globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Elektroničtí asistenti ACC, TC, ABS, UBS, EBA
 
6.12.2022 v 21:46
Narazil sem na článek, Yamaha začíná montovat ACC se všema možnejma doplňkovejma systémama do Traceru..
https://www.motorkar...vy-system-48427.html

Asistenty známe z aut, žejo.. Zapneš tempomat na dálnici, ono to i samo drží v pruhu, dáš levej a ono to předjede, samo brzdí, zastaví, rozjede se a vlastně to i samo kličkuje v pruzích ve městě mezi autama.. V nouzi to zastaví, samo to přidá před kopcem, ubere před zatáčkou, někerý poznaj cedule atd, atd.. Ale na mašině???

Já to znám leta, především z náklaďáků a ze skušeností napříč všema značkama v tom vidim vééélkej průser.. Hlavně teda ten brzdovej asistent.
První ročníky nám v zatáčkách zašlapávali brzdu, bez varování, kvůli lupení, stéblu trávy, značce.. Předjíždějící auto, typicky "na pražáka" ti taky vylilo kafe a protáhnout se mezírkou asi taky skončí zásahem. V autě to neřešíš ale na přechodu nebo na vodě tě to položí, myslim, že na sníh taky nemysleli, tam ti stačí že ti to kuckne Navíc nevíš co to udělá, může přibrzdit předkem, může víc zadkem, taky to může zrychlit když radar "ztratí kontakt" vepředu a pak hned fest brzda, to ti baťůžek hned vysvětlí A co to udělá ve skupině motorek, nebo když tě nějaká předjede, udělá myšku, když to zapneš omylem a nevíš o tom.. Taky to rádo šlapalo na brzdu při předjíždění, tzv. "když si ho nachystáš" a těsně před ním vybočíš, to bude supr

Já si o tom myslim svoje a není to nic dobrýho..

Ten radar tu na mašině asi eště nikdo nemá, to přide, ale jaký máte zkušenosti s dalšíma asistentama a co Vy na to, máme nějaký špeky? ABS na mašině sem nikdy neměl a určitě nejsem sám, možná ale budu, záleží co vyberu a takě zajimá na co dat bacha.. Nevim, například TC, chceš nadhodit předek, ono to hrábne, ubere a cvakneš ráfek nebo ABS a mokrý kostky atd...

Naposledy editováno 07.12.2022 09:51:57

1 reakcí na tento příspěvek Elektroničtí asistenti ACC, TC, ABS, UBS, EBA

7.12.2022 v 18:01 | Nahoru | #1
Martas, ájé, další systém, kterej je k ničemu Vlastně ne, neumětel ho využije Hele to je jak s tym EBS a UBS, na firmě sme to 10let nepouživali, 9let sem tam byl za top a k poslednim vánocum sem dostal jako nej 30 tušim bundu, no a pak přišli k augustinovi experti z duvenblejtu a hned koukli na ten fleetboard..
V lednu sem byl nejhorší šofér a začlo to, v květnu sem odešel po roztržce s expertem na fleetboard. Řval jak nebrzdím retardérem na autě na operák kde sem po 3 letech měl 80%, jezdím 90, a nemám spotřebu do 32l/100 přes Alpy se 40t na Bionaftu.. Expert jak sviňa, bo neuměl jezdit tak mu dali funkci, za 10let nikdo nekouk na gumy, spojlery, trasy a pod a hned řešil 83km/h.. Tak mi to stáh, neušetřil nic, já nestih vykládku ale systém řek a já taky.. Už mi 2x volali ale už ne.. sem v lese a doma..
Tím chci říct že to byl systém pro ovce, jako to ACC..
Na tempomat nas taky nutili, bo to pak fleetboard vyhodnocuje lepe, jenže z Rossenheimu do Modeny to máš 450km v koloně a v zákazu předjíždění a to nejde aby ti to šlapalo po brzdách(tady fleet OK )..
Na mašině bys to nechcel

Sorry za OT..

Assassine, vidiš, já taky ne

Naposledy editováno 07.12.2022 18:05:35

(reakce na) Elektroničtí asistenti ACC, TC, ABS, UBS, EBA

7.12.2022 v 20:33 | Nahoru | #2
Prouza88> jj to byla moje práce taky. Jebat řidiče, ale měl sem svou politiku. Neřešil sem spotřebu nafty ale pouze hodnocení, protože je mi jasné že jednou auto jede s peřiím 16t (15+1) a po druhé se železem 40t (15+25) . Lehké auto spotřeba 20 hodnocení 8 je horší než těžké auto spotřeba 30 a hodnocení 9,8 . Kdybych otočil řidiče v těchto dvou případech tak lehké pojede za 18 hodnocení 9,8 a těžké za 40 hodnocení 8. Je to náhodou chytrý systém a měli jsme 150 souprav kde proteklo miliony litrů nafty. Při takovém množství to je celkem ušetřená raketa když má firma chápavé řidiče. Asi tak 30 bylo celkem super a volali mi ať se jim podívám na grafy a radil jim jak vše zlepšit. Ten zbytek byli idioti co si mysleli že maj C/E tak se každý posere. Největší průser byl vždy v brždění do zastavení. Člověk musel mít i odhad s váhou a víc předvídat. Nejlepší je vždy dojíždět kdy si auto i vyřadí a pluje bez rychlosti a ty jen dobrzdíš ale trvá to a člověk nemá vždy náladu se courat zvlášť když za tebou blikaj osobáky. Dobré je i vypnout tempomat a chvilku plout. Po chvilce delší než 3 vteřiny dát první motorovku. Počkat zase chvilku a dát druhou motorovku. Tu nechat do skoro zastavení. Vypnout motorovku a brzdit brzdou a zastavit. Je to kumšt a někdy zábava jak sem psal. Sorry za OT
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist