globalmoto_kveten





Téma: tvar hliníkových kufrů
 
18.3.2024 v 07:24
Ahoj,
potřeboval bych poradit.
Řeším už delší dobu, které boční hliníkové kufry koupit, co se týče tvaru. Dlouho (12 let) jsem zvyklý na starší typ hliníkových kufrů, které mají rovné dno a rovný vrch (lomené tak jsou tedy 4 hrany, ty svislé). Výhoda mi přijde v uložení věcí, že když je tam poskládám, tak nepopadají nebo nesesunou se na sebe. Prostě zústanou na rovném dnu tak, jak jsem je tam dal. Jenže modernější kufry (lomené všechny hrany) jsou více odolné při pádu, více aerodynamické a asi i více hezčí (jo, krása je subjektivní pohled).

Tad do obrázku jsem namaloval, co třeba vše položím na dno.



Pokud by to byl moderní kufr, sesunulo by se to k sobě. Ty dvě pet flašky bych takto ani nemohl mít, musel bych je mít postavené na rovném dnu a zbytek dávak kolem nic.... ale jak tu jednu pet flašku vytáhnu, tak se mi tam z okolí (díky šikmému dnu ze všech stran) všechno sesune..., ne?

Dále jsem namaloval, že jsem si myslel, že když výrobce kufru začne dělat to lomení, tak proto, aby se lépe využil prostor, tedy ta černá čára. Pak jsem ale zjistil, že je to naopak (tedy nevím jestli všichni výrobci, ale to jsem se díval...), prostě že z toho prostoru "ukrojili" a vnitřní prostor je tak menší.



Napadlo mě ještě, že pokud by to bylo jako je černá čára, tak bych se dal na ten spodek položit plech (resp. dva plechy, dvě ploviny) a tím by se vatvořilo rovné dno. Pod plech bych dal věci, co často nepoužívám.
Jenže je třeba najít, kdo ty kufry dělá "vyšší".

Nevybíral jste si někdo kufry dle velikosti a nemáte někdo tabulku s velikostmi těch kufrů od jednotlivých výrobců?
Nebo aspoň "podle oka" jestli někdo netuší, který výrobce dělá kufry vyšší?

Vím, že mi můžete napsat, že existují i výrobci, co dělají kufry na míru (např. Alu Milánek), ale v první chvíli hledám, jestli to někdo už nemá tak, jak by mi to vyhovovalo.
Díky za tipy a rady

Ještě obrázek těch kufrů s plochým dnem a vrchem, které mám 12 let.
Jsou to Big Husky EVO2, takže horní víko ještě přesahuje, vel. asi M, rozměry 44x39x24 cm, objem asi 42 litrů.


Jinak Hliníkové kufry myslím pouze plněné seshora,
víko úplně odnímatelné,
a barva hliníku (popř. světlá barva), ať se ve vedru bezahřívá.
Zatím předpokládám, že ba dva kufry budou stejně velké (bez vykrojení).
Kufry hledám pro Hondu TransAlp 750.

Naposledy editováno 18.03.2024 08:09:54

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) tvar hliníkových kufrů

18.3.2024 v 18:00 | Nahoru | #1

Roman2bk píše: Metric> Díky. Předpokládám, že Bumot je zahraniční výrobce kufrů, že?

Jj, tuším Bulharsko. Ja ich mám, kupoval som jednak preto, že majú kovové rohy (mával som Motech a po každom páde sa mi plastový roh na tej strane zodral), jednak sa daju ľahko meniť za tašky. Rámy robia čiste len na cendurá, ale takmer na všetky, čo si spomenieš (okrem číny).

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) tvar hliníkových kufrů

18.3.2024 v 20:54 | Nahoru | #2
Metric> Díky za info. Jinak hliníkový kufr, který není celý z hliníku, bych nebral. 1.pevnost a 2.nemusí být vodotěsný...

Frantacz - nikdy to nebuchlo Jinak "kofolou" jsem to nazval jen tak Jedna pet flaška je s čistou vodou (na vaření, nebo na ředění moc sladkého pití) a druhá pet flaška jakékoliv sladké pití koupené v té dané zemi.

TomasNBK - jo jo, zašprajcované to je, skoro mezi vším jsou ještě sáčky s čímkoliv, např. s čajem, s kávou, apod. Popř. pokud koupím sklinku s okurkami, tak ji samozřejmě obalím do hadru a to celé dám do sáčku, kdyby náhodou. Ale ani to nikdy neprasklo
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist