globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: studený start na bočáku
25.4.2024 v 18:05
Zdravím všechny a prosím o radu. Motorce po startu na bočáku začal cvakat startér. Může to být jenom startováním na nožce oproti stojanu, nebo je možné, že najednou umřelo relé startéru? Vloni všechno v pohodě.
Dík za rady.
EDIT: díky všem za reakce, startujeme většinou na hlavním stojanu. Moto teď byla na výměně oleje a při předávání servisákem to právě začalo cvakat, takže motorka zůstala u něho a mě spíš zajímalo, co to mohlo být. Jinak baterka byla samozřejmě plně nabitá. Od servisáka jsem dostala nabídku na výměnu karburátorů, tak nevím :(

Naposledy editováno 26.04.2024 15:45:43

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) studený start na bočáku

28.4.2024 v 12:50 | Nahoru | #1
1100Virago> Hmm, to tak asi bylo aby cívka brala co nejméně proudu motoru startéru za cenu že je dost slabá, lepší řešení jsou dvě vinutí jak to mají tyhle systémy dnes

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) studený start na bočáku

28.4.2024 v 20:00 | Nahoru | #2

Weisner píše: 1100Virago> Hmm, to tak asi bylo aby cívka brala co nejméně proudu motoru startéru za cenu že je dost slabá, lepší řešení jsou dvě vinutí jak to mají tyhle systémy dnes


Ten solenoid dvě vinutí Ale to netradiční řešení má jiný důvod, spočívající v tom, že motor je koncepčně z konce 70. let - první prototyp je z roku 1979. Japonci tehdy vzali válce a hlavy z jednoválcového endura Yamaha TT (nebo XT, fakt si nejsem jistý) a naroubovali na nový blok motoru a uspořádali do V. Jenže ty hlavy neměly dekompresor a poměrně slabý dvouuhlíkový startér nedokázal motor roztočit z polohy před úvratí. Prostě z místa nepřetlačil kompresi. Takže tam strčili ten bendix jako "zpožďovač záběru", který umožnil startéru roztočit se na pracovní otáčky předem a teprve dojetím ozubeného kola po spirále k dorazu škubnout motorem.
Později byl startér nahrazen výkonnějším čtyřuhlíkovým (ty startéry jsou rozeznatelné pouhým okem i zvenčí, u každého je šroub na připojení silového kabelu na jiném místě) a díky tomu pak Yamaha v polovině 90. let upravila spirálu bendixu na strmější průběh. Silnější startér si s kratším rozběhem poradil a prakticky tím přestalo docházet k té situaci, kdy se ozubená kola opřou bokem o sebe a začne se to v motoru omílat.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
XV Velká Virago Vyjížďka 2025 se p... [1 ... 347, 348] Yamaha XV 1100 Virago, Yamaha XV 535 Virago, Yamaha ... rancher 10416 24.5.2024 v 16:52 rancher
Jaký olej do Yamaha XV 1100 [1, 2, 3] Yamaha XV 1100 Virago HonzaXV1100 85 14.1.2024 v 10:27 intra
Synchronizace zkoušel to někdo? [1, 2, 3] Yamaha XV 1100 Virago vajdi217 70 1.11.2023 v 13:20 Gumovník
dotaz Yamaha XV 1100 Virago Pernek 2 26.9.2023 v 09:52 Kolja73
Vůle ventilů Virago 1100 [1, 2] Yamaha XV 1100 Virago Alík76 31 11.9.2023 v 15:34 Gumovník


TOPlist