globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: uzavŔENO - Lehké enduro na expedice, včetně přesunu po dálnici
21.10.2022 v 19:20
Nic lehčího než 701/690 na takový cesty neexistuje. Nejde sehnat a nevyrábí se.
Ty kraviny dole ani nemá cenu číst, je tam dohromady tak 10 přízpěvků k věci a závěr už znáte.

Vážení, moje motorka, mastodont 701 je hrozně těžká a nedá se reálně odlehčit. Tak přemejšlím, co si pořídit lehký enduro cca 115 kilo, hodit na něj brašny, vaky s benzínem a vyrazit na něm do vzdáleností tak 1-5 tkm od baráku po silnici a na místě krosit. Navedl mě na to nejdřív Jaro a teď jeden známej mě dohlodal tím, že o podobným stroji uvažuje. Něco lehkýho na cestování, protože už je starší a 701 je na něj moc vysoká a těžká. Vysoká by nevadila, ale těžká vadí.

Téma je myšlený vážně, nedělám si srandu. Jestli to nebude znatelně horší cestovat na něm, než na 701/690 tak by to stálo za zvážení. Sice na to tyhle stroje nebudou primárně určený, ale lehce potunit se to určitě dá.

Díval jsem se a v úvahu připadá tak exc 500, nebo swm 500. 300 tisíc x 180 tisíc nové stroje. Docela pálka a rozdíl.
Případně nějaký jiný duál enduro stroj.

Jenže zatím mi nikdo neřekl, jak to pojede po dálnici v rychlosti 100-110 kmh cruise speed. Spotřeba x opotřebení motoru x intervaly oleje. Ceny za generálkování motoru. Samozřejmě bych zgelovatěl a komplet překopal sedadlo a nějak pořešil držení bagáže na nosiči cca 25 kilo nákladu + 100 kg + vaky na benzín vepředu + já s oblečením. Větrnej štítek a relý masku a super drahý extra nádrže nechci, je to zbytečný. Možná jednu 5l přídavnou na přední vidle, jako to mám teď a na ní pořádný led reflektory pro noční krosení.
Jo a vibrace do řidítek, to je pro mě neznámá a srovnat můžu tak akorát se 701 kou, nebo 690kou novou. Ne se starým vibrátorem LC4.

Jestli máte nějaký poznatky k tématu tak sem s nimi. Přízpěvky typu: že se na tom nedá jet ani z prahy do brna raději ne.

Děkuji za pozornost.

Naposledy editováno 09.11.2022 23:13:11


1 reakcí na tento příspěvek uzavŔENO - Lehké enduro na expedice, včetně přesunu po dálni...

31.10.2022 v 11:54 | Nahoru | #1
Velké dvouválce, abychom se shodli, Vilém apod.:

jasně, že v některých místech se hodí krouťák i hmotnost velký motorky, to je každýmu kdo jezdí jasný. A když se o tom bavíme vážně tak dvouválec, velkej a těžkej má plno nespornejch výhod. Taky jsem jezdil, jako ostatní. Ale, my řešíme hlavně problém s vyproštěním zapadlý motorky z nějakýho bordelu typu bláto, písek, "tekutý" kamení, kde není nikdo po ruce. Spadlá motorka v né příliš příznivým terénu, třeba z kopce dolů, nebo na kluzkým povrchu, kde je problém se zapřít. Trialovej průjezd kamenitým polem, brodem, přes větve a místa, kde se motorka drží na noze, pořád chce spadnout a není možnost takový místo proskočit. Tady rozhoduje hmotnost, nic jinýho. A nedej bože, že vás motorka zavalí. Taky otočení motorky ve svahu, výjezdu, nebo sjezdu když zjistíte, že to dál nejde.

Samozřejmě, že když se do takovejch míst nebudete pouštět, nebo pojedete v tlupě minimálně dvou lidí, tak je to jiná. Tam se dá s čímkoliv, když se nebojíte trochu se zpotit a není vám až zas tak líto stroje. To je jak transalp na kozí stezce, tam kde jsem protlačil motorku z padáku dolů sám a ještě to jakš takš šlo, tak transalpa jsme tam museli dávat ve dvou, to bylo právě těch 50 kilo navíc. V místech, kde jsem zatáhl za nosič svý motorky a ona vycouvala, jsme museli alba vytahovat dva, protože nechtěl, opět hmotnost. Museli jsme vynechat několik průjezdů, protože transalb by to kvůli hmotnosti nedal. A to ho řídil zkušenej mx-enduro jezdec, ale přitom ho nechtěl dorasovat.

Prostě a jasně, na rychlou jízdu v terénu je ostrý lehký enduro, 690/701 není ani ostrý, ani lehký a jestli se s ním tak bude zacházet tak docela rychle odejde do věčných lovišť. 690/701 je dual, takže ani ryba ani rak. Lehkej terén opatrně, ale zato se dá normálně po silnici. A pro o třídu těžší stroje to platí dvojnásob. I když jsou piloti, kteří to neřeší a není jím líto stroje, pak zvládnou hodně, ale musí se počítat s výrazným opotřebením a demolicí stroje.

Naposledy editováno 31.10.2022 12:05:00

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) uzavŔENO - Lehké enduro na expedice, včetně přesunu po dálni...

31.10.2022 v 12:39 | Nahoru | #2

ZdendaZB píše: ........ A pro o třídu těžší stroje to platí dvojnásob. I když jsou piloti, kteří to neřeší a není jím líto stroje, pak zvládnou hodně, ale musí se počítat s výrazným opotřebením a demolicí stroje.


Motorku mám starou 31 let s 200 tisíci na hrbu a vlastním ji od roku 2002. Je více méně v originál stavu, nepočítaje spotřebák. Jednou mi prdnul drát v zadním kole, to když jsem na Bum-bác škole předváděl, jak z potoka vyjet půl metru vysoký břeh a stěna byla moc tvrdá. No a potom mi dost změknul zadní tlumič (ale nevytekl), když jsem s plnou poilní jel trochu svižněji (na Čurč Briče) jednu pistu, abych stihnul "zavíračku" v oáza service a mohl tak přivézt ND na v poušti rozbitou čtyřkolku.... To jsou asi jediné dvě "závady", co za tu dobu souvisí s jízdou mimo asfalt. Prostě se motorku snažím šetřit, takže se nepouštím do moc velkých dobrodružství.

Ne vždy platí rovnítko mezi huntováním motorky a jízdou mimo cesty.

Edit: aby nedošlo k mýlce - tímto příspěvkem nikomu nedoporučuji jet do tajgy na AT. Jen se snažím vyvrátit ty samozřejmé pravdy, Můj nároz je stále stejný. Pokud se obě pánům zdá 701 těžká a nevhodná, tak navrhuji jít cestou rozměrově menší a lehčí motorky nebo zástavbou civilního motoru do trochu snížené ostré krosky.

Naposledy editováno 31.10.2022 12:49:25
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
KTM 350 EXC-F nebo KTM 500 EXC-F [1, 2] KTM EXC 350 F, KTM EXC 500 F kika. 42 16.3.2024 v 12:53 krokoš
KTM EXC-F 500 emulze v sání KTM EXC 500 F Vlastik177 9 18.1.2024 v 07:50 Anti
KTM EXC 300 TPI 2023 elektrika nezhasne KTM EXC 520, KTM EXC 450, KTM EXC 400, KTM EXC 250, ... KoblaCZ 5 9.11.2023 v 10:56 Tadeas.
Výroba ošoupaného štítku na dovezen... KTM EXC 520, KTM EXC 450, KTM EXC 400, KTM EXC 250, ... Olihňos 3 18.9.2023 v 20:36 Frantacz
SWM RS 500 R 2021 SWM RS 500 R KubAiS 18 7.12.2022 v 16:55 lopata75


TOPlist