Neznáte někdo odkaz kde bych koupil drapáky s hrotama na zimu.
Máte s tím někdo zkušenost,jak se stím jezdí a tak.
Dík za odpovědi.
old.motorkari.cz/forum/viewtopic.php
old.motorkari.cz/forum/viewtopic.php
1 reakcí na tento příspěvek Pneu s hroty
Cobra357>Hroty nevydrží roky Stačí párkrát potkat asfalt. Mají smysl jenom na ledu. Už před mnoha lety (ještě ve Svazarmu ) jsme si drapáky s hroty vyráběli tak, že se do figur naroubovaly šrouby s jemným závitem a ty se těsně nad figurou uštíply.Docela to v tom drželo. Ale to jsme drapáky fasovaly zadarmo Nakonec to můžete někdo na starý gumě zkusit. Když máte el. šroubovák tak to půjde rychle.
Pokud máš original Trelleborgy, tak roky vydrží. A můžeš klidně i po asfaltu.......
Jinak original hroty vydrzi roky, pokud tam naflakas obycejny srouby tak ty jsou rychle pryc- hroty jsou kaleny a opravdu vydrzi hodne..
loni mi je nekdo odsud nabizel sadu za asi 5000,- coz je supr cena, ale nevzal jsem je protoze dostat se na nich 4km z mesta by asi prezit neslo..
jinak jizdni vlastnosti luxus, drzi to jak pribity, bomba je to na lede s nekolik cm snehu- jak na plochej draze
1 reakcí na tento příspěvek Pneu s hroty
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pneu s hroty
1000ks….….….….. 3000,– je už ale cenově znát, takže je otázka, jestli má cenu do toho něco investovat s tím, že to vydrží (a podrží), nebo to je úplně liché a stačí nějaké obyč vruty..
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pneu s hroty
PetrXX píše: luboš25> no prodává se třebas totok, ICE STUDS, 250ks….….….…... 750,–
1000ks….….….….. 3000,– je už ale cenově znát, takže je otázka, jestli má cenu do toho něco investovat s tím, že to vydrží (a podrží), nebo to je úplně liché a stačí nějaké obyč vruty..
Tyhle měl kamarád a vzadu to bylo hned smetený (po dvou vyjížďkách). Na předku držely.. ale i tak jsou dost krátký a v terénu "nedosáhnou"
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pneu s hroty
Kdo měl to štěstí a sehnal starý Trelloborgy (cca 5 let zpátky) tak má navždycky vystaráno. Ale "nová várka" Trellborgů už není tak kvalitní a hroty z toho po první jízdě vypadávají a lámou se špunty.
Vratový šrouby s matkama jsou tězký a měkký, hned se to smete.
Šrouby do ledu šroubovaný zvenčí jsou krátký a hned se ztupí a zatlačí do gumy.. dobrý jen do přední gumy jako pojistka proti uklouznutí na zamrzlý kaluži
(Všechno jsem to v praxi viděl, není to jedna paní povídala.)
Vruty zevnitř fungují dobře a přežijou se mnou minimálně dvě zimy a občasnou jízdu na asfaltu, ale musí se to udělat správně:
Já jsem použil na lehce jetý drapáky vruty do dřeva 5x35 - je nutno ale předem vyzkoušet, záleží na výšce drapáku - měly by koukat cca 13mm. Špičky se ojedou rychle, takže když to ve finále bude trčet 1cm tak je to ideál. Příliš dlouhý se ohnou a rozpárají ti blatníky, bacha na to.
Použít co nejtvrdší drapáky, ale úzkýho rozměru, aby se vlezly do vidlic. Vzadu klidně 100ku
Špunty napřed provrtat zvenku vrtáčkem 3mm, z toho důvodu abys viděl kam to zevnitř šroubovat. Pokud máš nějakou světlou barvu tak pomůže vnitřek gumy natřít , abys ty dírky líp viděl.
Vpředu do každýho špuntu jeden, vzadu ale aspoň tři do každýho středovýho/středokrajního špuntu. Do úplně krajních bude na terén stačit jeden, ale pokud rád klopíš a chceš vyrazit na led, tak čím víc tím líp.
Důležitý je taky abys ty boční vruty nešrouboval aby trčely moc do boků - snaž se je směřovat spíš k zemi. Je to kvůli záberu ale hlavně kvůli tomu aby ti nebraly o výfuk a řetěz.
Šroubovat zevnitř aku šroubovákem. Bude to hodně pracný, takže začni s předstihem. Je to tak na týden po večerech.
Dál je potřeba vyřešit ochranu duše. Pokud máš mousse taks to vyhrál, jen použij haltr.
Když duše, tak vezmi aspoň tak dvě/tři starý, rozřízni je na vnitřní straně a použij jako vložku. Duše jsou nejlepší, zkoušel jsem různý gumy a koberce, ale není to 100%.
Teď to nejhorší - přezutí :) Připrav si hodně trpělivosti a náplasti :) Dobrý mít tlustý pracovní boty s tvrdou podrážkou a starý kalhoty.
Až to bude, tak nafoukej cca na 2 atmosféry - hrotová guma se musí zaříznout a být tvrdá, aby se špunty neohýbaly. Plus tím předejdeš defektům - duše se lehce cvakne, když tam jsou ty vruty. Plášť se nesmí při jízdě dotknout ráfku. Ale s pořádným tlakem to nehrozí, pokud nebudeš dělat kraviny jako najíždět v rychlosti na obrubník.
Poslední a dost důležitej krok je "obrnění" motorky aby ji hroty nezničily.
Nasaď kola a ověř jestli nebudou za něco brát. Pokud jo, tak musíš buď ubrousit hroty (na bocích se tolik sjíždět nebudou, takže neva) a nebo ty příslušný části motorky oddálit.
Například výfuk vypodložit, když už to nepůjde tak obalit plechem (+ pásky)
Lízátka přední vidlice to možná taky odnesou - radši koupit starší
Špička předního baltníku bude asi taky trpět - lepší dát nějakej starej.
Pokud můžeš snaž se mít zadní kolo co nejvíc vzadu (ve štelovákách)
Můžeš taky odmontovat zástěrku co chrání zadní tlumič a místo ní dát nějakej kus gumy, a nebo ten tlumič omotat něčím aby na něho přímo nešlo bláto.
Pak projet a vychytat mušky a zábava může začít.
Ještě jedno úskalí - ideální podmínky na hrotový gumy je sníh, kterej lehce natál a pak zmrznul, když je ho do 15 cm, a takový ty uklouzaný zmrzlý cesty s vrstvou ledu.
Zezačátku zimy, kdy není zem zmrzlá, akorát napadl sníh můžeš v pohodě jezdit i s obyč gumama, hroty by byly zbytečný.
Taktéž když jsou holomrazy a není sníh tak je zbytečný hroty vytahovat.
Pokud se stane to co před dvouma rokama, že napadne sněhu víc jak 30 cm tak už se nedá jezdit ani s hrotama.