bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jak nezačít
 
14.9.2008 v 19:45
Vzhledem k nekonečnému příběhu o začátečnících na moto jsem se rozhodl založit toto vlákno, na kterém chci přehledně shrnout dosud napsané. Chystám se v zimě napsat komplexní text na toto téma, což bude časově náročné a zde si kladu za cíl udělat dočasný materiál, páč problematika je dost široká a obsáhnout ji kompletně bude práce na více stran. Omlouvám se proto za neucelenost následujících odstavců, které většinou vznikly jako reakce na věci, které sem si zde na fóru přečetl, a to nezřídka s otevřenou hubou. Je neuvěřitelný, jak lidé, kteří se naprosto neobtěžovali pochopit alespoň základní věci, rozdávají rádoby zasvěcené rady, které jak se zdá už řadu lidí ovlivnily, nezřídka s fatálními následky. Nemám nic proti názorům od lidí, keří se chtějí někam posunout a jsou schopni argumentovat - na druhou stranu tlachy opakující zde často vyskytující se nesmysly bez podpoření korektním odůvodněním budu mazat, páč to chci udržet krátký a přehledný.

Motto:
Ti, kdož se zabývají praxí bez vědění, jsou jako námořníci stoupající na loď bez kormidla i bez kompasu, kteří nikdy nevědí s jistotou, kam plují.
Leonardo da Vinci


Naposledy editováno 25.05.2010 11:38:56

Jak nezačít

24.9.2008 v 13:10 | Nahoru | #121
Petr a Petr> V rámci přípravy na dlouhé zimní období bez moto jsem si to taky objednal . Alespoň si o ježdění počtem, když už nepůjde jezdit . Musím Tě ale pokárat, že takovéto naučné věci nenapíšeš na naše domovské vlákno. Kdo to má hledat, kde napíšeš jaké moudro .

Jak nezačít

24.9.2008 v 13:27 | Nahoru | #122
Jarin55> no vam tak radit o tom co si koupit na zacatek?! Já?? Ta knížka je fakt dobrá, tu mou má teď ostatně Che, tak kdybys jí nesehnal, tak jsem přístupnej k zapůjčení...

Jak nezačít

24.9.2008 v 13:27 | Nahoru | #123
Petr a Petr>
díky za link

Jak nezačít

24.9.2008 v 13:29 | Nahoru | #124
Lub@> O věku to fakt není, je to hlavně o zkušenostech. Podívej se jak jezdí někteří sváteční řidiči co jim je klidně přes 50. Věk z tebe dobrýho řidiče nedělá, dobrýho řidiče z tebe udělá jenom spousta najetejch km.

Jak nezačít

24.9.2008 v 13:31 | Nahoru | #125
Petr a Petr> Objednávku potvrdili, tak to snad bude. Při nejhorším se obrátím, díky za nabídku.

Jak nezačít

25.9.2008 v 11:04 | Nahoru | #126


Naposledy editováno 25.09.2008 11:04:55

Jak nezačít

25.9.2008 v 14:22 | Nahoru | #127
SVéčko: AMEN

Jak nezačít

25.9.2008 v 21:46 | Nahoru | #128
Che> Myslím že k tomu není co dodat.Možná jen to,že štěstí přeje připraveným.Těm mladým střelcům to taky časem dojde,tedy když to přežijou.

Jak nezačít

25.9.2008 v 21:51 | Nahoru | #129
Petr a Petr>
Můžu se zeptat o jakou knížku se jedná?
Dík

Jak nezačít

25.9.2008 v 22:53 | Nahoru | #130

CZokyn>Tohle jsem resil tenhle rok.
Touzil jsem po motorce snad od svych dvanacti let.
Ackoliv jsem si byl vedom svych nedostatku tak jsem byl pevne rozhodnut pro koupi ZX-9R od znameho. Byl to nakocen on, ktery me od toho tak trochu odrazoval.
Nakonec jsem si koupil to, co mam.
Dojel jsem na sraz, a borci me privitali se slovy: "co s tou mrchou tady delas, kdyz to nema motor"
Povim vam jedno, seru na ne! Ja je k zivotu nepotrebuji!
Ziji sam, pracuji sam a umru sam.



souhlas, máš recht!
Jeden konstruktér motorky o cca 120poníkách v roce tuším '82 napsal: "pokud nejsi duševně vyrovnán a 100% zdráv a koncentrován, tak na tento stroj nesedej!"
Jeho slova si vždycky opakuji, když otáčím klíčkem v zapalování...

Jak nezačít

26.9.2008 v 09:19 | Nahoru | #131
hendrik> mrkni na ten link, jmenuje se to DOKONALA JIZDA NA MOTOCYKLU, napsali to naky nemci a stoji to kolem 300. IMHO to nenahrazuje praktickej treninnk, ale stejne je tam vysvetlena spusta zajimavejch veci,

Dost je tam venovany psychologii strachu, cim to vlastne je, ze se leknem a ztuhnem a co s tim delat tak dale...

Jak nezačít

26.9.2008 v 14:08 | Nahoru | #132

Petr a Petr>bobrvan> čéče úplně jsem slzu zamáčk jak máš pravdu...

jestli ono to taky nebude tím, že v tý sestavě co jezdíme už má každej ego víceméně vybudovaný, nebo už na zvyšování rezignoval, a tak má motorku právě kvůli tý pohodě a cestě kam je libo...



i já jsem utřel slzy jako hrachy, gdyž jsem si to přečetl...

za Chamurappiho by se to tesalo, jak je to pravdivé, jenže teď už to holt nigdo neumí, tak se to objevuje jen na vláknu

Jak nezačít

26.9.2008 v 14:36 | Nahoru | #133
Čau
Jsem taky začátečník a zatim jezdim na silničnim Simsonu.
Teďkonct dokončuju motoškolu na 25kw a uvažuju co koupit. Nikdo mi určitě nepřispěje, musim si vydělat sám. Uvažoval jsem nad ninjou 250r(protože přecijen nemám tolik naježděno na simsonovi(resp. nemám naježděno nic v normálním provozu). Instruktor v autoškole mi říkal že je to dobrá volba, ale možná že by bylo lepší si koupit něco silnějšího uzavřenýho a až bych se vyjezdil tak případně otevřít. Jde o to, že určitě bych za rok nebo dva chtěl něco silnějšího a musel bych znovu vydělávat. Chtěl jsem sice buďto GSXR nebo Fazera z těch silných, ale po tvém článku GSXR vypadl. Taky bych dost rád chtěl zkusit závody(250) a nemám na to abych si koupil motorku jen na závody a možnost závodění mi s uzavřeným Fazerem vypadne, protože mě nevezmou k 250 a i po otevření by mi trvalo dost dlouho než bych si mohl troufnout na vyšší třídu.

Chtěl jsem se zeptat jestli by ste mi doporučili Ninju 250 nebo uzavřenýho Fazera kterého bych po pár letech otevřel.

Jak nezačít

26.9.2008 v 14:53 | Nahoru | #134
Škrcení je taková z nouze ctnost protože té motorce sice snížíš výkon ale všechno ostatní zůstává (větší váha, odstupňování převodovky na původní výkon...). Zase když teď koupíš novou motorku tak za 2 roky ji prodáš za polovinu. Bez ohledu na peníze mě ta 250 připadá super, ale nejlepší poměr cena/vlastnosti maj pořád asi 4T půlitry (ER5, CB500, GS500) s 25kW (za 2 roky je prodáš za stejný prachy za jaký je teď koupíš).

Jak nezačít

26.9.2008 v 15:03 | Nahoru | #135
To jo, ale s půlitrem bych taky nemohl na ty závody
A ještě se mi moc nelíbí. Chtěl bych zkusit závody s tou 250 a kdyby mi to třeba šlo, tak bych potom přemejšlel co dál koupit na závody a supersport bych koupil až bych měl na závody všechno.

Když mi závody nepůjdou, tak příjdu o 50 000... A když budu mít Fazera, tak se na závody jen tak nedostanu.

Jak nezačít

26.9.2008 v 18:17 | Nahoru | #136
Riven> Jenomže na to abys mohl závodit se musíš naučit tu motorku perfektně zvládat což tu může říct tak 30% lidí,že ji perfektně zvládá. Není to jen o tom jezdit na koleno, ale i znát co si můžeš za jakých podmínek dovolit(případně poznat když to příjde)

Jak nezačít

26.9.2008 v 18:57 | Nahoru | #137
SVéčko> No myslím že perfektně to neumí ani těch 30%.

Naposledy editováno 26.09.2008 18:59:39

Jak nezačít

26.9.2008 v 18:59 | Nahoru | #138
Che: do kamene vytesat.

Naposledy editováno 26.09.2008 19:19:27

Jak nezačít

7.10.2008 v 23:33 | Nahoru | #139
Che> takto výstižné čtení jsem už dlouho nečetl,napsal jsi to velice hezky a hlavně je to moc pravdivé!!!!Přes všechny kozí dechy jsem měl první Kawu GPZ 550 v r.1985.Dost asi udělalo to,že jsem si na ni půjčil a byl jsem na ni hóódně opatrný,abych ji neublížil a zároveň sobě.Pak byla stokoňová motorka,ježdění na okruhu....atd.Opravdu je potřeba začínat s rozumem,těch nerozumných jsou plné krchovy a je zbytečné se tam hrnout za každou cenu.Jedině mohu doporučit všemi deseti,jak je možnost,šup na okruh...daleko rychleji,než na silnici,poznáš možnosti svoje i motocyklu,relativně bezpečně.Paradoxem ovšem je,že jsem si nikdy na motce neublížil i když krizovek bylo požehnaně,a v plechovce mi to trouba zavařil na několik měsíců ve špitále Myslím,že letošní sezona mluví sama za sebe,zrovna se to sešlo tak nešťastně i těm největším profíkům se smůla nevyhýbá... Takže všem,kdo si chcete trošku okořenit život motocyklem,hodně rozvahy,začínat pomaličku,menší obsah,někoho staršího a rozumného,kdo pomůže a poradí,co a jak.Ježdědí v partě ,je dosti zrádné!!!A jedna veledůležitá věc....pořádné oblečení je základ,ať si říká kdo chce,co chce,ale triko a kraťasy je jen ubohá frajeřinka.

Jak nezačít

9.10.2008 v 09:25 | Nahoru | #140
Che> ...na dvoustopých vozidlech jsem začínal v pravěku (v polovině šedesátých let) na strojích které jsou sběratelskými raritami. Jawa 50Pionýr (Pařez), Jawa ČZ 150, Manet, přes péráky 250, 350,UNRA HD, Panelky na19". Občas jsem se svezl na Nortonu, nebo Matachlesu ...a jezdím na motkách dodnes. Ale to není podstatné. Bylo kde se učit. Na silnicích proti dnešku byl provoz jak ve 3 ráno. V podstatě neexistovala agresivita řidičů, možná jezdilo v autech víc dědků s kloboukem na hlavě. Motorka byl běžný a nejrozšířenější dopravní prostředek, který stál na parkovištích před fabrikami. Nová auta byla pro vybrané, staré vykopávky z 30 let byly pýchou svých majitelů. Ale i tehdy byl rozdíl jezdit na 150, nebo 350 ccm. Rychlost 120 byla závratná a především srovnatelná s dnešními 200km - vzhledem k pneumatikám, brzdám, tlumičům i rámům motek, které se v zatáčkách vlnily jak brazilské tanečnice.
Ale i tehdy umírali motorkáři končící v hojných stromořadích kolem cest, při čelných střetech, na olejových skvrnách (protože téměř ze všeho co jezdilo blil olej) o písku a štěrku nemluvě, protože některé okresky byl DAKAR. Stále platí, že učenej z nebe nespad a tak jako jsme se učili chodit, jsme se učili jezdit. 100% souhlasím s názorem, že naše tělo řídí mozek a jeho prostřednictvím ovládáme vše, na čem jezdíme. Proto není až tak důležité na čem jezdím, ale jak. Pominu-li okruhy, většinou v silničním provozu. A současný provoz je fakt maso. Pokud není řidič totální pako, nakonec se naučí řídit cokoliv. A dokud má člověk v sobě respekt k tomu, že se pohybuje vpřed rychlostí větší, než je schopen sám svými svaly vyvinout, má naději přežít. To, co mu dává naději dožít se na silnicích vyššího věku je umění předvídat. Ani na hlavní mi nedají přednost, přednost zprava polovina dnešních řidičů nezná, takže jim i proti předpisům dám možnost dokončit jejich neznalost, v úzkých zatáčkách počítám s kamionem, autobusem, traktorem, cyklisty, chodci...kamením a ví bůh, co tam všechno může být. Stejně tak za horizonty. A ani úplně rovná silnice, především v podvečer a v noci není zárukou, že se tam neobjeví lesní zvěř, opilci pěší i motorizovaní....
Takže: jezděte na čem chcete když to umíte. Používejte hlavu, učte se a postupujte od lehkého k těžšímu. Zvažujte - a to je to nejtěžší - svůj talent k jízdě na více méně závodních strojích. Ve chvíli kdy si myslíte, že všechno umíte, znáte a jste mistry světa (výjimkou jsou opravdoví mistři světa, ale ti si většinou to předcházející nemyslí)pak si stoupněte před zrcadlo a vražte si facku přes celou hubu a hlavně myslete na to, že umírat kvůli všemu výše uvedenému je smutné především pro ty, kteří tu zůstanou.

Naposledy editováno 09.10.2008 09:26:50

Jak nezačít

9.10.2008 v 10:15 | Nahoru | #141
skyair> Podpis

Jak nezačít

9.10.2008 v 10:26 | Nahoru | #142
skyair> Jukni k nám na vlákno, myslím, že k nám patříš.
http://www.motorkari...?ft=22068&fid=17

Jak nezačít

9.10.2008 v 10:33 | Nahoru | #143

Jarin55>skyair> Jukni k nám na vlákno, myslím, že k nám patříš.
http://www.motorkari...8&fid=17 [/quote]

Díky ... sleduji vás a zvu k nám:
http://www.motorkari...?ft=38830&fid=14

v sobotu jedeme (viz záhlaví vlákna)
Sobotní vyjížďka 11.10.2008 začíná:
na D5 u pumpy JET před Berounem od Plzně (KFC)
a pokračuje přes Beroun, Unhošť, Kladno, Slaný, Kralupy, Mělník, Vodochody, Brandýs n/L, Úvaly, Říčany, Jesenice, Jílové, Davle, Štěchovice, Nový Knín, Dobříš, Hořovice, Žebrák.
Měří cca 200 km
a jmenuje se "VŠUDE KOLEM - JEN NE DO PRAHY..."

10:00 odjezd benzínová pumpa JET (KFC)
10:30 Kyšice(křižovatka silnice od Unhoště)
11:30 benzinová pumpa u Aero Vodochody
13:00 pumpa za podjezdem Černokostelecké v Říčanech na spojce k D1.
Udávané časy, jsou doby odjezdů.

A že naše motto stále platí, je jasné!
Ti, co ho neznají, připomínám: "JEN BLBEC JEZDÍ HLADOVÝ A ŽÍZNIVÝ"

zdraví Pavel/skyair

Naposledy editováno 09.10.2008 10:33:49

Jak nezačít

9.10.2008 v 14:59 | Nahoru | #144
to skyair
zdar «motodědku» pěkně a výstižně napsaný a taky hezký čopřík

Jak nezačít

9.10.2008 v 15:29 | Nahoru | #145

gunter>to skyair
zdar «motodědku» pěkně a výstižně napsaný a taky hezký čopřík



Dík za reakci. Kouknul jsem se na tvou motku a přidal ti hodnocení. Pro začátek fakt dost dobrá Táhne odspoda, nemusíš ji tolik točit a furt řadit. Při cestovní pohodě dupe kopec nekopec. V okolí máš rovinky i známé přehledné zatáčky, prostě je kde trénovat.
Silnice je jako kniha ... nauč se ji číst. Je super, když si s někým kdo to umí zajezdíš ve dvojici a budeš sledovat jeho stopu, nájezdy a výjezdy ze zatáček, protože se na to líp kouká, než vysvětluje. Ostatní rady máš v mém monologu výše Přeju ti hezké chvíle v sedle, které nic nenahradí

Jak nezačít

9.10.2008 v 17:28 | Nahoru | #146
skyair> Fakt dobrý - kéž by se po silnicích pohybovala většina lidí (na čemkoliv a v čemkoliv),která myslí a hlavně koná podle Tvého návodu.

Jak nezačít

9.10.2008 v 17:57 | Nahoru | #147

bobrvan>skyair> Fakt dobrý - kéž by se po silnicích pohybovala většina lidí (na čemkoliv a v čemkoliv),která myslí a hlavně koná podle Tvého návodu.



Nerad bych tu vypadal jako vševědoucí debil. K tomu jsem se dopracoval po více než 45 letech ježdění na všem co má kola - motorky nevyjímaje. Taky jsem jezdil jako blbec a vymetal pangejty, vyškrabával ze zadnice asfalt a sotva dýchal se zlomenými žebry a díky motce a rozbité noze mám i modrou knížku (pro dříve narozené to není legitimace ODS , ale zproštění ze základní vojenské služby. Měl jsem štěstí, že jsem to všechno přežil a že se tu můžu vykecávat Bohužel k tomu racionálnímu pohledu se dochází věkem. A kdo mě zná ví, že i dneska mi občas chytne koudel u zadku když vidím někoho rychlejšího před sebou ... hlavně v zatáčkách. Protože jinak bych se už na ježdění dávno vykašlal. Dělám to s plným vědomím a s mírou rizika, kterou považuji za únosnou. Kdo ví, třeba se taky jednou spletu.

Jak nezačít

9.10.2008 v 19:51 | Nahoru | #148
To skyair,
díky za přání a hodnocení výběru moto, docela si to užívám a s nějakým tím zkušenějším si určo taky vyjedu, dobrý nápad
Jinak Tobě taky přeju mnoho hezkých km

edit, taky máš něco v komentáři k profilu

Naposledy editováno 09.10.2008 19:53:46

Jak nezačít

9.10.2008 v 20:26 | Nahoru | #149

gunter>To skyair,
díky za přání a hodnocení výběru moto, docela si to užívám a s nějakým tím zkušenějším si určo taky vyjedu, dobrý nápad
Jinak Tobě taky přeju mnoho hezkých km

edit, taky máš něco v komentáři k profilu



I já děkuji za příspěvek do profilu. Nelam si hlavu s čím jezdíš. Choppery jsou tažný koně. Lehčí nebo lokomotivy. Sedlej pro potěšení naháče. Zatím polokrevníka až se vyjezdíš a hlavně až budeš mít pocit, že na to máš i plnokrevníka. Když budeš jezdit denně může to být do roka a dne. A dobrej rider, který ti poradí - když s tebou jezdí - je k nezaplacení. Zvlášť když má instruktorskýho ducha.

Ta moje motka je celkem úspěšnej pokus obléknout naháče do chopperovskýho hávu. Motor 400ccm je tam proto, že Japonci zhruba do roku 1989 vyráběli - ale nesměli jezdit na silnějších. Důvod byl prudký rozvoj silných a rychlých motorek, které uměli Japonci vyrobit, ale po kolech, mopedech a skůtrech na nich ještě neuměli jezdit. Takže vzrostla úmrtnost. Tenhle předpis ale nevydržel dlouho, takže motor narůstal na 450, 500 až 600ccm a byl používán v oblíbených ER-kách. EN-ky šly pak svou cestou se stejnými objemy. A pojmenování Vulcan převzaly Véčkové motory. Ale co EN-kám zůstalo je jejich původ. Nižší posaz, pevný ocelový rám a dobře posazená přední vidlice, která dává motce skvělou ovladatelnost v zatáčkách. Ta moje váží trochu přes 200 kg a s padesáti koňmi, pěti kvalty a max povolenými 12000 otáčkami je to velmi podivný chopper. V jednom je to super poježdění bez dřiny. (Dneska vhodná motka pro holky )A tak se rozhlížím po něčem silnějším a více kapotovaném, protože následky mokrých jarních a podzimních jízd
jsou hodiny mytí a leštění. A nejezdit kvůli přehánce je k naštvání. A tu svou kawu si chci nechat i nadále ... když už jsme to spolu tak dlouho vydrželi

Jak nezačít

9.10.2008 v 20:58 | Nahoru | #150
skyair>
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist