globalmoto_duben_nolan





Téma: Srovnání TA - T7 - Tuareg - V-Strom






Transalp série
Tuareg série
Něco málo o Tenere
Něco málo o V-Stromu

Naposledy editováno 02.03.2024 00:19:41
Předchozí
1 2
Následující

Srovnání TA - T7 - Tuareg - V-Strom

2.3.2024 v 06:51 | Nahoru | #1
Nejlepsi je stejne Africa
Honda je Honda

1 reakcí na tento příspěvek Srovnání TA - T7 - Tuareg - V-Strom

2.3.2024 v 14:13 | Nahoru | #2
No tvl servisní interval 20+ tkm Tak to musí vypadat děsně ten motor.
Jsou tu i diskuse o tom jestli není moto za horizontem když má nalítáno 60 - 80 tkm. Když se měnil olej po 6 tkm tak má motor min. 10 - 13x vyměněný olej. V budoucnu tyhle stroje budou mít 3-4×. Už si asi v budoucnu nekoupím ojetinu. A lituji ty, kteří budou motorkáři za 10- 20 let.

1 reakcí na tento příspěvek Srovnání TA - T7 - Tuareg - V-Strom

2.3.2024 v 14:32 | Nahoru | #3
Ja jsem na Motosalonu dal TA druhou sanci, ale proste se na nem nemuzu srovnat. Nedokazu na original stupackach mit botu (pravda 48), aniz bych ji opiral o kryt vyfuku nebo stojanek nebo neco. Zkratka se nevejdu... Na V-stromu 800 naopak vsude spousta mista, snad vic i nez na Africe. Jen to plexi u Suzuki je fakt mini...

1 reakcí na tento příspěvek Srovnání TA - T7 - Tuareg - V-Strom

2.3.2024 v 14:41 | Nahoru | #4
Na spolehlivost jedině japonec a z těch jediné enduro je T7

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Srovnání TA - T7 - Tuareg - V-Strom

2.3.2024 v 17:10 | Nahoru | #5
Pepe> To jsou předpokládám "hlavní" servisní intervaly. Ventily, svíčky atd. Olej samozřejmě častěji. Ale jak už yeuop někde říkal, na jeho motorce se zatím na ventily nemuselo sáhnout. Mám podobnou zkušenost.

Slávek-TDM> Taky jsem se na výstavě na TA posadil (ten bílý měl snížené sedlo) a padnul mi do ruky. Tuareg taky, ale je na mě vysokej. Míň už V-Strom 800, něco se mi tam nelíbilo. Ale překvapila mě ta nová ATAS (19" kolo). Mám rozhodovací paralýzu, nevím na co šetřit

DavR1> Tuareg ti nejde pod nos jo? V nemálo srovnávačkách T7 porazil. Včetně tohoto.

Naposledy editováno 02.03.2024 17:11:25

1 reakcí na tento příspěvek Srovnání TA - T7 - Tuareg - V-Strom

2.3.2024 v 17:22 | Nahoru | #6
To je srovnání dvou cendur a dvou endur. Opravdu záleží, jestli s tím chcete jezdit i do terénu nebo ne. Posaz je individuální, jedna velikost nemůže vyhovovat všem.

(reakce na) Srovnání TA - T7 - Tuareg - V-Strom

2.3.2024 v 17:32 | Nahoru | #7
Deadman> Z TA uděláš taky celkem schopné enduro, jen to něco stojí. Ostatně je to v té sérii co s tím vše dělal. Vysvětlení proč porovnává zrovna tuhle čtveřici tam taky zazní. Dost často to vidím i jinde. U Stroma to nedává smysl, tam máš na výběr, to je jasný.

e: co mu nejvíc vadilo, že zrovna jako jediný má TA filtr pod nádrží. Pro něj, který bydlí v poušti zásadní věc.

Naposledy editováno 02.03.2024 17:37:11

Srovnání TA - T7 - Tuareg - V-Strom

2.3.2024 v 20:18 | Nahoru | #8
Ja bych toho stroma zas tak nepodceňoval...i když má určitou papírovou nadváhu, vodí se dobře...

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Srovnání TA - T7 - Tuareg - V-Strom

3.3.2024 v 19:54 | Nahoru | #9
TomasNBK> test neodhalí spolehlivost, což je pro mě velmi důležitý aspekt, nechci řešit odtah někde v Africe.

(reakce na) Srovnání TA - T7 - Tuareg - V-Strom

3.3.2024 v 20:39 | Nahoru | #10
DavR1> Tak to měl letos vítěz Africa Eco Race sakra kliku, že vůbec dojel



Naposledy editováno 03.03.2024 20:46:37

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Srovnání TA - T7 - Tuareg - V-Strom

3.3.2024 v 20:47 | Nahoru | #11

DavR1 píše: TomasNBK> test neodhalí spolehlivost, což je pro mě velmi důležitý aspekt, nechci řešit odtah někde v Africe.


Do horoucích prdelí uprostřed Afriky bych nejel na žádné z těchto 4 motorek.
Z nových snad jedině CRF300L/LR. Ty vykazují překvapivě perfektní spolehlivost na to, že je to rozpočtovka. Možná proto, že na tom je vše technicky 15 let staré.
Nenašel jsem jediný případ, kdy by se někomu posrala nikoliv vlastní chybou. (spálená spojka, vystřelená svíčka po zfušovaném servisu, ohlá řadící západka po pádu s ultrapevnou aftermarket řadící pákou, co se nikdy neohne.)
Je fakt, že cestovat na Aprílii, kde se na náhradní díly čeká i měsíce, je obzvláště dobrodružné.

TomasNBK píše: Deadman> Z TA uděláš taky celkem schopné enduro, jen to něco stojí. Ostatně je to v té sérii co s tím vše dělal.


Kromě celého odpružení to znamená uříznout ten silniční nesmysl na olejové vaně, převařit ji a předělat sací koš, udělat výfukové svody vedle motoru. Furt budeš mít ale silniční točivý motor. Takto se dá postavit enduro z jakéhokoliv 2V naháče, to nemá smysl. Sériový TA má z endura jen kola.
Proč předělávat silniční cenduro na enduro, když jsou na trhu hotová endura?

(reakce na) Srovnání TA - T7 - Tuareg - V-Strom

3.3.2024 v 21:17 | Nahoru | #12

Deadman píše: Proč předělávat silniční cenduro na enduro, když jsou na trhu hotová endura?



Souhlas. A proč? To nevím (nebo proto, že máš rád Hondu jako yeuop) . Jen jsem nahodil video motorek, které mezi sebou ve světě lidi často porovnávají a vedou o nich diskuze tak, že jiným stojí za námahu si jí koupit a dělat několikaměsíční test.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Srovnání TA - T7 - Tuareg - V-Strom

3.3.2024 v 21:45 | Nahoru | #13
Deadman> Loni na podzim jsem na T7 ujel 5tkm v Alžírsku, lepší motorku jsem si nemohl vybrat.

(reakce na) Srovnání TA - T7 - Tuareg - V-Strom

3.3.2024 v 22:34 | Nahoru | #14
DavR1>

1 reakcí na tento příspěvek Srovnání TA - T7 - Tuareg - V-Strom

4.3.2024 v 07:16 | Nahoru | #15


Tenere série





Naposledy editováno 04.03.2024 07:49:44

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Srovnání TA - T7 - Tuareg - V-Strom

4.3.2024 v 10:18 | Nahoru | #16
TomasNBK> no že si redaktor z motoride.sk nezjistí ani správný rozměr kol na V-stromu 800, to je teda velkej fail...

(reakce na) Srovnání TA - T7 - Tuareg - V-Strom

4.3.2024 v 11:04 | Nahoru | #17
Slávek-TDM> I mistr tesař se utne

(reakce na) Srovnání TA - T7 - Tuareg - V-Strom

4.3.2024 v 15:54 | Nahoru | #18

Deadman píše: Kromě celého odpružení to znamená uříznout ten silniční nesmysl na olejové vaně, převařit ji a předělat sací koš, udělat výfukové svody vedle motoru. Furt budeš mít ale silniční točivý motor. Takto se dá postavit enduro z jakéhokoliv 2V naháče, to nemá smysl. Sériový TA má z endura jen kola.
Proč předělávat silniční cenduro na enduro, když jsou na trhu hotová endura?


Vzhledem k charakteristice motoru a převodovce jsou nějaké svody nebo vana marginální problém. Navíc to překryje šusplech, což na nějaké výletování i po Africe bohatě stačí.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Srovnání TA - T7 - Tuareg - V-Strom

4.3.2024 v 17:37 | Nahoru | #19

DavR1 píše: Na spolehlivost jedině japonec a z těch jediné enduro je T7



No tak Tuareg je zrovna o dost vic enduro nez T7....

(reakce na) Srovnání TA - T7 - Tuareg - V-Strom

4.3.2024 v 19:00 | Nahoru | #20

wrabeCZech píše: No tak Tuareg je zrovna o dost vic enduro nez T7....


Tuareg je Japonec?

(reakce na) Srovnání TA - T7 - Tuareg - V-Strom

4.3.2024 v 19:03 | Nahoru | #21
wrabeCZech> tvl to je jak u blbejch na dvorku .... píšu o spolehlivosti japonce a z těch je jediné enduro T7 .

Srovnání TA - T7 - Tuareg - V-Strom

4.3.2024 v 20:06 | Nahoru | #22
Sry, jsem trošku přisleplý...

2 reakcí na tento příspěvek Srovnání TA - T7 - Tuareg - V-Strom

4.3.2024 v 22:47 | Nahoru | #23
Existují nějaké zásadní problémy s nejaponcem Tuaregem kvůli kterým by motorka nedojela dovolenou?

(reakce na) Srovnání TA - T7 - Tuareg - V-Strom

5.3.2024 v 11:02 | Nahoru | #25

pepe100 píše: No tvl servisní interval 20+ tkm Tak to musí vypadat děsně ten motor.
Jsou tu i diskuse o tom jestli není moto za horizontem když má nalítáno 60 - 80 tkm. Když se měnil olej po 6 tkm tak má motor min. 10 - 13x vyměněný olej. V budoucnu tyhle stroje budou mít 3-4×. Už si asi v budoucnu nekoupím ojetinu. A lituji ty, kteří budou motorkáři za 10- 20 let.



Major Service Interval - to je velkej servis, nejen vymena oleje.

(reakce na) Srovnání TA - T7 - Tuareg - V-Strom

5.3.2024 v 11:38 | Nahoru | #26
grampax> Dík. Nevidím v tom závadu, na kterou by se před cestou nedalo připravit, kvůli které by motorka nedojela. Ani z toho necítím nespolehlivost nejaponce. Informace z odkazu nejsou moc relevantní.
Zakladatel píše, že jezdí především v terénu, tudíž závada jako "broken bolt" se dá asi očekávat, pokud s tím třískáš o zem.

Kouknul jsem na "common problems" u jednotlivých strojů a přijde mi, že jsou na tom +- stejně.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Srovnání TA - T7 - Tuareg - V-Strom

5.3.2024 v 13:15 | Nahoru | #27
TomasNBK> dělám motorky 25let, prošlo mi rukama přes 8000 motorek. Ano Aprilie má určité nedokonalosti a všeobecně oproti japoncům nižší spolehlivost, následně díky tomu i prodejní cenu. Výhoda Aprilie je dobré komponenty, silnější motor, možná neotřelý vzhled a pro někoho je atraktivní, že jich tolik nejezdí.
Mě by sral hlučný motor, netěsnost už od nové (víko, vana) a celkově bych ji musel daleko víc pozorovat, co se kde zrovna odehrává.
To jsou stejné důvody, proč jsem nejel na KTM.

1 reakcí na tento příspěvek Srovnání TA - T7 - Tuareg - V-Strom

5.3.2024 v 13:25 | Nahoru | #28
Obvyklý problém u Tuarega je prolínající olej a chcíplé čidlo hladiny benzínu. Otravné, ale člověk s tím snadno dojede.
Další né úplně vzácný problém u motorek ježděných v terénu je o šutr uražený záchyt pružiny na hliníkovém bočním stojanu. Nejen že pak nedrží zaklopený, ale díky čidlu stojánku to také chcípá, pokud není důkladně uvázaný.
Jiné problémy by měly být vzácné.
Po Evropě bych se s tím nebál jet kamkoliv. Na cestu přes Sibiř nebo napříč Afrikou bych raději zvolil jinou motorku.

(reakce na) Srovnání TA - T7 - Tuareg - V-Strom

5.3.2024 v 13:25 | Nahoru | #29
DavR1> Konečně pořádný info

Srovnání TA - T7 - Tuareg - V-Strom

5.3.2024 v 13:27 | Nahoru | #30
Ten prolínající olej u Tuarega můžu potvrdit, na předváděčce chcal z pod těsnění pumpy jak Dunaj... Ale když jsem se na to ptal na Motosalonu v Brně prodejce na stánku Aprilie, tak mi tvrdil, že na tohle neměl u prodaných motorek s motorem 660 jedinou reklamaci...
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
jaké kufry na TA750 Honda XL750 Transalp Roman2bk 10 25.4.2024 v 15:53 Petersky
Tenére World Raid vs alternativy - ... [1, 2, 3, 4] Yamaha Tenere 700, Aprilia Tuareg 660, Yamaha Tenere... Enky 116 23.4.2024 v 08:48 bazin.
Výber cestovného endura [1, 2, 3] Yamaha Tenere 700, BMW F 850 GS, KTM 790 Adventure R... Metric 61 16.4.2024 v 08:33 Metric
TransAlp 750 delší zkušenosti [1 ... 4, 5] Honda XL750 Transalp Roman2bk 137 14.4.2024 v 13:54 JAVR
trať enduro Yamaha Tenere 700 Eskoun 2 9.4.2024 v 13:49 MH79


TOPlist