bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: co za výplet
Ahoj, potřebuju poradit, kompletně renovuju 05 a už zbývá jen lak a kola. Mám 64 rok výroby to je ten s hladkými středy kol. Ty středy doma naštěstí mám. Vím že mě motokrámek asi nepochválíte, ale kamarád od tamtud má ráfky a je naprosto spokojenej. Takže ráfek asi vezmu odtamtud. Teďka mi jde o to, co za výplet. Tloušťka? Materiál? Povrchová úprava? Kde sehnat? A vzhledem k tomu, že je mi 15 a financuji si to sám tak taky trochu hraje roli cena, ale zas nechci aby to popraskalo. Všem děkuji za radu.

co za výplet

9.11.2023 v 14:39 | Nahoru | #1
Fichtlkramek a obycejne draty celkem 36 drátu do 1 kola

Naposledy editováno 09.11.2023 14:40:58

1 reakcí na tento příspěvek co za výplet

9.11.2023 v 15:09 | Nahoru | #2
Objednával jsem si z Polska ráfky chromované s podkladem mědi cena za jeden 690 Kč i s DPH. Dráty též chromované. Celkově mě vyšlo jedno kolo i s DPH a dopravou na 1100 Kč. Mají tam i chromovaný ráfek za 360 Kč ale je bez podkladu mědi.
Oproti z Indie či Turecka, úplně jiná kvalita.

1 reakcí na tento příspěvek co za výplet

9.11.2023 v 16:13 | Nahoru | #3
Zdar, dáš kontakt na to Polsko? Dík

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) co za výplet

9.11.2023 v 16:53 | Nahoru | #4
FJRPEPA> a věříš tomu? Povíme si za pár let. Takhle jsem tenkrát kupoval ráfky nějakého italského výrobce na kývačku. Za rok se to v šupinách loupalo a měď nikde

co za výplet

9.11.2023 v 20:26 | Nahoru | #5
Povídají se lecjaké báchorky o kvalitě indických ráfků. No uvidíme, zatím je mám na mustafovi 3 roky a ani ťuk koroze, ani zevnitř. Ve šroubárně Marek jsem si nechal udělat zesílené dráty z nerezu 3,5mm (hodně lidí říká, že nerez praská, tak uvidíme, ale zatím nic). Měl jsem vizi nachromovat staré původní ráfky. Ale za ty roky byla domlácený, že by to nikdy nemohlo klapnout. Výplet jsem si udělal sám, vycentroval jsem to taky sám hází to o pár mm, což na jízdě nepoznám.












1 reakcí na tento příspěvek co za výplet

9.11.2023 v 21:00 | Nahoru | #6
Na 5 strojích od kývaček, sportek po kalifa máme indické ráfky od r. 2015 do loňska a jsou všechny v pohodě. Špice v nerezu i v chromu. Báchorky o praskání nerezu jsem slyšel taky. Nerezky se dají i pěkně vyleštit. Staré ráfky se nechromují protože se přípravou poškodí otvory na nyple a hrozí jejich vytržení.

(reakce na) co za výplet

10.11.2023 v 05:51 | Nahoru | #7

kokoška. píše: FJRPEPA> a věříš tomu? Povíme si za pár let. Takhle jsem tenkrát kupoval ráfky nějakého italského výrobce na kývačku. Za rok se to v šupinách loupalo a měď nikde



Tady u těch nevím, ale indický či turecký měď rozhodně nemají. Nehledě na to, že jestli je tam měď a nebo není, nemá na sloupávání chromu žádný vliv.
To není ale to, proč indický a turecký ráfky zavrhuji. Hlavní důvod je, že jsou naprd stočené a svařené. V místě sváru jsou ty ráfky klidně o 3 mm. hozené od středu a drátama to nikdy nevycentruješ, tak aby to bylo bezchybné.

Naposledy editováno 10.11.2023 05:56:36

(reakce na) co za výplet

10.11.2023 v 05:57 | Nahoru | #8

cmiral píše: Na 5 strojích od kývaček, sportek po kalifa máme indické ráfky od r. 2015 do loňska a jsou všechny v pohodě. Špice v nerezu i v chromu. Báchorky o praskání nerezu jsem slyšel taky. Nerezky se dají i pěkně vyleštit. Staré ráfky se nechromují protože se přípravou poškodí otvory na nyple a hrozí jejich vytržení.



Chromují se běžně, akorát je to moc drahé.

(reakce na) co za výplet

10.11.2023 v 06:48 | Nahoru | #9

rg250 píše: Zdar, dáš kontakt na to Polsko? Dík



Najdi si ve vyhledávači FHUWIGMOT

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) co za výplet

25.11.2023 v 18:37 | Nahoru | #10
kokoška.>Správně tam má být měď, nikl, chrom. Když tam není měď, tak to rezatí, když tam není nikl, tak se to loupe. Když je tam jenom chrom na oceli, tak je to prasárna a bude to oloupaný a posléze rezatý

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) co za výplet

26.11.2023 v 06:10 | Nahoru | #11

Milos1 píše: kokoška.>Správně tam má být měď, nikl, chrom. Když tam není měď, tak to rezatí, když tam není nikl, tak se to loupe. Když je tam jenom chrom na oceli, tak je to prasárna a bude to oloupaný a posléze rezatý



Měď se dává hlavně proto, že vytvoří jakýsi plnič a vykreje všechny drobné škrábance atd, snadno se leští pod chrom. V dnešní době se měď již téměř nikde nepoužívá o hodně by to zdražilo chromování.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) co za výplet

26.11.2023 v 07:44 | Nahoru | #12
FJRPEPA>S tím plničem máš pravdu, ale částečně. Nic méně dávám "kousky" do kvalitní chromovny, a tam jí používají z důvodu, který jsem napsal. Věřím informacím profíků. Ono chrom holt může být kvalitní, nebo levný
Tohle je jejich postup:
Díly jsou chemicky "staženy", odrezeny, odmaštěny a případně otryskány pískem či litinovými kuličkami. Následně díly vybrousíme a vyleštíme před samotnou galvanickou lázní. Nyní dochází k "máčení" Vašeho dílu do van, kde jsou elektrolýzou nanášeny požadované vrstvy kovů. Nejprve mědi, poté niklu a nakonec i samotného chromu. Je důležité, aby vrstvy nanesených kovů byly dostatečné, aby nedocházelo k snadnému poškození takto vzniklé povrchové úpravy. Nakonec celý díl finálně doleštíme a provedeme výstupní kontrolu. V tuto chvíli je Váš díl připraven a probíhá expedice.
Tady je celkem zajímavý popis. Je od jiné chromovny než používám, ale je to hezky popsané.
www.renovuji.cz/menu/chromovani.html
Ona dnes měď není strategická surovina jako za doby "vlády jedné strany", ale běžně používaný technický kov

Naposledy editováno 26.11.2023 09:44:36

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) co za výplet

26.11.2023 v 15:43 | Nahoru | #13
Milos1> Když se koukneme do knihy galvanotechnika, tak se dozvíme, že železné předměty se napřed niklují. Za druhé světové války se před chromováním mědily nebo mosazily. Chrom se s mědí i s mosazí sice dobře spojuje, avšak tyto podklady jsou jednak měkké, jednak se snadno okysličují i pod chromem, tím se měděný či mosazný podklad porušuje a tento podklad se oddroluje, čímž dochází k loupání chromové vrstvy.
A nejedná se o cenu mědi, ale o cenu další etapy přípravy na chromování a tím spojenou další práci a leštění, proto dražší.
Jo a protože se často zabývám veteránama, tak vím, že málokdy se narazí na poměděný chromovaný předmět.

Naposledy editováno 26.11.2023 15:45:34

(reakce na) co za výplet

26.11.2023 v 17:37 | Nahoru | #14
FJRPEPA>Aby se měděný povrch pod chromem neokysličoval (on kvalitní chrom je porézní?), je tam ten nikl. O tom jsem psal ve včerejším příspěvku. I já se občas zabývám veterány, a tak věřím odborníkům a hlavně praktikům, kteří se chromováním zabývají a já mám s výsledky jejich práce dlouhodobé zkušenosti. Na "echt" veteránech lesklé kovové díly nebyly chromované, ale niklované, protože tehdy byl chromu nedostatek. Jak k tomu kdo přistoupí je jeho věc. Hezký večer.

(reakce na) co za výplet

26.11.2023 v 18:42 | Nahoru | #15
FJRPEPA>Jenom ještě malý dotaz. Knihou Galvanotechnika myslíš knihu pánů T.Rudolfa, M. Maštalýře, Jana Pastejříka , která vyšla krátce před koncem první poloviny minulého století (1949) ?
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jak poznat kdy byl vyroben pionýr p... [1, 2] Jawa 50/21 Pionýr macgiver66 40 24.4.2024 v 13:59 FJRPEPA
Pionýr vynechává a hodně kouří Jawa 50/20 Pionýr, Jawa 50/21 Pionýr AdaM123456 9 15.4.2024 v 11:47 pavelgl1
Pístní kroužky Jawa 50/21 Pionýr ales799 29 12.4.2024 v 20:35 elvis78
Pionýr se dusí Jawa 50/21 Pionýr Jawa_Babetta 14 10.4.2024 v 11:00 FJRPEPA
Lze přihlásit vyřazené tp [1, 2] Jawa 50/20 Pionýr Kyselizeli 38 6.4.2024 v 18:24 docent


TOPlist