globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jak nezačít

14.9.2008 v 19:45
Vzhledem k nekonečnému příběhu o začátečnících na moto jsem se rozhodl založit toto vlákno, na kterém chci přehledně shrnout dosud napsané. Chystám se v zimě napsat komplexní text na toto téma, což bude časově náročné a zde si kladu za cíl udělat dočasný materiál, páč problematika je dost široká a obsáhnout ji kompletně bude práce na více stran. Omlouvám se proto za neucelenost následujících odstavců, které většinou vznikly jako reakce na věci, které sem si zde na fóru přečetl, a to nezřídka s otevřenou hubou. Je neuvěřitelný, jak lidé, kteří se naprosto neobtěžovali pochopit alespoň základní věci, rozdávají rádoby zasvěcené rady, které jak se zdá už řadu lidí ovlivnily, nezřídka s fatálními následky. Nemám nic proti názorům od lidí, keří se chtějí někam posunout a jsou schopni argumentovat - na druhou stranu tlachy opakující zde často vyskytující se nesmysly bez podpoření korektním odůvodněním budu mazat, páč to chci udržet krátký a přehledný.

Motto:
Ti, kdož se zabývají praxí bez vědění, jsou jako námořníci stoupající na loď bez kormidla i bez kompasu, kteří nikdy nevědí s jistotou, kam plují.
Leonardo da Vinci

Naposledy editováno 25.05.2010 11:38:56

10.10.2008 v 16:12 | Nahoru | #151
skyair> svatá pravda..

10.10.2008 v 18:05 | Nahoru | #152
Petr a Petr> Díky,omlouvám se že odpovídam až dneska,ale měl jsem dost fofry v práci.Tak ještě jednou díky.

10.10.2008 v 20:55 | Nahoru | #153

Rubi>skyair> svatá pravda..

Rubi - hezky se to poslouchá... ale svatá je hora v Příbrami

Zdravím tě a někdy, někdy tě rád uvidím i s tvou Kawou VN 800. Pěkný věčko s hezkým zvukem a hlavně se dobře vodí. Už aby bylo zase jaro

10.10.2008 v 21:10 | Nahoru | #154

BONY>skyair>

Ahoj, koukl jsem na tvůj profil a vidím, že nás(dle OP) motodědků
zas tak moc není. Přeju ti pevný zdraví a radost na silnicích. A hlavně štěstí abys nepotkal vola ani skutečnýho ani za volantem. A novou mašinu ti jednoznačně schvaluji. Není čas se trápit s něčím o čem nic nevíš.
Live to ride, ride to live

11.10.2008 v 11:55 | Nahoru | #155
Já vždycky říkám :
Dát silnou motorku nevyježděnému pilotovi je jako dát nabitou bouchačku do ruky opici v zoo !!!!

Naposledy editováno 11.10.2008 11:56:13

11.10.2008 v 17:47 | Nahoru | #156
miki_pilot> cavec, hele to je marny, proste nektery veci nekomu nevysvetlis...

jen kdyz tady ctu nektery nazory, tak si pripadam jako uplne nemoznej retard, pac teprve po 20k na 6kovym bandourovi sem zacal mit trochu pocit ze sme kamaradi...

Naposledy editováno 11.10.2008 17:48:25

11.10.2008 v 19:31 | Nahoru | #157
Petr a Petr> Asi seš pomalej

11.10.2008 v 19:42 | Nahoru | #158
Che> a dneska sme byli s batohovou na kafi na karlstejne, a pac bylo hezky a silnice prazdna tak jsem jel (na sebe) co to slo, a doma zakonita rika, ze se ji libi, jak jezdim vopatrne...

no jeste ze uz konci sezona..., pres zimu budu muset nalepit naky rychly pruhy...

Naposledy editováno 11.10.2008 19:44:34

11.10.2008 v 19:48 | Nahoru | #159
Petr a Petr> asi sme nenadaní - tady si přečti, jak to zvládaj přírodní talenty

Názor ženy - začátečnice......

Mám 169 cm, měsíc po získání řidičáku jsem si koupila r6 a jsem naprosto spokojená.....Na zem celou nohou nedostanu, ale pokud potřebuji, není problém ji nahnout na jednu stranu a stoupnout na celou nohu. Je lehká, takže se dá snadno udržet i v poměrně velkém náklonu ( takže když se náhodou někde začnu šmrdlat, tak si ji opřu o nohu a vše je ok, neválím se)....Je naprosto snadno ovladatelná, dobře se klopí zatáčky, naprosto bez námahy, pro holku mého vzrůstu pohodlná i na dálky....

Řekla bych, že ty r6 jsou motorky pro ženský ideální.....a ani to není žádnej hardcore, aby ujížděla pod zadkem (dá se s tím jet jak pomalu, tak rychle).....

Kupovala bych něco rychlejšího ( z vlastní zkušenosti SV 650 mi vydržela měsíc)

Naposledy editováno 11.10.2008 19:48:36

11.10.2008 v 19:54 | Nahoru | #160
Che> to je husté....

11.10.2008 v 19:55 | Nahoru | #161
skyair> Tak jinak:pravdu máš.Děkuji za pochvalu moto,ale o super zvuku nemůže být řeč,jsou tam ještě origo výfuky akdyž manžel natočí fjr tak tu svoji vůbec neslyším zda běží .To Savage byl na tom lépe,nemusela jsem se v lese bát že něco trefím a za mnou už také nikdo nechtěl jezdit.

11.10.2008 v 19:56 | Nahoru | #162
gunter> tohle je eště lepší

Je pravda že dost mladých si pořídí jako první motorku supersport i já chci Ninju Zx6r jako prvni motorku. Ale jde i o to že mám zkušenosti jak batůžek s provozem tak i jako řidička.
Jezdím s mým autem dlouho a dle meho docela často a vím jak to chodí na dálnicích či okrskách a opravdu nejezdím zrovna předpisově. Podle mě musí ten dotyčný/á mít svou hlavu a vědět co zvládne či ne. Znám dost lidí kteří jako první motorku měli i 1200 a stale žijí.

11.10.2008 v 20:04 | Nahoru | #163
Che> ...taky dost «dobrý názor», holt ta «hlava» asi řeší všechno

11.10.2008 v 20:13 | Nahoru | #164
gunter> Já vidím rozdíl mezi bažantem a mazákem v tom, jestli ustojíš podjetí kola. Když sem začínal, tak to byla co ztráta adheze, to pád. Časem sem se propracoval do stádia, že sem při bočním podjetí kola zavrávoral, ale nepad - od tý doby sem v pohodě, i když se velmi stydím, že mi to trvalo podstatně dýl, než měsíc

11.10.2008 v 20:24 | Nahoru | #165
mno, já intenzivněji začal koncem srpna, zatím asi 1500km...klepklep.
Na 37kW hondě 650 ccm a můžu zodpovědně říct, že na záčátek to pro mě bylo a stále je maximum. U mašiny pobudu nejmíň 2 roky. Já mám hlavu dobrou, zaplaťpánbůh a na 600 sporta bych nevlezl, netahám sem 20 let ježdění autama, páč je to trochu o něčem jiným. Všem začátečníkům na sportech přeju vše nejlepší , stejně jako právě teď naší reprezentaci a jdu koukat na fotbal

11.10.2008 v 20:38 | Nahoru | #166
Che>Tohle tady čtu stále ikdyž v obměnách,princip zůstává.Kdo si nesáhne na rozpálená kamna,taky nevěří že se spálí.Pak je tu ještě to,aby někdo neměl motorku kterou by ostatní nebrali.

11.10.2008 v 21:27 | Nahoru | #167
Pak je tu ještě to,aby někdo neměl motorku kterou by ostatní nebrali.
Dobrý postřeh.....

11.10.2008 v 21:45 | Nahoru | #168
Che> peknou kolekci nazoru mas, jen co je pravda..., no nic du prodat motorku a zakopat se do hnoje, sem uplne mimo...

11.10.2008 v 23:22 | Nahoru | #169
Petr a Petr> Ta tvoje je proste v klidu (zakonita). To muj zakonity batuzek postupne posouvam do dalsich levelu. Ze zacatku,bo nemela vubec zkusenosti z motorkama jsem ji dal co nejvice rad,jak se ma chovat spolujezdec a dneska uz ani nevim,ze za mnou sedi. Mame spolu najeto tak cca 3500km. Docela mne to ale stve, protoze mam rad,kdyz je ke mne batuzek tak trochu nalepeny,abych ho citil spolu s motkou.

12.10.2008 v 05:25 | Nahoru | #170
miki_pilot> Ty nemáš na motce brzdy?

12.10.2008 v 09:52 | Nahoru | #171

Che>miki_pilot> Ty nemáš na motce brzdy?

No nic , asi zkrátím vzadu o 10 cm sedlo !!!
Nejlepší spolujezdec je moje máti. Jezdila často s mým otcem na kývačce a tam si zvykla se pilota držet jako klíště, ruce kolem pasu.
Nejhorší spolujezdec byla moje ségra,která už při 50km/h řvala,že jedu rychle a ať zastavím,tak jsem zrychlil (léčba šokem) a už se nikdy nechtěla svést

Naposledy editováno 12.10.2008 09:53:13

27.1.2009 v 13:03 | Nahoru | #172
Che má velikou pravdu . Jelikož se člověk učí vlastně celý život, má motorkář nejvíce zkušeností, citu a porozumnění motorce až po DLOOOOOUUUUHÉÉÉ době za řídítky- řekněme ve zralém věku. Proto, kdo si koupí ze začátku ježdění nabušenou motorku, nepřemýšlí nebo si hodně věří- v každém případě je blázen. Já osobně si nemyslím, že bych byl opravdu dobrý jezdec, ale nabírám zkušenosti a podle toho jezdím!!!
Začínal jsem na Jawě 350(najeto cca 5000 km),nedávno jsem koupil Suzuki 650 Freewind(cca 1000km). Taky jsem měl půjčeného supersporta Hondu 1000- rozjel jsem se na vlhké trávě do kopečka bez protočení kola- tím nechci machrovat, jen si myslím, že mám pro moto cit. Kdo si ale myslí, že když se se 160k motorkou dokáže rozjet a zatočit, tak vlastně umí jezdit- pozná svůj omyl v prví (a možná poslední ) krizové situaci!!!
Chce to zkušenosti, rozum, cit a respekt před motorkou.
Přeji VŠEM motorkářům hodně km bez nehod.

Naposledy editováno 27.01.2009 21:16:10

(reakce na) Jak nezačít

27.1.2009 v 15:29 | Nahoru | #173
Che> A já prozměnu udělal seznam nejčastěji kladených otázek pro začátečníky Čéče mohli bychom tu založit (moto)literární kroužek

6.2.2009 v 22:21 | Nahoru | #174
lancik> no ještě sice nejsem s četbou u konce,ale je velmi zajímavá. Jen se divím, že se tak rozčiluješ- ale to možná proto, že se Tě dotklo to věkové ohraničení, ale zrovna Tebe možná nemuselo, myslím, žes správný příklad toho jak by to mělo vypadat. Jak píšeš Simsom, Mz atd atd atd, přeju spoustu šťastných kilometrů. Já už mám taky nějaký ten pátek za sebou a moje motorkářská cesta taky začla kdysi simsonem, pak strašně dlouho nic a pak nějaké 2 sezony jawařské, pak přišlo Pegaso 650- to byla super motorka, než si koupil přitel BMW 1100 GS a nějak mi ho vnutil na zkušební jízdu, nejdříve jsem měla strach, přišlo mi, že je moc těžká, je fakt, že ještě teď musím hodně přemýšlet, kde a jak ji zaparkuji abych dokázala "elegantně" taky vyparkovat.

7.2.2009 v 10:37 | Nahoru | #175
Já si taky myslím,že se dá,když má člověk dost rozumu,začít i na litru.Není nikde psáno,že musí lítat nadoraz.Já jsem začínal v 15 na pionýru,potom Jawa 350,ČZ 175,Jawa 250 a pak jsem si koupil za 47t.Suzuki GS1000 r.v.1981,měl jsem jí 7 let a nikdy jsem se s ní nevyboural a najezdil jsem na ní 40000km.pak jsem koupil Suzuki GSX-R1100w r.v.1993 tu jsem měl 2 roky(buďiš jí země lehká).a teď mám druhým rokem Suzuki GSX-R1000 K3.

11.2.2009 v 15:22 | Nahoru | #176
Tak se nám opět blíží jaro - dávám lajnu - dělal sem, co sem moh

Jak začít

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak nezačít

21.2.2009 v 14:46 | Nahoru | #177
Che> woe, vy jste toho tady naplkali....

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak nezačít

21.2.2009 v 16:11 | Nahoru | #178
Zephyre-Rex> se tady snažíme poradit rozbíječům motorek, jako seš ty

21.2.2009 v 16:42 | Nahoru | #179
na velké motorce se začít dá.mám za sebou 14 úspěšných motosezon(každá tak 6-8000 km)+ coby puboš nějaké to lítání po lese,polňačkách a tak.(první motorka ve 12).takže možná snad už nějakou tu zkušenost mám.pokud nepočítám ty pubertální pincky,jawy,atd,mám od začátku jednu jedinou motorku.FJ1200.obrovský výkonný těžký málo brzdící mamut.za těch 14 let společného soužití jsem ji ublížil jednou jedinkrát,když jsem ji já idiot blbě zaparkoval a sjela z bočního stojanu.jinak nic,vůbec nic.jezdit na motorce neznamená sedět,točit plynem,mačkat páčky,atd.s tou motorkou se musíte sžít.v tu chvíli jedno tělo,jedna duše.a pak vám bude sama říkat,kdy brzdit,kdy přidat plyn a jakou najet stopu.a traktor za zatáčkou,bahno na silnici,babky na kole z kostela a podobně?s tím člověk přece počítá,aspoň u nás úplně běžná věc.kdo říká,že ježdění není o hlavě,s tím nesouhlasím.jezdit bezpečně se silnou motorkou je o intuitivním ježdění,a to není uloženo v pr..li,ale v hlavě.a můžeme to nazývat jak chceme,ať už vyježděnost,zkušenosti nebo kdoví jak,dokud nejsme s motorkou propojeni,je to všechno k .....a je jedno,jestli má 10 nobo 180 koní.

21.2.2009 v 16:42 | Nahoru | #180
Tak sem to prelouskal. Docela makacka. Jediny co muzu dodat k tem litrum....
Chodim do fitka a obcas mi nekdo rekne co a jak mam delat a doda, ze UZ cvici rok a pul. Odpovim: Dik za radu, ja cvicim TEPRVE osm let...
Vsechno chce cas a zkusenosti.