globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: uzavŔENO - Lehké enduro na expedice, včetně přesunu po dálnici
21.10.2022 v 19:20
Nic lehčího než 701/690 na takový cesty neexistuje. Nejde sehnat a nevyrábí se.
Ty kraviny dole ani nemá cenu číst, je tam dohromady tak 10 přízpěvků k věci a závěr už znáte.

Vážení, moje motorka, mastodont 701 je hrozně těžká a nedá se reálně odlehčit. Tak přemejšlím, co si pořídit lehký enduro cca 115 kilo, hodit na něj brašny, vaky s benzínem a vyrazit na něm do vzdáleností tak 1-5 tkm od baráku po silnici a na místě krosit. Navedl mě na to nejdřív Jaro a teď jeden známej mě dohlodal tím, že o podobným stroji uvažuje. Něco lehkýho na cestování, protože už je starší a 701 je na něj moc vysoká a těžká. Vysoká by nevadila, ale těžká vadí.

Téma je myšlený vážně, nedělám si srandu. Jestli to nebude znatelně horší cestovat na něm, než na 701/690 tak by to stálo za zvážení. Sice na to tyhle stroje nebudou primárně určený, ale lehce potunit se to určitě dá.

Díval jsem se a v úvahu připadá tak exc 500, nebo swm 500. 300 tisíc x 180 tisíc nové stroje. Docela pálka a rozdíl.
Případně nějaký jiný duál enduro stroj.

Jenže zatím mi nikdo neřekl, jak to pojede po dálnici v rychlosti 100-110 kmh cruise speed. Spotřeba x opotřebení motoru x intervaly oleje. Ceny za generálkování motoru. Samozřejmě bych zgelovatěl a komplet překopal sedadlo a nějak pořešil držení bagáže na nosiči cca 25 kilo nákladu + 100 kg + vaky na benzín vepředu + já s oblečením. Větrnej štítek a relý masku a super drahý extra nádrže nechci, je to zbytečný. Možná jednu 5l přídavnou na přední vidle, jako to mám teď a na ní pořádný led reflektory pro noční krosení.
Jo a vibrace do řidítek, to je pro mě neznámá a srovnat můžu tak akorát se 701 kou, nebo 690kou novou. Ne se starým vibrátorem LC4.

Jestli máte nějaký poznatky k tématu tak sem s nimi. Přízpěvky typu: že se na tom nedá jet ani z prahy do brna raději ne.

Děkuji za pozornost.

Naposledy editováno 09.11.2022 23:13:11


1 reakcí na tento příspěvek uzavŔENO - Lehké enduro na expedice, včetně přesunu po dálni...

31.10.2022 v 11:36 | Nahoru | #1
AJP PR7:

v čem je výhoda oproti 690/701 na cestovní využití, v ničem. Hmotnost stejná, výkon menší, zdvihy a světlá výška trošku větší, ale na tomhle to zrovna nestojí.
Dále relý čumák, ten není potřeba protože windshield háže proud vzduchu přímo do helmy a člověk se unaví dřív než bez něj. Proto ho nemám ani na 701, jinak bych už dávno montoval. Jezdím bez windshieldu úplně, ušetřím nějaké kilo a v terénu se nebojím, že ho ulomím o větev.
AJP má už v základu tablet, ten mám taky, stál 2,5 tisíce a mám ho chycenej na AL destičce (150 gramů) na řidítkách.
AJP má lepší světla než KTM, ale na noční offroud to nestačí, takže by se opět muselo doplňovat. Pro denní jezdce je to bězpředmětné.
AJP má výfuk tažený spodem, to je trest pro kamenitý trialový úseky - brody-říčky a potoky, kamenitý pole na cestě. Nemyslím proražení při skoku, ale on pokračuje za krytem motoru směrem dozadu a tam je přímo na ráně. Viděl jsem pár fotek na cizích fórech, jak to tam řešili a někdo ho dokonce dával vrchem.
KTM je oproti AJP etalon spolehlivosti a to beze sradny. Nové ktm už netrpí poruchami jako předchůdci. Znám pár jezdců co mají natočeno přes 30 tisíc a nikdo nic neřešil, kromě drobností, se kterými to ale normálně jede. Spojka, rozvody nebo co tam dřív blblo, pumpa atp. už je vyřešeno. Kdežto u AJP někdy nestartuje a chcípá ve vyšších nadmořských výškách, někdy zdechne bez důvodu sám o sobě, počítač stávkuje, přední vidlice se brzo opotřebuje a ještě pár dalších věcí, na které to celkem trpí. Mrkněte na zahraniční fórum, plno lidí tam psalo, že kvůli tomu tenhle super relý speciál šel z domu a koupili 690/701 případně šli do ostrýho.

AJP je totiž v pořátečních fázích vývoje, který už ktm i další mají za sebou.Kdyby pr7 stálo 200 tak neřeknu, ale za stejné peníze jako ktm to podle mě nemá smysl.

A znáte někoho jinýho kdo s tím dojel někam dál a neměl závažný technický problémy ?

A popravdě, kdyby ta motorka byla fakt spolehlivá a nesypala se, tak si ji Erbe nechá. Snížil by světlou vejšku, aby z toho nepadal, protože neměří standardních 180cm a byl by až do smrti svý, nebo stroje spokojenej. O tom jsem přesvědčenej. Určitě by nešel dobrovolně do vydechlýho crf250, který nejede víc jak 80km/h po rovině proti silnějšímu větru. Takovej stroj si nikdo dobrovolně nekoupí, kór na dlouhý tratě po silnici. A kdo si myslí, že kecám, tak ať si to zkusí na Jawě. Výkon stejne, hmotnost defakto stejná a stačí vyjet do větru a nedej bože do mírnýho kopečka. Konečná, leda podřadit a tůrovat a nehledět na spotřebu.

A ještě bych byl opatrnej se vším, co Erbe napsal, plno věcí si nechal pro sebe z nějakýho důvodu a nepodělil se s některými problémy, ale to sem nepatří. Zájemci můžou zabrousit na zahraniční fóra, tam se všechno řešilo.

Naposledy editováno 31.10.2022 11:46:44

(reakce na) uzavŔENO - Lehké enduro na expedice, včetně přesunu po dálni...

31.10.2022 v 12:15 | Nahoru | #2

ZdendaZB píše: AJP PR7:

v čem je výhoda oproti 690/701 na cestovní využití, v ničem. Hmotnost stejná, výkon menší, zdvihy a světlá výška trošku větší, ale na tomhle to zrovna nestojí.
Dále relý čumák, ten není potřeba protože windshield háže proud vzduchu přímo do helmy a člověk se unaví dřív než bez něj. Proto ho nemám ani na 701, jinak bych už dávno montoval. Jezdím bez windshieldu úplně, ušetřím nějaké kilo a v terénu se nebojím, že ho ulomím o větev.
AJP má už v základu tablet, ten mám taky, stál 2,5 tisíce a mám ho chycenej na AL destičce (150 gramů) na řidítkách.
AJP má lepší světla než KTM, ale na noční offroud to nestačí, takže by se opět muselo doplňovat. Pro denní jezdce je to bězpředmětné.
AJP má výfuk tažený spodem, to je trest pro kamenitý trialový úseky - brody-říčky a potoky, kamenitý pole na cestě. Nemyslím proražení při skoku, ale on pokračuje za krytem motoru směrem dozadu a tam je přímo na ráně. Viděl jsem pár fotek na cizích fórech, jak to tam řešili a někdo ho dokonce dával vrchem.
KTM je oproti AJP etalon spolehlivosti a to beze sradny. Nové ktm už netrpí poruchami jako předchůdci. Znám pár jezdců co mají natočeno přes 30 tisíc a nikdo nic neřešil, kromě drobností, se kterými to ale normálně jede. Spojka, rozvody nebo co tam dřív blblo, pumpa atp. už je vyřešeno. Kdežto u AJP někdy nestartuje a chcípá ve vyšších nadmořských výškách, někdy zdechne bez důvodu sám o sobě, počítač stávkuje, přední vidlice se brzo opotřebuje a ještě pár dalších věcí, na které to celkem trpí. Mrkněte na zahraniční fórum, plno lidí tam psalo, že kvůli tomu tenhle super relý speciál šel z domu a koupili 690/701 případně šli do ostrýho.

AJP je totiž v pořátečních fázích vývoje, který už ktm i další mají za sebou.Kdyby pr7 stálo 200 tak neřeknu, ale za stejné peníze jako ktm to podle mě nemá smysl.

A znáte někoho jinýho kdo s tím dojel někam dál a neměl závažný technický problémy ?

A popravdě, kdyby ta motorka byla fakt spolehlivá a nesypala se, tak si ji Erbe nechá. Snížil by světlou vejšku, aby z toho nepadal, protože neměří standardních 180cm a byl by až do smrti svý, nebo stroje spokojenej. O tom jsem přesvědčenej. Určitě by nešel dobrovolně do vydechlýho crf250, který nejede víc jak 80km/h po rovině proti silnějšímu větru. Takovej stroj si nikdo dobrovolně nekoupí, kór na dlouhý tratě po silnici. A kdo si myslí, že kecám, tak ať si to zkusí na Jawě. Výkon stejne, hmotnost defakto stejná a stačí vyjet do větru a nedej bože do mírnýho kopečka. Konečná, leda podřadit a tůrovat a nehledět na spotřebu.

A ještě bych byl opatrnej se vším, co Erbe napsal, plno věcí si nechal pro sebe z nějakýho důvodu a nepodělil se s některými problémy, ale to sem nepatří. Zájemci můžou zabrousit na zahraniční fóra, tam se všechno řešilo.



Zdendo, tady máš přes 200 stran všech problémů, poznatků apod. www.advrider.com/f/threads/ajp-pr7.1013515/
Včetně několika borců, kteří na PR7 mají přes 70k km. Nové s palivem problém nemají, jediné, co se předělává je výfuk, resp. trubky.
Můžeš mi prosím poslat odkaz, kde řeší Tebou uvedené? Myslím u nových. Předem díky.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
KTM 350 EXC-F nebo KTM 500 EXC-F [1, 2] KTM EXC 350 F, KTM EXC 500 F kika. 42 16.3.2024 v 12:53 krokoš
KTM EXC-F 500 emulze v sání KTM EXC 500 F Vlastik177 9 18.1.2024 v 07:50 Anti
KTM EXC 300 TPI 2023 elektrika nezhasne KTM EXC 520, KTM EXC 450, KTM EXC 400, KTM EXC 250, ... KoblaCZ 5 9.11.2023 v 10:56 Tadeas.
Výroba ošoupaného štítku na dovezen... KTM EXC 520, KTM EXC 450, KTM EXC 400, KTM EXC 250, ... Olihňos 3 18.9.2023 v 20:36 Frantacz
SWM RS 500 R 2021 SWM RS 500 R KubAiS 18 7.12.2022 v 16:55 lopata75


TOPlist