globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Přední kolo - jak utáhnout A elektro
26.11.2023 v 17:40
Dobrý den.
Rád bych se zeptal na dvě věci k motorce JAWA 555 (jednosed Pionýr). Dávám dohromady úplný šrot a když dotahuji přední kolo ve vidlici, tak se při dotažení matice přestane prakticky úplně točit. Když se dívám na to kolo, tak na jedné straně je brzda a na druhé vidím poněkud utopené ložisko (asi to bude ložisko). Narval jsem k němu ploché podložky tedy mezi kroužek ložiska a vidlici, asi 6, a při utahování se to přestane točit. Nechybí tam něco nebo k čemu vlastně mám tu vidlici přitáhnout? Točí se to kolem té osy kola nebo naopak se na tu osu má ložisko tak přichytit, aby se točilo ložisko kolem vnitřního kroužku napevno na ose?
A druhá věc - nemá někdo, prosím, schéma elektra pro JAWA 555 (Pařez) bez baterky a usměrňovače? Rok výroba je 1961 nebo 1967, není to moc poznat na štítku. Jsem elektrojelito, tak si netroufám to pozapojovatjen tak, i když každý tvrdí, že na tom nic není
Děkuji moc
Jirka

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přední kolo - jak utáhnout A elektro

29.11.2023 v 07:56 | Nahoru | #1
ja1> Ty vole ty radeji uz nikomu nic nikdy nerad. Tim, jak se snazis za kazdou cenu ke vsemu neco napsat aniz bys o vetsine technickych veci mel byt jenom poneti, kvalita tvych rad dost upada.

Selen byl (nejen) u fichtlu pouzit kvuli bzucaku. Po modernizaci alternatoru zvysenim poctu polu se zvysila frekvence stridaveho proudu, ktery alternator dodaval do elektricke site a bzucak nestihal bzucet. Selen (spravne selenovy usmernovac anebo selenova dioda) je takove kolecko s zluto-zelenyma segmentama. Funguje jako usmernovac - kazdou druhou pulvlnu uriznul a tim zajistil, ze bzucak zacal zase bzucet. Pozdeji se zacal montovat jiny bzucak, ktery stihal bzucet i bez selenu a selen se vypustil. Pri renovaci se nefunkcni selen nahrazuje diodou. V zadne 550 ani 555 selen nikdy nebyl.

Tlumivka - to je ta kostka se tremi vyvody - se zacala montovat kvuli zarovkam (hlavne zarovce zadniho svetla), ktere nedavaly napetove spicky sice 6V ale nijak neregulovane stridave elektroinstalace, coz si nejaky odbornik v Jawe pri navrhu neuvedomil (nebyl to nejaky tvuj pribuzny?). Fyzicky je to civka namotana na jadre, se samostatnym vyvodem pro predni a zadni zarovku/y.

Rikat selenu tlumivka anebo tlumivce selen muze jenom blb. Doutnavku vubec komentovat nebudu, ta nema s fichtlem uz vubec nic spolecneho.

(reakce na) Přední kolo - jak utáhnout A elektro

29.11.2023 v 09:40 | Nahoru | #2
Medved> Vidím, že jsi to stihnul dřív a více rozepsat
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Zvyšování výkonu Pařeza Jawa 50/555 Pionýr Guc 25 2.5.2024 v 14:28 laďa-prášil
karburátor Jawa 555 [1, 2] Jawa 50/555 Pionýr 888888 47 8.3.2024 v 05:26 FJRPEPA
Poraďte s doklady Jawa 50/555 Pionýr Alík76 13 28.2.2024 v 12:13 JohnCoat
Pionýr jede pomalu (pomaleji než by... Jawa 50/555 Pionýr WardrexCZ 17 22.2.2024 v 19:10 WardrexCZ
stk na jawu 555 Jawa 50/555 Pionýr stompik 16 28.12.2023 v 23:01 JirkaPařez


TOPlist