globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Pálí se dráty od altíku k regulátoru
2.12.2022 v 18:29
Zdar vespolek... Znamý řeší problém s Daytonou a přichomýtnul jsem se s měřákem, když jsem šel právě kolem..

Daytona 955.. Po nastartování se citelně hřejí ty tři žluté dráty od altíku k regulátoru.. Citelně myslím to, že po pár minutách jsou fakt horký a prý když s tím jezdí, tak se za pár měsíců roztečou a zkratují...

Majitel vyměnil několik regulátorů, vetšinou ale né originál, ale kupované jako náhrada pro jeho moto..
Dokonce vyměnil i stator alternátoru za nový, nicméně starý i po proměření byl v pořádku a závada trvá.

Za mě jsou ty dráty už od altíku dost tenký, ale minimálně drát od altíku je originál od výrobce.. Kupodivu, spojovací konektor nenese známky vypalování, takže kontakt bude dobrý..

Všechny tři vinutí na altíku mají stejný odpor, žádný z nich nemá zkrat vůči kostře.. Na volnoběh motorka dobíjí, na baterce je 13.7V.. Naprázdno dávají všechny 3 fáze cca 30V AC..

Regulátor klasika zkratový, takže jeho činností je co nespotřebuje motorka přeměnit v teplo.. Takže problém musí být v příliš vysokém proudu z altíku..

Jediné, co by dávalo smysl, že altík dává nízké napětí, ale o to větší proud.. Jenže na netu jsem našel, že má mít 40V AC při 3000rpm.. Já mám 30V AC na volnoběh.. to vypadá taky OK... Navíc by musel být špatně navinutý, ale to tím pádem i ten originální...

Pokud by bylo poškození magnetů na rotoru, očekávám že by byl výkon spíše menší, než větší...

Nějaký nápad????


1 reakcí na tento příspěvek Pálí se dráty od altíku k regulátoru

26.12.2022 v 20:18 | Nahoru | #1
Jen tak pro ukázku jak vypadá nějaký to měření v reálu.

Pokles napětí na baterce při startu. Jak vidno baterka má naprázdno asi 12,5V (půl roku stará varta 14Ah, teplota 5°C), Moto 40 let stará cx500. Na snímku je vidět jak napětí baterky sleduje proudovej odběr startéru s tím jak překonává kompresní zdvihy pístů. Dalo by se z toho určit jak rychle to točí.


Průběh napětí na baterce. Bez spotřebičů. Zasahuje zkratová regulace. Mimochodem je na tom vidět že stator není symetrickej (na statoru je navíc vinutí pro CDI a tudíž fáze nejdou po sobě po 120°) což způsobuje ty podivný pulsy. U čistě symetrickejch statorů by to byla opakující se řada identickejch špiček (naopak podobnej průběh by to u symetrickýho vinutí mělo kdyby jedna fáze dávala málo).Tady je vidět že jedna fáze v jeden moment "táhne sama" a příspěvek od druhé co jde po ní přichází se zpožděním. V důsledku toho dojde k zásahu zkratový regulace u tý fáze až po jejím průběhu vlastním maximem proudu nebo vůbec. V momentě kdy spolupracují dvě fáze a třetí je v záporu to vygeneruje tu rychlo špičku kterou hned "zabije" regulace.


Průběh napětí na fázi proti kostře při zatížení (bez zásahu regulace). Na tom je hezky vidět že v reálu ta strmost přeběhu napětí je u takovýho altíku ještě větší než jsem dal u tý simulace (tam jsem použil sinus aby bylo líp vidět ty přechodový stavy).


Se zasahující zkratovou regulací.


Průběh proudu jednou fází. Zákmity jsou zásahy zkratový regulace na jednotlivejch fázích. Bohužel mi clampsonda nějak hapruje, nedrží 0, takže hodnoty jsou krapet ujetý a nejsou věrohodný (by to znamenalo 80W na volnoběh z 160W altíku což mi přijde málo, nechtělo se mi někde do toho bastlit bočník) ale průběh celkem jasně ukazuje že tam ten proud teče pořád krom průchodu nulou a dokonce ani nedochází k příliš velkejm skokům během těch náběhu regulace takže se dá konstatovat že to vinutí se chová spíš jako zdroj proudu než napětí.
E: s novou sondou
Průběh proudu při minimální zátěži - zasahuje zkratová regulace (sonda měří 10mV/A)


Takže je vidět že proud co jde do regulátoru se skládá ale to co se vrací zpět (záporná půlvlna) je ten součet. Tam to dělá těch cca 12A max. hodnoty což už vypadá líp vzhledem k udávanýmu výkonu alternátoru.

Průběh proudu na fázi při zatížení (rozsvícená světla) bez zásahu regulace. Proud není tak velký jako při zásahu zkratové regulace. Je vidět že to dává nějakých 10A max při asi 14V takže to tak na volnoběh dává asi 120W.

E: netuším proč to převrátilo snímky ale kašlu na to

Naposledy editováno 04.05.2023 14:03:05

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pálí se dráty od altíku k regulátoru

26.12.2022 v 20:41 | Nahoru | #2
combust> Dalo by se říct, že když zapnu víc spotřebičů, tak to bude i líp dobíjet? Do určité zátěže, samozřejmě, aby k tomu zásahu regulátoru nedošlo vůbec, nebo co nejpozději.
edit - obrázek


Naposledy editováno 26.12.2022 20:42:26
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Klíč na utažení řetězu triumph Triumph Speed Triple, Triumph Daytona 955 Dikobraz 10 20.4.2024 v 20:49 Marty_B
špatně svítí, málo svítí kontrolky... Triumph Speed Triple, Triumph Sprint 955i ST, Triump... kokoška. 4 8.4.2024 v 15:18 pepe100
rozdíl svody Daytona / Speed 955 Triumph Speed Triple, Triumph Daytona 955, Triumph D... kokoška. 4 30.10.2023 v 22:14 kokoška.
Prodej motocyklu - proč to nikdo ne... [1, 2, 3] Triumph Daytona 955 kokoška. 88 10.3.2020 v 15:39 SuperSic58
diagnostika Triumph 955i Brno Triumph Speed Triple, Triumph Daytona 955 opecko 6 12.6.2019 v 16:45 xb


TOPlist