globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: TransAlp 750 delší zkušenosti
1.10.2023 v 20:38
Ahoj všem motorkářům, co mají nového TransAlpa 750 delší dobu,
chtěl jsem se zeptat na pár věcí:

1. pokud jezdíte ve dvou, tak nevadí spolujezdkyni ty zadní madla (úchyty), že jsou moc vysoko?
2. co říkáte na odpružené, jak to dokáže jet po hodně rozbité silnici? (v porovnání s jinou motorkou a s jakou?) Ideálně by mě zajímalo, jestli někdo jel i na Stromu 800DE, na něm to zkoušel to odpružení si nastavit a jaký je závěr s porovnání s TransAlpem...
3. kolik míváte běžnou spotřebu? (při jízdě mimo dálnice a při jízdě po dálnici)
4. kolik otáček točí motor na šestku při rychlosti 100 a při rychlosti 130 km/h? (ptám se proto, že někde jsem četl, že méně než Strom 800DE, ale nevím už o kolik méně)
5. co teploměr vzduchu, dá se nějak vyřešit? (někde jsem četl, že jo, ale pokud jste si nějaký pořídili, tak jaký? ideální by byla fotka)
6. nepřekvapilo vás na tomto TransAlpu po pár měsících něco? ať už příjemně nebo nepříjemně?
7. co to nastavení brždění motorem? Zkoušel jsem to a nějak jsem ty rozdíly v nastavení nepoznal. Prostě jsem zvyklý na véčko (Strom 650) a vedle toho všechny řadové dvojválce vnímám, jako že moc nebrzdí. Tak jsem si říkal, že zkusím nastavit krajní hodnoty a zkusit to a nic, nepoznal jsem rozdíl.

Díky za odpovědi

----

Jinak na TransAlpu jsem jel, ale jen chviličku, tak proto se ptám na ty delší zkušenosti


Naposledy editováno 01.10.2023 21:25:03

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) TransAlp 750 delší zkušenosti

18.1.2024 v 22:54 | Nahoru | #61

Sema píše: Roman2bk> Jojo, je to skoro 20 vteřin... Nejdřív se objeví přitroublá animace a pak hláška, že si máš přečíst návod a nejezdit jak magor. Ta se musí potvrdit, sama nezmizí. Ale dá se nastartovat a vyrazit rovnou, pokud není třeba něco nastavit nebo vypnout ABS.



Tak novy Harley Glide Evo se zapina displej ten zaklad 10s - 20s po otoceni klicku, ale pozor, to neznamena, ze muzes jet. Ve vetsine pripadu sice nastartujes, ale to neznamena ze to je dobre, protoze pak blbne ruzne elektronika na palube. Duvod je ten, ze nenabootoval jeste kompletne operacni system a po nastartovani uz se neumi ani spravne dohrat. Takze po otoceni klicku musis nejen pockat tech 10 - 20s nez se ti objevi budiky, ale pak dalsi i desitky sekund ti blika HD logo a nesmis nastartovat (teda pokud pak chces jet normalne) dokud se tam neobjevi informace urcene pro tu plochu na displeji.

Ale tak je to jen za cca 1 milion korun, tak je treba byt shovivavy

(reakce na) TransAlp 750 delší zkušenosti

18.1.2024 v 23:29 | Nahoru | #62
puffybodie> No, tak jsem rád, že to je někde ještě horší.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) TransAlp 750 delší zkušenosti

19.1.2024 v 01:57 | Nahoru | #63
puffybodie> když máš stroj za baňku tak opravdu nespěcháš ale i tak je to na pováženou a setkávám se s tím poslední dobou víc a víc že drahé věci nejou uplně hi tech......no je pouze na uživateli jestli to akceptuje

TransAlp 750 delší zkušenosti

19.1.2024 v 05:55 | Nahoru | #64
Jsou to motorky chytry, tak jim probuzeni z hlubokeho spanku do naprosto bdeleho stavu chvilku trva. Kdyz z hlubokeho spanku probudi nekdo vas, taky se z nej hned neposerete

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) TransAlp 750 delší zkušenosti

19.1.2024 v 07:36 | Nahoru | #65

TransalpXL750 píše: puffybodie> když máš stroj za baňku tak opravdu nespěcháš ale i tak je to na pováženou a setkávám se s tím poslední dobou víc a víc že drahé věci nejou uplně hi tech......no je pouze na uživateli jestli to akceptuje



Ony jsou "hi-tech" po dobu zaruky, kdy se s tim aspon nejak tak snazi neco delat. Navic lidi tyhle veci chteji z duvodu pohodlnosti (taky spousta diky uvereni pohadkam o automatizaci, digitalizaci, prumyslu 4.0 a jinym kravinam). Taky dojem luxusu je strasne dulezity. Jenze tak jako auto, tak i takovou motorku nechces mit az skonci zaruka, protoze jak se ukazuje tak zhusta ani renomovane znacky s temi problemy moc nedelaji uz v prubehu zaruky, ne tak jeste po ni.

A kdyz vidis kdo a jak tyto veci vyviji a vyrabi i ve vehlasnych automobilkach / moto fabrikach a ne jen cinani. Kdyz muzou mit letadla odpadavajici nouzove vychody, odrbavat certifikace, setrit na kriticky dulezitych komponentach kvuli kterym to pak spadne atd., tak jak myslis, ze to funguje v auto-moto prumyslu

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) TransAlp 750 delší zkušenosti

19.1.2024 v 07:46 | Nahoru | #66
puffybodie> Takhle pisou vetsinou zamrzlici, kteri ty "hi-tech" hracky nemaji, aby si to sami pred sebou nejak oduvodnili.

Naposledy editováno 19.01.2024 07:48:18

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) TransAlp 750 delší zkušenosti

19.1.2024 v 07:56 | Nahoru | #67

Palomoto píše:
Tuareg, Transalp, Vstrom, Tenere
Trandak z 0na100 a 140 nejlepší. Ale pak to pružné zrychlení je dost tragédie. Předpokládám, že je to na nějakou zařízenou rychlost, bez přeřazení



Přesně tak, pružné zrychlení se měří na jednom kvaltu, většinou na tom nejvyšším. Nevím, jestli je to v tomhle případě i od 60-100 km/h, nebo jestli to měřili na nižší stupeň. Protože kdyby to bylo na šestku, tak při 60 km/h točí Transalp něco přes 2200 ot./min, což by ten motor pravděpodobně nepotěšilo.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) TransAlp 750 delší zkušenosti

19.1.2024 v 08:41 | Nahoru | #68
Luba98> To bude tím, že je to měřené na šestku a Transalp má celkový převod v porovnání s Tuaregem hodně do rychla.

(reakce na) TransAlp 750 delší zkušenosti

19.1.2024 v 10:09 | Nahoru | #69
Krautkopf> Máš pravdu, taky jsem si všiml, že má dlouhou šestku. Taky mi to z recenzí přišlo, že má motor sportovní projev (rád se vytáčí). Možná to vypadá, že mě horší zrychlení překvapilo, ale to je jen citace komentáře, na který jsem odpovídal.

(reakce na) TransAlp 750 delší zkušenosti

19.1.2024 v 16:45 | Nahoru | #70

Koudy01 píše: puffybodie> Takhle pisou vetsinou zamrzlici, kteri ty "hi-tech" hracky nemaji, aby si to sami pred sebou nejak oduvodnili.



Ja jich mam dost, proto na nich nemusim jezdit, i kdyz u skutru to tak uplne neplati, kdyz je spojeny s iPhonem a helmou Je rozdil hracku nemit, protoze ji nechci z dobrych duvodu, i kdyz na ni mam a "zamrzlikem", ktery hracku nema, protoze na ni nema

1 reakcí na tento příspěvek TransAlp 750 delší zkušenosti

20.1.2024 v 01:33 | Nahoru | #71
sorry mr.krautkopf.
transalp má v základu 15/45 ne 16/45 jak máš v grafu. dále víc než 210 jsem na alpě nikde neviděl a sam osobně jsem jen krátce dovrsil 200 a je fakt že s orig. puvodni nahatou motorkou to bylo raz dva,

1 reakcí na tento příspěvek TransAlp 750 delší zkušenosti

20.1.2024 v 15:41 | Nahoru | #72

Přijmi mou omluvu. Fakt je tam 16z právě montují QS
Pro všechny kteří by chtěli dát menší kolo tak to nebude moc ideální protože na zadní vidlici je vedení řetězu a ten přechází na pastorek .Jak dáte menší pastorek tak bude řetěz směřovat dolů a tím pádem při záběru hoblovat vedení.

Naposledy editováno 22.01.2024 00:30:23

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) TransAlp 750 delší zkušenosti

20.1.2024 v 17:04 | Nahoru | #73

TransalpXL750 píše: sorry mr.krautkopf.
transalp má v základu 15/45 ne 16/45 jak máš v grafu. dále víc než 210 jsem na alpě nikde neviděl a sam osobně jsem jen krátce dovrsil 200 a je fakt že s orig. puvodni nahatou motorkou to bylo raz dva,


Zuby už sis opravil, tak jen k té rychlosti. V tom grafu je vypočtená rychlost na max otáčky na šestku. Že motor tento rychlej převod v reálu neutáhne a končí někde kolem 200 km/h je jiná věc.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) TransAlp 750 delší zkušenosti

20.1.2024 v 17:59 | Nahoru | #74
Koudy01> ano samozřejmě ale může to být pro někoho zavádějící

(reakce na) TransAlp 750 delší zkušenosti

20.1.2024 v 18:04 | Nahoru | #75
TransalpXL750> Z mírného kopce a po větru v leže už třeba ne.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) TransAlp 750 delší zkušenosti

21.1.2024 v 23:57 | Nahoru | #76
TransalpXL750> K tomu opotřebení vedení řetězu: otázkou je jak moc, osobně si myslím, že to za to rozhodně stojí. Pokud máš TA jako cestovní motku, tak ti to stávající zpřevodování začne vadit ze všeho nejvíc...
(Na cestě a zejména i na občasném offroadu, v těžším terénu je to moc do rychla). Pojezdil jsem loni na TA 11 tis. a tohle mi opravdu vadí. Jakmile někde seženu 15ti zubové kolco, montuju okamžitě...

Naposledy editováno 22.01.2024 01:26:01

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) TransAlp 750 delší zkušenosti

22.1.2024 v 00:23 | Nahoru | #77
Duchodcee> 15zubu nebrat. výše je napsano proč. vzadu jsem dal 47 a vyzkousím to pristi mesic v Maroku. (možná bude i 50) Já od září najezdil 2500 a už mě to sere ale v dobrem slova smyslu. Věděl jsem co chci, cestu občas šotolinu či polni cestu.Hard off nejezdim a na GS ne ze bych neměl ale prijde mi to už moc peněz za zábavu.Alpa mi sedla vykonem posezem a hlavně designem . gs 750 je ve předu nižší a bylo by + 100 tis.a gs 1250 nesmysl- pro mne. Pro šťouraly- 2 dny jsem jezdil gs 750 4 dny gs 1250 a pul dne gs800 (nebo 850 ?)- to byla spatná motorka. Blbý převod 2,3, vysoko těžiště a do zatáček padala, taky tam utikalo 21" kolo v zatackách při nerovnostech....ta se mi vubec nelibila

Naposledy editováno 22.01.2024 01:52:40

(reakce na) TransAlp 750 delší zkušenosti

22.1.2024 v 09:56 | Nahoru | #78
TransalpXL750> jedna praktická - ještě mrkni kolik je místa mezi rozetou a krytem řetězu zda se tam ta 50z rozeta slušně vejde

TA nemá spodní vodítko řetězu tak by to neměl být problém, většinou bývá problém vodítko (je třeba ho posunout)

1 reakcí na tento příspěvek TransAlp 750 delší zkušenosti

22.1.2024 v 11:05 | Nahoru | #79
Já bych teda kombinaci 15/45 nedával. Protože pak by se zuby potkávaly vepředu i vzadu stále stejné (přesně 3 otáčky malého kolečka na jednu rozety) a řetěz bude mít tendenci se víc opotřebovávat a nepravidelně vytahávat.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) TransAlp 750 delší zkušenosti

22.1.2024 v 12:01 | Nahoru | #80
Slávek-TDM> Kdyby to byla ozubená kola.
Jenže my tu máme ještě řetěz o 126 článcích. Kombinatoriku už jsem trochu pozapomněl, ale naštěstí pro mě se na gearingcommander počítá i tahle věc (Same Tooth - Same Link). Při 15 zubech na pastorku, 126 článcích řetězu se dostanou do kontaktu stejné plochy každých 5 otáček řetězu, 42 otáček pastorku nebo 14 otáček zadního kola.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) TransAlp 750 delší zkušenosti

22.1.2024 v 12:27 | Nahoru | #81
Krautkopf> no to ano (kombinatoriku jsem na škole měl - kéž bych si z ní něco pamatoval ), ale já jsem záměrně nepsal o tom, že články řetězu budou v kontaktu se stejnými zuby kol. Nýbrž že zuby kol se budou potkávat pořád ve stejných pozici (tam pokud mě můj mozek neklame nezáleží na délce řetězu ani na počtu článků, prostě je to spojená soustava). Takže při nepravidelném opotřebení malého řetězového kola bude tahat stále za stejné zuby na rozetě. Nebo se mýlím?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) TransAlp 750 delší zkušenosti

22.1.2024 v 13:34 | Nahoru | #82
Slávek-TDM> Nepravidelné opotřebení malého řetězového kola? Co by mělo být toho nepravidelného opotřebení spouštěčem? A stejně měníme celou sadu, resp. ti chytřejší se na kolečko občas podívají a po 20k km vymění.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) TransAlp 750 delší zkušenosti

22.1.2024 v 14:01 | Nahoru | #83
Krautkopf> Tak to může být cokoliv - nepřesnost nebo velká tolerance ve výrobě, nějaká nečistota nebo mechanické poškození z provozu. Já se na kolečko taky občas podívám a u některých řetězových motorek jsem ho měnil na cca půlce životnosti řetězu. Nevím teda, jestli jsem tím prodloužil životnost celé sady nebo to byl jen můj pocit. Na Bigovi 750 jsem kdysi vyhazoval sadu po 15 tisících km (i přes pravidelné mazání) a kdybych se byl býval podíval na kolečko dřív, mohla vydržet déle. Pamatuju si ale, že kolečko bylo na jedné straně už trochu vymačkaný, kdežto zbytek vypadal na pohled ještě docela "dobře"..

(reakce na) TransAlp 750 delší zkušenosti

22.1.2024 v 14:36 | Nahoru | #84
Slávek-TDM> To bylo tím, že jednoválce jsou kurvy.

2 reakcí na tento příspěvek TransAlp 750 delší zkušenosti

22.1.2024 v 16:54 | Nahoru | #85
Co se tedy při menším kolečku v předu může stát? Rychleji se ojede, stojí pár set, rychleji se ojede celá sada, jak moc rychleji, osoupe se dřív vodítko, asi taky není nic zásadního. Vyměnit vepředu je pár stovek a práce na chvilku, měnit vzadu je potřeba i nový, delší řetěz a práce na dyl a mnohem vyšší cena

(reakce na) TransAlp 750 delší zkušenosti

22.1.2024 v 19:08 | Nahoru | #86

Palomoto píše: Co se tedy při menším kolečku v předu může stát? Rychleji se ojede, stojí pár set, rychleji se ojede celá sada, jak moc rychleji, osoupe se dřív vodítko, asi taky není nic zásadního. Vyměnit vepředu je pár stovek a práce na chvilku, měnit vzadu je potřeba i nový, delší řetěz a práce na dyl a mnohem vyšší cena



Nestane se vůbec nic. Bude se o pár procent rychleji vytahávat kvůli větší síle. Nic co bys poznal v praxi. Že by to hoblovalo ochranný plast zvrchu na vidli je také blbost, to by ho to hoblovalo pokaždé, když se motorka odlehčí nebo přitvrdí pružina.
Normálně se to dělá.
Rozeta se dává podle potřeby větší o zub nebo dva, na což stačí origo délka řetězu. Pokud by na požadovaný poměr vycházela rozeta větší o 3 a více zubů, tak místo 3 zubů na rozetě se dá o zub menší kolečko a případně se pokračuje přidáním zubu nebo dvou na rozetě. Pokud máš vepředu o zub menší kolečko, pak by origo délka řetězu měla stačit i na 3 zuby vzadu navíc. Ale takový převod (o 14% do síly) málokdo potřebuje.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) TransAlp 750 delší zkušenosti

22.1.2024 v 19:22 | Nahoru | #87
Palomoto> vyměnit vzadu rozetu je za stejny cas. +2 zuby vyšly se stejným řetězem a možná že by vyšel i +3 zuby. +5 zubů na 50 určitě nevyjde

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) TransAlp 750 delší zkušenosti

22.1.2024 v 21:00 | Nahoru | #88
TransalpXL750> +2 zuby je málo, + 3 je asi cca stejně jako -1 vepředu. Tech +5 už bude asi až dost. Však pak písneš.

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) TransAlp 750 delší zkušenosti

22.1.2024 v 22:17 | Nahoru | #89
Palomoto> blbé je to, že to nedokážu posoudit bezprostředně. Na Alpě jsem jel naposledy v listopadu, pak baworaky španelsko a teď zase s větší rozetou s alpou cca 3000km. ale na dlouhé cestě to asi s plně nalozenou motorkou poznam. rozdil je cca 4,5% to nemusi být špatné.

(reakce na) TransAlp 750 delší zkušenosti

23.1.2024 v 08:13 | Nahoru | #90
TransalpXL750> čekal bych že 5zubu musíš poznat hned Jeden vepředu jsem na T7 a 790 poznal. Už jen rozjezd a jízda za 1 ve slalomu je poznat, motorka jela pomaleji než se začala kuckat. Pak za jízdy se to pozná hůř, ale že se dalo dřív radit a bral dřív motor bych řekl že poznat šlo. Když si někdo půjčit origo T7, tak rozdíl tam byl. Ale je pravda, že půl roku od sebe bych nepoznal. U toho TA750 bych ale čekal zásadní rozdíl. Škoda že jsi nezkoušel treba jízdu za 1 bez plynu, kolikatkou si motorka jede a teď po výměně. Ale beztak budeš mít dřív, nebo později možnost srovnat s originálem
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
jaké kufry na TA750 Honda XL750 Transalp Roman2bk 12 1.5.2024 v 16:18 Petersky
je info na displeji zbytečné nebo ne [1, 2, 3] Honda XL750 Transalp Roman2bk 64 31.3.2024 v 19:13 TomasNBK
TransAlp 750 - příslušenství orig n... [1, 2, 3, 4] Honda XL750 Transalp Roman2bk 120 10.3.2024 v 18:49 Michal21
Cenduro kubatura 850-900 vs 1100-1290 [1, 2] KTM 1290 Super Adventure, Moto Guzzi V85 TT, BMW F 8... Edien 60 8.3.2024 v 23:39 Metric
Srovnání TA - T7 - Tuareg - V-Strom [1, 2] Yamaha Tenere 700, Aprilia Tuareg 660, Honda XL750 T... TomasNBK 42 5.3.2024 v 23:02 TomasNBK


TOPlist