bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jawa Moto spol. s r. o.
 
10.12.2008 v 22:29
Jawa Moto spol. s r. o.

- jak je na tom náš tuzemský výrobce motocyklů Jawa, jehož sídlo se nachází v Týnci nad Sázovou
- spolehlivost dnešních strojů, sám jsem byl svědkem, že kus od kusu se liší
- v nejbližší době by měli nové Jawy být osazeny motory o zdvihovém objemu 660ccm
- v podniku nehledejte nejmodernější technologie, tudíž nové výrobky/jednotlivé součásti jsou i značně při vývoji limitovány (můj názor)
- nechci poškodit tuto společnost, budu rád když si časem najde více zákazníku, ale musí se i více snažit

Takže si sem klidně hoďte příspěvky a pokud víte něco o horkých novinkách či dokonce prototypech sem s nimi, klidně staršího data...

Jawa muzeum Netvořice

Jawa muzeum Konopiště


Naposledy editováno 20.12.2008 14:25:13
Anketa: Co by podle Vás, oživilo dnešní produkci podniku Jawa?
zkvalitnění součastné produkce
24%
29
zeměření se na kubatury pod 500ccm
6%
7
zaměření se na kubatury nad 500ccm
3%
3
obměna vedení
59%
71
výraznější propagace / reklama
3%
3
oživení vzhledu (např. 125, 250 Travel)
5%
6
není co zlepšovat
1%
1

Jawa Moto spol. s r. o.

18.12.2008 v 18:24 | Nahoru | #31
Jednostopým vozidlům zdar ...Lidi co říkáte na dnešní článek v ČMN???Já si spíš myslím že je to skanzen...V Týnci někteří lidé ani nevědí že Jawa funguje 150 zaměstnanců to má asi každý zaměstnanec svoji halu..telefon na vrátnici z 80.let a pod...........nic proti kapitalismu ale toto by ani Bolševici neudělali...a to Jawu pěkně domrdali kdyby se vysrali na auta tak jsme mohli byt motocyklová velmoc...:D i když jak říká muj děda čssr mněnila s Fidelem motorky za pomeranče:D:D:D:D

Jawa Moto spol. s r. o.

18.12.2008 v 20:34 | Nahoru | #32
jawa nikdy žádnou slávu neměla, to byli jen keci aby si to tu dělníci kupovali do práce. pětistovky byli poruchový a na dvoutaktních třistapedesátkách nemělo co odejít když to byl tak jednoduchý motor. navíc každej kdo měl dvoutakt tak si to doma vždy doladil a seřídíl jak to bylo jednoduchý.
spoustu zahraničních strojů bylo ve 40-70 letech stejně kvalitní a vzhledově i konstrukčně to bylo vše na jedno brdo.

v jawě se člověk prostě furt hrabal, nebo se snad mýlím?

1 reakcí na tento příspěvek Jawa Moto spol. s r. o.

18.12.2008 v 21:00 | Nahoru | #33
kde jsou ty časy kdy se Kývačka vyvážela do 120 zemí světa v počtu 1 500 000 František Janeček a Josef Jozíf by to asi nerozdýchali...ještě že se teto zkurevene doby nedožili
gromík

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa Moto spol. s r. o.

18.12.2008 v 21:20 | Nahoru | #34

Cobra357>mýliš!



stejně si myslim že to tak bylo.

Jawa Moto spol. s r. o.

18.12.2008 v 21:29 | Nahoru | #35
Zítra si musím koupit ČMN ať se dozvím víc ...

Skenovat to asi nikdo nebude , dneska je to nejspíš o kriminál ...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa Moto spol. s r. o.

18.12.2008 v 21:53 | Nahoru | #36

Cobra357>gromík> No troufám si tvrdit, že jsem na Jawách najezdil o pár set tisíc kilometrů víc než Ty


to věřim , když jsem jí furt jen dával dohromady

Jawa Moto spol. s r. o.

18.12.2008 v 22:32 | Nahoru | #37
ČMN:jednou z cest k získávání trhu bývá zaměření na nějakou sportovní disciplínu.Jawa bývala vždy silná v enduro soutěžích.Nemáte v plánu například postavit tovární speciál? případně podporovat nějaký tým?

František Hruška řed.firmy:Ne,tyto věci v blízké budoucnosti nemáme v plánu,protože se jedná o finančně velmi nákladné záležitosti.I když nepopírám,že i nám v Jawě by se něco podobného líbilo.

jenom šílenec by se do něčeho takového pustil...připadá mě docela drzé se ptát ředitele jestli by nepodporoval nějaký tým když se v továrně minimalně topí protože plyn je drahý a spoléhají na nestabilní trhy jako je Kuba Rusko pobaltské země.. řed.,,Ano každý den rozdýcháváme Fidela a nosíme za něj svíčku do kostela,aby ještě chvíli vydržel..Bylo by řešení…..udělat skanzen spravit budovy ať jim nespadnou na hlavu,budou se tam moct podívat turisté jak se vyráběly motocykly v 50.letech protože až na těch pár počítačů se tam nic moc nezměnilo....nebo sehnat new investora..zvýšit dotace státu. Dotace na rok 2008 7 125 000kč atd atd.....přeju levný plyn Zdravého Fidela ať vám místo komunistických pomeranču a mandarinek posílá nějaké love$$$taky dobrou statiku budovy a krásné vzpomínky bývalých pracovníků Jawy ,ať je krátká krize a hodně fandu Jawy howk

Jawa Moto spol. s r. o.

18.12.2008 v 23:06 | Nahoru | #38
Chlape,v tom grafu Ti chybí kolonka"je škoda cokoliv zlepšovat" a hned jí dávám hlas P-H.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa Moto spol. s r. o.

18.12.2008 v 23:08 | Nahoru | #39
SiSpo> Opravdu,co fotka,to klenot!!! Jen to kolečko z Páva by se mi hodilo-pardon-ze dvou P-H.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa Moto spol. s r. o.

18.12.2008 v 23:24 | Nahoru | #40

Petr Huska>SiSpo> Opravdu,co fotka,to klenot!!! Jen to kolečko z Páva by se mi hodilo-pardon-ze dvou P-H.


hmm to moc nevykoumali beztak je original na kolečka.....rači s nim budu vozit cement než dělat ostudu sobě a zbídačené Jawě

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa Moto spol. s r. o.

18.12.2008 v 23:43 | Nahoru | #41

two-stroke>Petr Huska>SiSpo> Opravdu,co fotka,to klenot!!! Jen to kolečko z Páva by se mi hodilo-pardon-ze dvou P-H.
hmm to moc nevykoumali beztak je original na kolečka.....rači s nim budu vozit cement než dělat ostudu sobě a zbídačené Jawě



No pokud je to tak - není to věc Jawy tento přípojný vozík a ani jiný Jawa nevyrábí jak je mi známo šťouralové.

PS: jinak s tímto kolem (lépe řečeno děleným ráfkem) jsem se setkal u přívěsných vozíků za auto ...



Naposledy editováno 18.12.2008 23:45:17

(reakce na) Jawa Moto spol. s r. o.

18.12.2008 v 23:48 | Nahoru | #42
SiSpo> Má pravdu,předsedo...a tady u nás na vsi ty kolečka odlejval jeden dědouš o polední pauze ve statku jako melouch... P-H.

2 reakcí na tento příspěvek Jawa Moto spol. s r. o.

18.12.2008 v 23:58 | Nahoru | #43
omlouvám se........... ale to kolečko kazí celkový dojem motocyklu jaky je váš dojem na članek o Jawě v ČMN???

(reakce na) Jawa Moto spol. s r. o.

19.12.2008 v 00:12 | Nahoru | #44

two-stroke>omlouvám se........... ale to kolečko kazí celkový dojem motocyklu jaky je váš dojem na članek o Jawě v ČMN???



Dojem? Firma která si nevidělá ani na vlastní provoz nemá nárok na existenci- viz. dotace od státu.
Jaw mám několik, ale Jawa pro mě končí modelem 634 (pokud beru v potaz jen seriovou produkci).

1 reakcí na tento příspěvek Jawa Moto spol. s r. o.

19.12.2008 v 00:35 | Nahoru | #45
třeba tady:Někteří namítnou že kromě dvoudobé 350 tepe ve všech modelech cizí motor to je rozhodnutí z roku 1963 motory vyráběla Strakonická ČZ v roce 96 se vrátilo z5....proč kupovat zastaralou linku souhlasím z Barsem Jawa byla do r.1989 potom to šlo akorat do prdel*

Jawa Moto spol. s r. o.

19.12.2008 v 08:35 | Nahoru | #46
"Dotace na rok 2008 7 125 000kč" - tak to je slusna soda, to je uvedeny v tom clanku? Zajimal by me zdroj a soplehlivost teto informace.

(reakce na) Jawa Moto spol. s r. o.

19.12.2008 v 10:20 | Nahoru | #47

two-stroke>omlouvám se........... ale to kolečko kazí celkový dojem motocyklu


..omyl..
..celkovy dojem motocyklu kazi cely motocykl.

Jawa Moto spol. s r. o.

19.12.2008 v 10:44 | Nahoru | #48
.... posledni kvalitni luxusni Jawa byl 250 Perak.

Petikule uz mely radu problemu souvisejici s koncepci motoru (dobry napad) versus nekvalitni vyroba / nezvladnute technologie - potize se serizenim, vule v systemu kralovske hridele (byly dokonce pokusy dat zapalovani do hlavy motoru), nevyvazeny chod (ruzna vaha pistu) a dalsi.

No a o cele rade 350 ccm 2T motoru nema cenu ani psat, jak domrdane motory to byly. Jejich jedina vyhoda byla v tom, ze stredne pokrocily sikula s garazi, si ten motor mohl dodelat doma - vyvazit pisty, slicovat a spasovat kanaly, vymenit loziska, pretesnit a seridit. Pak to jakz-takz slo (az na tu zpicenou 4kvaltovou prevodovku).

Zajimavy pokus v letech 1992-5 byla rada 593 - vodou chlazene 250tky. Motor byl dobry - taky ho nastesti nevyrabela Jawa (sam jsem mel 593-1C Master s ostrym kitem Praga - 35 koniku), ale zbytek stal dost za howno - respektive, hafo hodin v garazi, aby to trochu slusne fungovalo. Bohuzel to relativne rychle zhaslo, protoze cena motorky diky drahemu motoru a dalsim komponentum tehdy vylezla pres 70 tisic kacek (tehdy) a nasi vidlaci si radeji dal kupovali dojebane 3apule, ktere staly polovinu, ale ktere umel kazdy jouda z JZD opravit. Moderniho vykonneho motoru se bali. To, ze se nesral, moc nepomohlo.

Jawa sance na rozumnou fuzi se zahranicnim vyrobcem promrdala (nemyslim vyjebane spekulanty z Italie nebo vyjebane spekulatny u nas) a dneska by mohla pokracovat maximalne jako montovna pro cinany, pac se tam zacinaji objevovat znacky (treba Linhai), ktere s tou kvalitou docela zahybaly a za chvili budou slapat na paty ostatnim.

A timto bych tuto smutnou kapitolu nasich prumyslovych dejin uzavrel.

Naposledy editováno 19.12.2008 10:48:35

(reakce na) Jawa Moto spol. s r. o.

19.12.2008 v 13:13 | Nahoru | #49

Cobra357>[URL= před deseti lety Dneska už tam není ani ta cedule ani ty okna. Jen kopřivy



...mno Jawy jsou mrdky a tahle vrátnice to jen dokresluje...
...nechápu to stádo pošuků co na Jawu nedají dopustit a je to pro ně ten nejlepší stroj na světě:D:D:D:D:D...

...jinak Bubák a PetrHuska: jj, kucí, jj...

Jawa Moto spol. s r. o.

19.12.2008 v 15:10 | Nahoru | #50


Jawa Moto spol. s r. o.

19.12.2008 v 15:16 | Nahoru | #51
v Jawě se zastavil čas jak v Černobylu.....ale my s tím bohužel nic neuděláme v klidu si ponadáváme a to je tak vše... když je to státu jedno a dá dotaci 7 125 000kč to by ani na opravu maličké školky nestačilo...je to na výsměch celý dnešní systém... krachuje stroj plast ,Tatra ted kvuli krizi propustila 500 lidí, škoda omezuje výrobu o porcelánu a sklárnách se ani nebudu zmiňovat, sirky solo made in china. podniky které krachly no coment… stává se z nás konzumní společnost řadu Čechů to mrzí ale za chvilku si i oni na to zvyknou a budeme jak vypatlaní amíci co když nemají na kelímku napsané pozor horké a opaří se tak zažalují podnik,davají zvířata do mikrovlnky atd no mor...dneska si ani prdel nevytřete aby tam nebylo napsane s.r.o. nebo a.s. co nám zbývá? jezdit na japoncích ti hned tak nezkrachují protože mají uplně jiné myšlení než náš narod hovad a tunelářu..sem se kdysi ptal dědy proč si nekupil nejake akcie z privatyzací ...Byl sem hrdý na to jak to u nas fungovalo a nikdy bych si neodpustil že sem mněl ja podíl na tom co se děje ted..Zdravému rozumu zdar

FilipT> je to z docela seriozních novin čmn
http://www.cmn.cz/anketa/ PLS vyplňte anketu

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa Moto spol. s r. o.

19.12.2008 v 15:23 | Nahoru | #52

Cobra357>gromík> Jak byla stará a co Ti na tom odcházelo?



odcházelo, to se nedá tak říct, spíš se v tom člověk věčně štoural, předstíh, karbec zlobil, netěsnilo to, olej tekl okolo řetězky a podob. měl jsem kývačku 350 rv asi 1968

Jawa Moto spol. s r. o.

19.12.2008 v 15:25 | Nahoru | #53
zvoni v tom a pod.

Jawa Moto spol. s r. o.

19.12.2008 v 15:26 | Nahoru | #54
JAK DOTUJE JAWU STÁT

Podle informačního portálu ministerstva financí získala společnost Jawa Moto spol.s r.o. ze státního rozpočtu následující dotace:

2003 - 15 187 000
2004 - 9 777 000
2005 - 3 328 000
2007 - 1 580 000
2008 - 7 125 000

čerpáno z ČMN (51-52/2008)
PS: jednotku za dotace neuvedli - amatéři (EUR, USD, KČ, SKK)

Naposledy editováno 19.12.2008 15:28:19

Jawa Moto spol. s r. o.

19.12.2008 v 15:35 | Nahoru | #55
a nebo je to v počtu pomeranču :D:D:D ale v eurach by to nebylo špatne že

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa Moto spol. s r. o.

19.12.2008 v 15:35 | Nahoru | #56
... ale pycu s octem kamo, Jawa byla v hajzlu davno pred tim, jeste za soudruhu komaru.

Posledni sportovni uspechy byly za Franty Stastnyho v 60tejch letech a to bylo hlavne tim ze p. Stastny byl Pan Jezdec a megasrdcar - tam kde osatni srali v sini, on gazoval do plnejch. Pak jeste nejaka ta sestidenni v 70tejch, ale to uz koncepce motorek a motoru beznadejne zaostavala za svetem.

V 89tym akorat nekdo zapomel dat Jawe posledni ranu z milosti.

two-stroke> třeba tady:Někteří namítnou že kromě dvoudobé 350 tepe ve všech modelech cizí motor to je rozhodnutí z roku 1963 motory vyráběla Strakonická ČZ v roce 96 se vrátilo z5....proč kupovat zastaralou linku souhlasím z Barsem Jawa byla do r.1989 potom to šlo akorat do prdel*

1 reakcí na tento příspěvek Jawa Moto spol. s r. o.

19.12.2008 v 15:59 | Nahoru | #57
majitel



Předělaný Classic

Naposledy editováno 19.12.2008 16:00:48

(reakce na) Jawa Moto spol. s r. o.

19.12.2008 v 16:17 | Nahoru | #58
SiSpo> ... mnohem lepsi nez original, jeste kdyby mel motor zebrovani ...

1 reakcí na tento příspěvek Jawa Moto spol. s r. o.

19.12.2008 v 16:48 | Nahoru | #59
Bubak z Nemecka> Byla v piči protože heslo socialismu znělo každý dělník pojede do práce autem, delalo se na množství do sssr nenasytný trh ....ale nebyla v takove piči jak je ted.kdyby aspoň odešla jako čz♥ na tu zustanou pěkné vzpomínky i když...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa Moto spol. s r. o.

19.12.2008 v 17:36 | Nahoru | #60

Cobra357>gromík>Cobra357>gromík> Jak byla stará a co Ti na tom odcházelo?

odcházelo, to se nedá tak říct, spíš se v tom člověk věčně štoural, předstíh, karbec zlobil, netěsnilo to, olej tekl okolo řetězky a podob. měl jsem kývačku 350 rv asi 1968

Když posuzuješ motorku podle 40let starý vrány, tak to je těžký. Ukaž mi jinou spolehlivou motorku která bez údržby bude dneska vesele lítat.


hm, byla komplet po go, vše v motoru nové,ložiska, gufera, po výbruse, elektrika a pod. stará 350, nebo novější, motor byl skoro stejný prostě jak říkám a už to tu někdo taky psal...
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist