globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Pálí se dráty od altíku k regulátoru
2.12.2022 v 18:29
Zdar vespolek... Znamý řeší problém s Daytonou a přichomýtnul jsem se s měřákem, když jsem šel právě kolem..

Daytona 955.. Po nastartování se citelně hřejí ty tři žluté dráty od altíku k regulátoru.. Citelně myslím to, že po pár minutách jsou fakt horký a prý když s tím jezdí, tak se za pár měsíců roztečou a zkratují...

Majitel vyměnil několik regulátorů, vetšinou ale né originál, ale kupované jako náhrada pro jeho moto..
Dokonce vyměnil i stator alternátoru za nový, nicméně starý i po proměření byl v pořádku a závada trvá.

Za mě jsou ty dráty už od altíku dost tenký, ale minimálně drát od altíku je originál od výrobce.. Kupodivu, spojovací konektor nenese známky vypalování, takže kontakt bude dobrý..

Všechny tři vinutí na altíku mají stejný odpor, žádný z nich nemá zkrat vůči kostře.. Na volnoběh motorka dobíjí, na baterce je 13.7V.. Naprázdno dávají všechny 3 fáze cca 30V AC..

Regulátor klasika zkratový, takže jeho činností je co nespotřebuje motorka přeměnit v teplo.. Takže problém musí být v příliš vysokém proudu z altíku..

Jediné, co by dávalo smysl, že altík dává nízké napětí, ale o to větší proud.. Jenže na netu jsem našel, že má mít 40V AC při 3000rpm.. Já mám 30V AC na volnoběh.. to vypadá taky OK... Navíc by musel být špatně navinutý, ale to tím pádem i ten originální...

Pokud by bylo poškození magnetů na rotoru, očekávám že by byl výkon spíše menší, než větší...

Nějaký nápad????


1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pálí se dráty od altíku k regulátoru

16.12.2022 v 12:38 | Nahoru | #1
Ferfi> Jedinej moment kdy tam neteče proud všemi fázemi je ten kdy je průběh charakteristiky toho proudu u některý z fází vodorovnej v úrovni nuly, to je moment kdy na tý fázi přebíhá napětí od cca -0,7V do napětí baterie + 0,7V a zpět. To ovšem není v maximu dobíjecího proudu ale mezi, jak je vidět hned na prvním obrázku. S nástupem regulace to při poklesu proudu prakticky mizí (protože tyristor je otevřenej dokud napětí neklesne pod jeho přechodový). Tzn. ve zbytku času se ten proud dělí mezi všemi fázemi. Hned na prvním obrázku je vidět že jakmile proud jednou fázi dostupuje vrcholu tak ostatníma tečou prakticky poloviny a naopak.
I. kirchhof je jasnej, co teče z uzlu ven musí taky někudy zpátky jinak by to byla nábojová pumpa. To by pak dočasně fungovalo kdyby místo akumulátoru byl kondenzátor a žádná zátěž kterou by protejkal proud.
Nulový proud třetí fází bude jen v případě že strmost náběhu a poklesu napětí na fázích bude konstantní, amplituda neměná se zátěží a nenulové napětí akumulátoru. Jenže to by bylo jen v případě velmi tvrdého zdroje (v poměru k zátěži) nebo za použití jiného způsobu regulace či buzení (jak jsem již zmínil výše).

Mimochodem to není měření ale simulace. Shoduje se to s tím co jsem v minulosti viděl na osciloskopu při měření.

(reakce na) Pálí se dráty od altíku k regulátoru

16.12.2022 v 14:39 | Nahoru | #2
combust> Já pořád nerozumím, kdy poteče jednou fázi stejný nebo větší proud jako při jeho max.vykonu do baterky
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Klíč na utažení řetězu triumph Triumph Speed Triple, Triumph Daytona 955 Dikobraz 10 20.4.2024 v 20:49 Marty_B
špatně svítí, málo svítí kontrolky... Triumph Speed Triple, Triumph Sprint 955i ST, Triump... kokoška. 4 8.4.2024 v 15:18 pepe100
rozdíl svody Daytona / Speed 955 Triumph Speed Triple, Triumph Daytona 955, Triumph D... kokoška. 4 30.10.2023 v 22:14 kokoška.
Prodej motocyklu - proč to nikdo ne... [1, 2, 3] Triumph Daytona 955 kokoška. 88 10.3.2020 v 15:39 SuperSic58
diagnostika Triumph 955i Brno Triumph Speed Triple, Triumph Daytona 955 opecko 6 12.6.2019 v 16:45 xb


TOPlist