globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Komaxit - jak vypadá na kapotáži
Čau,
plánoval jsem, že si během zimy nalakuju starou čízu. Je to skládačka jak sviň, ale mám všechno opískovaný a nasraný taninem aby mi to neshnilo v garáži. Byl jsem u kamaráda a nějak na to zašlo téma, že by na to šel nahodit komaxit.
Jelikož jsem líné prase tak jsem prolezl první a poslední kouty internetů a zjistil jsem že je to levné, rychlé, ale trochu ošklivé.
Většinou na to, ale jsou jen kladné ohlasy a občas nějaký zarytý proti.
Zajímalo by mě jestli je to opravdu výrazně horší na pohled než klasický epoxid s polyuretankou nebo si na to stěžují jen experti, kterým vadí i malý pomeranč tam kde to není vidět.
Má někdo nějaké fotky nádrže nebo blatníku na kterých bych to mohl posoudit, zda to má vůbec smysl?
A drží ten humus i na hliníku?
Předchozí
1 2
Následující

1 reakcí na tento příspěvek Komaxit - jak vypadá na kapotáži

Skvělá odpověď, děkuji! 24.10.2023 v 21:12 | Nahoru | #1
Zdar, komaxit je na takové motorce hnus. Ne že by to byla nějaká milionová investiční sběratelská záležitost, ale tím to totálně zabiješ. Na takovou patří klasickej lak. Komaxit si dej na zahradní nábytek.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Komaxit - jak vypadá na kapotáži

24.10.2023 v 21:35 | Nahoru | #2
rg250> A věci typu rám, sedlo, kyvka, a vydlice v lesklé černé taky nemá smysl?

1 reakcí na tento příspěvek Komaxit - jak vypadá na kapotáži

24.10.2023 v 22:07 | Nahoru | #3
Zdar, a byla ta motorka někdy takhle černá? Neříkám, že musíš bazírovat na milimetrové přesnosti všech linek, ale nalakovat tak jak byla nová, podle vzoru by si zasloužila ne?

(reakce na) Komaxit - jak vypadá na kapotáži

24.10.2023 v 22:22 | Nahoru | #4
rg250> No vše co jsem vyjmenoval bylo černé, skládal jsem to teda z dílů co jsem tu a tam posbíral, ale chtěl bych ji dostat do melounově žluté.
Takže nádrž, kastlíky, podsedlové plechy a blatníky bych chtěl vzít RAL 1028 a zbytek nějakou lesklou černou. Přemýšlel jsem o matné, ale nejsem si jistý.

Komaxit - jak vypadá na kapotáži

25.10.2023 v 00:11 | Nahoru | #5
Měl jsem kdysi v komaxitu mz251. Mám na profilu. Blatníky kastliky a nádrž do modré. Bylo to lehce matné, mně se to líbilo. Nebylo to nějak ohavne. Rám bych se vůbec nebál do toho hodit.

Komaxit - jak vypadá na kapotáži

25.10.2023 v 06:11 | Nahoru | #6
Osobně používám komaxit kvůli jeho nezničitelnosti. Nevím jak jiné barvy, ale ta stříbrná co jsem použil je pohledově docela cajk. Loni jsem skládal Jawu 250 Ambasador s lakem za 25 litrů a byl to děs. Majitel si předem nespasoval plechy a některé nechal poohýbané. Jakákoliv manipulace znamenala nebezpečí poškození laku. Za mě, lak pouze na veterána na podstavec. Jediné co bych akceptoval by byl typ jako originál z továrny.

Komaxit - jak vypadá na kapotáži

25.10.2023 v 07:16 | Nahoru | #7
Kamarád má kejvačku v komaxitu. Nebál bych se toho Na motorku na ježdění efektivní řešení.

Komaxit - jak vypadá na kapotáži

25.10.2023 v 08:07 | Nahoru | #8
Na takovou mrchu na ježdění je komaxit uideální volba. Musí se ovšem udělat pořádně, Základ + vrchní barva a hezky nastříkat prášek do všech zákoutí.
Tohle má rám v komaxitu



tohle je v komaxitu celý i s plechařinou

Komaxit - jak vypadá na kapotáži

25.10.2023 v 08:45 | Nahoru | #9
Mrkni ke mně do profilu, na modré ČZ je vše černé komaxit a drží to tam 14 let, modrá je syntetika a už se místama nafukuje
Ono záleží kdo ten komaxit dělá a jaký má. Kamarádovi dělaly stadiona a dokonce i s linkama a není vůbec poznat že to komaxit je

Komaxit - jak vypadá na kapotáži

25.10.2023 v 09:51 | Nahoru | #10
Áno, drží aj na hliníku a aj na pozinkovanom.

Komaxit - jak vypadá na kapotáži

25.10.2023 v 10:05 | Nahoru | #11
Koupil bych pár sprejů v lídlu, až tam bude akce. Větší úsilí nemá u 350/472 smysl. Nejede to, žere to, a nakonec bude zase stát v koutě zaházená bordelem.

Komaxit - jak vypadá na kapotáži

25.10.2023 v 11:23 | Nahoru | #12
Viděl jsem péráka komplet celého nastříkaného komaxitem. Malé plochy jako je rám, kyvka, řidítka byly OK. Ovšem plochy co potřebovali vykytovat jako např. ťukance na blatnících co byly né zrovna dobře vyklepané, šrám od nakopávačky na baterkovém kastlíku atd..., to byl hnus. On ten problém neni v barvě, ale v podkladu. Konkrétně v nemožnosti ten podklad pořádně přípravit.
Komaxit je prášek který se musí nanášet - prášit elektostaticky a to jde jen na kov. Poté se vypálí a tím teplem se sleje v jednodílný hladký povrch. Proto je na větší ploše vidět kdejaký šrám, důlek, prostě každá sebemenší nerovnost. A z toho důvodu je ve výsledku ten lak hnusný.
Existuje sice tmel pod komaxit který snese tu vysokou vypalovací teplotu a je zároveň i elektricky vodivý, takže se na něj prášek chytne, ale lakýrník mě od toho odrazoval. Prý to není 100% a stává se že to tmelení při vypalování v peci odpadne.
Takže pokud ti nebude vadit že se nastříkáním ukážou všechny vady podkladu tak si komaxit klidně dej. Já jsem na vlastní bulvy víděl jak hnusý to je když barva ukáže nevykytovaný podklad.
Mimo dílů co jsou vypsány nahoře bych to dal ještě na brýle, ráfky - pokud nejsou hloubkově vyrzelé. rámeček světla jestli není pobouchaný, podsedlák, stupačky a možná i kryty tlumičů pokud jsou bez vady. Na cokoliv dalšího s větší plochou už ne.

Komaxit - jak vypadá na kapotáži

25.10.2023 v 19:59 | Nahoru | #13
Drží to i na hliníku. Je to barva velmi mechanicky odolná. Na barevnou vrstvu lze použít jako vrchní vrstvu i komaxitový transparentní lak, který může být lesklý, nebo matný. Polomatný je běžný, bez další úpravy, komaxit sám od sebe. Pomeranč nevzniká, povrch je hladký. Tmelit pod komaxit lze, ale specielním tmelem s hliníkovým plnivem. Ten tmel drží, pokud má pod sebou dokonale odmaštěný (opískovaný) povrch. Nevýhoda je, že nelze namíchat nějaký přesný odstín barvy. Komaxit je vyráběn pouze v odstínech RAL. Cena komaxitové úpravy povrchu je podstatně levnější, než "klasika".

1 reakcí na tento příspěvek Komaxit - jak vypadá na kapotáži

26.10.2023 v 09:01 | Nahoru | #14
Komaxit je rozpustný v benzínu, resp. benzín ho leptá - dělá na něm matné mapy....tak jen ať víš...

(reakce na) Komaxit - jak vypadá na kapotáži

26.10.2023 v 10:02 | Nahoru | #15
2stroke>Trošku to upřesním. On není rozpustný v benzínu, ale jeho působením začne bobtnat. Není to bleskový proces. Pokud se místo potřísněné benzínem hned vysuší, tak se nic nestane. On benzín je mrcha, dělá fleky i na jiných barvách, pokud se nejedná o "vypalovačky".

2 reakcí na tento příspěvek Komaxit - jak vypadá na kapotáži

27.10.2023 v 09:58 | Nahoru | #16
Benzín zničí bez problémů lak na autě. Soused vzal asi plnou a stal jednou stranou na chodníku. Benzín mu lehce tekl od víčka po blatníku a barva se tam úplně rozpustila a oddělila od plechu. A to byla relativně chvilkova záležitost.

(reakce na) Komaxit - jak vypadá na kapotáži

27.10.2023 v 11:59 | Nahoru | #17
mRKEF> protože to měl opravený 1K (sprejem)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Komaxit - jak vypadá na kapotáži

27.10.2023 v 14:16 | Nahoru | #18

mRKEF píše: Benzín zničí bez problémů lak na autě. Soused vzal asi plnou a stal jednou stranou na chodníku. Benzín mu lehce tekl od víčka po blatníku a barva se tam úplně rozpustila a oddělila od plechu. A to byla relativně chvilkova záležitost.



Při tankování do motorky, častokráte pokropím nádrž, či benzín přeteče. Nic neutírám. A ještě se laku nic nestalo.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Komaxit - jak vypadá na kapotáži

27.10.2023 v 15:14 | Nahoru | #19

FJRPEPA píše: Při tankování do motorky, častokráte pokropím nádrž, či benzín přeteče. Nic neutírám. A ještě se laku nic nestalo.



Nemá se co stát. Jak se rozjedeš, benzín během chvilky vyschne. Problém je dlouhodobé statické působení Je ale pravda že originál laky jsou podstatně odolnější. Měl jsem nádrž v komaxitu a taky sem občas bryndal. Nic se nestalo. Ale část komaxitu byla stříknutá i do hrdla. Tam se časem vlivem par začal komaxit loupat. Teď mám v komaxitu rám,. Bohužel, místy začíná působením benzínu lehce žloutnout. Přeci jen stříbrná barva. .. Ale úplně stejně mi žloutne fabrická barva na víkách motoru.

(reakce na) Komaxit - jak vypadá na kapotáži

27.10.2023 v 20:21 | Nahoru | #20
Anti> Jak píšeš - tady šlo o pomalé, leč trvalé stékání dalšího benzínu. To trvalo nevím jestli den nebo dva, ale barva pod víčkem byla pak úplně rozleptaná.

Komaxit - jak vypadá na kapotáži

28.10.2023 v 22:28 | Nahoru | #21
Koukni ke mně do profilu. ČZ 125/476 je celá v komaxitu.

1 reakcí na tento příspěvek Komaxit - jak vypadá na kapotáži

29.10.2023 v 13:26 | Nahoru | #22
Komaxit na motorku nepatří. Ani na kola ani na nic.

(reakce na) Komaxit - jak vypadá na kapotáži

29.10.2023 v 18:07 | Nahoru | #23
MilanR1>

2 reakcí na tento příspěvek Komaxit - jak vypadá na kapotáži

3.11.2023 v 20:06 | Nahoru | #24
Dal jsem do komaxitu celýho Urala, krom sajdy. Už bych to nikdy neudělal. Dal jsem na radu chlapíka co má komaxitovnu a jezdil jsem tam komaxitovat kde co. Tvrdil že to vydrží všechno. Jenže on ten komaxit prostě nezateče do různých skulinek a spár (je to prášková barva která se rozteče až v peci). No takže teď už po pár letech provozu to odpadává a chytá lišku a to hlavně v místech různých záhybů a spár. Před komaxitováním bylo všechno poctivě buď opískované (rám) nebo odborně chemicky odlakované v odlakovně. Dodneška se tluču do palice že jsem tenkrát aspoň nádrž a blatníky nedal před tím pozinkovat, to by pak bylo taky o něčem jiným ( šavle a přední kyvku jsem nazinkoval a je to v cajku). Jinak jsem to tenkrát chtěl polomatný (černá), což v komaxitu nevypadá špatně, ale jak říkám z výše uvedených důvodů už bych do toho nešel. Je teda fakt že jezdím i v zimě a sůl tomu dává zabrat. Teď to budu muset nějak sundat a všecko znova (tedy hlavně nádrž a blatníky) ..... Tož asi tak nějak. Ale třeba jsem měl jen smůlu na špatnýho "komaxitáře" Ať si udělá každej úsudek sám, ale už bych to fakt klasicky nalakoval ...

(reakce na) Komaxit - jak vypadá na kapotáži

3.11.2023 v 21:54 | Nahoru | #25
VikiBrno> Ahoj, myslím, že chyba byla v tom komaxitáři a někde v jeho postupu. Komaxit je prášek, který se nanáší elektrostaticky a proto by se měl dostat i do různých zákoutí. Se zákoutími je spíš problém u klasické vzduchové stříkací pistole. S tou se někde mohou tvořit ve složitých místech vzduchové víry, které iřeba způsobí menší vrstvu barvy. U "prášku" pistole spolu s práškem vytváří elektrostatické pole, jež umožňuje rovnoměrné obalení lakovaného dílce požadovanou vrstvou práškové barvy na celém povrchu dílce.V peci se prášek roztaví, vytvrdí a přilne k povrchu. Neumí po roztavení někam zatéct, což ani není zapotřebí. Nehodnotím, zda je lepší prášek, nebo klasika. Jen popisuji, jak to funguje.

1 reakcí na tento příspěvek Komaxit - jak vypadá na kapotáži

4.11.2023 v 08:10 | Nahoru | #26
Sundat komaxit je dost problém.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Komaxit - jak vypadá na kapotáži

4.11.2023 v 08:30 | Nahoru | #27

VikiBrno píše: .... šavle a přední kyvku jsem nazinkoval a je to v cajku


Kde jsi si to pozinkování nechával dělat?

(reakce na) Komaxit - jak vypadá na kapotáži

10.11.2023 v 15:14 | Nahoru | #28
kovosrotmorava> Dělali mi to v Galvanovně v Prostějově, platí se to od kila a není (nebo to nebylo drahý), odlakování mi dělali u Vyškova (tuším že to byla odlakovna Kroužek), co teda nechtěli dávat do odlakovací lázně byl rám a to z toho důvodu, že by ta chemikálie (zřejmě louh), nešla, pokud by se dostala dovnitř, z těch trubek pořádně vymít, zneutralizovat a mohlo by to korodovat zevnitř. Takže rám vzali pískovačkou, jinak ty plechový díly, včetně nádrže byly jak kdyby to vypadlo z lisu ve fabrice :), no měl jsem blbec tehdy nechat pozinkovat všechno včetně nádrže. Jo jinak je potřeba jim říct že na ten pozink půjde lak, oni to nazinkují tak aby na tom ta barva držela. Jo jinak je ještě počítat s tím že to věší na drátěné háčky a pokud ten díl není možný zavěsit, tak tam do něj navrtají dírku cca 3mm na zavěšení. Tak je lepší si ji někde, kde to nebude vadit navrtat raději předem sám. pár foteček z historie zde: https://www.rajce.i...al/album/ural-ranger

Naposledy editováno 10.11.2023 15:28:30

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Komaxit - jak vypadá na kapotáži

10.11.2023 v 15:25 | Nahoru | #29
FJRPEPA> Jo z toho mám taky obavy, v nejhorším to pořádně opucuju jen v místech koroze, předpokládám že ten komaxit pod lakem nic neudělá. To poznám hned jak stříknu první pokusnej kousek :) (Jestli se na to nevybodnu, zatím mi prohnil jen zadní blatník a to jen na jednom místě). Ještě že je to tak silnej matroš, cočko a kousek plechu to vyřeší :)

Naposledy editováno 10.11.2023 15:36:05

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Komaxit - jak vypadá na kapotáži

10.11.2023 v 17:21 | Nahoru | #30
VikiBrno>Komaxit se opaluje a díl následně pískuje. To je nejjednodušší.
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Upevnění hustilky ČZ 175/477, ČZ 350/472 kpant 2 1.11.2023 v 09:43 Krautkopf
Kryt řetězu Jawa 350/634, ČZ 350/472 honzaza 3 2.8.2023 v 12:08 Zdenalbenal
ČZ 350 4726 hlavní stojan ČZ 350/472 Tomáš_63 11 5.2.2023 v 13:18 pech.
Hlavní stojan ČZ 350/472 Azymut 15 2.2.2023 v 00:01 Dadajan
Čep kyvné vidlice hranatá ČZ ČZ 175/477, ČZ 250/471, ČZ 175/487, ČZ 350/472 Kalasnikov 25 25.1.2023 v 16:04 Kalasnikov


TOPlist