globalmoto_kveten





Téma: tvar hliníkových kufrů
 
18.3.2024 v 07:24
Ahoj,
potřeboval bych poradit.
Řeším už delší dobu, které boční hliníkové kufry koupit, co se týče tvaru. Dlouho (12 let) jsem zvyklý na starší typ hliníkových kufrů, které mají rovné dno a rovný vrch (lomené tak jsou tedy 4 hrany, ty svislé). Výhoda mi přijde v uložení věcí, že když je tam poskládám, tak nepopadají nebo nesesunou se na sebe. Prostě zústanou na rovném dnu tak, jak jsem je tam dal. Jenže modernější kufry (lomené všechny hrany) jsou více odolné při pádu, více aerodynamické a asi i více hezčí (jo, krása je subjektivní pohled).

Tad do obrázku jsem namaloval, co třeba vše položím na dno.



Pokud by to byl moderní kufr, sesunulo by se to k sobě. Ty dvě pet flašky bych takto ani nemohl mít, musel bych je mít postavené na rovném dnu a zbytek dávak kolem nic.... ale jak tu jednu pet flašku vytáhnu, tak se mi tam z okolí (díky šikmému dnu ze všech stran) všechno sesune..., ne?

Dále jsem namaloval, že jsem si myslel, že když výrobce kufru začne dělat to lomení, tak proto, aby se lépe využil prostor, tedy ta černá čára. Pak jsem ale zjistil, že je to naopak (tedy nevím jestli všichni výrobci, ale to jsem se díval...), prostě že z toho prostoru "ukrojili" a vnitřní prostor je tak menší.



Napadlo mě ještě, že pokud by to bylo jako je černá čára, tak bych se dal na ten spodek položit plech (resp. dva plechy, dvě ploviny) a tím by se vatvořilo rovné dno. Pod plech bych dal věci, co často nepoužívám.
Jenže je třeba najít, kdo ty kufry dělá "vyšší".

Nevybíral jste si někdo kufry dle velikosti a nemáte někdo tabulku s velikostmi těch kufrů od jednotlivých výrobců?
Nebo aspoň "podle oka" jestli někdo netuší, který výrobce dělá kufry vyšší?

Vím, že mi můžete napsat, že existují i výrobci, co dělají kufry na míru (např. Alu Milánek), ale v první chvíli hledám, jestli to někdo už nemá tak, jak by mi to vyhovovalo.
Díky za tipy a rady

Ještě obrázek těch kufrů s plochým dnem a vrchem, které mám 12 let.
Jsou to Big Husky EVO2, takže horní víko ještě přesahuje, vel. asi M, rozměry 44x39x24 cm, objem asi 42 litrů.


Jinak Hliníkové kufry myslím pouze plněné seshora,
víko úplně odnímatelné,
a barva hliníku (popř. světlá barva), ať se ve vedru bezahřívá.
Zatím předpokládám, že ba dva kufry budou stejně velké (bez vykrojení).
Kufry hledám pro Hondu TransAlp 750.

Naposledy editováno 18.03.2024 08:09:54

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) tvar hliníkových kufrů

18.3.2024 v 17:48 | Nahoru | #1
Metric> Díky. Předpokládám, že Bumot je zahraniční výrobce kufrů, že?

petr1000001 - naležato dolů ne, to bych se rychle nenapil, kdybych chtěl. Dále mě napadlo "doprostřed", ale jak jsem psal, vše ostatní co naskládám okolo, tak už jen díky podpoře šikmého dna na kraji dna kufru, sjede tam, kde byla flaška a jednoduše jí tam nezasunu....

Maxipes_Fík - jo, to s tou deskou bude asi nejlepší nápad. Jen pokud najdu dost vysoký kufr, aby ty pet flašky "netrčely" moc ven, nahoře.
Jinak ti, co mají na bocích kufry určené pro topcase, tak to raději neřešit, je to jejich volba. Kdysi jsem takto otvírací kufry měl, na Hondě Deauville 650 a už nikdy. Prostě hliníkové kufry plněné seshora navždy!

RaYama - vzadu si umisťuji vodu na mytí, pokud se mi stane, že večer najdu místo pro stanování mimo řeku nebo mimo jezero. Výhodou umístění vzadu je, že to slunko tu vodu zahřeje. A právě proto chci mít pití vevnitř kufru, ať se tam nezahřívá. Jde hlavně o léto, pokud jsou někde teploty nad 30 nebo nad 35°C ve stínu...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) tvar hliníkových kufrů

18.3.2024 v 18:00 | Nahoru | #2

Roman2bk píše: Metric> Díky. Předpokládám, že Bumot je zahraniční výrobce kufrů, že?

Jj, tuším Bulharsko. Ja ich mám, kupoval som jednak preto, že majú kovové rohy (mával som Motech a po každom páde sa mi plastový roh na tej strane zodral), jednak sa daju ľahko meniť za tašky. Rámy robia čiste len na cendurá, ale takmer na všetky, čo si spomenieš (okrem číny).

(reakce na) tvar hliníkových kufrů

19.3.2024 v 11:22 | Nahoru | #3

Roman2bk píše: Metric> Díky. Předpokládám, že Bumot je zahraniční výrobce kufrů, že?

petr1000001 - naležato dolů ne, to bych se rychle nenapil, kdybych chtěl. Dále mě napadlo "doprostřed", ale jak jsem psal, vše ostatní co naskládám okolo, tak už jen díky podpoře šikmého dna na kraji dna kufru, sjede tam, kde byla flaška a jednoduše jí tam nezasunu....

Maxipes_Fík - jo, to s tou deskou bude asi nejlepší nápad. Jen pokud najdu dost vysoký kufr, aby ty pet flašky "netrčely" moc ven, nahoře.
Jinak ti, co mají na bocích kufry určené pro topcase, tak to raději neřešit, je to jejich volba . Kdysi jsem takto otvírací kufry měl, na Hondě Deauville 650 a už nikdy. Prostě hliníkové kufry plněné seshora navždy!

RaYama - vzadu si umisťuji vodu na mytí, pokud se mi stane, že večer najdu místo pro stanování mimo řeku nebo mimo jezero. Výhodou umístění vzadu je, že to slunko tu vodu zahřeje. A právě proto chci mít pití vevnitř kufru, ať se tam nezahřívá. Jde hlavně o léto, pokud jsou někde teploty nad 30 nebo nad 35°C ve stínu...



K tomu, co jsem označil tučně, možná existuje někdo, kdo používá jako boční kufry topcase, ale já jsem kdysi koupil Tenerku i se třemi plastovými kufry Givi a ty boční jsou original boční a mají panty dole a půlka jejich objemu je ve víkách. Párkrát jsem s nima jel, jediná výhoda je, že se dají snadno, jednou rukou sundat z držáků, po stisknutí jednoho tlačítka. Celkem by mě zajímalo, čím přemýšlel konstruktér těchto kufrů, ale hlavou to asi nebylo.

P. S. když se Ti zdají PET flašky moc vysoké, tak kupuj místo dvoulitrových jen jedenapůllitrové

Naposledy editováno 19.03.2024 11:24:19
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist