chtěl bych si ujasnit všechny výhody a nevýhody toho, jestli na motorku namontovat klasickou 12V zásuvku a nebo místo ní USB dvouzásuvku.
Doteď jsem na cestách nabíjel mobil a foťák a kromě toho jsem ještě mohl nabít čelovku, protože všechny 3 věci jsem měl na USB konektor. Takže logicky by USB dvouzásuvka měla být pro mě lepší.
Ale jsou tu dvě ALE:
1. může se stát, že se vestavěná zásuvka USB pokazí? Pokud je zásuvka 12V a pokazí se JEN ten adaptér z 12V na USB, tak ten se dá koupit na ktejaké benzínce nebo v obchodě a hladký průběh výletu tak není ohrožen (vybitým mobilem a vybitým foťákem)
2. klasická zásuvka má vyšší napětí, 12V. Nebudu potřebovat na něco těch 12V? (oproti 5V v USB). Např. mám teď pneumatiky s dušemi, budu potřebovat náhradní duši, montážní páky a nějaký kompresor? Nebo jsou funkční kompresory i na USB?
Nebo napadá někoho nějaká další věc, na kterou bych potřeboval 12V?
Nebo jakékoliv plus a mínus pro jednu z těchto dvou možností?
díky za názor
---
PS: Ještě doplním info, na TransAlpu 750 mám ještě pod sedlem USB-C zásuvku a natáhl jsem si 2 metrový kabel, došáhne k řidítkům, nebo do tankbagu. Takže pro nabíjení dvou mobilů současně bych stejně musel mít druhý kabel "od přístrojovky", ať už tam bude jakákoliv zásuvka.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) zásuvka 12V nebo USB
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) zásuvka 12V nebo USB
1100Virago píše: Deadman: 12V konvice mívají příkon okolo 120-130 wattů a dokážou za dvacet minut uvařit 0,5-0,6 litru vody.
To je na hranici fyzikálně možného.
Na ohřátí půl litru vody o 85 C je nutné dodat 47 Wh energie.
125 W ohřívač odebere 47 Wh za 23 minut. V ideálním případě, kdy nejsou ztráty na kontaktech a vedení (při těch 10A asi nějaké budou).
Za těch 23 minut by musely být zcela nulové tepelné ztráty, což je při tom rozdílu teplot a době zcela nereálné. Ta konvice asi nemá vákuovo-zrcadlovou konstrukci kvalitní termosky. Ztráty za tu dobu budou minimálně 30%.