globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: uzavŔENO - Lehké enduro na expedice, včetně přesunu po dálnici
21.10.2022 v 19:20
Nic lehčího než 701/690 na takový cesty neexistuje. Nejde sehnat a nevyrábí se.
Ty kraviny dole ani nemá cenu číst, je tam dohromady tak 10 přízpěvků k věci a závěr už znáte.

Vážení, moje motorka, mastodont 701 je hrozně těžká a nedá se reálně odlehčit. Tak přemejšlím, co si pořídit lehký enduro cca 115 kilo, hodit na něj brašny, vaky s benzínem a vyrazit na něm do vzdáleností tak 1-5 tkm od baráku po silnici a na místě krosit. Navedl mě na to nejdřív Jaro a teď jeden známej mě dohlodal tím, že o podobným stroji uvažuje. Něco lehkýho na cestování, protože už je starší a 701 je na něj moc vysoká a těžká. Vysoká by nevadila, ale těžká vadí.

Téma je myšlený vážně, nedělám si srandu. Jestli to nebude znatelně horší cestovat na něm, než na 701/690 tak by to stálo za zvážení. Sice na to tyhle stroje nebudou primárně určený, ale lehce potunit se to určitě dá.

Díval jsem se a v úvahu připadá tak exc 500, nebo swm 500. 300 tisíc x 180 tisíc nové stroje. Docela pálka a rozdíl.
Případně nějaký jiný duál enduro stroj.

Jenže zatím mi nikdo neřekl, jak to pojede po dálnici v rychlosti 100-110 kmh cruise speed. Spotřeba x opotřebení motoru x intervaly oleje. Ceny za generálkování motoru. Samozřejmě bych zgelovatěl a komplet překopal sedadlo a nějak pořešil držení bagáže na nosiči cca 25 kilo nákladu + 100 kg + vaky na benzín vepředu + já s oblečením. Větrnej štítek a relý masku a super drahý extra nádrže nechci, je to zbytečný. Možná jednu 5l přídavnou na přední vidle, jako to mám teď a na ní pořádný led reflektory pro noční krosení.
Jo a vibrace do řidítek, to je pro mě neznámá a srovnat můžu tak akorát se 701 kou, nebo 690kou novou. Ne se starým vibrátorem LC4.

Jestli máte nějaký poznatky k tématu tak sem s nimi. Přízpěvky typu: že se na tom nedá jet ani z prahy do brna raději ne.

Děkuji za pozornost.

Naposledy editováno 09.11.2022 23:13:11


2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) uzavŔENO - Lehké enduro na expedice, včetně přesunu po dálni...

26.10.2022 v 22:31 | Nahoru | #1
jaro27> Tech mx se mozna vyrobi vic nez tech 701 ver tomu nebo ne, jedno je zavodni motorka… a druhe ne rozdil v materialech a technologii tam je.

Manici na videu tvrdi kde co asi bych se radama toho konkretniho manika neridil…

Jak uz jsem psal, kamarad koupil exc500 na kterem predchozi majitel dojel do portugalska na vylet… asi 270mth a olej nejspis taky moc nemenil. Kamos na tom obrazil jeste par rally a pak jednoho dne umrela. Ztrata komprese, litala z toho voda… menil se urcite pist, asi toho bylo vic… no a jezdi to dal.
Taky vim o jedne g450x kterou si nekdo koupil na dojizdeni do prace, se 440mth s ni dotycnej dorazil do servisu s dotazem, co je potreba na tom udelat :D menil jen olej … intervaly nevim, ale pocitam naky vycucany z prstu

Ty motorky nejspis vydrzi opravdu hodne i pri nedodrzovani predepsaneho servisu… ale nikdo pri smyslech vam to nezaruci…

Naposledy editováno 26.10.2022 22:37:45

(reakce na) uzavŔENO - Lehké enduro na expedice, včetně přesunu po dálni...

26.10.2022 v 22:52 | Nahoru | #2

assassin píše: jaro27> Ty motorky nejspis vydrzi opravdu hodne i pri nedodrzovani predepsaneho servisu… ale nikdo pri smyslech vam to nezaruci…


Jo, to beriem a robil by som to asi rovnako ako ty ale len ak by som jazdil doma.
Hoc len 1000, 2000 km z domu a byť sám, spoliehať sa na to, že veď by to malo vydržať, takto sa zas riskovať nedá.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) uzavŔENO - Lehké enduro na expedice, včetně přesunu po dálni...

26.10.2022 v 23:54 | Nahoru | #3
assassin> Jak píšeš, ty motokrosové motory vydrží násobně víc, než kolik se píše v návodech, jenom je tam několik "ale":

- lidí potřebují být oblbovaní, mají závodní motorku, a kdyby měla v návodu psanou výměnu pístu po 100 hodinách, začali by pochybovat, jestli je někdo neošidil, když jiný tam má hodin 20.

- na trati se často jezdí v prachu a při nedokonalé filtraci to sežere nikasil. Proto se musí furt sundávat válec a kontrolovat. Prach se dostává do oleje.

- ve skoku jde motor občas do omezovače, z kopce i za omezovač. Už tak je to vyhoněné otáčkama a co to udělá s pístem nebo ojnicí, když se motor hodně přetočí, třeba u 2T 125, která motorem moc nebrzdí? Nová móda je projet cílem a držet motor v omezovači, ať mě všichni slyší.

- výrobce si nevezme na triko, že napsal do návodu 100 hodin a ono to kvůli výš uvedenému nevydrželo. Taky se nejede výlet, ale závod na čas, a asi by bylo blbé psát do návodu, že 100 hodin je v pohodě, nicméně po 50 hodinách se výkon sníží až o 10 %, protože se o dvě stovky uvolnil píst a ten olej už nejspíš taky není v původní specifikaci. Tak napíšou 20 závodních hodin a nikdo si nepřijde stěžovat.

Proto si dovolím tvrdit, že EXC-F 500 nebo EXC 300 TPI můžou mít mnohem delší servisní intervaly a najet na tom bez preventivních oprav 20 tisíc km je zcela reálné, když to bude jezdit na vlastivědné výlety.
A obráceně, motor z civilní CRF 300L musí vydržet 100 tisíc km, ale co když ho vezmu, dám do motokrosového rámu, zvýším maximální otáčky z 10 na 13 tisíc a nechám ho honit po trati? Jak dlouho vydrží rychlému jezdci? Fakt by vydržel víc, než motor 250ccm krosky? To asi ne.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
KTM 350 EXC-F nebo KTM 500 EXC-F [1, 2] KTM EXC 350 F, KTM EXC 500 F kika. 42 16.3.2024 v 12:53 krokoš
KTM EXC-F 500 emulze v sání KTM EXC 500 F Vlastik177 9 18.1.2024 v 07:50 Anti
KTM EXC 300 TPI 2023 elektrika nezhasne KTM EXC 520, KTM EXC 450, KTM EXC 400, KTM EXC 250, ... KoblaCZ 5 9.11.2023 v 10:56 Tadeas.
Výroba ošoupaného štítku na dovezen... KTM EXC 520, KTM EXC 450, KTM EXC 400, KTM EXC 250, ... Olihňos 3 18.9.2023 v 20:36 Frantacz
SWM RS 500 R 2021 SWM RS 500 R KubAiS 18 7.12.2022 v 16:55 lopata75


TOPlist