Chci tak trochu překopat motor, finance tu řešit nechci. Po delších úvahách jsem se rozhodl k následujícímu:
1) jiné vačky, v úvahu přicházejí Yoshimury. Odkaz zde. Předpokládám, že jiné časování by nemělo mít výrazný vliv na životnost motoru. Je tomu tak?
2) výměna pístů. Prve jsem si zahrával s myšlenkou osadit motor písty Yoshimura, které zvyšují kompresní poměr z 11:1 na 12,5:1. Odkaz zde. Poté jsem našel na www.wiseco.com kit pístů, díky nimž lze zvětšit objem až na výsledných 1429 ccm. Zároveň dojde ke zvýšení kompresního poměru na 13,5:1. To se mi zdá skoro moc, hlavně mám tak trochu hrůzu z toho kompresního poměru. Jak to snáši klika, popř. ložiska na klice? Máte s tím někdo zkušenost (ať už u jakýkoliv motorky)? Proto se mi zdá přijatelnější sada, díky níž se dosáhne objemu 1396 ccm a kompresního poměru 12,5:1. Samozřejmostí je převrtání bloku válců. V tom vidím další zádrhel - nemá orig. povrch válce nějaké pokovení, o které by v případě převrtání přišel? Co si o tom myslíte? Komu tuto práci svěřit? Myslím, že ideální by bylo pístní sadu objednat u pana Oulehly, který by rovnou i zvětšil vrtání válců. Máte s touto firmou někdo zkušenosti (nemyslím teď zrovna, že vám dělal výbrus na kejvačce)? Bohužel mi nikdo z této firmy nereaguje na mail a po telefonu se mi podobná věc řešit nechce.
3) výsledek chci osadit Power Commanderem a celý to sladit u DéKáčka. Tady vyvstává další dotaz - víte ještě o nějaký firmě, co umí "odbrzdit" mašinu na profesoinální úrovni? Lidi u DéKáčka nejsou zrovna komunikativní a v minulosti jsem s nima už problém měl.
Ten, kdo to dočetl až sem by mohl něco poradit. Na řeči typu "ser na to a kup si radši Busu 08-" nejsem zrovna zvědavej. Chci si tyhle úpravy udělat sám a mít v mašině kus svý práce. Ročně najedu cca 15.000 km a tak mi jde i o životnost motoru. Myslíte, že podobná úprava jí nějak výrazně zkrátí?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zvýšení objemu
[img] mám zkušenosti s přeplňovanýma autama (zážehovýma), tak byl nástup turba dost potlačen a výkonová křivka sice strmá, ale lineární. Proto mi vrtá hlavou, že by se přece měla nechat křivka vyhladit na motorový brzdě (např. doladěním plnícího tlaku) na rozumnou hodnotu.
Jaký úpravy jsi měl na Buse konkrétně ty?
Jinak do řetězovky jsem už investoval - ozubený kola Supersprox (rozeta Stealth) + řetěz EK (Enuma Chain) 530 ZZZ. Dokonce používám mazivo Profi Dry Lube. Párkrát už jsem totiž na tvoje rady dal a vždycky byl spokojenej.
Momentálně mám na mašině akorát laufy Yoshimura a K&N filtr. Jede to sice fajn, ale hrozně rychle jsem si na to zvyknul a ke konci sezóny mi projev motoru už přišel "takovej fádní". Navíc letos je poslední rok, kdy se můžu financema soustředit jenom na mašinu, tak toho chci využít. Příští rok už budu muset investovat do bydlení a budu mít po legraci...
mari> kompresor by byl zajímavej, zvlášť když jsem si přečetl ten článek o Harykovi v těch ČMN. Bohužel jsem o tom nenašel na netu ani zmínku (mám tím na mysli nějaký kit na Busu). Taky mi přijde hrozně složitý řešení pohonu toho kompresoru. To je asi hlavní neřešitelnej problém u motorů, který mají pohon rozvodů řetězem krz blok válců.
Naposledy editováno 29.10.2008 18:53:59
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zvýšení objemu
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Dynojet Quickshifter - funkce? Suzuki GSX-R 1300 Hayabusa | Smrči-GSX-F | 13 | 13.3.2024 v 15:48 Smrči-GSX-F |
Kapoty Suzuki GSX-R 1300 Hayabusa | anonimis | 3 | 31.1.2024 v 12:14 PetrJ81 |
Hayabusa a B-King sraz, tentokrát s... [1 ... 137, 138] Suzuki GSX-R 1300 Hayabusa, Suzuki B-King | CobrettiCZ | 4114 | 15.1.2024 v 10:29 danhayabusa |
Není olej jako olej ? [1 ... 7, 8] Suzuki GSX-R 1300 Hayabusa, Honda XL 500, Honda VFR 400 | Orgovany | 229 | 24.12.2023 v 14:02 SuperSic58 |
Servisní interval+ pohodlí pro spol... [1, 2] Suzuki GS 500E, Yamaha XJR 1300, MZ ETZ 251, Suzuki ... | Apo-Rider | 32 | 23.9.2023 v 16:43 dettektorr |