globalmoto_kveten





Téma: R1 bere olej :(
28.4.2009 v 21:16
Zdravim... chtěl bych nekoho poprosit o radu, koupil jsem yamahu r1 r.v. 99, byla kontrolovana v yamaha servisu a je k tomu i doklad, motor byl take kontrolovan a je tam napsano ze na nem nejsou zadne zavady. Olej tam byl presne mezi riskama, a po ujeti dvou set Km jsem musel neco dolejt, jelikoz se rozsvitila kontrolka... kdyz vytocim motor na 11000 docela coudi a i pri nizkych otackach lehce lita z vyfuku olej... Pokud s tim ma nekdo zkusenosti prosim o radu, čim by to mohlo byt prip. jak to opravit.. Předem dík za všechny odpovědi.

1 reakcí na tento příspěvek R1 bere olej :(

29.4.2009 v 08:16 | Nahoru | #31
já netvrdím že Yamahy neberou. Měl jsem Thundercata a do toho jsem musel taky dolívat ale utéhle prostě zatím nemusím

R1 bere olej :(

29.4.2009 v 08:58 | Nahoru | #32
Jses si jistej ze na volnobeh lita olej? Dokud neni ohraty vyfuk tak casto lita spinava voda!
Navic pri max otackach si lehce zahuli kde co.... Vyrobce obvykle uvadi jako servisni limit 1l/1000 km.

2 reakcí na tento příspěvek R1 bere olej :(

29.4.2009 v 08:58 | Nahoru | #33
Jak tak koukam, to na tom se svou ZX-6R rok 98 s najetejma 77 000 km pri spotrebe oleje 0,5 litru na 1000 km asi nejsem zas jeste tak spatne...

(reakce na) R1 bere olej :(

29.4.2009 v 09:03 | Nahoru | #34

Michal_YZFR1>já netvrdím že Yamahy neberou. Měl jsem Thundercata a do toho jsem musel taky dolívat ale utéhle prostě zatím nemusím



rozbity hladinovy cidlo?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) R1 bere olej :(

29.4.2009 v 09:05 | Nahoru | #35

RGbiker>Jak tak koukam, to na tom se svou ZX-6R rok 98 s najetejma 77 000 km pri spotrebe oleje 0,5 litru na 1000 km asi nejsem zas jeste tak spatne...



jj to je v norme... ono i zalezi na stylu jizdy, kdyz sme kdysi s kamosem trapili zx9 tak v tockach kourila a polykala deci-dve za vyjizdku... pri rozumne jizde pritom brala taky do pul litru na tisic....

(reakce na) R1 bere olej :(

29.4.2009 v 09:20 | Nahoru | #36

RGbiker>Jak tak koukam, to na tom se svou ZX-6R rok 98 s najetejma 77 000 km pri spotrebe oleje 0,5 litru na 1000 km asi nejsem zas jeste tak spatne...


Tak to si také říkám,i když jsem na tom ještě o něco lépe Nemám motorku žádnej nejnovější model,ale jezdím od výměny do výměny a nemusím dolít ani kapičku Co tam naleju,tak po 6000km zase vypustím Asi mám nějakej opravdu povedenej motor

R1 bere olej :(

29.4.2009 v 09:26 | Nahoru | #37
čau jelikož mám koncepčně stejný motor tak největší únik oleje je přes uložení - válec/píst/kroužky takže výměna gufer na ventilech ti udělá tak málo ,že to na spotřebě nepoznáš :) doporučuji změřit spotřebu oleje a když to bude skoro litr na tisíc tak řešit jinak jen sebou vozit flašku oleje;) Jsi si jistý,že ti při nízkých otáčkách lítá ven olej než jen voda vykondenzovaná se sazema ? jinak mě motorka taky trošku začoudí při 11 tis ;)

PS.: letos mám už 1400 a nedolitá ani kapka :) a nešetřím ten motor

(reakce na) R1 bere olej :(

29.4.2009 v 09:38 | Nahoru | #38

SiSpo>Troj11> Něco na tom může být, ale otázečka - platí to na 100% ? Podle mě ne, ale jako jednoduchá asi diagnostika proč ne .



Na 100% neplatí ani to, že se dožiješ zítřejšího rána
Jinak když to prská z laufu od volnoběhu tak to už bys měl používat nějakej EKO-olej ne?

Jinak olej 15w a 20w mají pouze větší viskozitu než 10w- takže ho tolik přes netěsnosti nepřoteče..

..jinak bůh s tebou, takovouhle vránu po smrti bych tedy chtěl mít.. ale myslím že když to budeš chtít prodat tak se nějakej trouba najde.. blb_čků jejichž jediný parametr výběru motorky je cena je u nás pořád nadpoloviční většina..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) R1 bere olej :(

29.4.2009 v 09:41 | Nahoru | #39

Ozzy_>Jinak pro inspiraci R1 po 50kkm a R1 po 100kkm

O spotrebe 0,5l na 1000km psali uz ve 20kkm.

PS: moje 2 roky stara motorka ma nalitano 26 tisic. Kolik asi ta tvoje jezdici 10 let.



to je maso nene, R1 nikdy

(reakce na) R1 bere olej :(

29.4.2009 v 10:16 | Nahoru | #40

Whistler>Ozzy_>Jinak pro inspiraci R1 po 50kkm a R1 po 100kkm

O spotrebe 0,5l na 1000km psali uz ve 20kkm.

PS: moje 2 roky stara motorka ma nalitano 26 tisic. Kolik asi ta tvoje jezdici 10 let.

to je maso nene, R1 nikdy



Tak maso, ta masina najela 100kkm s poklesem vykonu cca 4 kone. Kdyz by to nerozebrali, a neukazali ze maj valce a pisty dost, je klidne mozny ze by to najelo dalsich padesat, aniz by si nekdo niceho vsimnul. Zbytek motoru je ok. Mala investice by to asi nebyla, na druhou stranu by to pak nabehalo zrejme dalsich 100 ?

To na prvni serii masiny se 150 konema neni podle me zas tak spatny.

Naposledy editováno 29.04.2009 10:16:38

3 reakcí na tento příspěvek R1 bere olej :(

29.4.2009 v 10:25 | Nahoru | #41
Já mám R1 2004 a má nalítáno 40 000km a olej vyměním a už nemusím dolívat, až zas ho po 6 000km vyměním. Tak, že měbere vůbec nic.

(reakce na) R1 bere olej :(

29.4.2009 v 10:26 | Nahoru | #42

Michal_YZFR1>Roubi_R1> Když vemu poměr najetých km a stáří motorky tak máme najeto víc jak ty



To klidně můžeš mít, ale mám R1 tři roky, prvních 5000 km v pohodě, říkám si mám štěstí a pak to začalo. Nakonec šlo nové čidlo, protože to svítilo pořád. Ale, že by si R1 do modelu 04 nebrala olej, tak to by jsi byl vyjímka. Já to nechal trochu prohrabat v yamaha a od té doby to trochu pomohlo, ale fakt jen trochu. Prostě láhev s olejem je nutnost. Když jedu třeba na Ecce homo, tak za víkend padne litr oleje bez problému.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) R1 bere olej :(

29.4.2009 v 10:26 | Nahoru | #43

maler>Já mám R1 2004 a má nalítáno 40 000km a olej vyměním a už nemusím dolívat, až zas ho po 6 000km vyměním. Tak, že měbere vůbec nic.



Jojo, oni i v yamaze jsou lidi poucitelni, a s pribyvajicimi lety delaji nektere veci lepe

(reakce na) R1 bere olej :(

29.4.2009 v 11:00 | Nahoru | #44

maler>Já mám R1 2004 a má nalítáno 40 000km a olej vyměním a už nemusím dolívat, až zas ho po 6 000km vyměním. Tak, že měbere vůbec nic.



Přelomový ročník bych opravdu neuváděl v diskuzi o jednom z vůbec prvních modelů. Už na pohled je 04 úplně jiná R1 než její vývojový stupeň. Takže se dá odvodit, že Yamaha udělala něco jinak.

R1 bere olej :(

29.4.2009 v 11:23 | Nahoru | #45
No já mám FZS1000, takže stejnej motor jako první R1. Docela sem se spotřeby oleje bál, už proto, že když motor chlastá olej, tak to ve mě nenechává dobrej dojem. A jsem docela příjemně překvapen. Od výměny do výměny (6tkm) zbaštil cca 0,4 l, což je dle mě zanedbatelný, odhaduju že najeto má dle stáří cca 40 tkm, takže sem nadmíru spokojen. I když u R1 se asi stylem jízdy dostane člověk na mnohem vyšší hodnoty. Jestli ti to i v nízkých otáčkách lítá z výfuku, tak nejezdi daleko od baráku a vždy měj mobil u sebe :)

2 reakcí na tento příspěvek R1 bere olej :(

29.4.2009 v 12:36 | Nahoru | #46
Já jezdím R1 od prvního modelu,ted´mám 08,ani do jedné z těch 12 motorek co jsem měl nebylo potřeba dolívat olej,takže řeči o tom že R1 žere olej už nová mě vždy dobře pobaví.Je to o tom co má ta motorka už za sebou.

(reakce na) R1 bere olej :(

29.4.2009 v 12:53 | Nahoru | #47

superbikeR1>Já jezdím R1 od prvního modelu,ted´mám 08,ani do jedné z těch 12 motorek co jsem měl nebylo potřeba dolívat olej,takže řeči o tom že R1 žere olej už nová mě vždy dobře pobaví.Je to o tom co má ta motorka už za sebou.



Spravne zajeti udela hodne. O tom by mohl ciselnej vypravet.

(reakce na) R1 bere olej :(

29.4.2009 v 13:20 | Nahoru | #48

superbikeR1>Já jezdím R1 od prvního modelu,ted´mám 08,ani do jedné z těch 12 motorek co jsem měl nebylo potřeba dolívat olej,takže řeči o tom že R1 žere olej už nová mě vždy dobře pobaví.Je to o tom co má ta motorka už za sebou.



Kdo říká, že jako nová, tak to asi není pravda. Spíš určitě ne. Ale tady se bavíme přeci o modelech, kterým je dneska 10 let, mají za sebou přes 50 000 km. To si myslím, že nejde srovnávat s tím, když si koupíš vždy novou R1, jezdíš ji dva roky a zase si koupíš novou R1. Když si budu moct koupit každé dva roky novou R1, tak se nebudu zajímat o tyhle problémy. Kdyby jsi měl 12 let jednu R1, pak bych byl zvědavý na to, jak je na tom technicky po jednom majiteli.

(reakce na) R1 bere olej :(

29.4.2009 v 14:37 | Nahoru | #49

assassin>RGbiker>Jak tak koukam, to na tom se svou ZX-6R rok 98 s najetejma 77 000 km pri spotrebe oleje 0,5 litru na 1000 km asi nejsem zas jeste tak spatne...

jj to je v norme... ono i zalezi na stylu jizdy, kdyz sme kdysi s kamosem trapili zx9 tak v tockach kourila a polykala deci-dve za vyjizdku... pri rozumne jizde pritom brala taky do pul litru na tisic....



jasny, kdyz dostava kotel, tak taky zbasti mnohem vic... no co, neresim, sem tam neco doleju... nez dat 20 za generalku, to jeste par let budu radsi olej dolejvat, prece jenom se muj rocni kilometrovej najezd snizil z puvodnich 14 000 na lonskych 3 000 km, takze toho oleje nebude zas tolik

Naposledy editováno 29.04.2009 14:38:24

R1 bere olej :(

29.4.2009 v 17:24 | Nahoru | #50
JááááááááááááááááMáááááááááááááááHáááááááááááááá ŽéééééééééééééRéééééééééééé olej

Nj je to motorka s duší, ráda si zamlsá ...

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) R1 bere olej :(

29.4.2009 v 18:33 | Nahoru | #51
Roubi_R1> nevim, jestli je duvod delat u motoru s 80000km GO. Ja mel rozebranej motor u Kawasaki ZX9R,rok 99 po cca 80000km a napr. opotrebeni valcu (ovalita) a pistu byla dle servisniho manualu na urovni 1/3 opotrebeni...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) R1 bere olej :(

29.4.2009 v 18:37 | Nahoru | #52

blafo>Roubi_R1> nevim, jestli je duvod delat u motoru s 80000km GO. Ja mel rozebranej motor u Kawasaki ZX9R,rok 99 po cca 80000km a napr. opotrebeni valcu (ovalita) a pistu byla dle servisniho manualu na urovni 1/3 opotrebeni...



A rozebiral jsi to jen tak pro srandu, nebo mela zase treba jinej problem ?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) R1 bere olej :(

29.4.2009 v 18:54 | Nahoru | #53
Ozzy_> problem mela konkretne me zacla zlobit prevodovka, zacal mi "proskakovat" (ne vyskakovat treti prevodovy stupen. Byly opotrebeny bocni zuby tretiho a do nej zapadajiciho kolecka(ted nevim jaky bylo to druhy kolecko). Vidlicky byly ok. Takze motor sel z ramu ven a pri tom vsem jsem si rekl, ze to rozeberu z gruntu a mrknu na to a vse promerim. Napr. zde v tematu voditka ventilu byly taky ok, bez vule, pisty v nich samovolne drzely. Jen jsem zabrousil ventily, protoze ty nepatrne prosakovaly, dle meho nazoru za to mohl drobny karbon. Od te doby si myslim o opotrebeni motorku sve. Jasne, zalezi strasne moc jak se k tomu kdo choval a jakou mel motor udrzbu, ale pri normalnim i ostrejsim pouzivani ze vseho nejvice trpi prevodovka... nema synchrony a po case je opotrebeni zubu proste znat...

(reakce na) R1 bere olej :(

29.4.2009 v 19:06 | Nahoru | #54

blafo>Ozzy_> problem mela konkretne me zacla zlobit prevodovka, zacal mi "proskakovat" (ne vyskakovat treti prevodovy stupen. Byly opotrebeny bocni zuby tretiho a do nej zapadajiciho kolecka(ted nevim jaky bylo to druhy kolecko).



Vidis, ta R1 z testu mela prevodovku jak novou po 100 tisich, a blok a pisty v haji. Proste skoro vsechno ma nejakou slabinu, a ta se driv nebo pozdejs ukaze, samozrejme podle zachazeni.

Pravda ze pisty a valce jsou krapet horsi problem nez rychloska :/

Nezbyva nez doufat ze muj fazi (ma R6 motor 2002) ma uz ten motor vychytanej, navic trosku vykonove stazenej takze nesnasi takovy namahani a vydrzi vecne Protoze pri mym najezdu budu mit tech 50 a vic tisic do dvou sezon

(reakce na) R1 bere olej :(

29.4.2009 v 21:18 | Nahoru | #55

prackarr>strelec.dejv>R1 normálně papká oil.Je třeba držet olej na horní rysce jinak kontrolka svítí.Asis to fakt koupil po nějakým rádoby motorkáři který ji trápil.mno možnosti máš asi 3.Prodat ji.Smířit se s tím a dolívat.Nebo Go ale to si připrav +-50tis.pokud to dáš do servisu.
Jo taky je rozdíl na jakej olej jezdíš.Mě to 10w50 bralo víc než 10w40.Ale slyšel jsem že někteří tam lijou Yamalube 20w40 nebo 20w50.Ale to si radši ověř.
Nesci se chlubit,ale já mám letos 750km a ještě jsem nedolival.
Nejlepší je v tpomto 15w50ka. Ale neřeší to nic,jen sníží spotřebu oleje. Zkusil bych gufera ventilů a tu 15w50.


Však snížení spotřeby oleje jsem měl na mysli

(reakce na) R1 bere olej :(

30.4.2009 v 08:30 | Nahoru | #56

blafo>Roubi_R1> nevim, jestli je duvod delat u motoru s 80000km GO. Ja mel rozebranej motor u Kawasaki ZX9R,rok 99 po cca 80000km a napr. opotrebeni valcu (ovalita) a pistu byla dle servisniho manualu na urovni 1/3 opotrebeni...



Však se uvidí, až na těch 80 000 dojde. Teď jsem to v 60 000 davál do Yamaha a dělali jen vyčistění palivového systému a seřízení karburátorů. Říkali, že důkladnější kontrolu tenhle motor potřebuje v 80 tis, ale to neznamená, že se bude muset kompletně dělat.
Jen nevím, jestli srovnávat Kawu a Yamahu je objektivní. A taky jde o to, jak bylo s motorkou zacházeno. Samozřejmě budu rád, když se velkým opravám vyhnu. Zatím si nemohu dovolit jiný model, takže mně levněji vychází udržovat tenhle a bohatě to stačí.

(reakce na) R1 bere olej :(

30.4.2009 v 19:19 | Nahoru | #57
prackarr>Jenomže to nežere guferama,ty jsem vyměnil a vůbec se to nezlepšilo!Jedině písty JE,nebo Wiseco a pak už nebere olej

(reakce na) R1 bere olej :(

30.4.2009 v 19:20 | Nahoru | #58
maler> začni ji točit přes 10000 a uvidíš,jak ubejvá olej.

1 reakcí na tento příspěvek R1 bere olej :(

1.5.2009 v 16:10 | Nahoru | #59
myslite ze staci napr koupit novy pisty wiseco + gufera a pak to bude ok? nebo to chce vybrus a nikasil? co sem koukal tak nabizi i zvetseni vrtani o 1mm coz je obsah 1025

(reakce na) R1 bere olej :(

5.5.2009 v 07:45 | Nahoru | #60
milion> Ta legrace ti vyjde tak na 40000,-
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Okruhová sezóna 2024 :-) [1 ... 1187, 1188] Yamaha YZF-R1, Suzuki GSX-R 1000, Triumph Daytona 67... Ozzy_ 35618 Dnes v 13:53 oxygen
Yamaha R1 2005 cvakání Yamaha YZF-R1 Blacky94 7 13.5.2024 v 10:40 Krautkopf
EWC 2024, 2023, 2022 24h Le Mans, ... [1 ... 19, 20] Yamaha YZF-R1, Suzuki GSX-R 1000, Honda CBR 1000RR F... Ariete 599 24.4.2024 v 23:12 Ariete
Ventilové vůle Yamaha R1 2005 Yamaha YZF-R1 Richard65 3 13.4.2024 v 20:57 Richard65
Příliš vysoký tlak v pneu [1, 2] Yamaha YZF-R1 tomassek.32 45 19.3.2024 v 23:35 tomasNJ


TOPlist