Dneska jsem tam přehodil litiovku z druhé moto a cajk.
Chci věřit tomu, že je baterka po smrti a stejně chci koupit "litiovku" i do téhle. Ale jednou se mi to stalo i s tou litiovkou. Po zimě jsem ji tam zapojil. Ale startoval jsem až po asi dvou týdnech a nechtělo se tomu. Po krátké jízdě už zase ok.
Předpokládám tedy, že to dobíjí. Ale neměřil jsem.
Vypadá to, že baterku něco vybíjí. Ale netuším co. Není tam žádný alarm, zásuvka, nic. Opět jsem to zatím neměřil.
Neměli jste někdo podobný problém? Na co se zaměřit, pokud tam opravdu je nějaký "parazitický" odběr?
Po vypnutí na budíkách bliká dioda imobilizéru. Ale ta po asi 24 h zhasne. A nevěřím tomu, že by to vybila. Dřív se to nestávalo.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vybíjení baterie
Stana.k. píše: combust> já neříkám že konektory dělají špatně pane chytrej. Jen je to stará vrána a ty závady bývají stejné! Jsou tam celkem vysoké proudy. Často je pak vidíš, jak je to tam začernale teplem. Může tam prostě vznikat odpor teplem. Nebo kolikrát jsou jen zoxidované. Samozřejmě pokud měníš rovnou oboje alternátor i regulátor a je to nové, tak asi jej můžeš nechat. Já to bohužel udělal postupně. myslím že první regulátor a pak alternator.
Proto je nejlepší zajít na americké fórum a hledat tam kde s tim mají zkušenosti a podělí se o řešení, než se ptát tady hejtru na motorkáři cz.
Kdyby jsi četl pořádně, sám jsem psal že se mi výměna alternátoru nezadala, ale fungovalo to. Btw jak víš že má v pořádku regulátor?
_unq_> ano, nová motorka je řešení, když nechceš řešit problémy :D
Ty neříkáš "že konektory dělají špatně", jen v příspěvku č.24 jsi napsal "PS.: Nejlépe vymen i regulátor dobíjení a nejlépe kabely prepoj natvrdo tzn. Bez konektoru..."
To že časem konektory zoxidujou a vzroste přechodový odpor a kdejakej "uživatel motocyklu" to nechá roztavit je sice pravda ale to je prostě zanedbaná údržba (navíc závada identifikovatelná pouhým pohledem). Normální řešení je to prostě vyměnit za nový konektory a musí to fungovat.
To na co ale konektory prakticky nemaj vliv je nějaký vybíjení baterky. Přechodovej odpor může ovlivnit výkon dobíjení ale nezpůsobí nějakej odběr z baterie v klidovým stavu. To by ty konektory musely bejt v takovým stavu že by neizolovaly 12V od kostry aby tam vznikl nějakej svodovej proud (a to by při 12-14V už by asi byly spíš na uhel). A platí to jak pro konektor mezi regulátorem a alternátorem tak pro konektor mezi regulátorem a baterií.
Co se týče stavu regulátoru tak jsem výslovně psal že "..skrz regulátor kterej má na výstupu diodovej usměrňovač,a je v pořádku ,..". Takže ano, pokud je regler vadnej tak může být tím ale to se zjistí velmi snadno prostým změřením odběru v klidu jak je zmíněno výše ve fóru.
Alternátor by mohl bejt přerušenej nebo třeba na popel a taky nic jako odběr z baterie v klidu nezdvihne s vyjímkou jednoho případu a to pokud by regulátor měl řídící obvod uvnitř řešenej tak blbě že by v případě porušení izolace alternátoru (zkrat nebo svod na kostru) došlo ke zvýšení odběru (silně nepravděpodobný, regulátory s takovým napájením řídícího obvodu maj zpravidla jeden kladnej výstup napojenej za spínačku). Každopádně v takovým případě už by alternátor nedobíjel plným výkonem a takovou závadu lze odhalit prostým změřením odporu vinutí proti kostře. Samotný vliv takovýho poškozenýho alternátoru na případný nadměrný odběr regulátoru lze snadno odhalit měřením proudu kterej bude brát regulátor s připojeným a s odpojeným vinutím alternátoru (v klidu).
Dokud má alternátor funkční izolaci a není tam svod nebo zkrat na kostru tak se při stojícím motoru chová pro ss proud jako pahýl kterej nikam nevede. Takže i kdyby tam byl mezizávitovej zkrat nebo přerušený vinutí tak baterku vytloukat nebude.
Připouštím že můžou být vadný obě věci současně ale bezdůvodně vyměnit všechno a propojit to natvrdo není nutný pokud je po ruce multimetr.
1 reakcí na tento příspěvek Vybíjení baterie
1 reakcí na tento příspěvek Vybíjení baterie
Naposledy editováno 25.05.2023 19:22:56
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vybíjení baterie
P_B píše: Tady jde do tuhého nepohybující se altík, reglerem vymlátí při stojící moto akumulator
To bych potřeboval nějak objasnit
Přikláním se k žádosti.
Stejně by mě zajímalo, kde se bere názor: Jakýkoli problém: Jasně, začni výměnou regleru.
1 reakcí na tento příspěvek Vybíjení baterie
Julip2 píše: A že chyba může bý i někde úplně jinde třeba že unavené svíce, komprese, vstřikování, resp. mapa. Točí vydatně akorát.... .
j.Jiné možnosti jsem popsal taky. Ale bylo napsáno, že nestartuje po delší odstávce. Svíčky to asi nebudou.. pochopil jsem to tak, že startér nechce točit po delší odstávce. Kompres a vstřiky už vůbec ne, když mu to po výměně baterie /dobití jede normálně.
Naposledy editováno 26.05.2023 07:12:39
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vybíjení baterie
Julip2 píše: Přikláním se k žádosti.
Stejně by mě zajímalo, kde se bere názor: Jakýkoli problém: Jasně, začni výměnou regleru.
Ten názor se bere na základě zkušeností.
Naposledy editováno 26.05.2023 07:24:46
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vybíjení baterie
Stana.k. píše: Ano máš samozřejmě "teoreticky" pravdu. Vím trochu jak funguje alternátor a samotnému se mi to nezdálo..ale jako třeba za mě alternátor se dá sehnat třeba z ebay za 1500 a máš klid. U motorek straších přes cca 10, 12 let postupně odchází snad u všech. Mě problém s baterií vyřešilo až jsem vyměnil vše. Ohledně konektoru. Věřím že 95% lidí jejích údržbu neřeší, nez se něco stane, proto je to běžná závada. Klobouk dolů s tím rozborem.
Budu muset svy R6ce z roku 08 (15 let prave ted) stare rict,ze ma koukat odejit, kdyz se k ni na okruhu chovam tak hrube
Elektroinstalace puvodni, alternator puvodni, regler puvodni, (a to je u R6ky vlevo v kapotach kde pri padu obcas chytne jeste nejakou ranu), a vsechno chodi.
Ma pravdu nejen teoreticky, ale i prakticky, a ke zjisteni toho co je spatne a co pripadne vymenit lze proste a jednoduse pouzit merak a zmerit co se kde deje.
Pokud je vse v poradku, bafnout baterku pod pazdi, a odnes do baterkarny kde ji sjedou zatezakem, a bude jasno hned.
Zbytek je zaprve vesteni z kristalove koule, a rada "vsechno vymen" jiste pomuze, ale prijde mi nesmyslna.
Naposledy editováno 26.05.2023 13:37:22
Samozřejmě že není od věci eletriku proměřit, jenže je spousta problémů, které se jednoduše měřákem neodhalí. Regulátor se může přehřívat až po půl hodině jizdy, kontakty můžou zlobit díky vibracím jenom při jízdě atd. Narozdíl od Stana.k.a bych všechny podezřelý konektory ucvakal a nakrimpoval nový, pokud jsou k sehnání. Když už bych na 10letý motorce musel řešit problémy s elektrikou, tak není od věci to dát do kupy pořádně tak, abych mně nepotkal za měsíc nějaký další problém.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Ducati Monster 695 přestala startovat Ducati Monster 695 | blahi | 7 | 5.7.2023 v 19:04 pma1 |
Výměna kapaliny a odvzdušnění spojk... Ducati Monster 695 | __unq__ | 8 | 19.7.2022 v 10:30 __unq__ |
Kryt sedla spolujezdce Ducati Monster 695 | Šnek82 | 0 | 3.10.2021 v 17:00 Šnek82 |
budíky monster 695 Ducati Monster 695 | pajis84 | 0 | 6.9.2021 v 10:39 pajis84 |
Motocentrum Ostaševski Mělník Ducati Monster 695 | Nikitka35 | 12 | 18.2.2021 v 15:32 Ivos |