globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Orošené??? sklíčko pro kontrolu oleje
28.2.2009 v 22:45
Dneska jsem se byl podívat na ZX6R. Motorka ca. rok stála. Po prohlédnutí jsem si všimnul orošeného? (taková bílá skvrna) zevnitř na sklíčku pro kontrolu oleje. Nevím, jestli to tam bylo i před nastartováním nebo až po zahřátí motorky. Netušíte co by to mohlo být? Díky
Předchozí
1 2
Následující

Orošené??? sklíčko pro kontrolu oleje

28.2.2009 v 22:49 | Nahoru | #1
Tipuju to na zkondenzovanou vodu na víčku, prohřej a projeď motorku a uvidíš že to zmizí

Naposledy editováno 28.02.2009 22:50:21

Orošené??? sklíčko pro kontrolu oleje

28.2.2009 v 22:52 | Nahoru | #2
No všimnul jsem si toho potom, co motorka tak 10min běžela a pak kousek jela. Ta motorka stála v podstatě více než rok. Takže doufám, že by to vyřešila výměna oleje?

Orošené??? sklíčko pro kontrolu oleje

28.2.2009 v 22:54 | Nahoru | #3
Zkondenzovaná voda v motoru po startu.... jak to prohřeješ, tak se z oleje odpaří oddechem z motoru. Úúúplně normální... tedy pokud tam někdo nenalije 5W oil, ten to dělá skoro i v létě (protože do moto nepatří).

Jedinný co bych občas omrknul, je vyústění právě toho oddechu z motoru... bývá v části airboxu, ale končí v zaslepené hadičce, kterou je čas od času nutno sejmout a vylít z ní vodu - jinak se Ti časem nebude mít kam odpařovat... a odvést přepad též nedoporučeno - to Ti půjde atmosferická vlhkost oddechem rovnou do motoru... ovšem prvně si zjisti, zda to ta Kawka vůbec má

Orošené??? sklíčko pro kontrolu oleje

28.2.2009 v 22:55 | Nahoru | #4
Prohřej ji, at se to odpaří... a co zůstane v oleji, vypust za tepla. Tou výměnoiu vůbec nic nezkazíš, naopak .

Ale prohře, aby se mělo co odpařovat, ne jen ohřát na teplotu a šlus...

1 reakcí na tento příspěvek Orošené??? sklíčko pro kontrolu oleje

28.2.2009 v 23:04 | Nahoru | #5
v zime klasika.. se podivej na vicko na dolejvani voleje v naky kare, dyz bude tejden stat...tam bude beztak bilej hlen. Zahrat, vodparit (jestli volej uz je letitej takhle moc, vymenit, to je jasny)

2 reakcí na tento příspěvek Orošené??? sklíčko pro kontrolu oleje

28.2.2009 v 23:05 | Nahoru | #6
Jestli to mělo bílou barvu, vypadalo to trochu jakoby pěna...?
Podle mě Ti to tu všichni zlehčují a problém to je. Nekupuj ji...!!! Někdo s tím jezdil jako dobytek, jak ichtyl bez mozku. Vytáčel studený motor, často jezdil v plných točkách, pak zase rozžhavený motor vypnul... Zkrátka motor trpěl a těsněním pod hlavou tam minimálně jednou foukla voda do karteru, čož se teď projevilo tím, cos viděl.
Následky můžou být daleko horší, třeba mírně "chycená" ložiska na klice nebo korozí napadnuté stěny válců. Může Tě zlobit slábnoucí výkon nebo kouřivost motoru. Ale taky se po tom všem může ta mrcha kousnout a letíš přes řidítka...
BTW: samozřejmě teď čekej miliony reakcí na to, že jsem fantasta dělám z komára velblouda. Ale jestli kupuješ motorku, řekl jsem jen svůj názor. Peníze jsou Tvoje, dělej s nima co chceš...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Orošené??? sklíčko pro kontrolu oleje

28.2.2009 v 23:07 | Nahoru | #7
SmokinCBR> Na víčka se dívám při každém dolévání i jen tak, pro info. Od doby, kdy jsem to měl u Škody 1000MB, jsem nic takového na kvalitním motoru neviděl. Jen u motorů, kam fouklo těsnění...

Orošené??? sklíčko pro kontrolu oleje

28.2.2009 v 23:16 | Nahoru | #8
Jen pro upřesnění, je to rok 2005, padlá na bok (plasty). Najeto ca. 4000km (odpovídá to, jsou tam origoš gumy, desky, atd.).

1 reakcí na tento příspěvek Orošené??? sklíčko pro kontrolu oleje

28.2.2009 v 23:32 | Nahoru | #9
Mike.46> Na origo desky, pryžové díly, atd. najedeš až 20tisíc, když chceš...

hondacbf1000> Psal o orošení - což je jasná kondenzace vody. Máš pravdu, v tom co píšeš - to se přít nechci, ale při těchto zimních startech Ti drtivá většina motorek udělá to stejný... je to víko, tam je sraz teplot, a to sklíčko se rosí ještě snázeji...

Každopádně po větší projíždce, kdy se motor dokonale prohřeje, max po výměně oleje a opět projíždce, budeš mít jasno o co jde. V tomto směru jsem viděl zevnitř už i dost takto zaprasenej motor "hlenem" a emulzí... a na svědomí to měl jen nevhodně zvolený olej.

Naposledy editováno 28.02.2009 23:32:51

2 reakcí na tento příspěvek Orošené??? sklíčko pro kontrolu oleje

28.2.2009 v 23:39 | Nahoru | #10
Měl sem zato že ráno padá rosa, ne roša

(reakce na) Orošené??? sklíčko pro kontrolu oleje

28.2.2009 v 23:42 | Nahoru | #11
Raisidlo77> Však já se taky nechci hádat, ale radím mu o obezřetnosti, ať nevyhodí prachy a pak mu zbyde 200kg železa. Když teď sundám víčko na motorce i v autě, nic tam takového nebude. Olej ale používám jen ten nejlepší, plnou syntetiku.

(reakce na) Orošené??? sklíčko pro kontrolu oleje

28.2.2009 v 23:44 | Nahoru | #12
Vespa> Teď jsi to rozsvítil... až se mi orosilo celo Nebo orošilo čelo...

Orošené??? sklíčko pro kontrolu oleje

1.3.2009 v 00:04 | Nahoru | #13
ser na to dělá to normálně .. když nemizí voda

Orošené??? sklíčko pro kontrolu oleje

1.3.2009 v 02:48 | Nahoru | #14
Nevím přesně, jestli to bylo "orosené" nebo jestli to byl "povlak" možná spíš ten povlak. Nebyl přes celé sklíčko, tak přes půlku ve středu sklíčka.

(reakce na) Orošené??? sklíčko pro kontrolu oleje

1.3.2009 v 02:57 | Nahoru | #15

Vespa>Měl sem zato že ráno padá rosa, ne roša



Pokud nemáš něco k tématu, tak gramatiku vyučuj někde jinde. Dík

Orošené??? sklíčko pro kontrolu oleje

1.3.2009 v 08:44 | Nahoru | #16
neříká se tomu emulze ?

- add raisidlo: výpušťák slouží k odkalení airboxu kvůli tomu aby tam nebyl olej benzín a voda a hlavně aby se nezatentil filtr (papírovej), ale odfuk z motoru je ve formě páry a ta se po vlítnutí do boxu nezkapalňuje, nýbrž je ihned nasávána k následnému spálení a vylítne jako čmoudík z laufu

-add Mike.46 : pokud máš v motce víc jak rok starej jetej olej s obsahem vody... co tady vlastně řešíš?

2 reakcí na tento příspěvek Orošené??? sklíčko pro kontrolu oleje

1.3.2009 v 08:56 | Nahoru | #17
Jurawood: řeším tady to, že uvažuji o koupi a tohle se mi prostě nezdálo, tak jsem se zeptal.

Orošené??? sklíčko pro kontrolu oleje

1.3.2009 v 08:59 | Nahoru | #18
ok, tohle mě nenapadlo .
Je to vcelku normální, záleží kolik tam té vody je, ovšem pokud otevřeš víčko a na spodku bude pěna tak bych to nebral

Orošené??? sklíčko pro kontrolu oleje

1.3.2009 v 09:38 | Nahoru | #19
Byl bych taky opatrnej. Ještě jednou to pořádně zahřej a projeď. Jestli to pak nezmizí, šel bych od toho. Může fakt foukat těsnění pod hlavou. Někdy to poznáš i tak, že když koukneš na chladící kapalinu, dělá se na ní duhovej mastnej film. V tom případě bych já oobně hledal jinou. Ale je to jen můj názor...

(reakce na) Orošené??? sklíčko pro kontrolu oleje

1.3.2009 v 09:40 | Nahoru | #20
Mike.46> Ahoj měl jsi tady spousty správných odpovědí,jsou 2 řešení,než to koupíš,pořádně nechat prohřát,nejlíp delší jízdou (promíchá se olej i v převodovce)a jestli voda z oleje(šedá emulze)nezmizí,tak ti jde voda do oleje a nebrat.Pokud to zmizelo ,jde jen o kondenzát,jak tu mnozí uvedli.

(reakce na) Orošené??? sklíčko pro kontrolu oleje

1.3.2009 v 09:47 | Nahoru | #21
Mike.46> Tohle jsem měl i u vzduchem chlazenýho motoru,takže ňáky těsnění pod hlavou bych neřešil.Kde by se ve vzducháči vzala voda ne?U motorky co píšeš s tak málo km by to musela bejt opravdu velká náhoda aby bylo těsnění v háji.

Naposledy editováno 01.03.2009 09:59:17

Orošené??? sklíčko pro kontrolu oleje

1.3.2009 v 10:21 | Nahoru | #22
Jurawood> Máš pravdu, ale záleží jak je to řešené. Bud vše do airboxu, jak píšeš Ty...

... já to psal tak, jak to mám řešené třeba já - plastový airbox mám rozdělený na 2komory, co jsou do sebe utěsněný a nemaj spolu nic společnýho - jedna klasický sání s filtrem, druhá jen komora pro vysrážení té vody s tím "zaslepeným přepadem" ... motor pak nic nessaje.

Orošené??? sklíčko pro kontrolu oleje

1.3.2009 v 10:46 | Nahoru | #23
Je zima, kondenzace vody je v tomto ročním období naprosto normání věc, když se něco ohřívá nebo chladne tak se to prostě děje. To že máte třeba doma nebo na autě orošený vokna, to je kondenzace, a v motoru je to úplně stejný. Kdo nevěří ať si dejchne na okno.

(reakce na) Orošené??? sklíčko pro kontrolu oleje

1.3.2009 v 10:51 | Nahoru | #24

hondacbf1000>Jestli to mělo bílou barvu, vypadalo to trochu jakoby pěna...?
Podle mě Ti to tu všichni zlehčují a problém to je. Nekupuj ji...!!! Někdo s tím jezdil jako dobytek, jak ichtyl bez mozku. Vytáčel studený motor, často jezdil v plných točkách, pak zase rozžhavený motor vypnul... Zkrátka motor trpěl a těsněním pod hlavou tam minimálně jednou foukla voda do karteru, čož se teď projevilo tím, cos viděl.
Následky můžou být daleko horší, třeba mírně "chycená" ložiska na klice nebo korozí napadnuté stěny válců. Může Tě zlobit slábnoucí výkon nebo kouřivost motoru. Ale taky se po tom všem může ta mrcha kousnout a letíš přes řidítka...
BTW: samozřejmě teď čekej miliony reakcí na to, že jsem fantasta dělám z komára velblouda. Ale jestli kupuješ motorku, řekl jsem jen svůj názor. Peníze jsou Tvoje, dělej s nima co chceš...



Hele mě to mašina taky dělá ale je to vyloženě jenom zkondenzovaná voda, protože je vzduchem chlazená.Po zahřátí to zmizí.

Orošené??? sklíčko pro kontrolu oleje

1.3.2009 v 10:53 | Nahoru | #25
OK, díky všem za rady. Řešení bude to znovu zkontrolovat, nechat pořádně zahřát, projet pár km a pak se uvidí. Snad

(reakce na) Orošené??? sklíčko pro kontrolu oleje

1.3.2009 v 11:07 | Nahoru | #26
hondacbf1000> A jak je to mozny, ze jsem to videl i u vzduchem chlazenych motoru? Bavil jsem se o tom ze servismanem a taky rikal, ze je to jen zkondenzovana wasrovka.
Muze to byt u vodnika i tesneni, ale to by se projevilo na chodu motoru.
Myslim ze pokud jde jen o zbelane sklicko a motor slape jak ma, tak je to v poho.

Orošené??? sklíčko pro kontrolu oleje

1.3.2009 v 12:13 | Nahoru | #27
klid je to jenom voda ktera se vypaří

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Orošené??? sklíčko pro kontrolu oleje

1.3.2009 v 12:19 | Nahoru | #28

hondacbf1000>Jestli to mělo bílou barvu, vypadalo to trochu jakoby pěna...?
Podle mě Ti to tu všichni zlehčují a problém to je. Nekupuj ji...!!! Někdo s tím jezdil jako dobytek, jak ichtyl bez mozku. Vytáčel studený motor, často jezdil v plných točkách, pak zase rozžhavený motor vypnul... Zkrátka motor trpěl a těsněním pod hlavou tam minimálně jednou foukla voda do karteru, čož se teď projevilo tím, cos viděl.
Následky můžou být daleko horší, třeba mírně "chycená" ložiska na klice nebo korozí napadnuté stěny válců. Může Tě zlobit slábnoucí výkon nebo kouřivost motoru. Ale taky se po tom všem může ta mrcha kousnout a letíš přes řidítka...
BTW: samozřejmě teď čekej miliony reakcí na to, že jsem fantasta dělám z komára velblouda. Ale jestli kupuješ motorku, řekl jsem jen svůj názor. Peníze jsou Tvoje, dělej s nima co chceš...



A kudy mě tam foukla voda do motoru,když mám GSX-R 1100 vzducháč?????
Neřešte to,je to jen kondenzace

(reakce na) Orošené??? sklíčko pro kontrolu oleje

1.3.2009 v 21:11 | Nahoru | #29
Pepa GSX-R> Olejoznak mám čistý, víčko po vyšroubování taky.. Teda víčko černé. Víčka s bílým sajrajtem na povrchu jsem viděl na několika motorech, ale jak říkám, brzy bylo po nich.
A že to tam máš, je mi jedno
Já to na svojí Hondě nemám.
Mimochodem: Radil jsem Majkovi...

1 reakcí na tento příspěvek Orošené??? sklíčko pro kontrolu oleje

23.8.2009 v 09:27 | Nahoru | #30
Tak motorku jsem nakonec koupil a zatím vše OK (ujeto nějakých 4000km). Samozřejmě ihned co jsem ji přivezl, tak šel novej olej, filtr atd.
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Chladič ko Kawasaki ZX-6R Ninja Czradekos 4 7.11.2023 v 08:02 dewwil
Kawasaki ZX6R - výrobni štítek Kawasaki ZX-6R Ninja dinosaurus 10 23.10.2023 v 10:58 FJRPEPA
ZX-6R 636 reťazový kit Kawasaki ZX-6R Ninja Aeroad 27 15.10.2023 v 10:28 Aeroad
Zx4rr Kawasaki ZX-6R Ninja Motojenej69 11 23.9.2023 v 20:08 puffybodie
Homologačni štitek Kawasaki ZX-6R Ninja LimakRR 0 14.8.2023 v 17:06 LimakRR


TOPlist