globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jawa 350/640 versus Jawa 250 Travel
 
24.4.2007 v 08:15
Ahoj všem jawákům i nejawákům :) Kamarád touží po jawici a chce prakticky novou 350/640 (cena 55 tisíc). Já ho přesvědčuji, že když Jawu za tyhle peníze, ať vyzkouší tu novou 250 Travel.
Tak nadhazuji téma, co by jste volili vy (zkuste se oprostit od vět: " Vys.. se na jawu a kup ojetou ...!").
A také prosím majitele 350 o přiznámí, za kolik s tou 350 jezdíte.
A pokud tu je nějaký majitel čínského řadového dvouválcové 250 (Yuki Star 250 a pod.), i jeho zkušenosti (stejný či podobný motor) by mohly být zajímavé.
Dík

1 reakcí na tento příspěvek Jawa 350/640 versus Jawa 250 Travel

20.9.2011 v 10:38 | Nahoru | #1
No - ruku na srdce - jak na Travelce jezdíš se standardním převodem? - furt na pětku a když chceš jet trap, musíš ji točit až do aleluja.
Netvrdím, že se zvýší maximálka (teoreticky jo, ale jízdní odpory jsou proti),ale co se stane s tím zbytkem mezi, to je ono !
Takže pak přes dědinu brumláš na čtyřku kolem čtyř tisíc, vyjedeš za tabuli, vytočíš ji na cca devadesát (něco nad šest), dáš tam pětku a jedeš.
Zákazník si přeje cestovní rychlost kolem devadesátky, tou motorka jede při otáčkách maximálního krouticího momentu(nejekonomičtěji) a maximální rychlosti je dosahováno při otáčkách maximálního výkonu.
Tak to má přece být - nebo se mýlím?
Odstupňování převodovky, zaplaťpámbu, soudruzi opajcli dobře. I při řazení je pokles otáček vždy do oblasti max. krouticího momentu...
Nezapomeň, že jsem stroj zabíhal se standardním sekundárem, vím, jak motorka jela a dost jsem trpěl. Protože v tomto případě to tak nebylo. V otáčkách max. krouticího momentu to jelo o dvacet míň . No a pokud si chtěl jet rychleji, dostal se motor do "jiného" pracovního režimu atd.
Při záběhu jsem jezdil tak za 2,7l (mezi 70kou a 80kou), teď jezdím o dvacet víc a se spotřebou, jak jsem napsal.
Pokud jedu trvale kolem stovky, ale spíš nad ni( po dálnici), přehoupnu se lehce přes tři, ale to je tak deci. Tankuju vždy na stojánku a do plné po asi deseti litrech.
Olej polosyntetika 10W-40, gumy "prašivky" od Mitasu. Karburátory mají standardní otryskování, nic jsem neupravoval, jen na výf. ventilu mám vůli o fous větší (mírka jde lehko), desetina se tam nevleze.

Naposledy editováno 20.09.2011 10:42:40

(reakce na) Jawa 350/640 versus Jawa 250 Travel

20.9.2011 v 12:29 | Nahoru | #2
Zdenalbenal> Na tom něco je. Jezdím neustále mezi 7-8000 na pětku. Obec 50km/h při 4000 ot., pak přidám na 7500 a jedu zhruba 90. Rád bych měl při 90km/h těch 6500-7000 ot. Pod 6500 je to dost nepříjemné, vibrují řidítka. Nicméně už teď je to takové línější (objem ničím nenahradíš). Jakmile jedu do kopce nebo foukne protivítr, motor se nad 8000 někdy ani nad 7500 ot. nedostane, o zrychlení nelze mluvit. Bude-li tam těžší převod, budu muset řadit za 4, teď nemusím. Čili pětka bude skutečně jen rychloběh vhodný na cestování. Motorka bude lenivější při akceleraci, to je logické. Teď je na plyn pěkná odezva, tak jak od motorky očekávám. Proto se 5-ti zubů bojím. Vyzkouším 2, a když to bude dobré, zkusím i míň. Zatím jsem stále skeptik.

Ještě by mě zajímalo, jaké zatížení motorka vozí, protože i když jsem zajížděl a nedostal se s otáčkama nad 6000 a rychlostma nad 70-80, jezdil jsem za 4l...

Naposledy editováno 20.09.2011 12:32:58
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist