globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Vybíjení baterie
20.5.2023 v 20:34
Po odstávce na týden nebo dva nenastartuju. Posledně jsem nastartoval pomocí kabelů k autu. Po pár kilometrech se baterka zřejmě dobila a pak už ok. Ale po dalším odstavení na pár týdnů zase nic. Budíky, světla se rozsvítí. Ale pak jen cvakne relé, ale startér se nerozjede. Už se to takto tenhle rok opakovalo několikrát.
Dneska jsem tam přehodil litiovku z druhé moto a cajk.
Chci věřit tomu, že je baterka po smrti a stejně chci koupit "litiovku" i do téhle. Ale jednou se mi to stalo i s tou litiovkou. Po zimě jsem ji tam zapojil. Ale startoval jsem až po asi dvou týdnech a nechtělo se tomu. Po krátké jízdě už zase ok.
Předpokládám tedy, že to dobíjí. Ale neměřil jsem.
Vypadá to, že baterku něco vybíjí. Ale netuším co. Není tam žádný alarm, zásuvka, nic. Opět jsem to zatím neměřil.

Neměli jste někdo podobný problém? Na co se zaměřit, pokud tam opravdu je nějaký "parazitický" odběr?

Po vypnutí na budíkách bliká dioda imobilizéru. Ale ta po asi 24 h zhasne. A nevěřím tomu, že by to vybila. Dřív se to nestávalo.
Předchozí
1 2
Následující

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vybíjení baterie

24.5.2023 v 22:36 | Nahoru | #31

Stana.k. píše: combust> já neříkám že konektory dělají špatně pane chytrej. Jen je to stará vrána a ty závady bývají stejné! Jsou tam celkem vysoké proudy. Často je pak vidíš, jak je to tam začernale teplem. Může tam prostě vznikat odpor teplem. Nebo kolikrát jsou jen zoxidované. Samozřejmě pokud měníš rovnou oboje alternátor i regulátor a je to nové, tak asi jej můžeš nechat. Já to bohužel udělal postupně. myslím že první regulátor a pak alternator.
Proto je nejlepší zajít na americké fórum a hledat tam kde s tim mají zkušenosti a podělí se o řešení, než se ptát tady hejtru na motorkáři cz.
Kdyby jsi četl pořádně, sám jsem psal že se mi výměna alternátoru nezadala, ale fungovalo to. Btw jak víš že má v pořádku regulátor?

_unq_> ano, nová motorka je řešení, když nechceš řešit problémy :D



Ty neříkáš "že konektory dělají špatně", jen v příspěvku č.24 jsi napsal "PS.: Nejlépe vymen i regulátor dobíjení a nejlépe kabely prepoj natvrdo tzn. Bez konektoru..."
To že časem konektory zoxidujou a vzroste přechodový odpor a kdejakej "uživatel motocyklu" to nechá roztavit je sice pravda ale to je prostě zanedbaná údržba (navíc závada identifikovatelná pouhým pohledem). Normální řešení je to prostě vyměnit za nový konektory a musí to fungovat.

To na co ale konektory prakticky nemaj vliv je nějaký vybíjení baterky. Přechodovej odpor může ovlivnit výkon dobíjení ale nezpůsobí nějakej odběr z baterie v klidovým stavu. To by ty konektory musely bejt v takovým stavu že by neizolovaly 12V od kostry aby tam vznikl nějakej svodovej proud (a to by při 12-14V už by asi byly spíš na uhel). A platí to jak pro konektor mezi regulátorem a alternátorem tak pro konektor mezi regulátorem a baterií.
Co se týče stavu regulátoru tak jsem výslovně psal že "..skrz regulátor kterej má na výstupu diodovej usměrňovač,a je v pořádku ,..". Takže ano, pokud je regler vadnej tak může být tím ale to se zjistí velmi snadno prostým změřením odběru v klidu jak je zmíněno výše ve fóru.

Alternátor by mohl bejt přerušenej nebo třeba na popel a taky nic jako odběr z baterie v klidu nezdvihne s vyjímkou jednoho případu a to pokud by regulátor měl řídící obvod uvnitř řešenej tak blbě že by v případě porušení izolace alternátoru (zkrat nebo svod na kostru) došlo ke zvýšení odběru (silně nepravděpodobný, regulátory s takovým napájením řídícího obvodu maj zpravidla jeden kladnej výstup napojenej za spínačku). Každopádně v takovým případě už by alternátor nedobíjel plným výkonem a takovou závadu lze odhalit prostým změřením odporu vinutí proti kostře. Samotný vliv takovýho poškozenýho alternátoru na případný nadměrný odběr regulátoru lze snadno odhalit měřením proudu kterej bude brát regulátor s připojeným a s odpojeným vinutím alternátoru (v klidu).
Dokud má alternátor funkční izolaci a není tam svod nebo zkrat na kostru tak se při stojícím motoru chová pro ss proud jako pahýl kterej nikam nevede. Takže i kdyby tam byl mezizávitovej zkrat nebo přerušený vinutí tak baterku vytloukat nebude.

Připouštím že můžou být vadný obě věci současně ale bezdůvodně vyměnit všechno a propojit to natvrdo není nutný pokud je po ruce multimetr.

(reakce na) Vybíjení baterie

24.5.2023 v 23:04 | Nahoru | #32
combust> jinak mám na dvou italských moto české mosfet regulátory. Výrobce i doporučil konektory zkontrolovat konektory a namazat je vazelinou na kontakty

PS: máš svatou trpělivost, něco vysvětlovat

1 reakcí na tento příspěvek Vybíjení baterie

25.5.2023 v 00:03 | Nahoru | #33
Ano máš samozřejmě "teoreticky" pravdu. Vím trochu jak funguje alternátor a samotnému se mi to nezdálo..ale jako třeba za mě alternátor se dá sehnat třeba z ebay za 1500 a máš klid. U motorek straších přes cca 10, 12 let postupně odchází snad u všech. Mě problém s baterií vyřešilo až jsem vyměnil vše. Ohledně konektoru. Věřím že 95% lidí jejích údržbu neřeší, nez se něco stane, proto je to běžná závada. Klobouk dolů s tím rozborem.

1 reakcí na tento příspěvek Vybíjení baterie

25.5.2023 v 19:21 | Nahoru | #34
Stana.k.> Po kolika letech se teda mění alternátor a regulátor? Nebo je to po kilometrech? V manuálu bohužel k tomu nic nepíšou. Mam už 9 let starou motorku, takže mně to čeká nejspíš co nevidět.

Naposledy editováno 25.05.2023 19:22:56

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vybíjení baterie

25.5.2023 v 19:59 | Nahoru | #35

P_B píše: Tady jde do tuhého nepohybující se altík, reglerem vymlátí při stojící moto akumulator

To bych potřeboval nějak objasnit


Přikláním se k žádosti.
Stejně by mě zajímalo, kde se bere názor: Jakýkoli problém: Jasně, začni výměnou regleru.

1 reakcí na tento příspěvek Vybíjení baterie

25.5.2023 v 22:17 | Nahoru | #36
A že chyba může bý i někde úplně jinde třeba že unavené svíce, komprese, vstřikování, resp. mapa. Točí vydatně akorát.... .

(reakce na) Vybíjení baterie

26.5.2023 v 06:55 | Nahoru | #37

Julip2 píše: A že chyba může bý i někde úplně jinde třeba že unavené svíce, komprese, vstřikování, resp. mapa. Točí vydatně akorát.... .

j.
Jiné možnosti jsem popsal taky. Ale bylo napsáno, že nestartuje po delší odstávce. Svíčky to asi nebudou.. pochopil jsem to tak, že startér nechce točit po delší odstávce. Kompres a vstřiky už vůbec ne, když mu to po výměně baterie /dobití jede normálně.

Naposledy editováno 26.05.2023 07:12:39

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vybíjení baterie

26.5.2023 v 07:02 | Nahoru | #38

Julip2 píše: Přikláním se k žádosti.
Stejně by mě zajímalo, kde se bere názor: Jakýkoli problém: Jasně, začni výměnou regleru.



Ten názor se bere na základě zkušeností.

(reakce na) Vybíjení baterie

26.5.2023 v 07:07 | Nahoru | #39
Pokud se bavíme o dobíjení

Naposledy editováno 26.05.2023 07:08:04

(reakce na) Vybíjení baterie

26.5.2023 v 07:13 | Nahoru | #40
jack.fx> pokud ti to jede normálně tak bych to neřešil. Myslel jsem to tak, že když motorka začne mít problém s dobíjením, tak je lepší to vyměnit rovnou oboje. Není to dráha investice a nemusíš to řešit zas třeba o pár měsíců pozdeji. Samozřejmě nemusíš....

Naposledy editováno 26.05.2023 07:24:46

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vybíjení baterie

26.5.2023 v 11:20 | Nahoru | #41

Stana.k. píše: Ano máš samozřejmě "teoreticky" pravdu. Vím trochu jak funguje alternátor a samotnému se mi to nezdálo..ale jako třeba za mě alternátor se dá sehnat třeba z ebay za 1500 a máš klid. U motorek straších přes cca 10, 12 let postupně odchází snad u všech. Mě problém s baterií vyřešilo až jsem vyměnil vše. Ohledně konektoru. Věřím že 95% lidí jejích údržbu neřeší, nez se něco stane, proto je to běžná závada. Klobouk dolů s tím rozborem.



Budu muset svy R6ce z roku 08 (15 let prave ted) stare rict,ze ma koukat odejit, kdyz se k ni na okruhu chovam tak hrube

Elektroinstalace puvodni, alternator puvodni, regler puvodni, (a to je u R6ky vlevo v kapotach kde pri padu obcas chytne jeste nejakou ranu), a vsechno chodi.
Ma pravdu nejen teoreticky, ale i prakticky, a ke zjisteni toho co je spatne a co pripadne vymenit lze proste a jednoduse pouzit merak a zmerit co se kde deje.

Pokud je vse v poradku, bafnout baterku pod pazdi, a odnes do baterkarny kde ji sjedou zatezakem, a bude jasno hned.

Zbytek je zaprve vesteni z kristalove koule, a rada "vsechno vymen" jiste pomuze, ale prijde mi nesmyslna.

Vybíjení baterie

26.5.2023 v 11:41 | Nahoru | #42
Tady je to samej kokot co překrucuje slova. Proto raději zajdu na americké Ducati fórum, kde najdu reálné radu, kde aspoň hledat, nebo co by to mohlo být, kdežto tady je to samej chytrák co dává rady typu "proměř to" dej to do servisu, apod.". někdo.tady řekne svůj názor a je hned za pitomce.... Já chtěl jen poradit a říct své zkušenosti, když jsem to řešil na Ducati taky. (Btw podobně i na R6 r.v. 2001). Já to třeba zkoušel měřit podle nějakého návodu na netu a zdálo se že regulátor funguje dobře. Pravda nejsem v El. Odborník a mám měřák z Lidlu.

Naposledy editováno 26.05.2023 13:37:22

(reakce na) Vybíjení baterie

26.5.2023 v 15:49 | Nahoru | #43
Ozzy_> ty jen nevíš že to máš rozbité hned to vsechno vyměň

Neni třeba něco měřit a hledat. Je potřeba měnit

Vybíjení baterie

26.5.2023 v 16:28 | Nahoru | #44
Mně se Stana.k.ovo přístup docela líbí. Je to jenom o tom, co vás baví víc, jestli na motorce jezdit nebo jí opravovat .

Samozřejmě že není od věci eletriku proměřit, jenže je spousta problémů, které se jednoduše měřákem neodhalí. Regulátor se může přehřívat až po půl hodině jizdy, kontakty můžou zlobit díky vibracím jenom při jízdě atd. Narozdíl od Stana.k.a bych všechny podezřelý konektory ucvakal a nakrimpoval nový, pokud jsou k sehnání. Když už bych na 10letý motorce musel řešit problémy s elektrikou, tak není od věci to dát do kupy pořádně tak, abych mně nepotkal za měsíc nějaký další problém.
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Ducati Monster 695 přestala startovat Ducati Monster 695 blahi 7 5.7.2023 v 19:04 pma1
Výměna kapaliny a odvzdušnění spojk... Ducati Monster 695 __unq__ 8 19.7.2022 v 10:30 __unq__
Kryt sedla spolujezdce Ducati Monster 695 Šnek82 0 3.10.2021 v 17:00 Šnek82
budíky monster 695 Ducati Monster 695 pajis84 0 6.9.2021 v 10:39 pajis84
Motocentrum Ostaševski Mělník Ducati Monster 695 Nikitka35 12 18.2.2021 v 15:32 Ivos


TOPlist