globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jak poznám,že mi odešel regulátor dobíjení?V cajku
21.4.2009 v 11:31
Zdar borci.
Potřeboval bych trochu píchnout.
Před chvilkou sem se vrátil z malé projížďky a už sem to doma nenatočil,abych zajel do garáže
Baterka je pěkně vyšťavená.Ještě to sice trochu otáčelo startérem,ale už jenom silou vůle.
Když sem ráno vyjížděl,tak to točilo v pohodě.Ve městě mi to ještě taky naskočilo,ale už sem pozoroval,že je to nějaký slabší,no a doma hotovo.
Baterku sem hodil na nabíječku a uvidím jestli se vzpamatuje,ale mám takový obavy,že mi mohl odejít regulátor dobíjení,což je u těchto motorek poměrně častá záležitost.
Otázka zní,jak zjistím,že je regulátor v čudu a že mi nešla pouze baterka do věčných lovišť???
Díky moc za každou radu.

Tak problém je vyřešen!
Nechal sem dobít baterku,dal ji do mašiny a hned chytla.
Změřil sem dobíjení a to šlape jak má.
Tak sem to chcípnul,zapnul sem světla a nechal to asi 3 minuty svítit a pak to zkusil natočit a ani neškytla.Když sem zhasl světla,tak měla snahu točit,ale byla to naprostá tragédie.
Takže diagnóza zní:nová baterie!
Díky všem za pomoc a rady,třeba se budou někdy v budoucnu hodit.

Naposledy editováno 21.04.2009 20:35:05
Předchozí
1 2
Následující

Jak poznám,že mi odešel regulátor dobíjení?V cajku

21.4.2009 v 11:33 | Nahoru | #1
že změříš kolik teče do baterky když nastartuješ.

jo aha, jinak.

Voltmetr polož někam na motorku, krokodýlky lípni na svorky u baterky a podívej se kolik tam jde na neutral a pak třeba kolem 3000rpm...

Jak poznám,že mi odešel regulátor dobíjení?V cajku

21.4.2009 v 11:43 | Nahoru | #2
Honda. Jestli si prijel z projizdky a nenastartoval, tak ti to nedobiji. Jak psal IljaMedved tak zmer napeti na baterii (pri volnobehu, pri 5tis, se svetlama), pokud bude nizke (pod 13,5) tak ti to nedobiji. Problem je pak na 100% minimalne v regulatoru, navic muze byt i v alternatoru, ktery regulator odpalil. Previnuti stoji asi 2tis.

1 reakcí na tento příspěvek Jak poznám,že mi odešel regulátor dobíjení?V cajku

21.4.2009 v 11:50 | Nahoru | #3
Ok díkas.
Ještě mě napadlo,že by mohli bejt v řiti uhlíky na startéru,tak to zkusím natočit přes kabely z auta,abych tohle vyloučil.
Až nabiju baterku,tak udělám to co jste mi poradili

1 reakcí na tento příspěvek Jak poznám,že mi odešel regulátor dobíjení?V cajku

21.4.2009 v 11:50 | Nahoru | #4
Bubrak ZX10R jak muze regolator odpalit altec? preci z altecu to jde do regulatora ne?

(reakce na) Jak poznám,že mi odešel regulátor dobíjení?V cajku

21.4.2009 v 11:54 | Nahoru | #5

z-x-r>Bubrak ZX10R jak muze regolator odpalit altec? preci z altecu to jde do regulatora ne?



Nevim, asi ze ho muze zkratovat? Kazdopadne to mel bracha na CBR900. Stalo se mu to tejden po navratu z Italie. Stesticko. Chce to puvodni regulator okamzite vymenit za Ignitech/VAPE nebo klidne jinej, do toho CBR sme dali z GSXR600.

Naposledy editováno 21.04.2009 11:55:56

1 reakcí na tento příspěvek Jak poznám,že mi odešel regulátor dobíjení?V cajku

21.4.2009 v 11:58 | Nahoru | #6
Jak poznáš že ti odešel regulátor? jednoduše pohledem.

... kdekoliv na motocyklu je nápis Honda

Přesný postup, zvládne to i guma jako já

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak poznám,že mi odešel regulátor dobíjení?V cajku

21.4.2009 v 12:00 | Nahoru | #7
Africanos> Jag ufydjyš stopi co fedu ot motorki tag je prič !!

1 reakcí na tento příspěvek Jak poznám,že mi odešel regulátor dobíjení?V cajku

21.4.2009 v 12:00 | Nahoru | #8
altik nema uhliky, je v oleji, jede porad na max vybuzenej a regulator reguluje nabijenim tim ze prebytecnej proud z altiku "zkratuje"

zmer pri bezici motorce napeti na baterce - melo by tam byt 13,5 - 14,5V ... nejlepe kolem tech 14ti, a v podstate by to tam melo bejt i na volnobeh i treba v 5ti tis. (mer to ale na nabity baterce, ne u ty uplne vystaveny, ta by to mereni mohla ovlivnit)

no pokud to tam nebude - jakoze asi ne ... tak to chce zmerit altik... odpojit ho od regulatoru(v konektoru budou tri draty od altiku) a na stridavej rozsah voltmetru(AC) zmerit kazdou fazy s kazdou(1. s 2.,1. s 3.,2. s 3.) a na volnobeh by melo bejt cca kolem 20-30V .. v trech tis kolem 80V ... plus minus autobus, ale mezi vsema +-stejne .... kdyz to tam je tak je altik OK a pravdepodobne to bude regler - docela casta hondi nemoc

(reakce na) Jak poznám,že mi odešel regulátor dobíjení?V cajku

21.4.2009 v 12:01 | Nahoru | #9

FiZzeR>Jak poznáš že ti odešel regulátor? jednoduše pohledem.

... kdekoliv na motocyklu je nápis Honda



Tohle jsem cekal od Bubraka :)

(reakce na) Jak poznám,že mi odešel regulátor dobíjení?V cajku

21.4.2009 v 12:04 | Nahoru | #10

Dina>Africanos> Jag ufydjyš stopi co fedu ot motorki tag je prič !!



(reakce na) Jak poznám,že mi odešel regulátor dobíjení?V cajku

21.4.2009 v 12:10 | Nahoru | #11
assassin: On myslel uhlíky na startéru, ne na altíku. To může být taky příčina, proč to nechce točit, ale stává se to velice vzácně a hlásí se to dlouho předem.
Taky tipuju na problém s dobíjením. Může to ale být klidně jen přechodový odpor.

1 reakcí na tento příspěvek Jak poznám,že mi odešel regulátor dobíjení?V cajku

21.4.2009 v 12:15 | Nahoru | #12
Díky Vám za rady chlapci.
Teď sem to zkoušel natočit přes kabely z auta (bylo nastartované) a výsledek je stejný.
Takže se obávám,jestli on to nakonec není startér.

Jak poznám,že mi odešel regulátor dobíjení?V cajku

21.4.2009 v 12:16 | Nahoru | #13
To samé řešil s XX kolega v práci před pár týdny, vybitá baterie po jízdě atd., už má nový regulátor a zase jezdí....

2 reakcí na tento příspěvek Jak poznám,že mi odešel regulátor dobíjení?V cajku

21.4.2009 v 12:19 | Nahoru | #14
Uvidím no.
Ale vzhledem k tomu,že to nešlo pres kabely,tak to možná regulátor nebude.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak poznám,že mi odešel regulátor dobíjení?V cajku

21.4.2009 v 12:28 | Nahoru | #15

Africanos>Díky Vám za rady chlapci.
Teď sem to zkoušel natočit přes kabely z auta (bylo nastartované) a výsledek je stejný.
Takže se obávám,jestli on to nakonec není startér.



Já bych se podíval na kontakty na spínacím relé, stalo se mi to také, baterka byla nabitá, jel jsem se projet, při zastávce jsem normálně nastartoval a před garáží jsem vypnul motor, šel otevřít vrata a pak jsem už nenastartoval. Opět jsem zapojil nabíječku (v garáži ji mám stále napojenou na motorce) a za dva dny jsem jel na servis, normálně jsem nastartoval, dojel do servisu, poté jsem motor opět natočil, dojel domů a po hodině jsem chtěl odjet a nenastartoval. Elektrice moc nerozumím a nemám měřáky, takže znova do servisu a tam zjistili, že to mizerně dobíjí. Takže rozebrat (doměnka na špatný regulátor) a proměřit, no a zjistili, že z regulátoru to jde OK a problém byl v přechodové odporu na spínacím relé. Po vyčištění a konzervaci je vše OK, jen jsem dobil baterku a startuje to bez problémů.

Takže doporučuji rozdělat relé, vyčistit a bud epo problému.

Honza

(reakce na) Jak poznám,že mi odešel regulátor dobíjení?V cajku

21.4.2009 v 12:35 | Nahoru | #16
HonzaČ> Ok mrknu na to taky díkas.

(reakce na) Jak poznám,že mi odešel regulátor dobíjení?V cajku

21.4.2009 v 12:39 | Nahoru | #17

Africanos>Uvidím no.
Ale vzhledem k tomu,že to nešlo pres kabely,tak to možná regulátor nebude.



Na to pozor aby si zbytečně nerozdělal startér. Pokud si to zkoušel natočit přes kabely koupené někde v lídlu a podobně tak v nich je lanko tak o průřezu 2,5mm které nemá šanci proud startéru přenést. Takže si tam kde si byl

(reakce na) Jak poznám,že mi odešel regulátor dobíjení?V cajku

21.4.2009 v 12:44 | Nahoru | #18

Africanos>Uvidím no.
Ale vzhledem k tomu,že to nešlo pres kabely,tak to možná regulátor nebude.



jo tak to je otazka jestli je baterka vybita nebo jen netoci starter, baterka co neottoci starterem bude i malo "svitit" atd, starter overis i ze das 12V primo na nej (bacha na polaritu) abys neodsmahnul neco na moto....

Jak poznám,že mi odešel regulátor dobíjení?V cajku

21.4.2009 v 16:07 | Nahoru | #19
Když je tu toto téma tak pěkně rozběhlé, zkusím nadhodit svůj problém. (Honda CBR 600 F - 96)
Motorka vůbec nedobíjela. Na konektoru od regulátoru jsem měl jeden kontakt zapečený (kontakt od alternátoru). Předpokládal jsem, že to mohl zapříčinit špatný kontakt a proto se to zapeklo. Tak jsem konektor rozřezal a napájel novou fastonku. Kontakt na regulátoru jsem očistil. Teď když motor běží, bez světel lze na baterce naměřit až 14 V. Pokud ale rozsvítím světla, můžu přidávat jak chci, ale napětí nejde přes 13 V. Spíš se drží kolem 12,5 V. Testoval jsem asi 3 minuty a pak jsem zkusil teplotu regulátoru. Nešla na něm udržet ruka. Pálil i ten chladič, na kterém je regulátor připevněn (takže odvod tepla funguje).
Je možné, aby takhle topil?
Myslím si, že mi asi regulátor odešel. Sdílí tento názor někdo se mnou?

Musím teda říct, že baterka taky není nejmladší, ale myslím, že by neměla takhle ovlivnit teplotu regulátoru.

1 reakcí na tento příspěvek Jak poznám,že mi odešel regulátor dobíjení?V cajku

21.4.2009 v 16:17 | Nahoru | #20
pies: regulator topi, protoze prebytecny proud zkratuje, problem je u Hond prave v jeho chlazeni, proto casto odchazeji

12,5 je malo, mas to rozbity

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak poznám,že mi odešel regulátor dobíjení?V cajku

21.4.2009 v 16:24 | Nahoru | #21

Bubrak ZX10R>pies: regulator topi, protoze prebytecny proud zkratuje, problem je u Hond prave v jeho chlazeni, proto casto odchazeji

12,5 je malo, mas to rozbity



Chápu že topí, ale rozpálit se tak, aby na něm člověk neudržel ruku... - tak nějak tuším, že je po něm. Ach jo :(

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak poznám,že mi odešel regulátor dobíjení?V cajku

21.4.2009 v 17:43 | Nahoru | #22

pies>Bubrak ZX10R>pies: regulator topi, protoze prebytecny proud zkratuje, problem je u Hond prave v jeho chlazeni, proto casto odchazeji

12,5 je malo, mas to rozbity

Chápu že topí, ale rozpálit se tak, aby na něm člověk neudržel ruku... - tak nějak tuším, že je po něm. Ach jo :(



měl sem to same pak se začal normalně natvrdo regulator škařit..ta pryskyřice se roztekla...radši ho hned vyměn..jak se uplně odpali,tak muže "přebijet"davat větši proud,než maximalni povoleny....mohlo by Ti to odkrouhnout baterku,žarovky...

Jak poznám,že mi odešel regulátor dobíjení?V cajku

21.4.2009 v 17:57 | Nahoru | #23
...alternator

1 reakcí na tento příspěvek Jak poznám,že mi odešel regulátor dobíjení?V cajku

21.4.2009 v 20:37 | Nahoru | #24
Problém odstraněn.
Díky všem za pomoc

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak poznám,že mi odešel regulátor dobíjení?V cajku

21.4.2009 v 21:06 | Nahoru | #25

Africanos>Problém odstraněn.
Díky všem za pomoc



No a cim to bylo neprozradis?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak poznám,že mi odešel regulátor dobíjení?V cajku

21.4.2009 v 21:15 | Nahoru | #26

Bubrak ZX10R>Africanos>Problém odstraněn.
Díky všem za pomoc

No a cim to bylo neprozradis?



To ste si prej nezaslouzili

(reakce na) Jak poznám,že mi odešel regulátor dobíjení?V cajku

21.4.2009 v 21:29 | Nahoru | #27

Ozzy_>Bubrak ZX10R>Africanos>Problém odstraněn.
Díky všem za pomoc

No a cim to bylo neprozradis?

To ste si prej nezaslouzili



Si pockam, az bude zas chtit s necim poradit, ten uvidi.

Jak poznám,že mi odešel regulátor dobíjení?V cajku

21.4.2009 v 22:02 | Nahoru | #28
Máte to napsaný nahoře vy trumpety.Ale to byste se tam taky museli podívat

Naposledy editováno 21.04.2009 22:02:43

(reakce na) Jak poznám,že mi odešel regulátor dobíjení?V cajku

21.4.2009 v 22:33 | Nahoru | #29

Axel>pies>Bubrak ZX10R>pies: regulator topi, protoze prebytecny proud zkratuje, problem je u Hond prave v jeho chlazeni, proto casto odchazeji

12,5 je malo, mas to rozbity

Chápu že topí, ale rozpálit se tak, aby na něm člověk neudržel ruku... - tak nějak tuším, že je po něm. Ach jo :(

měl sem to same pak se začal normalně natvrdo regulator škařit..ta pryskyřice se roztekla...radši ho hned vyměn..jak se uplně odpali,tak muže "přebijet"davat větši proud,než maximalni povoleny....mohlo by Ti to odkrouhnout baterku,žarovky...



Psal jsem mail pánovi do ignitechu a ten mi odpověděl, že regulátory prostě hřejou. Nic víc k tomu neřekl. Stejně tomu věřit nebudu. Koupím novou baterku a pokud to bude dělat stejný problém jako teď, tak půjdu do ignitechu...
A zas budu o nějaký ten litr lehčí.

Jak poznám,že mi odešel regulátor dobíjení?V cajku

12.5.2009 v 19:22 | Nahoru | #30
assassin: altik nema uhliky, je v oleji, jede porad na max vybuzenej a regulator reguluje nabijenim tim ze prebytecnej proud z altiku "zkratuje"

zmer pri bezici motorce napeti na baterce - melo by tam byt 13,5 - 14,5V ... nejlepe kolem tech 14ti, a v podstate by to tam melo bejt i na volnobeh i treba v 5ti tis. (mer to ale na nabity baterce, ne u ty uplne vystaveny, ta by to mereni mohla ovlivnit)

no pokud to tam nebude - jakoze asi ne ... tak to chce zmerit altik... odpojit ho od regulatoru(v konektoru budou tri draty od altiku) a na stridavej rozsah voltmetru(AC) zmerit kazdou fazy s kazdou(1. s 2.,1. s 3.,2. s 3.) a na volnobeh by melo bejt cca kolem 20-30V .. v trech tis kolem 80V ... plus minus autobus, ale mezi vsema +-stejne .... kdyz to tam je tak je altik OK a pravdepodobne to bude regler - docela casta hondi nemoc

Super postup, souhlasím s tvým perfektně popsaným postupem!!Nejrychlejší cesta k nalezení poruchy!! Je vidět že xx nesedlají sedláci teda nic proti sedlákům
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Čtyřkolka 110 čína Honda CBR 1100XX Blackbird Samotář99 9 6.1.2024 v 15:41 Samotář99
Plasty na moto Honda CBR 1100XX Blackbird lucipuk1 7 12.11.2023 v 23:11 lucipuk1
Rada před koupí [1, 2] Honda CBR 1100XX Blackbird Šelmak 35 23.9.2023 v 21:55 dan1024
Servisní interval+ pohodlí pro spol... [1, 2] Suzuki GS 500E, Yamaha XJR 1300, MZ ETZ 251, Suzuki ... Apo-Rider 32 23.9.2023 v 16:43 dettektorr
Trasenie riadenia Honda CBR 1100XX Blackbird lucipuk1 22 5.8.2023 v 15:48 FJRPEPA


TOPlist