globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: uzavŔENO - Lehké enduro na expedice, včetně přesunu po dálnici
21.10.2022 v 19:20
Nic lehčího než 701/690 na takový cesty neexistuje. Nejde sehnat a nevyrábí se.
Ty kraviny dole ani nemá cenu číst, je tam dohromady tak 10 přízpěvků k věci a závěr už znáte.

Vážení, moje motorka, mastodont 701 je hrozně těžká a nedá se reálně odlehčit. Tak přemejšlím, co si pořídit lehký enduro cca 115 kilo, hodit na něj brašny, vaky s benzínem a vyrazit na něm do vzdáleností tak 1-5 tkm od baráku po silnici a na místě krosit. Navedl mě na to nejdřív Jaro a teď jeden známej mě dohlodal tím, že o podobným stroji uvažuje. Něco lehkýho na cestování, protože už je starší a 701 je na něj moc vysoká a těžká. Vysoká by nevadila, ale těžká vadí.

Téma je myšlený vážně, nedělám si srandu. Jestli to nebude znatelně horší cestovat na něm, než na 701/690 tak by to stálo za zvážení. Sice na to tyhle stroje nebudou primárně určený, ale lehce potunit se to určitě dá.

Díval jsem se a v úvahu připadá tak exc 500, nebo swm 500. 300 tisíc x 180 tisíc nové stroje. Docela pálka a rozdíl.
Případně nějaký jiný duál enduro stroj.

Jenže zatím mi nikdo neřekl, jak to pojede po dálnici v rychlosti 100-110 kmh cruise speed. Spotřeba x opotřebení motoru x intervaly oleje. Ceny za generálkování motoru. Samozřejmě bych zgelovatěl a komplet překopal sedadlo a nějak pořešil držení bagáže na nosiči cca 25 kilo nákladu + 100 kg + vaky na benzín vepředu + já s oblečením. Větrnej štítek a relý masku a super drahý extra nádrže nechci, je to zbytečný. Možná jednu 5l přídavnou na přední vidle, jako to mám teď a na ní pořádný led reflektory pro noční krosení.
Jo a vibrace do řidítek, to je pro mě neznámá a srovnat můžu tak akorát se 701 kou, nebo 690kou novou. Ne se starým vibrátorem LC4.

Jestli máte nějaký poznatky k tématu tak sem s nimi. Přízpěvky typu: že se na tom nedá jet ani z prahy do brna raději ne.

Děkuji za pozornost.

Naposledy editováno 09.11.2022 23:13:11


1 reakcí na tento příspěvek uzavŔENO - Lehké enduro na expedice, včetně přesunu po dálni...

27.10.2022 v 11:33 | Nahoru | #1
Ja by som sa ešte vrátil k videu, čo tu dal Ariete
Toho chlapíka som už videl na inom videu a je to ten, čo hovoril o intervale výmeny oleja 1200-1600 km (spomínal som to tu kdesi v tom bahne už).
Ale toto video je suprovejšie. Jasne hovorí o 200 mH a 13500 km. Za ten čas menil olej 10x, takže interval je jasný.
A celý ten nájazd spravil za 3 roky.

U mňa je exc500 favorit a mokrý sen. Ale už len na Európu a aj to by som si ju vozil na vozíku.
A prečo 500 a nie 350? Len tak, neviem. Asi aby som bol frajer. Ale ak by skutočne došlo na kúpu na tento európsky účel, tak by asi vyhrala SWM300. Kvôli cene. Prečo by som strkal prachy do exc500, keď mi rovnako poslúži aj RS300.

(reakce na) uzavŔENO - Lehké enduro na expedice, včetně přesunu po dálni...

27.10.2022 v 20:39 | Nahoru | #2
jaro27> Až půjdeš do SWM, tak zvaž snížení předstihu, protože oktanový nárok to má 98 a ne 95, nebo dokonce 91, jako mají civilní Hondy a pod.
Jak často je opravdu nutná preventivní oprava na EXC-F 500, by mohl napovědět Dakar - ten saudský měřil naposledy asi 8000 km, z toho asi 4000 km měřené speciály. Je opravdu vyjímka, že někdo mění píst, nebo dokonce celý motor, protože je za to penalizace. Africa Eco Race má 6500 km. Mění se oleje, filtry, občas spojka.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
KTM 350 EXC-F nebo KTM 500 EXC-F [1, 2] KTM EXC 350 F, KTM EXC 500 F kika. 42 16.3.2024 v 12:53 krokoš
KTM EXC-F 500 emulze v sání KTM EXC 500 F Vlastik177 9 18.1.2024 v 07:50 Anti
KTM EXC 300 TPI 2023 elektrika nezhasne KTM EXC 520, KTM EXC 450, KTM EXC 400, KTM EXC 250, ... KoblaCZ 5 9.11.2023 v 10:56 Tadeas.
Výroba ošoupaného štítku na dovezen... KTM EXC 520, KTM EXC 450, KTM EXC 400, KTM EXC 250, ... Olihňos 3 18.9.2023 v 20:36 Frantacz
SWM RS 500 R 2021 SWM RS 500 R KubAiS 18 7.12.2022 v 16:55 lopata75


TOPlist