč když výrobce napíše 10w40 SH,tak se vždy najde někdo,kdo chce dávat 5W60 SL.
Jak u blbečků na dvoře.
Až mu to začne žrát olej přes gufera,tak bude plakat,že si vyjebal motor.
Já osobně bych do své motorky castrol nikdy nedal!! Jakýkoliv!



Pokud má za hubičku GPS, tak samozřejmě ať použije klidně ten, požadavkům v klidu vyhoví. Ohledně API, každá vyšší překonává normu nižší, ale to určitě víš. Takže pokud výrobce motocyklu doporučuje API SH, nebo API SG, může tam klidně použít i API SL. Změna na Castrol Power 1 Racing 10W-50 rozhodně nezpůsobí vyšší spotřebu oleje. Zase tolik ho strašit nemusíš.
To že by sis žádný Castrol do motorky nedal je snad každýmu jasný. Kdybych prodával Ipone, tak asi budu jezdit na Aralu.
Mimo jiné Castrol asi bude ten největší hnus na světě a proto ho Kawasaki a Suzuki oficiálně doporučuje do svých motocyklů.

Naposledy editováno 29.06.2009 13:42:14

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výměna oleje

29.6.2009 v 13:46 | Nahoru | #23
Aliante> Jezdil jsem castrol,krom něho i Agip,motul,shell denicol a valvoline.
Vyzkoušel jsem různé značky,než jsem zakotvil u motulu. Z těch vyzkoušených bych dal znova všechny,jen ne castrol a denicol. U Valvolinu bych váhal. Do aut dávám valvoline pořád.
Takže tvoje úvaha je zcestná,sorry.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výměna oleje

29.6.2009 v 13:46 | Nahoru | #24
Aliante> Asi tak nejak jen jsem to nechtel rict tak otevrene.Kdyz tu nekdo nabizi nejaky olej tak je jasne ze o jinem(konkurencnim) nebude vypravet jak je lepsi a ze by ho tam dal...

Ps:nikdo nema zkusenost s Denicolem???

(reakce na) Výměna oleje

29.6.2009 v 14:01 | Nahoru | #25

hnjupis>Aliante> Asi tak nejak jen jsem to nechtel rict tak otevrene.Kdyz tu nekdo nabizi nejaky olej tak je jasne ze o jinem(konkurencnim) nebude vypravet jak je lepsi a ze by ho tam dal...

Ps:nikdo nema zkusenost s Denicolem???


Já,ale protože prodávám motul,tak to budeš brát jako zaujatost,tudíž jakobych nic neřekl...

(reakce na) Výměna oleje

29.6.2009 v 14:03 | Nahoru | #26
prackarr> Zase se to téma zvrhá někam úplně jinam, než byla původní otázka (jako obvykle).
Jen mě mrzelo, jak mu daný olej rozmlouváte zbytečně rozmlouváte.

P.S. Ani nevíme, jestli je to vůbec Castrol.

1 reakcí na tento příspěvek Výměna oleje

29.6.2009 v 14:10 | Nahoru | #27
Nikomu nic nerozmlouvám,píšu svůj názor. I kdyby měl motul 300V factory a měl ho za 200kč/litr,tak mu řeknu,at ho tam nedává,za 200 ho prodá a koupí si za 180 5100ku. Tolik můj názor. S castrolem to nemá nic společného.

(reakce na) Výměna oleje

29.6.2009 v 14:49 | Nahoru | #28
Aliante: Ne vždycky je vhodné překračovat normu API s tím, že čím vyšší písmenko tím lepší olej a motoru s méně náročnou specifikací neuškodí. Paradoxně se tak stát může!
Lehkoběžné oleje opravdu rychleji ubývají, ale tohle konkrétně není takový případ.
Co se týče "oficiálního doporučování", už se to tu probíralo vícekrát. Za prvé - neplatí celosvětově, ale regionálně. Z toho plyne, že to není dané technickými požadavky, ale obchodními praktikami. Navíc se tahle doporučení co pár let mění, podle toho, který dodavatel paliv v daném období nejlíp "namaže" O samotné kvalitě oleje to nevypovídá vůbec nic. (Yamaha ČR taky doporučovala Castrol, teď už doporučuje Motul nalitý ve flaškách s nápisem Yamalube)

hansell: V tom FJ byly nějaké úsady? To tam předchozí majitel lil Mogul M6A? Jestli spíš někdo nepřetahoval servisní intervaly - to pak zadřeš kterýkoli motor. Nebo taky stačí nekontrolovat hladinu, což je u staré motorky celkem zásadní. Pak zadřeš ať kombinuješ oleje jak chceš.

K Denicolu - já na něj jezdím už spoustu let a v mé motorce ho zatím předčil jen Motorex, u kterého se už ale občas utrhávala má letitá spojka. Hodnotit můžu jen spotřebu oleje, mazací schopnosti měly předpokládám všechny zkoušené oleje stejné, vzhledem k tomu, že jsem na žádný nezadřel ani neutrpěl jinou škodu. Ale můj motor si na extrasuperkvalitní mazání příliš nepotrpí. Jo, a před dvěma týdny jsem měl dole jeden z deklů a motor je uvnitř čistý. Neměly by tam náhodou být ty úsady?

Výměna oleje

29.6.2009 v 15:55 | Nahoru | #29
Prackarr: Co bylo za problém s Denicolem, jaky typ jsi pouzival? Ja jezdim na Denicol PRO2000 15W/50 a zatim bez problemu.

2 reakcí na tento příspěvek Výměna oleje

29.6.2009 v 17:37 | Nahoru | #30
Tak konečně jsem se dostal od včerejška o počítači, tak díky za rady a připomínky a abych pravdu řekl tak z toho mám smíšené pocity. Dneska sem o tom mluvil se servisákem od Yamahy, řekl mi asi toto: "Když to tam naleješ, nic se nestane...,ale já bych si to tam nedával"
Mimochodem je to olej od OMW API SG SAE 10W-50. A ještě jednou zopakuju, že kdyby bylo jen na mě naliju tam to co je předepsané, ale když se mi doma ocitly 4litry kvalitní plné syntetiky...tak se prostě ptám
Jinak motor by měl být OK a olej má být měnět podle Servisní knihy asi za 300km. tzn. snad vše OK
Předchozí
1 2 3 4
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Kawasaki ER5 Kawasaki ER 5 Pavel500 13 26.4.2024 v 04:32 Ubrus1
Motorka A2 35kw pro trpaslíka Suzuki GS 500E, Honda CB 500, Kawasaki GPZ 500, Kawa... sasasasa 29 25.3.2024 v 17:59 mRKEF
Karbce Kawasaki ER 5 ostrava 1 10.3.2024 v 16:53 ja1
Kde brát náhradní díly Kawasaki ER 5 kastanbabeťťák 4 8.2.2024 v 12:45 Pedl
Nefunkční tachometr Kawasaki ER 5 XkovixCZ 3 6.10.2023 v 19:22 Ozzy_


TOPlist