globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Zvyšování výkonu až o 40%
 
1.6.2009 v 12:43
Tak jsem chtěl vyhovět jednomu z nás (on už ví) a přeložil jsem jsem do češtiny z jedněch Amerických stránek jedné renomované tuningové firmy OXHERD spolupracující mimo jiné s Orange Country Chopers a nebo Chip Foose. Zkopíroval jsem jednoduchý náčrtek na zvýšení výkonu motocyklových motorů. Jedná se o navrtání pístu přesně v jedné třetině jeho průměru (směrem od výfukového potrubí) vrtákem o průměru 2,6mm. Tím dojde k odvodu přebytečného tlaku nad pístem který píst při stoupání brzdí. Samozřejmně se zvýší otáčky cca o 50% (záleží na typu motoru. Je to úspěšně odzkoušeno na jednoválcových motorech do objemu 125 ccm. Tyto motory se začnou chovat jako dvoutaktní, ale s ohromným krouticím momentem jako čtyřtaktní. (zkráceně - spodek silný jako u 4t a vysoké otáčky jako u 2t) Samozřejmně má to i své nevýhody - musí se do motoru dát velmi kvalitní olej a mění se jednou tak častěji což může přijít na pěkné peníze.


Tak malá oprava. Průměr díry se odvíjí od průměru pístu. Průměr vrtání se vydělí 16,15.

Naposledy editováno 01.06.2009 13:08:28
Anketa: stojí mi za častější výměnu oleje (při jeho ceně) zvýšení výkonu?
ano
21%
12
ne
79%
46

1 reakcí na tento příspěvek Zvyšování výkonu až o 40%

16.7.2009 v 17:13 | Nahoru | #1
Vrtat díru do pístu..hmmm sou mi věci..
Jinak znám možná elegantnější způsob jak snížit ventilační ztráty - např. Suzuki u GSX-R 1000 K7 používá sériově propojovací otvory mezi 1. a 2. válcem, a 3. a 4. válcem - ve spodních částech válců pod dny pístů (nezasahují do spalovacího prostoru). Takže když jde píst z DÚ do HÚ vytváří sousednímu válci podtlak a ulehčuje mu pohyb dolů, naopak při pohybu pístu z HÚ do DÚ se pod pístem vytváří přetlak a ten opět napomáhá sousednímu pístu v protipohybu.

..teda pokud si dobře vzpomínám

Naposledy editováno 16.07.2009 17:16:29

(reakce na) Zvyšování výkonu až o 40%

2.9.2009 v 17:18 | Nahoru | #2

dajos>Vrtat díru do pístu..hmmm sou mi věci..
Jinak znám možná elegantnější způsob jak snížit ventilační ztráty - např. Suzuki u GSX-R 1000 K7 používá sériově propojovací otvory mezi 1. a 2. válcem, a 3. a 4. válcem - ve spodních částech válců pod dny pístů (nezasahují do spalovacího prostoru). Takže když jde píst z DÚ do HÚ vytváří sousednímu válci podtlak a ulehčuje mu pohyb dolů, naopak při pohybu pístu z HÚ do DÚ se pod pístem vytváří přetlak a ten opět napomáhá sousednímu pístu v protipohybu.

..teda pokud si dobře vzpomínám



To je divný, ne? To ten sousední píst ulehčuje práci sousednímu, ale sám tu samou musí vydat, tak kde je teda úspora?
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist