globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jak nezačít

14.9.2008 v 19:45
Vzhledem k nekonečnému příběhu o začátečnících na moto jsem se rozhodl založit toto vlákno, na kterém chci přehledně shrnout dosud napsané. Chystám se v zimě napsat komplexní text na toto téma, což bude časově náročné a zde si kladu za cíl udělat dočasný materiál, páč problematika je dost široká a obsáhnout ji kompletně bude práce na více stran. Omlouvám se proto za neucelenost následujících odstavců, které většinou vznikly jako reakce na věci, které sem si zde na fóru přečetl, a to nezřídka s otevřenou hubou. Je neuvěřitelný, jak lidé, kteří se naprosto neobtěžovali pochopit alespoň základní věci, rozdávají rádoby zasvěcené rady, které jak se zdá už řadu lidí ovlivnily, nezřídka s fatálními následky. Nemám nic proti názorům od lidí, keří se chtějí někam posunout a jsou schopni argumentovat - na druhou stranu tlachy opakující zde často vyskytující se nesmysly bez podpoření korektním odůvodněním budu mazat, páč to chci udržet krátký a přehledný.

Motto:
Ti, kdož se zabývají praxí bez vědění, jsou jako námořníci stoupající na loď bez kormidla i bez kompasu, kteří nikdy nevědí s jistotou, kam plují.
Leonardo da Vinci

Naposledy editováno 25.05.2010 11:38:56

17.9.2008 v 17:15 | Nahoru | #61
Roubi_R1> No jestli si potřebuješ motorkou zvedat sebevědomí tak je mě tě líto.

17.9.2008 v 18:13 | Nahoru | #62

17.9.2008 v 18:41 | Nahoru | #63
lancik ..jasny souhlas ...šamponi a motorka

17.9.2008 v 19:24 | Nahoru | #64

lancik>No kazdopadne si myslim ze ma pravdu v tom,ze mezi choprama a sportama je takova nejaka rivalita aspon mi to taky tak prijde..me bavi zkouset ruzny typy motorek ale do chopera nepudu aspon zatim ne to si necham na stari az budu dedek lol Jak rika Ernest taky mam motorku a budu ji jeste rok splacet proste sem to bez ni nemohl vydrzet tak sem si ji koupil i presto ze sem na ni ted hned nemel,aspon mam co delat bavi me i udrzba. Ale myslim ze Che teda mluvi o mladejch klucich kterym tatik koupil v 18 litra nebo nakou ostrou sestku pro vylepseni ega aby mohli machrovat na holky,jenze pochubuju ze takovej kluk resi nejaky motorkare na netu kdyz se mu to posere nebo neco bude shanet nakej tuning ladaky atd. tak si vsechno stejne necha udelat takze tohle forum nepotrebuje a asi si tohle stejne cist nebude

Konečně jsem se naladili na stejnou vlnu.. Měl jsem namysli přesně tento typ lidí, a mám takový dojem, že Che také..
šampóni x rozmazlení šampóni vs. mašina 600ccm a výš..

17.9.2008 v 19:51 | Nahoru | #65
ernest> On existuje nerozmazlenej šampón?

17.9.2008 v 20:47 | Nahoru | #66

Stráťa>Roubi_R1> No jestli si potřebuješ motorkou zvedat sebevědomí tak je mě tě líto.

To by mě zajímalo, kde jsem to o sobě psal? Nauč se číst správně příspěvky. Psal jsem to obecně, ale ono je lepší to hnedka vztahovat přímo na mě, ulehčí to situaci, že.

Naposledy editováno 17.09.2008 20:57:55

17.9.2008 v 20:53 | Nahoru | #67
Roubi_R1> Ok sorry, měl sem to napsat obecně stejně jako si to psal obecně ty.

17.9.2008 v 21:29 | Nahoru | #68

Roubi_R1>Rubi> To, že máš chopera je možná diagnóza a pro dost střelců na sportu (tebou už dost trapně označené erjadnapyčovoe) jsi podřadný motorkář. Pomalý kochající se stroj, překážející na silnici, prostě si říkáš o to být předjeta. Nesklidíš na pumpě obdiv, jako sport se sjetejma gumama a možná proto máš na lidi na sportu jiný pohled, jako oni na tebe. Sportovní mašina je prostě považována za krále silnic v jedné stopě. A to je to, co přitahuje hodně lidí, myslí si, že na jiné mašině nebou tak IN, tolik přitahovat pozornost a na benzínce očumováni jinými. Dokonce si myslí, že na jiné mašině si neužijí adrenalin, zatáčky, rychlost. Ale ono to tak není, každá motorka má to své kouzlo, i ten choper. Sportovní mašina je fenomén, lákadlo, magická věc. V očích mnoha lidí to jediné, co jim zvedne sebevědomí. Na pohled něco nádherného- kapoty, to je to co lidi osloví. Už je nezajímá technická stránka toho stroje. Vidí ty barevné ladné tvary. Ty máš naleštěnýho řvoucího oře, ale to ocení málo lidí, osobně tento typ motorek neuznávám a neocením, přiznám se k tomu dobrovolně. Prostě pro mě jste páprdové bublající silnicí, co s roztaženejma nohama a rukama jedou v prostředku jízdního pruhu. Z vlastní zkušenosti bohužel mohu říci - neuhnete, dokonce na dálnici mě dva čopráci vyloženě bránili v předjetí )ale jen chvilku ), jako by mezi sporty a chopry byla nenávist. Ale respektuji vás, patříte taky na silnici, jen máte rádi něco jiného. Stejně tak na silnici patří auta, kola i chodci. No a jen krátce k tomu, že tě auta předjíždějí atd. - jet podle předpisů na motorce je podle mého tak trochu sebevražda. Dost lidí v autě očekává od motorky, že bude ta "rychlá". A když ne, jsi pro ně snadný cíl, zlepšit si své ego.

bohužel, ti co mají sporta-byť ho nemají kvůli egu, budou stále považováni za namachrované jedince

17.9.2008 v 21:39 | Nahoru | #69
wpony> krasavico nesmírná, divíš se? já ne.

17.9.2008 v 21:41 | Nahoru | #70
Dolík ....> no.... taky pravda.... já jsem začala tak jak se začít nemá... marná práce... takže už radši mlčím...krasavče

17.9.2008 v 21:49 | Nahoru | #71

Stráťa>ernest> On existuje nerozmazlenej šampón?

Člověče, budeš se divit, ale znám takové případy, dokonce osobně.. :o

18.9.2008 v 08:44 | Nahoru | #72

lancik>ernest> Ja na sebe nic nevztahuju tak to je proste napsany vseobecne 20tilety namachrovany strelci..myslete si co chcete,jezdete si jak chcete...ja vim sam nejlip jestli jezdim jako prase nebo ne,kazdopadne kdyz mi nekdo na foru kdo me nikdy nevidel a vubec me nezna zarazuje mezi lidi co neumi jezdit predvidat a jezdi jako prasata jen proto ze patrim do vekovy kategorie 20 tak si o nem taky budu myslet svoje,takze preju hodne moralizovanych lidi a hodne stastnych km

hele, lanciku, nesmíš to brát tak osobně: všichni starý lidi nad hrobem si myslej, že jim stáří dává právo udělovat rady mladým a že mají patent na rozum
a Che není jinej lol lol lol

s většinou jeho názorů ale souhlasím, je to navíc meine Blutgruppe a to i věkem (mj. proto si mohu dovolit psát, co jsem napsal výše) lol lol lol

Naposledy editováno 18.09.2008 21:54:17

18.9.2008 v 08:48 | Nahoru | #73

přesně tak se na to dívám taky - až mi bude osmdesát a nezvednu nohu tak vysoko, abych mohl přehodit nohu přes normální mášu, tak si taky koupím choppera

18.9.2008 v 20:39 | Nahoru | #74
Máme partu osmi lidiček co mají motky,z toho dva chopery, ostatní silnice/včetně mého muže FJR 1300/ a jsme v pohodě už 10 let!No a nohu přehodím i přes to efijéro,ale je to o něčem jiném.Nemusím si nic dokazovat.

19.9.2008 v 00:40 | Nahoru | #75
Musím taky něčím přispět že cesta od slabší je lepsí.v 15 jsem poprve okusil kouzlo motocyklu na pionýru, kdyz sjem poprve zaradil tak mně to nešlo nemačkal jsem spojku ale mladší bratr mě to vysvětlil a pak to šlo už samo v 16 jsem dostal 125 a na ní najezdil za 5 let 16 000 Km je to málo ale už vím jak se řadí a dávají blinkry no prostě uplně základní návyky. Nedávno když jsem dovršil 21 let jsem už měl jasno že dalsí motorka bude asi yamaha TT 600 protože rád cestuju ale rychlost mi nic neříká, já raději spolehlivost a trvanlivost tak jsem hledal a žádné pěkné TT na dohled, náhodou jsem narazil na XTčko(ještě to klasické rok 2002) skoro jako nové tak jsem ho koupil...a furt jezdím těch 80-90 :D a kámoši (někteří)mě ríkaj že jezdím jak posranej(hlavně že maj CBR 600 s 35 Kw v TP a předtím sedlali taky pionýra ale jen tak naoko párkrát se na něm projeli a jsou mistři světa ) prostě já chci přežít, někam se jet podívat a nebýt jak na dostizích a jet "kudlu" sice mě je 21 ale oproti kolegům z klubu jezdím víc na jistotu...jěště jsem to nepoložil narozdíl kámoš nejak zrakvil CLR 125 a teď ER-5(olejovou skvrnu za zatáčkou nepočítám protože to opravdu nebylo vysokou rychlostí ale byla to nepěkná zkušenost (klacek v kole nepočítám..to nebylo položení ale moje blbost jezdit vysokou trávou, a pak olejová srkvrna, byl jsem rád že jsem jel na lehké 125 tak jsem to jakž takž ustál a dkyž už mě zadní kolo "předjelo" tak jsem motorku decentně položil) Prostě zkušenosti z malých objemů jsou k nezaplacení opravu každému mohu jenom doporučit nějakou "malorážku" protože jsou lehčí a nekoušou. Teď cítím zě mě bude trvat tak 5 000 -10 000 Km než si na XT zvyknu, protože je to skok, motorka má o 60 Kg víc a nějak rychleji jede(po pár dní ježdění mám za sebou první krizovku, už jedu domů vjíždím do obce dávám za 3 koukám za sebe je to čistý jedu tak 40 najednou se z vedlejší vyjede auto s vlekem, a to tam prosím stálo a až když jsem k němu přiblížil na to řidič "šlápnul" chvíli jsem nevěřil ale pak bleskuyrchle zmáčknul spojku a zadní i přední brzdu ale co by jeden nečekal oproti 125 začalo zadní kolo ujíždět(kotouč je jedovatější něz bubnovka) tak povolit zadek ale to už stojím a ukazuji nšpěkná geta na řidiče řadím za jadna otáčímse a jedu domů radši zadem polňačkou.)Řeči že je to mrdka co má jen 40 koní a jede jen 150 mě fakt nazajímají Já se jen směju když si někde nekdo ustele(samozřejmě když to dopadne dobře a když jede jak zvířátko)

A ještě něco, když člověk začne blbnout tak je nejlepší okamžitě zastavit a dát si trěba "cígo" apít se prostě se uklidnit a dál pokračovat a hlavně! se nenechat vyhecovat což mezi námi mladými je celkem "normálka"

Přeju mnoho štastných kilometrů bez nehody a špatné náhody...

Naposledy editováno 19.09.2008 01:06:53

19.9.2008 v 18:38 | Nahoru | #76
AldaP> Smekám před tebou.

19.9.2008 v 20:17 | Nahoru | #77

Rubi>AldaP> Smekám před tebou.

Já před vámi taky Doufám že si taky najdu holku nakloněnou k motorkám.

19.9.2008 v 20:34 | Nahoru | #78
AldaP> Pěknej román, v podstatě máš pravdu ale i to položení k tomu patří a každýho asi jednou čeká a můj názor je ten že to není na škodu pokud se ti nic nestane, aspoň pak člověk ví jak rychle se něco může stát.

Jinak nedávání přednosti motorkám je bohužel běžnej jev ( "sem větší a težší a mám kolem sebe hromadu plechu tak co, on musí zabrzdit jinak se zabije" ), já sem nedávno jel v Brně ve Slatině po kruháči a někdo mě tam vjel (naprosto úmyslně, žádný přehlídnutí nebo něco takovýho) a dneska tata přijel z Brna s tím že se na tom samým kruháči něco podobnýho stalo někomu jinýmu na mašině (prej ho už tata "viděl" pod tím autem).

PS: 16000km za 5 let? Já mám letos 8500 a myslím si že sem nic nestih.

19.9.2008 v 21:38 | Nahoru | #79
Che> Tak s tímhle souhlasím, a sport je jak stvořenej k machrování, i pro idi který motorku znají jen z pohádek a kdyby to nebylo in tak by si jí v životě nepořídily, protože na tom můžeš zmoknout,....
Jinak máš tu fakt super článek který by si tu měl přečíst asi každý. I když některý lidi fakt neovlivníš. Například toto fórum "Jezdíte jak hovada - někteří " z některých názorů se mi fakt chce blít

19.9.2008 v 21:47 | Nahoru | #80
Stráťa> Na 125 se moc jezdit, teda cestovat nedá jezdil jsem jen po čr ...ale to se s XT změní už se nemůžu dočkat na léto! a těm km..papiry jsem měl až od 18... a nekamujte mě :D 16 000 JEn na 125 předtím jsem to neměřil, a souhlasím s názorem že na 125 se člověk "najde" a zjistí co od ní chce.

Naposledy editováno 19.09.2008 21:56:50

19.9.2008 v 21:53 | Nahoru | #81
Zuuza> Myslím že výměna motorky tě výjde hodně podobně jako každoroční ůdržba. Třeba já jen před jarem:6500 za gumy(obě,ale není nutno vždy, záleží i na typu motorky, pro tebe asi jeden pár na ro a kolem 5000), olej na rok kolem 1000, olejový filtr 300, řetězovka asi 1000 po rozpočítání na 3 roky, nějaká kontrola + seřízení a seš na 10k ani nevíš jak,.

19.9.2008 v 21:58 | Nahoru | #82
SVéčko> No pravděpodobně bych dělal tohle všechno i po výměně motorky. Oleje a filtr určitě, gumy a řetězovku podle toho jak by vypadaly.

19.9.2008 v 21:59 | Nahoru | #83
AldaP> Já dal za rok a půl asi 5000km na fichtlu takže na 125 se musí cestovat krásně. :D

19.9.2008 v 22:03 | Nahoru | #84
Roubi_R1> víš taky o tom že hodně autařů nekouká moc často do zrcátek, či začnou předjíždět a ani se nepodívají? Nejezdím nijak rychle, ale jet rychle tak už jsem několikrát líbal kapotu.
Rychlé předjetí není vždy bezpečné a i když se ti to stane více krát v menší rychlosti, není to tolik o zdraví, než ve 180ti např. I kyž to nemusí být pravda. Když už za to chci zatáhnout tak na čisté silnici, kde je dost místa. Jinak jezdím v obci kolem 60max a mimo max těch 110, ale nemusím si nic dokazovat jako někteří jiní. Možná díky tomu jsem ještě tady.
Tož můj názor

Naposledy editováno 19.09.2008 22:07:16

19.9.2008 v 22:18 | Nahoru | #85
Jo já zas nemám rád když mě nějaký "rossi" předjede rychlostí o více než 100 Km/h rychlejc...vždy se leknu je to nečekaný bo ho ani nepostřehnu ve zpětným zrcátku. Nechci rozputat flame ale tohle mě vadí(to že mě předjížděj vůbec ne ale ta rychlost, někdo by se moh leknou tak že by třeba havaroval)

Naposledy editováno 19.09.2008 22:23:36

19.9.2008 v 22:21 | Nahoru | #86
Stráťa> tož to je pravda, ale některý věci seženeš na motce už vyměněný, ne vždy. třeba gumy bývají dost slušný, když narazíš.
Taky jsem měnil vše, krom chladící kapaliny. Hlavně jsem chtěl naznačit že motorka=hodně peněz

19.9.2008 v 22:21 | Nahoru | #87
Stráťa> Je sice pravda že na pionýru jde dojet do Afriky..ale to je přeci jen dlouhodobější záležitost zato na XT se Km polykají moc pěkně

19.9.2008 v 22:23 | Nahoru | #88
SVéčko> Ano motorka to jsou náklady naštěsí XT patří mezi ty levnější což SV asi taky

19.9.2008 v 22:24 | Nahoru | #89
AldaP> taky jsem párkrát málem skončil, když mě předjelo hovado s o dost větší rychlostí a navíc vykuchanej výfuk co to šlo.

19.9.2008 v 22:31 | Nahoru | #90
SVéčko> koukám že asi taky patříš mezi tu menšinu co má o sebe a svoji motorku strach ..nechápu jak se někteří k svojim strojům šeredně chovaj a ještě z toho maj "prdel" a koukám že seš ode mě kousek třeba bysme se mohli příští sezonu někde setkat..jinak sv jsem chtěl..libí se mě, ale niní to enduro