a) je na mojí CB500X přecitlivělé ABS a vrčí už když ostatní motorky ještě normálně brzdí?
b) mám šmejdské nepřilnavé gumy? (nějaké Dunlop, origo z továrny Honda, najeto kolem 5.000 km)
c) dělám něco špatně já, špatná technika brzdění?
d) ti lidi prostě ještě nikdy nezkusili za tu brzdu pořádně zabrat?
Edit: abych to uvedl na pravou míru... půlka lidí tady mě pochopila tak, že mi to ABS vrčí málem při každém ubrání plynu, a druhá půlka zase tak, že jezdím pořád naplno a před každým semaforem to stavím na přední. Není to ani tak, ani tak. Jednoduše se chci svoji motorku naučit ovládat co nejlíp, a k tomu je podle mě potřeba vědět, kde mají brzdy svoje limity. Já jsem si ty limity myslím docela spolehlivě našel, vím co udělat, abych se na ně dostal. Zkrátka si umím tím ABSkem zavrčet na jakémkoliv povrchu (to neznamená, že to pořád dělám). Tím že vím, co udělat, taky vím, co nedělat, abych se na ty limity nedostal. Což byl můj cíl. Je mi jasné, že dražší motorky mají lepší techniku. Ale i tak mi nejde do hlavy, že by na sebelepší motorce nešlo nasimulovat takový manévr, při kterém by se ABS ozvalo. Pokud nezasahuje nikdy, tak tam nemusí být, ne? A pokud existuje nějaká situace, při které zasáhne, tak by ta situace měla jít nasimulovat, ne?
Naposledy editováno 04.08.2023 00:43:32
2 reakcí na tento příspěvek Jak brzdit až do ABS
Prvá situácia nie je vyslovene nesprávna, ale možno by sa to dalo zlepšiť. Máš cestovné enduro, čo je vysoká motorka, navyše sa vďaka veľkým zdvihom dosť prenáša váha, takže nie je také zložité postaviť ju na predné a vtedy môže ABS zasiahnuť (lebo to znižuje využiteľnú brzdnú silu). Neviem teda, či to ten systém na CB 500X dokáže. A vždy je tu možnosť, že máš zlú techniku, za páčku treba zaberať postupne, ako tu píšu viacerí, ale zasa obvykle nie je nutné, aby celý ten proces bol príliš dlhý.
Ak sa jedná o druhú situáciu, tak sorry, ale chýba Ti predvídavosť. Auto, ktoré Ti nedá prednosť, sa nezjaví len tak z lesa, príde na križovatku, čo sa dá predvídať a vopred sa proti tomu poistiť (spomaliť, presunúť sa tak, aby si bol lepšie vidieť a tak). 100% vecí sa predvídať nedá, ale vyše 90% áno a v tom prípade by sa Ti neaktivovalo ABS každú jazdu. Alebo proste potrebuješ toľko adrenalínu, že musíš stále riskovať, to by som asi zvážil, či by nebolo lepšie jazdiť napr. na okruhu alebo kros alebo niečo podobné, kde sa budeš mať vždy čo učiť, budeš mať aj adrenalín aj dobrý pocit, že sa lepšíš.