globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Kdo cetl pravidla silnicniho provozu?
 
2.5.2009 v 15:49
Zajimalo by me, jake procento motorkaru si alespon jednou v zivote poctive precetlo cela (nebo alespon "jezdici" cast) Pravidla provozu na pozemnich komunikacich. Navod "jak udelat autoskolu" se nepocita - myslim tedy skutecne zneni zakona c.361 (je to brozura na cca 100 paragrafu, takze precist se to da). Hlasujte poctive, takze i pro NE .
Anketa: Precetli jste si nekdy Pravidla provozu na pozemnich komunikacich
ANO
46%
59
NE
54%
68

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kdo cetl pravidla silnicniho provozu?

4.5.2009 v 16:40 | Nahoru | #1
650ccm> brzdil bych, zameril bych na nej pozornost a daval bych mu prednost (dal by se videlo, co hodla provadet). A proc? Abych predesel nehode. Nehlede k tomu, ze ja nemusim vedet, ze jde o jednosmerku a ani tak ze me nespravne pocinani jineho ucastnika nesnima povinost davat prednost zprava. Pochopil jsem, ze naschval modelujes situaci, u ktere je ve vyhlasce osetrena pricina a nikoliv dusledek, ale nechapu jak to souvisi s tematem a ted jedna otazka ode me: nac to ironicke osloveni?

(reakce na) Kdo cetl pravidla silnicniho provozu?

5.5.2009 v 10:34 | Nahoru | #2

Skalda>650ccm> brzdil bych, zameril bych na nej pozornost a daval bych mu prednost (dal by se videlo, co hodla provadet). A proc? Abych predesel nehode. Nehlede k tomu, ze ja nemusim vedet, ze jde o jednosmerku a ani tak ze me nespravne pocinani jineho ucastnika nesnima povinost davat prednost zprava. Pochopil jsem, ze naschval modelujes situaci, u ktere je ve vyhlasce osetrena pricina a nikoliv dusledek, ale nechapu jak to souvisi s tematem a ted jedna otazka ode me: nac to ironicke osloveni?



Smekám - vyřešil jsi to správně. V případě nehody by jsi byl vinen Ty a ten strejda by se jen zpovídal z přestupku "Projetí jednosměrkou v protisměru".
Je to o logice - která náhodou u pravidel silničního provozu (na rozdíl od jiných zákonů a vyhlášek) funguje. Prostě ten strejda má přednost - o čemž se 90% řidičů s námi bude hádat.

Vyhlášku fakt nečtu - což asi není správně.
První papíry (M) jsem udělal 1974 a od té doby jsem při rozšiřování a případném obhajování (referentská vozidla - obhajovalo se každé 2 roky naostro) vždy musel dlouhé hodiny číst hlavně jen nesmysly typu: "Jak vysoko má být dolní obrys dálkového světla?" (jako bych si mohl na autě přendat jinam světla!) a to mne tak otravovalo a znechutilo, že už nikdy žádné vyhlášky nehodlám číst.
Aby člověk přežil v dnešním provozu, musí mít hlavně hlavu - předvídavost, defenzivní způsob jízdy, logiku. A mít v krvi základní pravidla, jako je třeba ta přednost zprava, přednost protijedoucího při odbočování vlevo, ....
A třeba taky kašlat na to, že smím předjíždět při jízdě po hlavní i v křižovatce s vedlejší. Naopak - počítat s tím, že mi to tam z vedlejší úplně klidně někdo šoupne a pak bude tvrdit, že jel po hlavní a vůbec se z vedlejší nepřipojoval ... Dokazuj něco, když jste se srazili čelně a svědci ujeli dřív, než bys řekl švec.

Ale nic z toho výše uvedeného ve vyhlášce nevyčteš.
Připouštím ovšem, že začínající řidič by si prvních 20 let v té vyhlášce číst měl
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist