globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jízda s jednou pružinou
3.7.2022 v 20:49
Štvalo mě, že mám přední tlumiče tak tvrdé oproti zadku, nastavení mám na nejměkčí, samozřejmě servis vidlí jsem už dělal (opakovaně), oleje různé viskozity zkoušel, taky měnil pružiny za progresivní, ale zlepšilo se to jen trochu.
Tak jsem se rozhodl dneska vyndat jednu pružinu a zkusit projet. Konečně jdou tlumiče o třetinu dál, používají větší rozsah, pocitově je to teď vepředu stejně měkké jako vzadu, pobírá to hrboly o dost líp a je to pohodlnější. Je to teď (konečně) vepředu zhruba stejně měkké jako třeba origo pružiny na typickém Japonci (Transalpu), u kterého lidi nadávají, že se to potápí při brždění. Jinak když na tom sedím, tak boční stojan se nedotýká země, není to o moc níž než předtím.
Otázka ... podělá se něco? Bude se třeba vlivem rozdílné hladiny (když je jedna pružina pryč) opotřebovávat víc druhý tlumič? Větší namáhání (nerovnoměrné) teflonových pouzder?
FYI: Tlumiče jsou klasické, ale 49mm, takže docela tlusté.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jízda s jednou pružinou

3.7.2022 v 23:48 | Nahoru | #1
Pedl> Kenoduše to funguje. Prostě to výrobce takhle postavil a příslušně nadimenzoval. Moudří mužové si sedli, popily kávu kávu, postavili prototyp odzkoušeli zhodnotili výsledky a řekli: 'U tohoto stroje je toto řešení je dobré přitom výrobně levné."

Ale jsem bytostně proti poradit 'začínajícímu jezdci' bez servisního zázemí:Vyndej to péro, jistě to bude cajk, a když nebude, žádnej strach na měsíc ťě to jistě nevystřelí a pokud urveš krk, tak na zemi tě někdo najde.
....Možná by pomohlo zkrátit souměrně obě pružiny a zkusit jak se to bude chovat.

(reakce na) Jízda s jednou pružinou

4.7.2022 v 00:01 | Nahoru | #2
Julip2> Jasně, krk to neurve, ale kluzáky by se pak kousnout asi mohly, nějake šikmej dopad na slabou stranu.... .
Úpravce by prostě měl dodržovat základní mechanickou koncepci, soustrojí, tedy podle mě.

(reakce na) Jízda s jednou pružinou

4.7.2022 v 10:15 | Nahoru | #3

Julip2 píše: ....Možná by pomohlo zkrátit souměrně obě pružiny a zkusit jak se to bude chovat.

Jestli jsem to spravne pochopil, Pedl nema problem s vyskou, ale s tvrdosti - zkraceni pruzin mu nepomuze.
Podle mne to souvisi s vymackanou zadni pruzinou - houpe se to kolem predku, ktery se pak tvari, ze je moc tvrdy. S vyndanou jednou pruzinou vpredu se maximalne budou na jedne strane vic osoupavat voditka v trubkach (na jedne strane vsech voditek v obou nohach). Nevim, zda se to bezne dela - to bude vedet assassin - ale nekde jsem videl vykres nejake lepsi cyklovidlice se vzduchovou pruzinou jenom v jedne noze, a tam byla voditka ulozena otocne mezi osazenim v trubce a nalisovanym krouzkem. Takze se mohla otacet a opotrebovavat rovnomerne ze vsech stran.

edit: kurva, predek se netvari mekky ale tvrdy ... slysim d pisu t .

Naposledy editováno 04.07.2022 14:39:17
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Nejede z nízkých otáček karburátor Suzuki DR-Z400S Fic6 11 26.4.2024 v 07:24 Fic6
Umístění regulátoru, spojka [1, 2] Suzuki DR-Z400S Fic6 31 31.1.2024 v 16:06 Jenik789
Enduro pro začátečníka [1, 2] Husqvarna TE 410, Honda XR 400, Suzuki DR-Z400S Fenome753 39 8.8.2023 v 14:03 400xr
Oprava a rada k motoru 400drz Suzuki DR-Z400S mikyR8 12 17.4.2023 v 14:00 assassin
Spínač chladícího ventilátoru - náh... Suzuki DR-Z400S Aldobrandini 2 26.9.2020 v 15:29 Kohlstein


TOPlist