chtěl jsem se zeptat na pár věcí:
1. pokud jezdíte ve dvou, tak nevadí spolujezdkyni ty zadní madla (úchyty), že jsou moc vysoko?
2. co říkáte na odpružené, jak to dokáže jet po hodně rozbité silnici? (v porovnání s jinou motorkou a s jakou?) Ideálně by mě zajímalo, jestli někdo jel i na Stromu 800DE, na něm to zkoušel to odpružení si nastavit a jaký je závěr s porovnání s TransAlpem...
3. kolik míváte běžnou spotřebu? (při jízdě mimo dálnice a při jízdě po dálnici)
4. kolik otáček točí motor na šestku při rychlosti 100 a při rychlosti 130 km/h? (ptám se proto, že někde jsem četl, že méně než Strom 800DE, ale nevím už o kolik méně)
5. co teploměr vzduchu, dá se nějak vyřešit? (někde jsem četl, že jo, ale pokud jste si nějaký pořídili, tak jaký? ideální by byla fotka)
6. nepřekvapilo vás na tomto TransAlpu po pár měsících něco? ať už příjemně nebo nepříjemně?
7. co to nastavení brždění motorem? Zkoušel jsem to a nějak jsem ty rozdíly v nastavení nepoznal. Prostě jsem zvyklý na véčko (Strom 650) a vedle toho všechny řadové dvojválce vnímám, jako že moc nebrzdí. Tak jsem si říkal, že zkusím nastavit krajní hodnoty a zkusit to a nic, nepoznal jsem rozdíl.
Díky za odpovědi
----
Jinak na TransAlpu jsem jel, ale jen chviličku, tak proto se ptám na ty delší zkušenosti
Naposledy editováno 01.10.2023 21:25:03
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) TransAlp 750 delší zkušenosti
Sema píše: Roman2bk> Jojo, je to skoro 20 vteřin... Nejdřív se objeví přitroublá animace a pak hláška, že si máš přečíst návod a nejezdit jak magor. Ta se musí potvrdit, sama nezmizí. Ale dá se nastartovat a vyrazit rovnou, pokud není třeba něco nastavit nebo vypnout ABS.
Tak novy Harley Glide Evo se zapina displej ten zaklad 10s - 20s po otoceni klicku, ale pozor, to neznamena, ze muzes jet. Ve vetsine pripadu sice nastartujes, ale to neznamena ze to je dobre, protoze pak blbne ruzne elektronika na palube. Duvod je ten, ze nenabootoval jeste kompletne operacni system a po nastartovani uz se neumi ani spravne dohrat. Takze po otoceni klicku musis nejen pockat tech 10 - 20s nez se ti objevi budiky, ale pak dalsi i desitky sekund ti blika HD logo a nesmis nastartovat (teda pokud pak chces jet normalne) dokud se tam neobjevi informace urcene pro tu plochu na displeji.
Ale tak je to jen za cca 1 milion korun, tak je treba byt shovivavy
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) TransAlp 750 delší zkušenosti
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) TransAlp 750 delší zkušenosti
TransalpXL750 píše: puffybodie> když máš stroj za baňku tak opravdu nespěcháš ale i tak je to na pováženou a setkávám se s tím poslední dobou víc a víc že drahé věci nejou uplně hi tech......no je pouze na uživateli jestli to akceptuje
Ony jsou "hi-tech" po dobu zaruky, kdy se s tim aspon nejak tak snazi neco delat. Navic lidi tyhle veci chteji z duvodu pohodlnosti (taky spousta diky uvereni pohadkam o automatizaci, digitalizaci, prumyslu 4.0 a jinym kravinam). Taky dojem luxusu je strasne dulezity. Jenze tak jako auto, tak i takovou motorku nechces mit az skonci zaruka, protoze jak se ukazuje tak zhusta ani renomovane znacky s temi problemy moc nedelaji uz v prubehu zaruky, ne tak jeste po ni.
A kdyz vidis kdo a jak tyto veci vyviji a vyrabi i ve vehlasnych automobilkach / moto fabrikach a ne jen cinani. Kdyz muzou mit letadla odpadavajici nouzove vychody, odrbavat certifikace, setrit na kriticky dulezitych komponentach kvuli kterym to pak spadne atd., tak jak myslis, ze to funguje v auto-moto prumyslu
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) TransAlp 750 delší zkušenosti
Naposledy editováno 19.01.2024 07:48:18
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) TransAlp 750 delší zkušenosti
Palomoto píše:
Tuareg, Transalp, Vstrom, Tenere
Trandak z 0na100 a 140 nejlepší. Ale pak to pružné zrychlení je dost tragédie. Předpokládám, že je to na nějakou zařízenou rychlost, bez přeřazení
Přesně tak, pružné zrychlení se měří na jednom kvaltu, většinou na tom nejvyšším. Nevím, jestli je to v tomhle případě i od 60-100 km/h, nebo jestli to měřili na nižší stupeň. Protože kdyby to bylo na šestku, tak při 60 km/h točí Transalp něco přes 2200 ot./min, což by ten motor pravděpodobně nepotěšilo.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) TransAlp 750 delší zkušenosti
Koudy01 píše: puffybodie> Takhle pisou vetsinou zamrzlici, kteri ty "hi-tech" hracky nemaji, aby si to sami pred sebou nejak oduvodnili.
Ja jich mam dost, proto na nich nemusim jezdit, i kdyz u skutru to tak uplne neplati, kdyz je spojeny s iPhonem a helmou Je rozdil hracku nemit, protoze ji nechci z dobrych duvodu, i kdyz na ni mam a "zamrzlikem", ktery hracku nema, protoze na ni nema
1 reakcí na tento příspěvek TransAlp 750 delší zkušenosti
transalp má v základu 15/45 ne 16/45 jak máš v grafu. dále víc než 210 jsem na alpě nikde neviděl a sam osobně jsem jen krátce dovrsil 200 a je fakt že s orig. puvodni nahatou motorkou to bylo raz dva,
1 reakcí na tento příspěvek TransAlp 750 delší zkušenosti
Přijmi mou omluvu. Fakt je tam 16z právě montují QS
Pro všechny kteří by chtěli dát menší kolo tak to nebude moc ideální protože na zadní vidlici je vedení řetězu a ten přechází na pastorek .Jak dáte menší pastorek tak bude řetěz směřovat dolů a tím pádem při záběru hoblovat vedení.
Naposledy editováno 22.01.2024 00:30:23
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) TransAlp 750 delší zkušenosti
TransalpXL750 píše: sorry mr.krautkopf.
transalp má v základu 15/45 ne 16/45 jak máš v grafu. dále víc než 210 jsem na alpě nikde neviděl a sam osobně jsem jen krátce dovrsil 200 a je fakt že s orig. puvodni nahatou motorkou to bylo raz dva,
Zuby už sis opravil, tak jen k té rychlosti. V tom grafu je vypočtená rychlost na max otáčky na šestku. Že motor tento rychlej převod v reálu neutáhne a končí někde kolem 200 km/h je jiná věc.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) TransAlp 750 delší zkušenosti
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) TransAlp 750 delší zkušenosti
(Na cestě a zejména i na občasném offroadu, v těžším terénu je to moc do rychla). Pojezdil jsem loni na TA 11 tis. a tohle mi opravdu vadí. Jakmile někde seženu 15ti zubové kolco, montuju okamžitě...
Naposledy editováno 22.01.2024 01:26:01
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) TransAlp 750 delší zkušenosti
Naposledy editováno 22.01.2024 01:52:40
TA nemá spodní vodítko řetězu tak by to neměl být problém, většinou bývá problém vodítko (je třeba ho posunout)
1 reakcí na tento příspěvek TransAlp 750 delší zkušenosti
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) TransAlp 750 delší zkušenosti
Jenže my tu máme ještě řetěz o 126 článcích. Kombinatoriku už jsem trochu pozapomněl, ale naštěstí pro mě se na gearingcommander počítá i tahle věc (Same Tooth - Same Link). Při 15 zubech na pastorku, 126 článcích řetězu se dostanou do kontaktu stejné plochy každých 5 otáček řetězu, 42 otáček pastorku nebo 14 otáček zadního kola.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) TransAlp 750 delší zkušenosti
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) TransAlp 750 delší zkušenosti
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) TransAlp 750 delší zkušenosti
2 reakcí na tento příspěvek TransAlp 750 delší zkušenosti
Palomoto píše: Co se tedy při menším kolečku v předu může stát? Rychleji se ojede, stojí pár set, rychleji se ojede celá sada, jak moc rychleji, osoupe se dřív vodítko, asi taky není nic zásadního. Vyměnit vepředu je pár stovek a práce na chvilku, měnit vzadu je potřeba i nový, delší řetěz a práce na dyl a mnohem vyšší cena
Nestane se vůbec nic. Bude se o pár procent rychleji vytahávat kvůli větší síle. Nic co bys poznal v praxi. Že by to hoblovalo ochranný plast zvrchu na vidli je také blbost, to by ho to hoblovalo pokaždé, když se motorka odlehčí nebo přitvrdí pružina.
Normálně se to dělá.
Rozeta se dává podle potřeby větší o zub nebo dva, na což stačí origo délka řetězu. Pokud by na požadovaný poměr vycházela rozeta větší o 3 a více zubů, tak místo 3 zubů na rozetě se dá o zub menší kolečko a případně se pokračuje přidáním zubu nebo dvou na rozetě. Pokud máš vepředu o zub menší kolečko, pak by origo délka řetězu měla stačit i na 3 zuby vzadu navíc. Ale takový převod (o 14% do síly) málokdo potřebuje.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) TransAlp 750 delší zkušenosti
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) TransAlp 750 delší zkušenosti
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) TransAlp 750 delší zkušenosti
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
jaké kufry na TA750 Honda XL750 Transalp | Roman2bk | 12 | 1.5.2024 v 16:18 Petersky |
je info na displeji zbytečné nebo ne [1, 2, 3] Honda XL750 Transalp | Roman2bk | 64 | 31.3.2024 v 19:13 TomasNBK |
TransAlp 750 - příslušenství orig n... [1, 2, 3, 4] Honda XL750 Transalp | Roman2bk | 120 | 10.3.2024 v 18:49 Michal21 |
Cenduro kubatura 850-900 vs 1100-1290 [1, 2] KTM 1290 Super Adventure, Moto Guzzi V85 TT, BMW F 8... | Edien | 60 | 8.3.2024 v 23:39 Metric |
Srovnání TA - T7 - Tuareg - V-Strom [1, 2] Yamaha Tenere 700, Aprilia Tuareg 660, Honda XL750 T... | TomasNBK | 42 | 5.3.2024 v 23:02 TomasNBK |