kolega si zakoupil v lonském roce Hondu VFR 800 roku výroby 2006 a má problém s dobíjením.
Po změření alternátoru, který se zdá být OK, jsme vyměnili originální regulátor za jiný od PE-MOTO. Nicméně problém s dobíjením přetrvává.
Chová se to následovně:
Za pomocí startovací baterky nastartuje motorku, normálně chytne, na baterku klasickou jen zacvaká relátko, motorka jede, displeje funkční, svítí, bliká, troubí. Po zahřátí cca okolo 105st se sepne ventilátor, chvíli v pohodě běží a pak z ničeho nic zhasnou budíky, motor stále běží, po přidání plnyu cca ke 4tisícím budíky naskočí, po klesnutí otáček budíky zase zhasnou.
Baterie byla loni spolu s regulátorem měněná, zkontrolovány všechny spoje kabeláže, které byly bez oxidace. Zkontrolovány kostřící body, které jsem našel pouze pod nádrží.
Nesetkal se prosím s tímto problémem někdo další?
Díky za rady
1 reakcí na tento příspěvek Dobíjení VFR 800 rv 2006
Dnes odpo vyzkouším a dám vědět
Czuba píše: To nevím, ale dobrý nápad změřit kolik V je na baterce.
Dnes odpo vyzkouším a dám vědět
Změřte kolik je na baterce na volnoběh a pak nad ty 4 000ot. Případně to měřte celou dobu, včetně startu na kolik to poklesne.
Je to klasický regulator? Nebo mosfet?
Mne na jedné moto mosfet dáva na baterce hned 14.5V, na druhé až na trochu zvýšené.
Takto se to začalo chovat po té výměně předtím budíky nezhasly.
Navíc prodávám jak koupím, jen se snažím kolegovi pomoct tak mne nekamenujte.
Hodnoty se nezapisovaly, testováno dle návodu na vfr foru. Na základě hodnot vyměněn regulátor a baterie která byla kaput.
Nabíjení na volnoběh jsem včera po vypnutí tech budíku opravdu nezměřil, to máš recht
Dnes opět změřen alternátor. Znova a na volnoběžné otáčky mezi větvema dával cca 7V a na zvýšené 10V. Minulý rok dával na jedné větvi 15 a na dalších dvou 22V a 24V.
Na baterce loni naměřeno 18.5V při zvýšených otáčkách bez světel. Se světly neměřeno. Kolega si poznámky našel.
Kostra opět zkontrolována a bez oxidace, a drží pevně kde má.
Takže shoda náhod a odpálen regulátor i alternátor?
Tady návod měření:
https://www.motorkari.cz/tema/?t=124432
A nějaké diskuze:
https://www.motorkari.cz/tema/?t=197800
https://www.hondavfr...839-dobijeni?start=0
Někdo řešil koupí JMP statoru:
https://www.motorkar...etail&ddid=80667
Někdo si převinul sám:
https://www.hondavfr...revinuti-alternatoru
Ale lepší je dát převinout profíkovi:
https://www.previjeni-regulatory.cz/
http://motoride.sk/c...klovych-baterii.html
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Sundání nádrže bez vypuštění VFR 80... Honda VFR 800 | Mike70 | 6 | 1.4.2024 v 21:27 Mike70 |
Zachrastění po vrknutí plynem - nap... [1, 2] Honda VFR 800, Honda VFR 800X Crossrunner | Obo67 | 33 | 16.3.2024 v 17:31 Obo67 |
Převoz moto [1, 2] Honda VFR 800 | Corlis | 37 | 14.3.2024 v 11:17 Gahan37 |
Oživení VFR 800 rv 2000 Honda VFR 800 | JARYN82 | 27 | 23.11.2023 v 22:54 JARYN82 |
VFR 800 - spojka skoro ON/OFF Honda VFR 800 | Ferda22 | 2 | 4.10.2023 v 15:18 ja1 |