Chci tak trochu překopat motor, finance tu řešit nechci. Po delších úvahách jsem se rozhodl k následujícímu:
1) jiné vačky, v úvahu přicházejí Yoshimury. Odkaz zde. Předpokládám, že jiné časování by nemělo mít výrazný vliv na životnost motoru. Je tomu tak?
2) výměna pístů. Prve jsem si zahrával s myšlenkou osadit motor písty Yoshimura, které zvyšují kompresní poměr z 11:1 na 12,5:1. Odkaz zde. Poté jsem našel na www.wiseco.com kit pístů, díky nimž lze zvětšit objem až na výsledných 1429 ccm. Zároveň dojde ke zvýšení kompresního poměru na 13,5:1. To se mi zdá skoro moc, hlavně mám tak trochu hrůzu z toho kompresního poměru. Jak to snáši klika, popř. ložiska na klice? Máte s tím někdo zkušenost (ať už u jakýkoliv motorky)? Proto se mi zdá přijatelnější sada, díky níž se dosáhne objemu 1396 ccm a kompresního poměru 12,5:1. Samozřejmostí je převrtání bloku válců. V tom vidím další zádrhel - nemá orig. povrch válce nějaké pokovení, o které by v případě převrtání přišel? Co si o tom myslíte? Komu tuto práci svěřit? Myslím, že ideální by bylo pístní sadu objednat u pana Oulehly, který by rovnou i zvětšil vrtání válců. Máte s touto firmou někdo zkušenosti (nemyslím teď zrovna, že vám dělal výbrus na kejvačce)? Bohužel mi nikdo z této firmy nereaguje na mail a po telefonu se mi podobná věc řešit nechce.
3) výsledek chci osadit Power Commanderem a celý to sladit u DéKáčka. Tady vyvstává další dotaz - víte ještě o nějaký firmě, co umí "odbrzdit" mašinu na profesoinální úrovni? Lidi u DéKáčka nejsou zrovna komunikativní a v minulosti jsem s nima už problém měl.
Ten, kdo to dočetl až sem by mohl něco poradit. Na řeči typu "ser na to a kup si radši Busu 08-" nejsem zrovna zvědavej. Chci si tyhle úpravy udělat sám a mít v mašině kus svý práce. Ročně najedu cca 15.000 km a tak mi jde i o životnost motoru. Myslíte, že podobná úprava jí nějak výrazně zkrátí?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zvýšení objemu
Proc ne turbo : pri prestavbe na turbo mas sice minimalni zasah do motoru a koupis kit ,kde je vsechno kompletni ...Ale opet potrebujes specialni firmu ,ktera ti to naladi-to znamena ,ze nestaci normalni stolice. Je to pomerne levne a nenarocne na prestavbu.Ale : nastup turba je okolo 5ooo ot/min.Tam to dostane kopanec a je jedno ,jestli ji mas sladenou na 250 koni ,nebo na 350. Ten kopanec je tak vyrazny ,ze pri vyjezdu z kazde zatacky se budes rosit ,nebo z ni budes muset vyjizdet z otackama pod 4500-to znamena na vytahnuti ze zatacky dost malo. Me v prvni zatacce skoro predbehnul zadek a tak jsem se leknul ,ze jsem dalsich 30km jel jak posranej a bal jsem se zatahnout za heft. Na rovinkach jsem to pak vyzkousel a je fakt ,ze zatah do 4500ot byl normalni (jak je u Busy bezny ) ale pak to okolo 5000 zaclo tahat jak prase a nad 6000 se nedalo predni kolo udrzet na ceste.Proto vsichni radsi presedlali na prekopavky zvysenim obsahu a ladenim vyfukovym potrubim+ladakem+PowerComanderem a K&N filtrem,pripadne ostrymi vackami.Tady je nastup kroutaku a vykonu pozvolny a dobre davkovatelny plynem,nema zadny propad a taky te to v jakemkoliv rozsahu otacek nenakopne. Vyjezd ze zatacek je brutalni ,musis si ale pouze hlidat svoji ruku-masina jde tak ,jak ju davkujes. Rozjezdy jsou bezne uz na volnobeh,bez pridani plynu.Ale stejne bych sel pri ladeni maximalne na tech 220 koni. Jinak budes mit problemy ,pac pri jizde solo je zadek uz moc lehky a prokluz zadniho kola je uz znatelny.Jinak bych na tvem miste investoval pri prestavbe hned do poradne retezovky :rozeta Stealth, retez Enuma 530ZZZ -je to retezovka ,ktera ten kroutak vydrzi a nenatahuje se jak zvejkacka.
Jinak je jeste jedna dobra firma ,ktera profesionalne prestavuje Hayabusy -Kaizinger :
Kaizinger Je v Hockenheimu ,hned vedle zavodni drahy.Ma i internetovy schop-mrkni se na nej..
Kdyz budes prestavovat ,mej na mysli hlavne jednu vec :kazdy neodborny zasah do Hayabusy te muze stat zivot !!-to je rada jednoho stareho vola ,ktery se v techto kruzich nejaky patek pohyboval...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zvýšení objemu
[img] mám zkušenosti s přeplňovanýma autama (zážehovýma), tak byl nástup turba dost potlačen a výkonová křivka sice strmá, ale lineární. Proto mi vrtá hlavou, že by se přece měla nechat křivka vyhladit na motorový brzdě (např. doladěním plnícího tlaku) na rozumnou hodnotu.
Jaký úpravy jsi měl na Buse konkrétně ty?
Jinak do řetězovky jsem už investoval - ozubený kola Supersprox (rozeta Stealth) + řetěz EK (Enuma Chain) 530 ZZZ. Dokonce používám mazivo Profi Dry Lube. Párkrát už jsem totiž na tvoje rady dal a vždycky byl spokojenej.
Momentálně mám na mašině akorát laufy Yoshimura a K&N filtr. Jede to sice fajn, ale hrozně rychle jsem si na to zvyknul a ke konci sezóny mi projev motoru už přišel "takovej fádní". Navíc letos je poslední rok, kdy se můžu financema soustředit jenom na mašinu, tak toho chci využít. Příští rok už budu muset investovat do bydlení a budu mít po legraci...
mari> kompresor by byl zajímavej, zvlášť když jsem si přečetl ten článek o Harykovi v těch ČMN. Bohužel jsem o tom nenašel na netu ani zmínku (mám tím na mysli nějaký kit na Busu). Taky mi přijde hrozně složitý řešení pohonu toho kompresoru. To je asi hlavní neřešitelnej problém u motorů, který mají pohon rozvodů řetězem krz blok válců.
Naposledy editováno 29.10.2008 18:53:59
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Dynojet Quickshifter - funkce? Suzuki GSX-R 1300 Hayabusa | Smrči-GSX-F | 13 | 13.3.2024 v 15:48 Smrči-GSX-F |
Kapoty Suzuki GSX-R 1300 Hayabusa | anonimis | 3 | 31.1.2024 v 12:14 PetrJ81 |
Hayabusa a B-King sraz, tentokrát s... [1 ... 137, 138] Suzuki GSX-R 1300 Hayabusa, Suzuki B-King | CobrettiCZ | 4114 | 15.1.2024 v 10:29 danhayabusa |
Není olej jako olej ? [1 ... 7, 8] Suzuki GSX-R 1300 Hayabusa, Honda XL 500, Honda VFR 400 | Orgovany | 229 | 24.12.2023 v 14:02 SuperSic58 |
Servisní interval+ pohodlí pro spol... [1, 2] Suzuki GS 500E, Yamaha XJR 1300, MZ ETZ 251, Suzuki ... | Apo-Rider | 32 | 23.9.2023 v 16:43 dettektorr |