Tak nadhazuji téma, co by jste volili vy (zkuste se oprostit od vět: " Vys.. se na jawu a kup ojetou ...!").
A také prosím majitele 350 o přiznámí, za kolik s tou 350 jezdíte.
A pokud tu je nějaký majitel čínského řadového dvouválcové 250 (Yuki Star 250 a pod.), i jeho zkušenosti (stejný či podobný motor) by mohly být zajímavé.
Dík
1 reakcí na tento příspěvek Jawa 350/640 versus Jawa 250 Travel
Netvrdím, že se zvýší maximálka (teoreticky jo, ale jízdní odpory jsou proti),ale co se stane s tím zbytkem mezi, to je ono !
Takže pak přes dědinu brumláš na čtyřku kolem čtyř tisíc, vyjedeš za tabuli, vytočíš ji na cca devadesát (něco nad šest), dáš tam pětku a jedeš.
Zákazník si přeje cestovní rychlost kolem devadesátky, tou motorka jede při otáčkách maximálního krouticího momentu(nejekonomičtěji) a maximální rychlosti je dosahováno při otáčkách maximálního výkonu.
Tak to má přece být - nebo se mýlím?
Odstupňování převodovky, zaplaťpámbu, soudruzi opajcli dobře. I při řazení je pokles otáček vždy do oblasti max. krouticího momentu...
Nezapomeň, že jsem stroj zabíhal se standardním sekundárem, vím, jak motorka jela a dost jsem trpěl. Protože v tomto případě to tak nebylo. V otáčkách max. krouticího momentu to jelo o dvacet míň . No a pokud si chtěl jet rychleji, dostal se motor do "jiného" pracovního režimu atd.
Při záběhu jsem jezdil tak za 2,7l (mezi 70kou a 80kou), teď jezdím o dvacet víc a se spotřebou, jak jsem napsal.
Pokud jedu trvale kolem stovky, ale spíš nad ni( po dálnici), přehoupnu se lehce přes tři, ale to je tak deci. Tankuju vždy na stojánku a do plné po asi deseti litrech.
Olej polosyntetika 10W-40, gumy "prašivky" od Mitasu. Karburátory mají standardní otryskování, nic jsem neupravoval, jen na výf. ventilu mám vůli o fous větší (mírka jde lehko), desetina se tam nevleze.
Naposledy editováno 20.09.2011 10:42:40
Ještě by mě zajímalo, jaké zatížení motorka vozí, protože i když jsem zajížděl a nedostal se s otáčkama nad 6000 a rychlostma nad 70-80, jezdil jsem za 4l...
Naposledy editováno 20.09.2011 12:32:58