globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Vyvážení zadního kola
 
23.4.2008 v 06:39
Zdravím,
koupil jsem si novou gumu na zadek na R1 a teď přemýšlim,jestli vyvážit nebo ne? Předek vyvažuju,ale co ten zadek?? Má to vůbec smysl?? Díky za každou odpověď

3 reakcí na tento příspěvek Vyvážení zadního kola

18.1.2009 v 19:36 | Nahoru | #1
Jsem pro vyvažování obou kol, dynamický. Při přezouvání.Jako eliminace nehomogenosti gumy. To, že se opotřebením pneumatiky vyvážení mění je jasný. Převažování třeba v půlce životnosti gumy je blbost, protože opotřebení obou stran gumy a obvodu je víceméně stejný, nemluvě o tom, že nejdřív stejně jde do kopru střed.
Na tom, že předek je vhodný vyvážit i dynamicky se tu vetšina lidí shodne. Nevyvážený kolo vibruje řidítky apod. Stejně (ne-li hůř, protože je širší) se ale musí chovat i kolo zadní ne? Jen díky tomu, že je uchycený tak jak je, tak se to citelně neprojeví. To ale neznamená, že to celou konstrukci zadního zavěšení zbytečně nenamáhá(cyklický namáhání ložisek, čepů...)

Dawe 02 - když to máš spočítaný, tak schválně...jaký jsou síly od nevývažku řekněmě 15g, umístěnýho 50 mm od roviny středu kola při rychlosti 120 km/h. Nerejpu, jen si chci udělat obrázek a posoudit, jestli je to zanedbatelný nebo ne...Kdybych tomu věnoval pár dní, tak bych to asi taky dopočítal ale musel bych si asi znova přečíst skripta dynamiky

(reakce na) Vyvážení zadního kola

18.1.2009 v 20:15 | Nahoru | #2
honzabiker> Ahoj,od jistý doby nedávám své názory,ale někde jsem četl,že 10 g udělá asi 2Kg,když to porovnám s celkovou váhou pneumatiky a jakou udělá odstředivou sílu .tak je to skoro nic.Jiná věc je dynamická nevyváženost,není v ose a kolo stranově rozkmitá,u úzké pneumatiky je malá pravděpodobnost a stačilo by staticky vyvážit.Nikomu nevnucuju svůj názor(i zkušenost) ,kdo chce ať vyvažuje.Nezaměňovat s naraženým ráfkem(nedá se odstranit mechanická nerovnost)-

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vyvážení zadního kola

18.1.2009 v 22:08 | Nahoru | #3
honzabiker> Budici silu budu povazovat za harmonickou a ciste jako buzeni rotujici hmotou pri konstatni rychlosti, kterou jsi uvedl. Pak bude budici sila F=6.16 * sin(111*t + Phi0). Phi0 samo jen jako doplneni pripadneho posunu faze.
Cili dohromady prd, pokud nema soustava zrovna pobliz vlastni frekvenci

Ad dynamicke vyvazovani....jednoduse tu neni treba viz ona zminena dynamika.

(reakce na) Vyvážení zadního kola

19.1.2009 v 00:07 | Nahoru | #4
honzabiker> to máš recht, 5g při rychlosti cca 250 dělá 60 kg, a to je masakr na ložiska. ale levnější je vyměnit jednou za čas ložiska než si nechat vyvažovat zadní kolo(pač ložiska skoro nikdo nemění .
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist