globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: BMW F850 GSA - jaké kufry
27.9.2022 v 17:19

Ahoj všem, chtěl jsem se zeptat, která diskuse o BMW je dobrá nebo nejlepší na technické věci, jako např. jaké koupit kufry na F850 GS Adventure a také jiné věci. Nepotřebuji radu typu "zajdi si do BMW/Touratechu a tam koupíš vše, co je nejlepší". Spíš chci vědět, jaké jsou možnosti a vybrat si sám. Ideálně, jestli někdo řešil to samé a z jakého důvodu se pro co rozhodl.

------

Rozepíšu ten můj dotaz rovnou sem.
Tak tedy, myslím si, že bych měl nejdříve koupit boční kufry a pak podle nich topcase. Když už je budu kupovat všechny 3 nové (nebo možná i mírně použité) a nebude nějaký důvod, aby byly rozdílné, tak bych chtěl, aby byly stejné nebo podobné (myslím hliníkové, z venku nenalakované). Ale rozhodnu se až podle nabídek.

Dále si myslím (a opravte mě, jestli se pletu), že u této motorce přicházejí v úvahu tyto 4 technické možnosti:

1. koupit origo kufry od BMW (ani nevím, jestli mají jednu velikost, nebo více velikostí?) Ty kufry jsou s tím jejich mechanismem odepínání a pokud by mi vyhovovala valikost a nebyl by problém v ceně, tak technicky je to nejjednodušší řešení, protože je to jediná možnost, kdy bych neměnil nosiče kufrů.

2. kufry od jiného výrobce se stejným způsobem upnutí, jako má bmw. To ale nevím, jestli existuje, možná že ne. Možná že na to má BMW patent a nedovolí někomu jiného prodávat to samé... ale nevím.

3. kufry od jiného výrobce, s tím, že pravý kufr by byl také s vybráním jako originál (užší kolem výfuku) - v tomto případě si myslím, že budou třeba nové nosiče, aby se do bočních rámečků vlezly "puky" a bylo tam i dost místa na ty "zarážky" trčící z puků. Což u originálních držáků myslím není....Např. Big Husky nabízí takové kufry, jeden s vybráním, i nosiče k tomu, ale jen pro F850 GS, ne pro GSA a zatím nevím, jestli by to pasovalo.

4. kufry od jiného výrobce, s tím, že by kufr byl bez vybrání. Pak by byly ještě 2 možnosti, buď oba dva kufry stejně široké a stejně daleko od středu motorky, to by mezi levým kufrem a zadním kolem byla dost mezera (mám takovou mezeru teď na Stromu 650 a připínám si tam stan, takže jsem ji využil). A nebo velý držák blíže k motorce a levý kufr širší, ale s tím, že při pohledu seshora by horní část kufru, tedy víko, bylo od každého kufru jinak daleko od motorky.

Ještě bych chtěl, aby motorka nebyla celkově širší, než jsem měl doteď Stroma s kuframa (šířku tu ještě doplním). Držáky kufrů jsou u BMW blíže k sobě, než mám u Stroma, ale to je tím, že levý je blíže k motorce. Dále, když neupnu stan mezi kufr a kolo a dával bych jej do kufru, tak by bylo dobré, aby to objem vyvážil (tedy objem starých kufrů na Stromu + objem stanu = objem nových kufrů na BMW a tím, že by současně motorka nebyla širší..... zapeklité, že jo
Je mi jasné, že z některého požadavku budu muset slevit

-----

Jinak stejnou situaci jaké kuifry koupit jsem řešil naposledy v r.2011, když jsem koupil Stroma 650 a nakonec koupil zánovní hliníkové kufry Big Husky, myslím že to jsou EVO 2, asi prostřední velikost. Otvírání na panty jsem nakonec nechal předělat na odnimátelné víka, to nevím, jestli teď bude výběr... - nevím, pokud na kufr sezhora toho upnu hodně, tak jak je to po otevření.... nemám zkušenost. Dále držáky kufrů a padáky jsem koupil od Bartuse a vše mi to bez problému vydrželo do dnes a stále to bezchybně slouží. A to i přesto, že jsem s plnou motorkou několikrát spadl, tedy většinou to bylo při hledání místa na stan někde na trávě ve volné přírodě v malé nebo v nulové rychlosti. Celá motorka spadla na bok a ani jednou nebyl problém Tak i teď si chci vybrat tak, aby nebyl nikdy problém



1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) BMW F850 GSA - jaké kufry

30.9.2022 v 07:52 | Nahoru | #1
Roman2bk> Originální z Osmikila na 850 nepasují. Předpokládám, že tam máš originální nosiče, tak bez bastlení buďto originální nebo například polská firma Apduro nabízí kufry s uchycením na OEM nosiče, nabízí i několik velikostí oproti originálním. Cenu za všechny tři kufry mají kolem 24t Kč.

(reakce na) BMW F850 GSA - jaké kufry

1.4.2023 v 10:30 | Nahoru | #2

ThomasDRZ píše: Roman2bk> Originální z Osmikila na 850 nepasují. Předpokládám, že tam máš originální nosiče, tak bez bastlení buďto originální nebo například polská firma Apduro nabízí kufry s uchycením na OEM nosiče, nabízí i několik velikostí oproti originálním. Cenu za všechny tři kufry mají kolem 24t Kč.



Od podzimu se vracím k tomuto tématu, protože nějaké kufry si už chci vybrat a koupit
Na doporučení nejen tady ThomaseDRZ, ale ještě dalších jsem na podzim zajel se podívat do toho Polska, jak vyrábějí ty kufry APDURO. Není to zas tak daleko, od Českého Těšína 100km, jen bohužel za Bielsko-Bialou se jede špatně, je to samé město a samá vesnice...
Mají tyto stránky - https://www.apduro.pl
Tehdy jsem je nekoupil, ještě jsem ani nebyl rozhodnutý, jestli si motorku nechám nebo ne, ale teď na ní chci zkusit cestovat, takže kufry potřebuji.

Přikládám tedy fotky, jak ty kufry vypadají na mojí motorce.
Boční jsou ty největší, vel XL.




Stříbrný topcase je úzký, tak že jde bez problémů otevřít boční víka kufrů.


Černý topcase je mnohem větší, možná i na 2 přilby, ale nelze otevřít boční kufry



Poslední fotka je rozmazaná, je to pravý kufr ve všech 3 velikostech, liší se to jen v šířce, vždy o 2 cm.


Jak jsem si je tam zkoušel, tak mě hned napadlo, co je pozitivní a co negativní

Jako pozitivní beru:
1. vypadá to dobře (ale to by vypadaly dobře skoro všechny kufry)
2. vypadají pevně, robustně a to jek kufry, tak i ty mechanismy (nedokáži posoudit, jak jiní výrobci)
3. spočítal jsem si, že oproti Stromu je motorka s kuframa užší. A to 100 namísto 108cm (4cm na každou stranu) a to i přesto, že bych bral největší XL kufry a na Stromu mám prostřední. Prostě na BMW jsou kufry blíže k sedadlu

Negativní a nebo divné je:
1. nelze zvolit k těm bočním kufrům zadní velký kufr (topcase vel.XL) a to z důvodu, že pak ty boční kufry nejdou otevřít! (neuvěřitelné.... fakt mě to překvapilo). Prostě je to u BMW F850 daň za to, že ty boční kufry jsou blízko k sedadlu. Tedy jednu fintu na to mají, prostě ten nosič pro zadní kufr zvednou, asi o 15mm (trubičky a delší šrouby), ale problém je ten, že to zvedají celé s rukojetmi pro spolujezdkyni, tedy trochu šikmo (asi 15 mm vzadu a asi 10mm vedle sedadla) , takže se zvednout i ty boční trubky-držáky pro spolujezdkyni a už nyní to je divné, nejen to, že se ty "trubičky" blbě drží a kloužou, ale hlavně to, že jsou dost vysoko, už v základu se dotýkají boků, nebo chcete-li zadku spolujezdkyně (a to je štíhlá). Aby se ty trubičky držely lépe, tak existují takové rukojeti (myslím že za 1500, pak to vypadá jak rukojeti na kole), ale o to více se ty rukojetí "zaboří" do boků, neboli do zadku. Přitom na Stromu je tam mezera mezi držáky a nohama (nebo zadkem) asi 4cm. V tomto to tradiční japonské motorky mají lepší. U BMW šli cestou to posunout do extrému. A nebo je motorka BMW F850 GSA pouze pro jednoho jezdce???
Takže nezbyde, než topcase vybrat menší, aby byl užší.
Místo, aby se do topcasu vlezly 2 přilby, vleze se mi tam jen jedna (jako je foto se stříbrným topcasem).
2. menší nevýhodou je to, že do kufry se mi myslím nevleze stan. Takže jediná možnost vozit jej nahoře. Což je tak trochu na ráně, jako aby mi jej někdy v nějakém městě neukradli. Na Stromu 650 jsem jej vozil připnutý v pmezeře mezi levým kufram a kolem, zabaleným v igelitu. Já vím, takové nepěkné řešení, ale kdo by se s tím drbal
3. ještě za takovou malou nevýhodu beru to, spíš je to taková drobnost, že úchyty na víkách bočních kufrů jsou jen na stranách a poměrně více ke středu, jako že pokud bych si nechal ušít brašny (měkké), které bych vozil pořád, tak prázdné nebudou při náporu větru držet od rohů kufrů, jak to mám na Stromu na kufrech Big Husky, kde jsou očka pro uchycení v rozích (mimo ty hlavní pevnější držáky). Ale to je asi jen drobnost. Řešit by se to dalo přidáním úchytů, aspoň na přední stranu bočních kufrů.

Cena by byla, jak psal ThomasDRZ, asi 24 tisíc za všechny 3 kufry.

Každopádně,
pokud bych chtěl kufry na originál držáky, to z toho důvodu, že kdybych motorku brzo prodával (po roce, po dvou letech) a z toho důvodu bych nechtěl na motorce originál držáky nějak upravovat nebo ničit, nebo předělávat na jiné držáky,
tak mám vlastně nějakou jinou možnost?
Asi ne, že?

A nebo se vykašlat na originální držáky?

Naposledy editováno 01.04.2023 11:07:36
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Úprava originál držáku navigace BMW... BMW F 750 GS, BMW F 850 GS Adventure Vikou 2 27.4.2024 v 09:10 Woodpec
Cenduro kubatura 850-900 vs 1100-1290 [1, 2] KTM 1290 Super Adventure, Moto Guzzi V85 TT, BMW F 8... Edien 60 8.3.2024 v 23:39 Metric
Nejnižší cesťák Poraďte Honda XRV 750 Africa Twin, BMW F 650 GS, Honda XRV 6... RockStar1666 20 12.1.2024 v 11:08 docent
časovaná bomba jménem ESA [1, 2, 3] BMW F 850 GS Adventure Roman2bk 77 14.7.2023 v 21:45 Navrcc
BMW GS 2013-2019: ovladač pro mobil... BMW R 1200 GS, BMW R 1200 GS Adventure, BMW F 850 GS... ulw-czech-s.r.o. 1 6.7.2023 v 08:34 Krutorgrim


TOPlist