globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Tuhost pružiny vs. sjíždění gumy
22.5.2009 v 07:13
Zdarec, mám nějak na pikaču sjetou zadní gumu. V místě, kde je řízlý vzorek to dělá jako by hranu. Může mít na to vliv nastavení centrálu???

1 reakcí na tento příspěvek Tuhost pružiny vs. sjíždění gumy

22.5.2009 v 08:40 | Nahoru | #1
nastavení pružiny asi nemá vliv na sjíždění gumy, ale to, jak je funkční tlumič. Pakliže je unavený tak guma může být takzvaně vyskákaná, to znamená, že se ti na ní budou dělat hrboly a hrany. Dál potom jestli je hnutý rám, či špatně vycentrované zadní kolo a to bývá způsobeno napínáním řetězu. Pokud to neuděláš na obou stranách kola tak je to v riti a je po gumě

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tuhost pružiny vs. sjíždění gumy

22.5.2009 v 08:51 | Nahoru | #2
PijanST> Dá se nějak na motorce změřit účinnost tlumiče??? Hranu to dělá na obou stranách gumy, střed gumy je O.K. Takže vycentrováním kola to asi nebude. Jen s tím řetězem jsem to nepochopil. To si myslel, že bych řetěž napínal jen šponovákem na straně řetězu???

1 reakcí na tento příspěvek Tuhost pružiny vs. sjíždění gumy

22.5.2009 v 08:56 | Nahoru | #3
No jasně, řetěz napínáš šponovákem, ale musíš si odpočítat dílky na stupnici na kyvce u šponováku a o ten samej kus posunout i na druhý straně kyvky... Jinak nedělá ti to hranu z důvodu, že moc neklopíš a dělá se ti ploška uprostřed gumy?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tuhost pružiny vs. sjíždění gumy

22.5.2009 v 09:10 | Nahoru | #4

ajfi>PijanST> Dá se nějak na motorce změřit účinnost tlumiče??? Hranu to dělá na obou stranách gumy, střed gumy je O.K. Takže vycentrováním kola to asi nebude. Jen s tím řetězem jsem to nepochopil. To si myslel, že bych řetěž napínal jen šponovákem na straně řetězu???


no musíš šponovákem na straně řetězu, tam se ti vychýlí kolo trochu do strany, takže musíš udělat i přitažení na druhé straně kola a to o stejný kus, jako na straně řetězu

(reakce na) Tuhost pružiny vs. sjíždění gumy

22.5.2009 v 11:18 | Nahoru | #5

PijanST>ajfi>PijanST> Dá se nějak na motorce změřit účinnost tlumiče??? Hranu to dělá na obou stranách gumy, střed gumy je O.K. Takže vycentrováním kola to asi nebude. Jen s tím řetězem jsem to nepochopil. To si myslel, že bych řetěž napínal jen šponovákem na straně řetězu???
no musíš šponovákem na straně řetězu, tam se ti vychýlí kolo trochu do strany, takže musíš udělat i přitažení na druhé straně kola a to o stejný kus, jako na straně řetězu



tak to je snad jasné....

(reakce na) Tuhost pružiny vs. sjíždění gumy

22.5.2009 v 11:21 | Nahoru | #6

GSX>No jasně, řetěz napínáš šponovákem, ale musíš si odpočítat dílky na stupnici na kyvce u šponováku a o ten samej kus posunout i na druhý straně kyvky... Jinak nedělá ti to hranu z důvodu, že moc neklopíš a dělá se ti ploška uprostřed gumy?


Těžko se to vysvětluje... Tu hranu to dělá spíš na vzorku u kraje gumy...

1 reakcí na tento příspěvek Tuhost pružiny vs. sjíždění gumy

22.5.2009 v 11:23 | Nahoru | #7
ajfi: hele ta hrana na pneu se vzorkem je normalni.. aspon podle me.. mam ji taky... jinak ruzne oskakane a natrhane pneu miva na svedomi spatne nastaveni tlumice, spis nez nevhodna pruzina/predpeti...

Tuhost pružiny vs. sjíždění gumy

22.5.2009 v 11:52 | Nahoru | #8
dobře fungující tlumič jde rychle dolů, ale pomalu se vrací.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tuhost pružiny vs. sjíždění gumy

22.5.2009 v 12:44 | Nahoru | #9

assassin>ajfi: hele ta hrana na pneu se vzorkem je normalni.. aspon podle me.. mam ji taky... jinak ruzne oskakane a natrhane pneu miva na svedomi spatne nastaveni tlumice, spis nez nevhodna pruzina/predpeti...


Asi jsem se špatně vyjádřil, měl jsem na mysli předpětí jestli by nepomohlo upravit...

Tuhost pružiny vs. sjíždění gumy

22.5.2009 v 12:48 | Nahoru | #10
Jen pro upřesnění, měnil jsem kosti na centrálu a s předpětím jsem nedělal nic.. Tak mě napadlo, jestli to nemůže být tím...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tuhost pružiny vs. sjíždění gumy

22.5.2009 v 12:50 | Nahoru | #11

ajfi>assassin>ajfi: hele ta hrana na pneu se vzorkem je normalni.. aspon podle me.. mam ji taky... jinak ruzne oskakane a natrhane pneu miva na svedomi spatne nastaveni tlumice, spis nez nevhodna pruzina/predpeti...
Asi jsem se špatně vyjádřil, měl jsem na mysli předpětí jestli by nepomohlo upravit...



no predpeti nastav podle takovejch tech obecnejch navodu podle kterejch se nastavuje SAG, rozdil mezi vyvesenym zadnim kolem a o kolik zaleze pod tihou moto muze bejt u zazera tak 10mm baj voko...

ono asi ani na tlumici tam nebude moc co nastavovat co?

ale jak rikam kdyz ma pneu jeste na hrane vzorek a v te drazce je jedna hrana jakoby zakulacena a druha takov avystoupla s hranou.. tak je to podle me celkem normalni..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tuhost pružiny vs. sjíždění gumy

22.5.2009 v 14:15 | Nahoru | #12

assassin>ajfi>assassin>ajfi: hele ta hrana na pneu se vzorkem je normalni.. aspon podle me.. mam ji taky... jinak ruzne oskakane a natrhane pneu miva na svedomi spatne nastaveni tlumice, spis nez nevhodna pruzina/predpeti...
Asi jsem se špatně vyjádřil, měl jsem na mysli předpětí jestli by nepomohlo upravit...

no predpeti nastav podle takovejch tech obecnejch navodu podle kterejch se nastavuje SAG, rozdil mezi vyvesenym zadnim kolem a o kolik zaleze pod tihou moto muze bejt u zazera tak 10mm baj voko...

ono asi ani na tlumici tam nebude moc co nastavovat co?

ale jak rikam kdyz ma pneu jeste na hrane vzorek a v te drazce je jedna hrana jakoby zakulacena a druha takov avystoupla s hranou.. tak je to podle me celkem normalni..



no na tlumiči nastavim velké kulové, jedině s tím předpětím lze hýbat....
i prostředkem mám ještě snad 4 mm vzorku, ale u kraje gumy je to přesně jak píšeš, v té drážce náběhová hrana sjetá.....

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tuhost pružiny vs. sjíždění gumy

22.5.2009 v 14:19 | Nahoru | #13

ajfi>assassin>ajfi>assassin>ajfi: hele ta hrana na pneu se vzorkem je normalni.. aspon podle me.. mam ji taky... jinak ruzne oskakane a natrhane pneu miva na svedomi spatne nastaveni tlumice, spis nez nevhodna pruzina/predpeti...
Asi jsem se špatně vyjádřil, měl jsem na mysli předpětí jestli by nepomohlo upravit...

no predpeti nastav podle takovejch tech obecnejch navodu podle kterejch se nastavuje SAG, rozdil mezi vyvesenym zadnim kolem a o kolik zaleze pod tihou moto muze bejt u zazera tak 10mm baj voko...

ono asi ani na tlumici tam nebude moc co nastavovat co?

ale jak rikam kdyz ma pneu jeste na hrane vzorek a v te drazce je jedna hrana jakoby zakulacena a druha takov avystoupla s hranou.. tak je to podle me celkem normalni..

no na tlumiči nastavim velké kulové, jedině s tím předpětím lze hýbat....
i prostředkem mám ještě snad 4 mm vzorku, ale u kraje gumy je to přesně jak píšeš, v té drážce náběhová hrana sjetá.....



myslim ze to je celkem normalni, sjed to ze to po stranach bude mit ty cca 2mm a jestli to veprostred bude mit jeste kolem 4 tak ji jeste slusne prodas a koupis novou...

to predpeti asi bude chtit trochu poladit s jinejma kostma, ale na tohle to asi nema vliv.. pokud by to bylo tlumicem tak leda repas no... to jak tlumic funguje jde i "zmerit" ladici na to maj stroj.. treba halbich...

(reakce na) Tuhost pružiny vs. sjíždění gumy

22.5.2009 v 14:28 | Nahoru | #14

assassin>ajfi>assassin>ajfi>assassin>ajfi: hele ta hrana na pneu se vzorkem je normalni.. aspon podle me.. mam ji taky... jinak ruzne oskakane a natrhane pneu miva na svedomi spatne nastaveni tlumice, spis nez nevhodna pruzina/predpeti...
Asi jsem se špatně vyjádřil, měl jsem na mysli předpětí jestli by nepomohlo upravit...

no predpeti nastav podle takovejch tech obecnejch navodu podle kterejch se nastavuje SAG, rozdil mezi vyvesenym zadnim kolem a o kolik zaleze pod tihou moto muze bejt u zazera tak 10mm baj voko...

ono asi ani na tlumici tam nebude moc co nastavovat co?

ale jak rikam kdyz ma pneu jeste na hrane vzorek a v te drazce je jedna hrana jakoby zakulacena a druha takov avystoupla s hranou.. tak je to podle me celkem normalni..

no na tlumiči nastavim velké kulové, jedině s tím předpětím lze hýbat....
i prostředkem mám ještě snad 4 mm vzorku, ale u kraje gumy je to přesně jak píšeš, v té drážce náběhová hrana sjetá.....

myslim ze to je celkem normalni, sjed to ze to po stranach bude mit ty cca 2mm a jestli to veprostred bude mit jeste kolem 4 tak ji jeste slusne prodas a koupis novou...

to predpeti asi bude chtit trochu poladit s jinejma kostma, ale na tohle to asi nema vliv.. pokud by to bylo tlumicem tak leda repas no... to jak tlumic funguje jde i "zmerit" ladici na to maj stroj.. treba halbich...



tak normální by to bylo spíš naopak.... ale tohle jsem fakt ještě neviděl, sjeté kraje a prostředek jak nový... nebavím se teda o gumách z okruhu...
jinak motorka má najeto něco přes 30 tkm, to ten tlumič nemůže odrovnat...

Tuhost pružiny vs. sjíždění gumy

13.8.2014 v 20:17 | Nahoru | #15
Ahoj lidi taky bych mel dotaz ohledně zadní gumy. Začína se mě na zadní gumě dělat ploška a to né přímo uprostřed gumy jak je zvykem ale i po obou stranách gumy co je špatně je guma přefouklá a nebo málo nafouklá
Děkuji za postřehy a radu co je špatně.....
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
vůle v kloubku řazení Yamaha FZS 600 Fazer alinn 15 2.5.2024 v 20:39 alinn
Jaký používáte plexi štít na Yamaze... Yamaha FZS 600 Fazer salzi 0 23.3.2024 v 14:15 salzi
házení nových kotoučů [1, 2, 3] Yamaha FZS 600 Fazer alinn 62 17.2.2024 v 21:50 MilanR1
Ověřený servis Praha Yamaha FZS 600 Fazer Langobardi 5 11.2.2024 v 20:39 Rooks
žárovka Osram Yamaha FZS 600 Fazer alinn 16 16.12.2023 v 13:40 Krovak


TOPlist