Ty kraviny dole ani nemá cenu číst, je tam dohromady tak 10 přízpěvků k věci a závěr už znáte.
Vážení, moje motorka, mastodont 701 je hrozně těžká a nedá se reálně odlehčit. Tak přemejšlím, co si pořídit lehký enduro cca 115 kilo, hodit na něj brašny, vaky s benzínem a vyrazit na něm do vzdáleností tak 1-5 tkm od baráku po silnici a na místě krosit. Navedl mě na to nejdřív Jaro a teď jeden známej mě dohlodal tím, že o podobným stroji uvažuje. Něco lehkýho na cestování, protože už je starší a 701 je na něj moc vysoká a těžká. Vysoká by nevadila, ale těžká vadí.
Téma je myšlený vážně, nedělám si srandu. Jestli to nebude znatelně horší cestovat na něm, než na 701/690 tak by to stálo za zvážení. Sice na to tyhle stroje nebudou primárně určený, ale lehce potunit se to určitě dá.
Díval jsem se a v úvahu připadá tak exc 500, nebo swm 500. 300 tisíc x 180 tisíc nové stroje. Docela pálka a rozdíl.
Případně nějaký jiný duál enduro stroj.
Jenže zatím mi nikdo neřekl, jak to pojede po dálnici v rychlosti 100-110 kmh cruise speed. Spotřeba x opotřebení motoru x intervaly oleje. Ceny za generálkování motoru. Samozřejmě bych zgelovatěl a komplet překopal sedadlo a nějak pořešil držení bagáže na nosiči cca 25 kilo nákladu + 100 kg + vaky na benzín vepředu + já s oblečením. Větrnej štítek a relý masku a super drahý extra nádrže nechci, je to zbytečný. Možná jednu 5l přídavnou na přední vidle, jako to mám teď a na ní pořádný led reflektory pro noční krosení.
Jo a vibrace do řidítek, to je pro mě neznámá a srovnat můžu tak akorát se 701 kou, nebo 690kou novou. Ne se starým vibrátorem LC4.
Jestli máte nějaký poznatky k tématu tak sem s nimi. Přízpěvky typu: že se na tom nedá jet ani z prahy do brna raději ne.
Děkuji za pozornost.
Naposledy editováno 09.11.2022 23:13:11
2 reakcí na tento příspěvek uzavŔENO - Lehké enduro na expedice, včetně přesunu po dálni...
Já osobně jsem během přejezdu sahary neměl vůbec žádný problém akorát ten větrák jsem měl zapnutý permanentně. Jediný vážný problém fakt vážný jsem pocítil když jsem se někde za libyjskými hranicemi zahrabal a 4hodiny sem nemohl motorku dostat z písku. Jediné štěstí že jsem měl sebou 8 litrů vody a proto jsem byl relativně v klidu. Jenže benzín navíc, voda navíc váha navíc a už to nejde tak dobře jako s prázdnou motorkou. Jenže s prázdnou motorku je to dobrý dokavaď to jede a jakmile to přestane jet a nemáte tu nezbytnou vodu nebo benzín tak už to začne být hodně špatný. A to už taky plno znalců otestovalo, není nic lahodnějšího než když máte fakt opravdovou žízeň popraskané rty motorka nejede a nikdo nikde. Před takovou cestou se to chce poučit z chyb ostatních a dát si pozor na reklamy od čurčů .
Kdo jezdí něco takového A mám možnost pořídit si vodníka, tak si toho vodníka pořídí. Protože vzducháče na takovéhle akce úplně k ničemu. Kdybych nebyl úplný Neználek v té době, tak jsem si vzducháče nekupoval.
Jenže kdo tam nebyl, tak je chytrý jak rádio a bude doporučovat úplný kraviny. Nejlepší jsou argumenty že na poušti tlnení voda a proto se tam nemůže jezdit na vodníkach to je fakt k popukání. Nebo že vzduchem chlazený motor je mnohem spolehlivější. Je to přesně naopak. Vzducháč se párkrát přehřeje něco tam naprasklé, o čem samozřejmě nevíte a pak vás to někde vypeče.
Naposledy editováno 04.11.2022 16:10:22
(reakce na) uzavŔENO - Lehké enduro na expedice, včetně přesunu po dálni...
Ventilátor na vzducháči jsem naposledy měl na čtyřkolce Honda Foreman 500............a to byl čistokrevný pracák 4x4 se sekvenčním řazením.
Občas je potřeba se podívat, jak to řeší výrobce u silně namáhaných strojích - třeba policejní BMW vzduch (mělo pro určité země - s vysokou letní teplotou) ventilátor na olejovém chladiči. Motorka určená ke stání s nastartovaným motorem a se zapnutou plnou elektrovýbavou (světla, majáky, vysílačka, ventilátor), takže s částečně zatíženým motorem. A nikdy žádné BMW nekousnuli na přehřátí.
Vzduchu bych se nebál. Mě spíše vadí kardan a telelever - ani jedno do terénu nepatří
(reakce na) uzavŔENO - Lehké enduro na expedice, včetně přesunu po dálni...
ZdendaZB píše: Vzduchem chlazená motorka s karburátorem je dobrá Za jediné podmínky musí se tam přidat přídavný ventilátor který ten motor fakt uchladí i když někde bahnité a přitom stojíte.
Kdo jezdí něco takového A mám možnost pořídit si vodníka, tak si toho vodníka pořídí. Protože vzducháče na takovéhle akce úplně k ničemu.
Na začátku bylo - motorka na Ural a na balkán né mezi velbloudy.
Když budu chtit a budu se chovat bezohledně tak utavím i tady v ČR tu tvoji vodou chlazenou 690. Je to jenom o přístupu. Hanzelka se Zikmundem projeli celou Afriku se vzducháčem a nezadřeli ho protože se podle toho chovali. Místo aby tůrovali někde v dunách zahrabaní po břicho nafasovali domorodci lopaty a vykopali je.
Podle mě je mnohem důležitější aby na motorce bylo co nejméně věcí které bych jízdou v terénu poškodil. Shodou okolností to u mě byli vždy problémy spojené s vodním chlazením. Vyvařená voda přes přepad která šla naštěstí doplnit z potoka, vytržená hadice od vodního chlazení, klacek zapíchnutý naštěstí šikovné mezi chladič a kryt. Všechno závady způsobené bezohlednym provozem, protože jsem věděl že se pohybuji pár km od domova, sedlám motorku která je na takovéto hnusárny zkonstruována a v připadě závady ji dotlačím nebo dojdu pěšky.
U závodních endur se až tak moc nehledí na to že by se mohlo něco přihodit, depo je v dosahu - závadu odstraní mechanik. V připadě 690 se zase předpokládá že se budeš pohybovat alespoň na cestě a s nějakým klackem zapíchnutým někde (jako u ostrého endura) se nepočítá. Proto 50kw protože to uchladíme a nějaké hadice kolem motorky neřešíme, co by se jim na cestě mohlo stát.
Jenže ty chceš provozovat sériovou motorku v terénu pro závodní endura bez možnosti zázemí depa a ještě se na místo dopravit po vlatní ose několik tisíc km. Proto bys měl zvážit použitou techniku nebo ubrat na obtížnosti. Jeden kompromis už jsi udělal, vyřadil jsi z výběru EXC500. Nakonec dojde u i k tomu přizpůsobení výběru terénu. Chceš jet na 690 tak si na místě nakonec zvolíš takový terén aby jsi projel bez nějakého přílišného rizika možné závady.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
KTM 350 EXC-F nebo KTM 500 EXC-F [1, 2] KTM EXC 350 F, KTM EXC 500 F | kika. | 42 | 16.3.2024 v 12:53 krokoš |
KTM EXC-F 500 emulze v sání KTM EXC 500 F | Vlastik177 | 9 | 18.1.2024 v 07:50 Anti |
KTM EXC 300 TPI 2023 elektrika nezhasne KTM EXC 520, KTM EXC 450, KTM EXC 400, KTM EXC 250, ... | KoblaCZ | 5 | 9.11.2023 v 10:56 Tadeas. |
Výroba ošoupaného štítku na dovezen... KTM EXC 520, KTM EXC 450, KTM EXC 400, KTM EXC 250, ... | Olihňos | 3 | 18.9.2023 v 20:36 Frantacz |
SWM RS 500 R 2021 SWM RS 500 R | KubAiS | 18 | 7.12.2022 v 16:55 lopata75 |