globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Stojánek - odpojení zapalování
 
14.11.2007 v 14:08
rušil jste někdo odpojení zapalování na policajtu, vím že je to pojistka proti blbosti, ale moc jinejch motorek to nemá
Předchozí
1 2
Následující

1 reakcí na tento příspěvek Stojánek - odpojení zapalování

16.11.2007 v 16:48 | Nahoru | #31
Já osobně bych to nerušil. Vzpomenout si na stojánek je také možno, až když lezeme ze škarpy. Zvláště u staších jezdců mého typu, pravda skleróza nebolí, ale nabitá huba ano. Pro ty co rádi ohřívají na stojánku a nemají japonce, jednoduché řešení, pravda s trochou práce:
Stojánek necháme zapojenej ale do přívodu spínače předřadíme malé relé na 12V, například typu LUN. Relé připojíme ke kontrolce neutrálu. Pokud tam není kvalt, relé je vystaveno a přeruší /či sepne - podle typu zapojení ochrany/ přívod ke spínači na stojánku. Ohřejvat můžeme dle libosti. Pakli po ohřátí zapomeneme na stojánek a dáme za 1, relé "spadne" a uvede blokádu zapalování do chodu, motor zhasne. Po naprostý trotly, jako například jsem já, je možno doplnit druhý pár kontaktů relé /pokud je to typ LUN/ spínáním jasné červené kontrolky, kterou můžeme doplnit ještě nápisem SIDE STAND!, To abychom byli světoví a také, pokud bych chtěl jet s kopce bez motoru... Hlavně mi netvrďte, že nikdo by nikdy nezapoměl na stojánek, pokud jej tedy nemá chráněnej. I když si jen ustelete, nic nestane a nic nezlomí a nešije, tak i ty vorvaný zrcátka a dojebanej chrom+lak nasere.

Stojánek - odpojení zapalování

16.11.2007 v 17:07 | Nahoru | #32
tak z vlastní zkušenosti (tahat rozstřelenou guzzinu přes půl vesnice je prdel ;) )vím, že když si tatík odpojil to čidlo od stojánku tak jsem mu pak říkala v nemocnici jak ta nová litrová guzzina super jede...jeho přilbu jsem našla o dva baráky dál než se rozstřelil... :marod:
takže bych nic neodpojovala...má to tam svůj důvod

Stojánek - odpojení zapalování

16.11.2007 v 17:49 | Nahoru | #33
já mám model 98 900SS
ta neměla čidlo na stojánku ale měla stojánek co se sám zaklapne
myslím že rozumné řešení a motorce jsem odpustil že spadne jak ji člověk narovná, nicméně já na motorku šahám jen když chci jet , a že se sklopí sám je fajn.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Stojánek - odpojení zapalování

19.11.2007 v 09:35 | Nahoru | #34
Johann>díky, to se jeví jako ideální řešení... akorát ta elektrotechnika běžela nějak kolem mne :D dá se to relé někde koupit, autopotřeby či tak?

(reakce na) Stojánek - odpojení zapalování

20.11.2007 v 22:07 | Nahoru | #35

miura píše: [quote=Ducatista][quote=Droppi]Jenže, milí zlatí, tady vůbec nejde o pojistku proti blbosti = aby se člověk nerozjel s vystrčeným stojanem (v praxi to znamená, že tam cvakneš jedničku a motor zhasne), nýbrž pojistka na zapalování a v tom případě, pokud je venku stojan, motor nefunguje!
Je to absolutní 3,14čovina a tohle kluci italský nepromysleli. Už jen ohřát motorku před jízdou je pocuc, páč na ní musim 5 minut sedět jak vocas :)
Taky bych to chtěl nějak pořešit, ale nějak lépe. Aby ten systém byl opět lehce obnovitelný. Přece jen, je to jediná pojistka.


Přesně tak, mám to na 748 i 996 odpojedný, protože než se moto ohřeje aspon na 60 °C, tak to u 996 trvá 5 min a u 748 dokonce snad 10 min, a nehodlám celou dobu sedět jak pako na motce. Takže ji nahodím, oblíknu se do kombi, nasadím přilbu, zamknu garage, nasadím tankvak, rukavice atd atd a moto je ohřátá. Pak sednu na moto a UJISTÍM se, že jsem stojan sklopil, a jedu. [/quote]
Počkat, tohle by se mělo týkat jen učitého ročníku SS a monstera. [/quote]
je to i na 998,a je to k ničemu přesně jak píše ducatista musíš sedět na motce jako lofas

Stojánek - odpojení zapalování

22.11.2007 v 19:37 | Nahoru | #36
Taky si myslím, že tento systém je k ničemu, ale prohledal jsem net a našel jednu možnost jak to upravit.

http://www.evoluzione.net/evo-cycle.htm
http://www.ducatisui...sidestandbypass.html

Snad to to někomu pomůže.

(reakce na) Stojánek - odpojení zapalování

22.11.2007 v 19:58 | Nahoru | #37
:lol: :lol: :lol: dyt to rikam porad :D

ducati.... jako jawa... dodelej doma :rolleyes:

:P

(reakce na) Stojánek - odpojení zapalování

22.11.2007 v 21:14 | Nahoru | #38
dasik>> http://autoalarmy.a...7061e40b91df3e5187cb
Koupit se to dá i na internetu, relátko stojí pár korun. Ideální je provedení do auta, kde jsou již nastrkovací konektory. Jinak se to musí pájet a zaletovat do pevnýho tišťáku. Důležitý je ale v maulálu k motce zjistit, jak ta ochrana funguje. Buď uzemňuje CDI a v tom případě se bude vedení ke stojánku relátkem přerušovat, což je drtivá většina případů, nebo se naopak přerušuje vedení zapalovacích imulsů, nebo napájení CDI, což asi bude velmi zřídka. V tom případě se bude vedení je stojánku relátkem spínat. Pokud manuálu není, zjistit se to dá jednoduše. Pokud je spínač při vyklopení ven sepnutej, je to ta první varianta. Pokud je sepnutej až při sklopení zpět, je to ta druhá verze.

Relátka by měla bejt tady:
http://www.aprofi.c...pts/zbozi.php?KID=78
Ne však všechna zde se hodí. Jmenovitě by to mělo být toto:
http://www.aprofi.c...robnosti.php?IDZ=477
a nebo tady:
http://autoalarmy.a...7061e40b91df3e5187cb
Dobrý je najít relé s párem nezávislejch kontaktů a pak lze spínat i tu kontrolku, kterou si tam přiděláme. Pochopitelně musíme zde mít i funkční kotrolku neutrálu, ze které bereme signál pro to relé. Jinak je to celý k prdu. Relé samotný moc proudu nebere, takže by to spínač v motoru němělo ohrozit. Samotný relé ale dokáže spínat poměrně velký proudy, to první v nabídce snad až 30A, což se hodí i jinak, například pro vyznavače různejch přídavnejch světel /že ano, milí spolubratři choppristé/, kdy pokud tam nalepíme další dvě světla, notabene s H4 a podobně, spínače na řídítkách by to už taky nemusely přežít. Relé to v pohodě jistí...

Stojánek - odpojení zapalování

27.11.2007 v 17:24 | Nahoru | #39
do kelu :lol: tak jsem to všechno pospojoval přes relátko a mělo by to chodit.... jenomže kde udělali inženýři chybu? průser je v tom, že kontrolka neutrálu je pod napětím neustále a od kostry ji odděluje spínač machanicky hozený na pozici neutrálu :mad: no a teď mi pls poraďte jak naswitchuju relé, když napětí mohu brát odkudkoliv a potřebuju vypínat zem..... ???? :marod:

1 reakcí na tento příspěvek Stojánek - odpojení zapalování

28.11.2007 v 06:45 | Nahoru | #40
Chlape, dám Ti blbou radu ale přece. :D Tak jako má plno mých známých u starých aut na palubní desce nebo na volantu přilepený papírek ROZSVIŤ VOLE, tak si tam dej něco podobnýho. Já se prostě bez fyzické kontroly sklapnutého stojánku nerozjedu. Vím že jsem Ti neporadil ale já to takhle řeším. Anebo si kup za 40 Euro jak jsou odkazy o něco výše to vypínání který je dělaný přímo na propojení na originál konektory v Ducatce a nemusíš nic vymýšlet.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Stojánek - odpojení zapalování

28.11.2007 v 09:03 | Nahoru | #41
Ducatista> no taky pravda, ale když to koupím tak v čem se budu hrabat půlku zimy ;)
není nad to v něčem se řádně pošťourat a ve finále být rád, že to aspoň funguje tak jak předtím :shy:
jo ale ta cedulka je super, nejlépe si to nalepit zevnitř helmy na plexi :lol:

(reakce na) Stojánek - odpojení zapalování

28.11.2007 v 13:12 | Nahoru | #42
dasik> :lol: :thmubup:

1 reakcí na tento příspěvek Stojánek - odpojení zapalování

13.12.2007 v 10:38 | Nahoru | #43
tak jsem to zbastlil a krásně to běhá, pokud mám natočíno, stojan dole a hodim kvalt tak scípne :cool: jsem teď děsnej machr na elektrotechniku z osmý třídy základky :lol: :lol:



to grafické zpracování je taky profi že? :shy:

(reakce na) Stojánek - odpojení zapalování

13.12.2007 v 11:09 | Nahoru | #44
dasik> kujem *yes* Obrázek je v poho, pochopil jsem ho i já :D Ještě tam ty drátky najít a pustim se do toho :)

Stojánek - odpojení zapalování

13.12.2007 v 11:28 | Nahoru | #45
nerušit, ideální je, když to funguje po zařazení (relé pře kontrolku neutralu) já to na žádnej nemám a už jsem se kvůli tomu párkrát málem vyválel....

1 reakcí na tento příspěvek Stojánek - odpojení zapalování

13.12.2007 v 11:40 | Nahoru | #46
Nepročetl jsem to celé , ale na e-bay se prodává upravený kabelový svazek , který dělá z ducati japonskou motorku co se týče funke spínačů stojánku a neutrálu. Motorka jde nastartovat na místě a v případě zařazení rychlosti bez zaklanputí stojánku se vypne motor. *yes* dělá se pro 748,996,SS, Monster ale jen ty co mají ten samonezaklapovací stojánek.

(reakce na) Stojánek - odpojení zapalování

17.12.2007 v 11:40 | Nahoru | #47
Allgyda>no přesně tak to chodí, jen to stálo pade a dvě hoďky práce....
hegot v kostelci je ale ducen, jsem viděl 749 či 999 párkrát na náměstí

1 reakcí na tento příspěvek Stojánek - odpojení zapalování

17.12.2007 v 17:12 | Nahoru | #48
dasik> No jo, mám docela dost kamarádů s Ducati a oni tak občas zajedou na radu nebo servis a pár ducatek jsem sám dovezl, takže je tam výskyt docela slušný. Jinak tebe jsem viděl tak čtrnáct dní nazpět jak si projel v Kostelci po náměstí. Brrrrr. taková zima. No, tvoje italka není žádná zhýčkaná holka. :D

(reakce na) Stojánek - odpojení zapalování

17.12.2007 v 17:52 | Nahoru | #49
Allgyda>>
Hlavně na tu radu... :P :lol: :lol: :lol:

1 reakcí na tento příspěvek Stojánek - odpojení zapalování

17.12.2007 v 18:55 | Nahoru | #50
s4r> Jsem si naprosto jist, že se osobně neznáme a myslím že ani jeden z nás netouží vzájemě se poznat. Zdá se že jsi stále stále větší a větší borec a jakožto nohsled a patolízal nejmenované osoby jsi určitě nejchytřejší ducatˇák co dokáže na dotaz odpovědět jen "Navštivte autorizovaný servis" . Takže nesuď. Víc k tvé osobě snad nemusím ani psát. :puke: :lol: :lol: :P :P :P :puke:

(reakce na) Stojánek - odpojení zapalování

17.12.2007 v 19:40 | Nahoru | #51
Allgyda>>
My se hlavně osobně známe, takže vzpomínej... ;)

Víc nepiš, chytil jsi na první našlápnutí, takže 1:0 pro mě! :lol: :lol: :lol:

Stojánek - odpojení zapalování

17.12.2007 v 19:50 | Nahoru | #52
To že jsem tě viděl a ty mě na Italmotu a na srazu Ducati Clubu v Berouně neberu za osobní . To je tak maximálně ,že víme ,že existujeme a nejsme nějaký internetový motoduchové. :)

(reakce na) Stojánek - odpojení zapalování

19.12.2007 v 13:43 | Nahoru | #53

miura píše: [quote=Ducatista][quote=Droppi]Jenže, milí zlatí, tady vůbec nejde o pojistku proti blbosti = aby se člověk nerozjel s vystrčeným stojanem (v praxi to znamená, že tam cvakneš jedničku a motor zhasne), nýbrž pojistka na zapalování a v tom případě, pokud je venku stojan, motor nefunguje!
Je to absolutní 3,14čovina a tohle kluci italský nepromysleli. Už jen ohřát motorku před jízdou je pocuc, páč na ní musim 5 minut sedět jak vocas :)
Taky bych to chtěl nějak pořešit, ale nějak lépe. Aby ten systém byl opět lehce obnovitelný. Přece jen, je to jediná pojistka.


Přesně tak, mám to na 748 i 996 odpojedný, protože než se moto ohřeje aspon na 60 °C, tak to u 996 trvá 5 min a u 748 dokonce snad 10 min, a nehodlám celou dobu sedět jak pako na motce. Takže ji nahodím, oblíknu se do kombi, nasadím přilbu, zamknu garage, nasadím tankvak, rukavice atd atd a moto je ohřátá. Pak sednu na moto a UJISTÍM se, že jsem stojan sklopil, a jedu. [/quote]
Počkat, tohle by se mělo týkat jen učitého ročníku SS a monstera. [/quote]
tohle ted chceme pres zimu udelat kamosce, co ma 900SS - je to strasnej woser, kdyz nemuze nechat nastartovanou masinu na stojanku jako 90% ostatnich - zdrzuje to, je to neprakticky atd. na druhou stranu, chtelo by to vyresit zaroven i odpojeni v pripade zarazeni rychlosti (tak jak to ma vetsina ostatnich motorek..)

problem je, jak na to.. :/ diky dasikovi a jeho schematku se to snad ale konecne vyresi ;)
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist