globalmoto_kveten





Téma: Tuzer na D1
 
17.6.2009 v 07:41
To si tak jedu od Olomouce po D1 na Brno a za Vyškovem dojedu kolonu. Protože se mi nechce čekat, podjíždím ji odstavným pruhem. Kolona se pohybuje tak 10-20 km/h, já tak 50-60 km/h abych stihl zareagovat, kdyby někoho napadlo mě zavřít (odstavný pruh byl dost široký na manévrování). V klidu si jedu konstantní rychlostí, kontroluju natočení předních kol a ve svých zrcátkách, jestli mě nedojíždí sanitka (nevěděl jsem jaký je důvod kolony).

Kousek přede mnou se na modrým passátu rozsvítil pravý blinkr a passát najel taky do odstavnýho. Říkám si: fajn, nějakýmu plechovkáři došly taky nervy a bude to brát taky odstavným. Když mi bude s plechovkou prorážet cestu, tím líp pro mě.

On to byl ale tuzer co se chtěl předvést a ještě udělat reklamu nějakému svému asi sponzorovi. Začal na mě blikat modrýma stroboskopama a za oknem se mu střídavě objevovaly nápisy (něco jako) POLICE a SHOP.

(Čekal jsem že jde o elektronický obchod s nábytkem a nebo "poličkama" na otuzený popelnice, ale když jsem pak doma zagooglil, zjistil jsem, že pravděpodobně ne.
btw: doména 3. řádu na doméně com.něco mě asi nepřestane fascinovat nikdy... )h

Protože ale tuzer neakceleroval a zavazel, zařadil jsem se o jeden pruh doleva do pomalého pruhu a začal ho předjíždět. To tuzera asi rozezlilo (nevěnoval jsem asi podle jeho názoru dost dlouhý čas čtení jeho reklamy). Začal se mi lepit na prdel (asi nemohl unést, že jeho předražená mrka passat R36 je pomalejší, než 11 let starý TL1000S). Asi chtěl evidentně závodit. Tak jsem tedy výzvu přijal, otočil full gas, protáhl se mezi kamiony v pravým a osobáky v levým a mizel na Brno. Nevím za jak dlouho to ten modře blikající (aspoň 30 HP navíc a to nemluvím o respektu) vytuzený passat vzdal, ale za chvíli nebyl v zrcátkách na dohled.

SEO: Kavárna Brno střed tandemový seskok Suzuki Brno: Humoto

1 reakcí na tento příspěvek Tuzer na D1

17.6.2009 v 10:12 | Nahoru | #1
Průjezdný jízdní pruh v koloně vozidel
Elena Ondrová, Finance.cz - Pojištění automobilu 22.6.2006

Novelizace zákonu o silničním provozu od července přináší také změny v jízdě na komunikacích s více jízdními pruhy. Víte například, co musíte udělat dříve než zastavíte v koloně na dálnici?

Reklama

Průjezdný jízdní pruh
Kolony a zácpy jsou na našich silnicích každodenní samozřejmostí. Vozidlům s právem přednostní jízdy (tj. s modrými majáky) je tak znemožněn plynulý průjezd, a právě proto zákon o silničním provozu s platností od 1.7.2006 stanovuje na dálnicích a rychlostních silnicích způsob vytváření průjezdného jízdního pruhu o šířce nejméně 3 metry. Řidiči jsou povinni ještě před zastavením vozidla vytvořit tento průjezdný pruh, do kterého je zakázáno vjíždět všem vozidlům s výjimkou vozidel s právem přednostní jízdy, vozidlům vlastníka komunikace a vozidlům technické pomoci.
Zákon o vytvoření průjezdného pruhu v § 41 odst. 8 říká: „Pokud hustota provozu na dálnici a rychlostní silnici o dvou jízdních pruzích v jednom směru jízdy vyvolá vznik kolony stojících vozidel, jsou řidiči souběžně jedoucích vozidel povinni před zastavením vozidla vytvořit mezi sebou jeden průjezdný jízdní pruh široký nejméně 3,0 m pro průjezd vozidel s právem přednostní jízdy; je-li v jednom směru jízdy tři a více jízdních pruhů, sníží vzájemný boční odstup řidiči vozidel v levém a středním jízdním pruhu nebo středních jízdních pruzích. Řidiči jedoucí v krajních jízdních pruzích v jednom směru jízdy mohou při vytváření průjezdného jízdního pruhu vjet na krajnici nebo na střední dělící pás.“

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tuzer na D1

17.6.2009 v 11:06 | Nahoru | #2
Cuba_ZX7R> no ale potvrzuješ jenom to co jsem ti napsal já. Je to přesně tak jak jsem ti psal. Akorát jak už to tak bývá cituješ jenom určitý odstavec. Takže se shnodneme na tom, že při koleně na dálnici nemáš co dělat v odstavném pruhu, který je určen pro příjezd sanitek policie a hasičů. Což vyplývá z toho, že je oddělen plnou býlou čarou atd. No a ve městě platí to co jsem ti psel dřív, akorát ona to cituje přesně
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist