bmw_r1300gs_cartec





Téma: Výběr motocyklové GPS - tak trošku jinak
 
19.3.2009 v 20:48
Třeba by se někomu mohl hodit rozsáhlejší text o výběru motocyklové GPS. Přiznám se, že není vůbec objektivní a nekomerční. Ono to ani nejde udělat jinak. Neobjektivnost vidím v tom, že prostě nemám přístup úplně ke všemu, co se na trhu objeví, takže píšu především o tom, co umím a co je vyzkoušené a to je Garmin. O několika jiných značkách radši nepíšu vůbec, i když je docela dobře znám, protože je to tak pro ty modely lepší. No a jiné, které mě třeba zajímají, jsou u nás bez podpory nebo nedostupné, takže nemá smysl se tím zabývat, dokud to někdo nebude dělat.
Každopádně je to živá sekce, neustále tam něco doplňujeme, dávám tam novinky a naznačuju i to, co se chystá (prototypy, předprodejní verze).. A na rozdíl od marketingu výrobců si můžu dovolit i kritiku určitých modelů, protože pro určité použití mají třeba jisté nevýhody...
Vím že je to dlouhé ale snad to někomu ušetří zklamání nebo vysvětlí, jak se věci mají. Vždycky mě mrzí, když slyším jak někdo nadává na nějakou navigaci, o kterém vím, že naviguje výborně a zjistím, že je lajdácky připravená, nemá v pořádku ani software, ani nastavení ani mapy. Ty navigace za to obvykle nemůžou - je to prostě jen počítač a ten může být připravený dobře, špatně nebo vůbec. Blbý je, když si někdo koupí poměrně složitou GPS a očekává od toho, že to je plug&play řešení a ono to je spíš nachystané na několikahodinovou odbornou instalaci a ne na okamžité použití. Tak i tom se tam píše.
Nemám zkušenosti s GPS pro silniční sportovní účely, takže o tom tam toho moc nenajdete ale hodně je to orientované na dálkové cestování, touring a pochopitelně adventure a offroad.

http://www.touratech.cz/html/vybirame_gps.html

Napište, co vám tam přijde málo rozvinuté nebo moc složité nebo co vás zajímá..

T.
Anketa: Znali jste většinu těch věcí o výběru a použití GPS ze stránek TT
Skoro všechno znám, Nic nového tam pro mě není. Chce to přidat odbornosti, nějaké slovo expertů na mapy apod.
41%
12
Něco jsem věděl ale našel jsem tam nové věci a mám v tom víc jasno ale texty jsou málo odborné a nejdou moc do hloubky
7%
2
Znal jsem jen základy a texty mi přijdou poučné a tak akorát odborné
24%
7
Znal jsem jen základy a text mi přijdou moc odborné
3%
1
Vůbec tomu nerozumím, U navigace vím jen kde se zapíná
3%
1
Co to je GPS, nikdy jsem o tom neslyšel?
21%
6
Předchozí
1 2
Následující

Výběr motocyklové GPS - tak trošku jinak

19.3.2009 v 21:07 | Nahoru | #1
Budiž pochváleni apoštolové moderní techniky, Tomas, držim Ti

Výběr motocyklové GPS - tak trošku jinak

19.3.2009 v 22:41 | Nahoru | #2
Tak první odpovědi z mailu a ICQ:

- proč se nezabývám levnými navigacemi pro turistiku, které jsou také na motorku vhodné. Nezabývám se ničím, co má problémy se současnými moderními mapami. Je pravda, že navigace typu eTrex jsou relativně levné a třeba pro cestovatele vyhovující. Jenže zkuste si na takové navigaci spustit rumunskou mapu a pochopíte. Nemluvě o ovládání na motorce, přece jen je joystick určený spíš na tu turistiku. eTrex jsem používal týden v Tunisku a díky, raději už ne. Zlatá 60CSX proti tomu. A to šlo o ostré enduro..

- Colorado. Asi takhle - nemůžu tvrdit, že je to špatná navigace. A akceptuji názor někoho, že jí zvládá v pohodě i na motorce ale bude to spíš vyjímka. To ovládací kolečko opravdu jako ergonomické řešení na motorku nevidím a z toho samého důvodu stáhl Touratech z nabídky motocyklový držák. Nebudu propagovat něco, o čem fakt nejsem přesvědčený, že je nějak lepší než jiná navigace ve stejné cenové kategorii. A Colorado prostě nic vzláštního pro motorkáře nemá. Kdyby mělo o 50% jasnější displej než Oregon, tak třeba ale není tam fakt nic, co by stálo za řeč.

- řešení pro PDA. Ano, doplním brzy stránku o PDA (a mikro PC) software. Něco málo je naznačeno na stránce mapy a SW. Bude to samostatná stránka, pochopitelně je toho mnohem víc než jen mateřský TTQV. Mám v poslední době třeba velmi dobrou zkušenost s řešením MacGuider, na takové normální použití je to naprostá pecka. Všechno to doplním. Totéž mapy.

- Sorry, moje zkušenosti s Apple jsou sice dlouholeté ale již dneska neaktuální. U Apple jsem dnes na úrovni zkušeného uživatele iPodu :) Vidím jen, jak zákazníci zápasí s programy, které na PC běží v pohodě nebo používají parallelsy aby spustili Windows prostředí třeba kvůli konvertorům formátů, které na Apple nejsou a nikdy nebudou. Mám dojem, že v oblasti SW pro navigaci je Apple tak nějak ze hry. Ale prostě o tom nepíšu, protože to nemám vyzkoušené a nepoužívám to. Nejsem si jistý, jestli se dá koupit Apple A5 bezdiskový notebook za 8-10 tisíc, což je docela zajímavá alternativa pro cestovatele, kteří chtějí mít někde instalaci rastrových map na krmení WP a tras do GPS. PC bezproblémů.

Výběr motocyklové GPS - tak trošku jinak

20.3.2009 v 07:37 | Nahoru | #3
Hodně zajímavé, díky, právě se rozhoduji do čeho jít a pořád mě vychází nejlíp zumo 550

Výběr motocyklové GPS - tak trošku jinak

20.3.2009 v 08:36 | Nahoru | #4
Já šel do PDA Mio P560 + odpruženej držák TT s voděodolným pouzdrem + dobíjení mini USB. Komplet s 8GB paměťovkou vyjde na cca 10500,- Kč. Chápu, že zumo 550 je liga, ale pořád stojí kolem 17 tis a použitelný opravdu jen na tu navigaci. Taky jsem to hodně zvažoval a teď jsem spokojen..

1 reakcí na tento příspěvek Výběr motocyklové GPS - tak trošku jinak

20.3.2009 v 09:57 | Nahoru | #5
Zdravim, stránky fakt moc pěkný Máš už nějaké další info o novém zumu 660? Vím, že stále testujete, ale docela by mě zajímalo srovnání se zumem 550. Dá se to vůbec srovnávat? Je 660 evoluce, nebo úplně jiný směr. Navi si chci pořídit, favoritem je 550 ale libi se mi vetsi display u 660. Na druhou stranu nestojim o automobilovou navigaci nuvi prejmenovanou na zumo jen kvuli marketingu

2 reakcí na tento příspěvek Výběr motocyklové GPS - tak trošku jinak

20.3.2009 v 10:18 | Nahoru | #6
Velmi tendenční a jednostranně (co se týká produktů) zaměřeno. V podstatě to není nic jiného než reklamní leták, kde na konci je uvedeno, že taky existují jiné značky, ale buď jsou drahé nebo oproti těm "našim" stojí za hovno.

Výběr motocyklové GPS - tak trošku jinak

20.3.2009 v 10:23 | Nahoru | #7
... ...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr motocyklové GPS - tak trošku jinak

20.3.2009 v 14:59 | Nahoru | #8

Tony-AT>Zdravim, stránky fakt moc pěkný Máš už nějaké další info o novém zumu 660? Vím, že stále testujete, ale docela by mě zajímalo srovnání se zumem 550. Dá se to vůbec srovnávat? Je 660 evoluce, nebo úplně jiný směr. Navi si chci pořídit, favoritem je 550 ale libi se mi vetsi display u 660. Na druhou stranu nestojim o automobilovou navigaci nuvi prejmenovanou na zumo jen kvuli marketingu



O víkendu zveřejním text o 660 tady.
http://www.touratech.cz/html/zumo_660.html
Máme finální hardware i software, takže je jasné, jak to půjde na trhu.
Něco maličko proběhlo tady:
http://touratech-cz.blogspot.com/2009/03/zumo-660-jde-do-finale.html

Rozhodně to není přejmenované Nuvi. Vysvětlím to v tom textu. Škoda, na výstavě se to dalo vyzkoušet v reálu.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr motocyklové GPS - tak trošku jinak

20.3.2009 v 15:03 | Nahoru | #9
Lachout>
Jiné značky - to je docela těžké. Jaká jiná značka dělá vodotěsné motocyklové navigace s topografickými mapami.
TomTom - o tom píšu, Becker - nebyli zatím schopní se rozhodnout, jestli by chtěli porovnat jejich Crocodile s Garminem nebo ne, protože to ještě není úplně super atd... Až to dodají a bude to použitelné, rád to doplním. Mám hotové další dvě stránky, které ale nejdou zatím spustit, protože tam je víc chyb než radostí (Magellan a DeLorme). Pochopitelně že to je subjektivní ale Garmin je jediná značka, která nabízí ucelenou řadu pro všechny motorkáře - nejen pro silniční ježdění.

(reakce na) Výběr motocyklové GPS - tak trošku jinak

20.3.2009 v 15:19 | Nahoru | #10
TomasTT> Ok, díky za info. Zaujalo mě, jak tam píšeš o ty nový stereo BT sadě. Máš k ní taky nějaké info, nebo se teprve připravuje? Pujde to spárovat jako intercom i se "starým" celular line (mono)nebo budou muset být 2 identický sady?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr motocyklové GPS - tak trošku jinak

20.3.2009 v 15:31 | Nahoru | #11
TomasTT> O.K., to beru. Pokud (i třeba subjektivně) porovnáš i konkurenční značky, pak vezmu ten "reklamní leták" zpět a velice rád si počtu

(reakce na) Výběr motocyklové GPS - tak trošku jinak

20.3.2009 v 16:33 | Nahoru | #12
Lachout> Ahoj, mám obavu že porovnávat konkurenční značky navigací pro naše určení moc nejde. Když já jsem vybíral tak jsem rychle dospěl jen k jednomu typu jedné značky. Taky bych raději vybíral z několika značek a více typů, pak by i cena na trhu byla jiná.
Článek v úvodu přiznává komerční záměr, pro mě je důležité že neklame, konkurenci nehaní a objasní pro neznalé možnosti výběru. To že ještě vyzdvihne vyčnívající výhody je normální. Zásadní rozdíly jsou porovnány a co je důležité, vysvětleny poznatkem z praxe. I dnes bych vybíral navigaci podle zásadních porametrů, prkotiny mě fakt neovlivní. Proto mě se článek líbí a věřím že hodně lidem pomůže. (už jsem ho přečet celý)

Výběr motocyklové GPS - tak trošku jinak

20.3.2009 v 17:06 | Nahoru | #13
Já myslím, že to Tomáš napsal velmi dobře a poskytuje vysoce nadstadardní infromace

a na tom, že píše a mluví o tom co zná má s tím zkušenosti a prodává nevidím nic špatného - nijak se s tím netají
klidně se může stejně zasvěceně psát třeba i prodejce tomtomu či beckeru - akorát, že nikdo z nic sem nepíše takže Tomáš má, myslím, že nejen můj, dík za detailní a konkrétní informace a hodně mi pomohl se v dané problematice zorientovat

Ta 660 se mi na výstavě moc líbila - pěkný displej, kompaktní rozměry i pro snadné použití v autě, uvidíme jak to bude pokračovat

Výběr motocyklové GPS - tak trošku jinak

20.3.2009 v 19:31 | Nahoru | #14
Tony-AT: zveřejním něco až to povolí dovozce. Nemá smysl psát o něčem, co se mění každý den. Dneska to neumí tohle a tohle a zítřejší verze SW to umět bude. Takže počkáme. Rozhodně to bude umět komunikovat s původním Interphone i s novější verzí 500m.

Lachout: opravdu jde o to, co ta které navigace umí. Třeba z té DeLorme jsem byl docela nadšený - až do momentu, kdy jsem to viděl v reálu. Displej asi 4x4cm s rozlišením 200x170px, to bylo obrovské zklamání. Na motorku sebevražda. Možná pro horolezce... Magellan - prostě nechci o těch výrobcích psát negativně, prostě je to určené pro určité skupiny zákazníků ale ne pro motorkáře. Tak nebudu psát, když nemám nic pozitivního, co bych napsal. Ale mám to nachystané, třeba přijde nová verze a bude fajn, zatím to ale nejde..
Taky ne každý dovozce chce, aby se jeho navigace nabízela jako že je určená pro provoz na motorce. Leknou se a řeknou, že to není konstrukčně připravené na jakékoliv vibrace nebo tlak vody vyšší než statický déšť apod. Většinou ale skončíme s testováním kvůli displeji.. Jinak TomTom jsme prodávali a německý Touratech ho dál prodává, ovšem asi mají jiné nároky na servis. Půl roku čekání na plastový držák, to nejde. Dneska je to třeba už jinak, každopádně o TTR2 je stránka hotová a pustím jí v okamžiku, kdy mi potvrdí oficiálně pár dotazů - zejména dotazů na vývoj software. Bohužel z našeho zaměření - touring a adventure to pokrývá jen polovinu a to jen částečně, protože řada zemí je z pohledu TeleAtlas map tak trošku "neprobádaná". Bohužel jsou tam ty, které mezi cestovateli patří právě mezi oblíbené. Ale tahle stránka půjde online asi mezi prvními, už kvůli doplňkům, které se docela prodávají a lidi se na ně ptají. A další bude asi stránka o PDA software, to jsem psal. Testujeme právě MacGuider a je to fakt zajímavé, na běžné použití víc než zajímavé. Jen je to náročné na kvalitu PDA nebo telefonu.

Výběr motocyklové GPS - tak trošku jinak

20.3.2009 v 19:32 | Nahoru | #15
Honza-TA: 660 ještě tak měsíc, GPSMAP 620 se začala prodávat ode dneška a máme je fyzicky skladem. To bylo mnohem dřív, než jsme čekali.

1 reakcí na tento příspěvek Výběr motocyklové GPS - tak trošku jinak

20.3.2009 v 22:34 | Nahoru | #16
a testoval jsi i oziexplorerCE?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr motocyklové GPS - tak trošku jinak

20.3.2009 v 23:00 | Nahoru | #17
Lachout>Připojuji se k tomuto názoru, byť o kvalitě Garminu a věcí od touratechu nět výraznějších pochyb. Chtít ale za držák na PDA, nepromok a za redukci na větve (redukce v podstatě ohnutý drát se šroubkem) víc jak 3 litry (info na výstavě), no sorry..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr motocyklové GPS - tak trošku jinak

20.3.2009 v 23:20 | Nahoru | #18

Pajinex>Lachout>Připojuji se k tomuto názoru, byť o kvalitě Garminu a věcí od touratechu nět výraznějších pochyb. Chtít ale za držák na PDA, nepromok a za redukci na větve (redukce v podstatě ohnutý drát se šroubkem) víc jak 3 litry (info na výstavě), no sorry..



Nikdo te nenuti si nic kupovat. TomasTT tady zdarma poskytuje vysoce nadstandartni informace, tak proc do nej rypat? :\

(reakce na) Výběr motocyklové GPS - tak trošku jinak

20.3.2009 v 23:50 | Nahoru | #19

otas1>Pajinex>Lachout>Připojuji se k tomuto názoru, byť o kvalitě Garminu a věcí od touratechu nět výraznějších pochyb. Chtít ale za držák na PDA, nepromok a za redukci na větve (redukce v podstatě ohnutý drát se šroubkem) víc jak 3 litry (info na výstavě), no sorry..

Nikdo te nenuti si nic kupovat. TomasTT tady zdarma poskytuje vysoce nadstandartni informace, tak proc do nej rypat? :\

Pravda, nenutí, ale vystihl jsi českou společnost, kde "rýpání" není jaksi společensky přijatelné..
p.s. "Nadstandardní" info ve svých barvách.

Výběr motocyklové GPS - tak trošku jinak

20.3.2009 v 23:56 | Nahoru | #20
Pajinex: Jestli myslíš pouzdro na PDA, tak se maličko mýlíš. Především cena je kolem 2100Kč podle kurzu. Nejobyčejnější látkové nebo plastikové pouzdro na telefon nebo PDA na řídítka (třeba Givi) je za necelou tisícovku. Naše pouzdro (vyráběné v mnohem menších sériích v Evropě, ne v Asii, což je taky rozdíl), stojí stejně. Ten rozdíl dělá ten držák. Jestli se na něj podíváš pořádně, uvidíš 3ks leteckých silentbloků LORD. Pochopitelně, můžeš je nahradit třeba gumou nebo molitanem ale pokud chceš aby to bylo spolehlivé i na enduru, tak mi věř, že guma ti třeba +/- 11G v rozsahu 7mm nenahradí. Na ostřejší jízdě na pistě naměřili přes 20G.
Takže je to spíš tak, jak bývaly vtipy o rádiu jerevan kdysi dávno. Ano, je to pravda ale trošku jinak. Za patnáct stovek můžeš mít magnetickou verzi se dvěma neodymy nebo třeba za 750 plastový Wavecase. Ale třeba za 3000 Palmcase nebo za třetinu RAM. Každý výrobce dělá jiné série, jinde a jinak. Tomu odpovídají ceny. Pokud vím, nikdo neřeší odpružení tak, jako TT a cenově nejsou zdaleka nejdražší.
Jinak kdysi vyšla recenze na navigovat, tady je odkaz, třeba uvidíš, že to není jen kus plechu a látky. Cenu dělají i detaily - zip není obyčejný. Má dva jezdce, aby se napájení dalo stáhnout kdekoliv po obvodu podle typu PDA. Vnitřek je teflonovaný, aby to bylo víc odolné proti vodě (to dřív nebylo, stejně jako nebyla slída po celé ploše). Je tam vlnovec na pevné napájení, aby do toho nezatékalo po kablíku. Stylus nahoře. Prostě drobné detaily. Hlavní je ale to odpružení. Až to budeš vyrábět v podobné kvalitě za polovinu, budu to od tebe rád kupovat.
http://navigovat.mobilmania.cz/Clanky/AR.asp?ARI=113286

(reakce na) Výběr motocyklové GPS - tak trošku jinak

21.3.2009 v 00:06 | Nahoru | #21
low> no s OZIm pro určité účely problém nemám, spíš jde o to, že by o něm měli psát ti, kdo ho prodávají. Jenže upřímně řečeno - kolik je prodaných (a kolik je prodaných map) u nás proti staženým? To samé u PathAway, to samé u TourNavigatoru atd atd atd.
Navíc spolupráce s dovozci (s vyjímkou tedy Navisat a potažmo TTQV) a Recallem (a potažmo Navisat) u TourNavigatoru a MacGuideru) je docela šílená. Asi to odpovídá tomu, jak se ty věci kopírují a nekupují. Má smysl trávit dny psaním o něčem, co nepovažuju sám za dobré řešení? Jediné odolné PDA, které jsme mohli vyzkoušet, nám dovozce chtěl předvést a pohodil ho na trávník před barákem. Co myslíš? Jak to asi dopadlo? Ano správně - naprosto logicky - přestalo fungovat. Navíc i na tom extra odolném a určeném na exteriérové použití byl displej, na kterém bylo vidět na sluníčku prdlajs. Takže spíš až najdu vhodnou HW platformu, tak se může psát o software. O CaCom nepíšu podrobně záměrně, byť ho máme v katalogu, považuju to za extrémní výstřelek a ne smysluplné řešení.

Výběr motocyklové GPS - tak trošku jinak

21.3.2009 v 00:25 | Nahoru | #22
Jinak asi takhle - původně to měl být průvodce JEN navigacemi Garmin na motorku. Teprve v průběhu psaní jsem to předělal tak, aby se dalo přidávat logické stránky dalších výrobců nebo typů. Takže to, co tam visí teď, je stav, který zdaleka napovažuju za úplný. Na druhou stranu - abych si kupoval testovací přístroje jak na běžícím pásu a psal o nic články pro dovozce, kteří nejsou schopní ani nabídnout vzorek na vyzkoušení a nebo psal o něčem, co nepovažuju za povedenou záležitost, to se mi nechce. Beru to tak, že píšu o tom, co bych stejně musel lidem říkat (a co jsem říkal nebo psal) pořád dokola. Pán přijde pro 278C, protože se mu líbí na obrázku a má XT. Klasika v každém druhém obchodě - šup, prodat. Dáš se s ním do řeči a zjistíš, že XT má jen do města a navigaci potřebuje prakticky jen kvůli hledání adres. Maximálně za týden by byl zpátky a totálně zklamanej. Opačně je to ještě častější. Lidi si kupují Zumo a čekají od něj, že bude super navigovat ve volném terénu a jsou naštvaní, když nevidí jedinou popisku u vesnice nebo města. Tak to byl ten důvod, proč jsem se tím začal zabývat. Aby si lidi něco přečetli. Podobný text (na nějakém neutrálním místě) jsem nikdy neviděl, od konkurence nic brát nemůžu, dovozci (bez komentáře) a tak jsem to napsal. Je to pro nás, je to komerční, není to objektivní ale je to lepší než nic. I kdyby to pomohlo pár lidem ve výběru a nepokazilo jim to nějakou zajímavou cestu, tak to stojí za to. Pochopitelně že to můžou využívat konkurenti a taky využívají. Většinu těch věcí si člověk nepřečte v letáčku od výrobce. Takže asi tak...

Výběr motocyklové GPS - tak trošku jinak

21.3.2009 v 00:40 | Nahoru | #23
TOme, chapu, a ohromne Te obdivuju za tvuj spisovatelsky dar, oo jak bych ho potreboval uzit v tom svem bussinesu

Výběr motocyklové GPS - tak trošku jinak

21.3.2009 v 00:44 | Nahoru | #24
low: hele, jde jen o to, naučit se psát deseti prsty :) Pak to jde snadno...
Stav se někdy s tou tvojí herkou na kafe, mám řadu dotazů k tvému businessu, zejména v oblasti sat telefonie. A nejsem si jistý, jestli mi jistý zástupce výrobce neslíbil testovací kousek nějakého distress sledovače žluté barvy :)

Výběr motocyklové GPS - tak trošku jinak

21.3.2009 v 02:49 | Nahoru | #25

Výběr motocyklové GPS - tak trošku jinak

21.3.2009 v 17:19 | Nahoru | #26
Chtěl bych se zeptat jaká bude asi cena Garmin Zumo 660?

1 reakcí na tento příspěvek Výběr motocyklové GPS - tak trošku jinak

23.3.2009 v 20:12 | Nahoru | #27
Indigo: cenu odhaduju tak o 10% nižší než je cena Zumo 550. Je konstrukčně levnější a čekal bych cenu u nás do 18 tisíc. Uvidíme... V USA půjdou na trh každým dnem. Ve středu máme dostat finální hardware č.2, tak uvidíme jak to vypadá, č. 1 se nějak nepovedlo a DHL zásilku stále ještě hledá...

(reakce na) Výběr motocyklové GPS - tak trošku jinak

23.3.2009 v 20:38 | Nahoru | #28

TomasTT>Indigo: cenu odhaduju tak o 10% nižší než je cena Zumo 550. Je konstrukčně levnější a čekal bych cenu u nás do 18 tisíc. Uvidíme... V USA půjdou na trh každým dnem. Ve středu máme dostat finální hardware č.2, tak uvidíme jak to vypadá, č. 1 se nějak nepovedlo a DHL zásilku stále ještě hledá...


Jsem asi potencionální zájemce.
660 bude předpokládám lepší než 550? Nebo ne?

1 reakcí na tento příspěvek Výběr motocyklové GPS - tak trošku jinak

23.3.2009 v 20:42 | Nahoru | #29
No pokud jde o komfortní funkce, tak jo.
A2DP stereo, pro někoho věc, bez které se nedá dneska žít.
Podařilo se tam vsunout asi 3 ze 45 nápadů na vylepšení, které jsme oficiálně dodávali vývojářům. Další asi 3 přijdou během čtvrt roku ale není to nic zásadního. Nejdůležitější je asi možnost zvolit údaje zobrazované ve dvou políčkách vedle menu při navigaci. A označit obdélník nebo silnici, po které se nikdy nemá navigovat. Bohužel třeba stínování terénu nejde vypnout, automatická změna měřítka taky ne, zobrazení je míň přehledné než na stávajícím Zumu a překreslování pomalejší. A konstrukce je jak u NUvi - baterka z telefonu, pérový kontakty... Těžko říct.

(reakce na) Výběr motocyklové GPS - tak trošku jinak

23.3.2009 v 20:47 | Nahoru | #30

TomasTT>No pokud jde o komfortní funkce, tak jo.
A2DP stereo, pro někoho věc, bez které se nedá dneska žít.
Podařilo se tam vsunout asi 3 ze 45 nápadů na vylepšení, které jsme oficiálně dodávali vývojářům. Další asi 3 přijdou během čtvrt roku ale není to nic zásadního. Nejdůležitější je asi možnost zvolit údaje zobrazované ve dvou políčkách vedle menu při navigaci. A označit obdélník nebo silnici, po které se nikdy nemá navigovat. Bohužel třeba stínování terénu nejde vypnout, automatická změna měřítka taky ne, zobrazení je míň přehledné než na stávajícím Zumu a překreslování pomalejší. A konstrukce je jak u NUvi - baterka z telefonu, pérový kontakty... Těžko říct.


Sakra..no A2DP je pro mě bezvýznamné.
Ale přehlednost a rychlost je přednější.
No ještě počkám na to, až to u nás bude a pak budu lámat chleba.
Pokud se s tím cena 550 posune dolů, tak asi půjdu do 550.
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist