bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Vzduchem chlazený dvouválec
Zdravím. Takový dotaz ohledně vzduchem chlazených dvouválců. Budu se zaměřovat na paralelní dvouválce a na V-Twin.

Při jaké venkovní teplotě může dojít k zadření/uvaření vzduchem chlazeného motoru?

Ptám se proto, že minulý rok mi kamarád řekl, že jeho známej jel na HD Road King do Turecka, kde panovala teplota okolo 50 stupně Celsia. Týpci co tam byli na Japonských vodnicích, měli buď sucho v chladiči, nebo zadřený motor, ale s Road Kingem jel furt bez zastavení.

Mám Triumph Bonneville z roku 1978, a Enfield Bullet 500 rok 2004. S Enfieldem vím že i v teplotách skoro 40 stupně Celsia ten motor furt jede aniž by cítil únavu. Ale u Bonnieho si nejsem jistý. I když pojedu třeba na pohodu tak 100 km/h po rovinkách, nerad bych zažil moment, kdy se mi vzducháč upeče, protože kamarád mi řekl "Žádná Anglie není do teplot nad 30 stupně Celsia". To proč Harleye nemají problém s provozem v horku, je ten že má větší vůle v pístech a válcích.

Pokud má někdo zkušenosti, rád se s nimi podělím.

2 reakcí na tento příspěvek Vzduchem chlazený dvouválec

8.3.2023 v 20:07 | Nahoru | #1
Máš snáď pocit,že by táto " dvojválcová" holka v tej pekelne vyhriatej púšti slabo "mazala"?

Vzduchem chlazený dvouválec

8.3.2023 v 20:07 | Nahoru | #2
Protože radiace motoru, který má o 150° C víc, než okolní vzduch, je násobně vyšší proti motoru, kde ten rozdíl je jenom 50°C.

1 reakcí na tento příspěvek Vzduchem chlazený dvouválec

8.3.2023 v 21:39 | Nahoru | #3
Kamarád je asi dobrý vypravěč pohádek. Vypíná klíčkem, nebo chcípákem? Jenom tak pro zajímavost, vzduchem chlazený motor Tatry má pracovní teplotu 160-180°. Ono také záleží na tom, jaký se použije olej pro provoz ve vyšších teplotách. Každý motorový olej má určitý rozsah provozních teplot.

(reakce na) Vzduchem chlazený dvouválec

8.3.2023 v 21:52 | Nahoru | #4
Rick_James> Jde o to, že Japonec má jinačí vůle než Angličan. Nejsem si fakt jistý, ale za mě přijde mi to jako kokotina aby klasický Britský dvouhrnek nezvládl venkovní teplotu 30+

(reakce na) Vzduchem chlazený dvouválec

8.3.2023 v 21:54 | Nahoru | #5
Milos1> Hele, je to možné. Já sám tomu nevěřím. Když jsem minulý rok jel několik dní s Enfieldem kde bylo na slunci 40 Celsia a pálil to po dálnici 110, ten motor hřál sice trochu víc než normálně, ale ani se nezastavil. Obě motorky hltají 20W50.

(reakce na) Vzduchem chlazený dvouválec

8.3.2023 v 22:28 | Nahoru | #6
Rick_James> Presne hentak si predstavujem ideálny koncept videotestov na motorkari.cz

1 reakcí na tento příspěvek Vzduchem chlazený dvouválec

9.3.2023 v 03:12 | Nahoru | #7
A ted prosim tu o snehurce kamarad je zrejme dobry pohadkar.... Podivej se co a jak jezdi po tureckych mestech za mopedy!

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vzduchem chlazený dvouválec

9.3.2023 v 04:23 | Nahoru | #8
HornisGSX> Jak říkám, příjde mi to jako píčovina. I když starý Bonneville má možná jiné vůle v motoru než ostatní novější motorky nebo mopedy :)

1 reakcí na tento příspěvek Vzduchem chlazený dvouválec

9.3.2023 v 06:48 | Nahoru | #9
Vubec bych se toho nebal!!!

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vzduchem chlazený dvouválec

9.3.2023 v 07:59 | Nahoru | #10

Apo-Rider píše: HornisGSX> Jak říkám, příjde mi to jako píčovina. I když starý Bonneville má možná jiné vůle v motoru než ostatní novější motorky nebo mopedy :)



Kolikrát chceš ještě ujistit, že se tomu nic nestane? Si myslíš, že to nikam nevyváželi a že to v sedmdesátých letech jezdilo jen po Anglii když bylo 10 stupňů?
A starý Bonneville z roku 78 bude mít určítě jiné vůle než novější motorky, větší.

1 reakcí na tento příspěvek Vzduchem chlazený dvouválec

9.3.2023 v 09:46 | Nahoru | #11

Při jaké venkovní teplotě může dojít k zadření/uvaření vzduchem chlazeného motoru?


Při venkovní teplotě 200°C.

(reakce na) Vzduchem chlazený dvouválec

9.3.2023 v 10:14 | Nahoru | #12
Pedl> Ok tak to je perfektní odpověď

(reakce na) Vzduchem chlazený dvouválec

9.3.2023 v 10:17 | Nahoru | #13
panTerek> Hele, já jen chtěl odpovědi. Tak to vypadá, že se nemusím obávat na tom jet do Španělska. Uvidím a dám vědět. Jak jsem psal k jednomu komentu, přijde mi to jako kravina, aby se s tím nedalo nad 30 stupně Celsia. Když už s Bonniem jezdil McQueen v San Franciscu kde jsou taky teploty jaxvině tak to musí snést i Španělsko

(reakce na) Vzduchem chlazený dvouválec

9.3.2023 v 10:18 | Nahoru | #14
HornisGSX> Taky si myslím. Díky všem za odpovědi.

Vzduchem chlazený dvouválec

9.3.2023 v 12:22 | Nahoru | #15
Hlavně jeď pořád aspoň těch 110 km/h, jak už tady někdo psal, při jízdě krokem se to bude nejspíš chladit nedostatečně.

P. S. teď jsem si všiml, že jsi to psal sám, tak sis odpověděl.

Vzduchem chlazený dvouválec

9.3.2023 v 13:10 | Nahoru | #16
Hlavně se nestresovat. Kámoš kolaboval na BMW neb měl teploměr, mně ani motorce Dragstar 1100 nevadilo venkovních 50st, neb jsem neměl teploměr na motoru.
A to jsme jeli v Budvě krokem na nově položeném rozpáleném asfaltu.

Naposledy editováno 09.03.2023 13:11:53

1 reakcí na tento příspěvek Vzduchem chlazený dvouválec

9.3.2023 v 15:36 | Nahoru | #17
Buď v klidu. Ten motor vyrží rozhodně větší venkovní teplotu než ty, takže se dřív upečeš, než se vlivem horka něco stane motoru

1 reakcí na tento příspěvek Vzduchem chlazený dvouválec

9.3.2023 v 18:28 | Nahoru | #18
Při jízdě je to jedno, ale zůstat někde stát s nastartovanou vzduchem chlazenou motorkou delší dobu nemusí dopadnout dobře. Při servisu kdy je motor v chodu se v létě doporučuje chlazení ventilátorem.

(reakce na) Vzduchem chlazený dvouválec

9.3.2023 v 20:12 | Nahoru | #19
Setapouch> Tvůj názor je i můj názor a dalších
Děkuji. Ono věřit takové blbosti že Britská motorka do veder není tak jako majitel dvou Britských motorek se tomu musím smát. Spíš bych věřil že na místě to upeču

(reakce na) Vzduchem chlazený dvouválec

10.3.2023 v 04:45 | Nahoru | #20
Vladimir> ale kdeze.... Nevim jak dlouho bys musel stat na miste abys ten motor upekl. To neni stara jawa!!! A ver o cem mluvim!!! Jinak v servise se soporucuje ventilator proto pac ten motor lita lri serizovani treba az k omezovaci a přehřátý motor ma vliv samozrejme na ladeni smesi treba ale neni to kvuli tomu ze bys ho upekl.

1 reakcí na tento příspěvek Vzduchem chlazený dvouválec

10.3.2023 v 16:16 | Nahoru | #21
No, ja som mal Guzzinu 12 sezón, bol to Talian, žiadne - ani južné - teplo mu nevadilo. Bola v perfektnej kondícii, aj keď som ju predával.
Zato som mal obavy, či mi v zime na severe na diaľnici nezamrzne...
Nezamrzla...

Vzduchem chlazený dvouválec

10.3.2023 v 17:49 | Nahoru | #22
To s těmi 30°, předpokládám celsia, to je jen normální vtip. Si z tebe dělají prdel.
Kdyby se jim v anglické zkušbně kousl motor při třeba 50°C, tak tomu dají okamžitě štempl "neprodejné".

U nás zkoušíme blbé světla na vozidla. Slepené lepidlem z plastů a plné lelktroniky. A musí si zachovat všechny funkce, tvar i fotometrické vlastnosti běžně v okolní teplotě 85°C. A dělají se i testy s většími teplotami. A to jsou jen světla. Motor se zkouší určitě pod mnohem větší tepelnou zátěží.

Je fakt, že na poušti, kde si na blatníku usmažíš volí oko, to musí být záhul pro ten motor, ale měl by to vydržet.
Ale taky je otázka v jaké kondici je ten motor. Jestli funí z posledního i při komfortním počasí, tak....

(reakce na) Vzduchem chlazený dvouválec

10.3.2023 v 17:49 | Nahoru | #23
papiboy>

Vzduchem chlazený dvouválec

12.3.2023 v 17:06 | Nahoru | #24
než abys to zadřel tak by musela být taková teplota že dřív zkolabuješ ty než motor- rozídl teploty motoru a okolního vzduchu bude vždy tak velký že se uchladí viděl jsem zadřený motor z nedostatku chladici kapaliny, nedostatku oleje nebo kvůli technické závadě ale nikdy jen tak kvůli letní teplotě- DR BIG bmg gs apod vzducháče a uháněli i na dakaru :)

Vzduchem chlazený dvouválec

12.3.2023 v 19:22 | Nahoru | #25
Typek jel na R1 Afriku, jiny jel na R1 Aljasku i na snehu, podivej se na Bogana co jezdi s Harley at uz v Australii nebo Mexico a Jizni Amerika. Zadnou motorku neuvaris pokud je v poradku. Jen vzduchac se musi hybat aby to spravne chladilo. Na volnobeh to nebude stihat zadny. Hlavne ale v 50 stupnich nikdo s mozkem jezdit nebude. I proto maji na Jihu neco jako je siesta A kdo potrebuje pres den, tak jeden na velbloudovi
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Triumph Classics [1 ... 4, 5] Triumph Thruxton 900, Triumph Bonneville 800, Triump... WildOne 136 15.11.2023 v 09:41 Rachus
Jak udělat změnu pneu a ráfku v TP Harley Davidson XLH 883 Sportster KarlHulk 2 19.2.2023 v 22:28 Frantas
Mechanik Harley Davidson XLH 883 Sportster Gonzales4978 9 14.6.2022 v 18:31 Kalep
Tření předního kotouče o brzdové de... Harley Davidson XLH 883 Sportster stanasup 7 5.2.2022 v 13:17 srnka1010
Máte zkušenost s jinými pneu než or... Harley Davidson XLH 883 Sportster bimm 5 11.6.2021 v 21:15 střapatý


TOPlist